Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Pruttel, dat lijkt me echt heel moeilijk. ik hoop ook dat we hier geen te zware katten krijgen, hoewel Blinky met haar 12 weken en 1600 gram wel flink op weg is... we zullen zien. sterkte ermee, hopelijk hebben ze er snel vrede mee.
Jammer Pruttel, dat je niet in gescheiden kamers eten kunt geven.

En tja, ik redeneer maar zo: ook al eten ze het van elkaar op, ze krijgen in ieder geval minder als dat er de hele dag brokken staan.

12,5 gram is wel een goed idee om mee te beginnen, en op is op

Op een gegeven moment krijgen ze vanzelf wel door dat ze het achter elkaar op moeten eten omdat ze daarna een tijdje niets meer krijgen

En Misty is inderdaad grooooooooot !!!!

Haar moeder is een Maine Coon, en daar heeft ze de bouw van, groot en fors, en heel hoge pootjes. (nou ja, poten eigenlijk haha)

Vandaar dat 6 kilo haar streefgewicht is.

Foto van Misty (dan hoef je niet meer bang te zijn om haar in een donker steegje tegen te komen hihi, ze valt wel mee haha) met Villo veilig in haar armen :-)

Wauw snoopy, dat is wel een heel leuke foto Zo lief samen. Die van mij liggen nooit samen, ze liggen hooguit op dezelfde bank, maar dan wel met een meter afstand ertussen. Ze liggen ook vaak op een deken met dierenprint. Je ziet ze dan bijna niet en soms maken ze dan een "foutje" door dicht bij elkaar op die deken te liggen. Zodra ze erachter komen dat ze naast elkaar liggen is het vechten geblazen. ze vechten ook altijd over wie er bij me in bed mag liggen. Ik heb een heel groot bed, maar volgens mijn katten is er dus alleen ruimte voor mij + 1 kat
Haha, wat zijn katten toch een rare wezens he !

Lachen die deken met dierenprint, camouflage natuurlijk :-)

Ik ben ook blij dat het zo goed gaat hoor met Misty en Villo, Misty was altijd maatjes met mijn overleden kat Pim, maar ze lagen nooit zo lief bij elkaar.

Nu moedert ze echt over Villo, heel schattig om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve foto snoopy!

Lima wordt morgen gesteriliseerd, volgens mij vind ik het erger dan zij! Omdat ze natuurlijk best wel een trauma heeft van het asiel vind ik het zo naar om haar daar achter te laten als is het maar voor een dagje. Klinkt misschien stom maar ik ben zo bang dat ze denkt dat ik haar daar achterlaat.... Nou ja, morgen met vriend haar daarheen brengen en ik hoop heel erg dat ik haar vast mag houden als ze haar in slaap brengen. Dierenartsassistente raadde me aan om een kruikje te hebben voor als ze thuiskomt zodat ze warm blijft, dus die ga morgen maar eens aanschaffen dan.

Verder hebben we het verhuizen nog een weekje verschoven, vind het allemaal een beetje te veel voor haar in 1 keer.
Hoi Ambrosia

Ik denk dat jij het inderdaad erger vindt dan zij! Ik weet niet of je erbij mag zijn als ze haar in slaap brengen. Bij mijn dierenarts moet je de kat voor 9 uur brengen en dan wordt ze later op de ochtend geholpen.

Maar wie weet.

Ik breng morgen toevallig ook een poes voor sterilisatie. Het is een moederpoes die ik hier opvang samen met 5 kleintjes ( die groot genoeg zijn).

Omdat ik gastgezin ben voor katten heb ik dit natuurlijk vaker gedaan. Het is voor poezen een echte operatie maar katten knappen vaak snel op. Het zijn veerkrachtige dieren. Ik haal de poes pas op als ze echt helemaal uit de narcose is. Sommige dierenartsen geven het dier eerder mee zodat ze thuis verder echt wakker wordt maar ik vind dat niet prettig.
Hoi Annetd, we hebben haar net weggebracht en ze wordt idd pas later geholpen dus ik heb haar niet vastgehouden ofzo. Maar het was wel ok zo, dit was een hele aardige dierenarts en assistente dus het voelde wel ok. We mogen om half 2 bellen om te vragen hoe t is gegaan en hoelaat ze naar huis mogen. Mij maakt het niet zoveel uit of ze al helemaal wakker is of niet, mijn vriend heeft vrij dus die blijft bij haar vandaag, helaas moet ik werken haha.
Fijn Ambrosia, dat het ok voelde en dat het zo'n aardige dierenarts en assistente zijn!! Ga je toch met een fijner gevoel weg!
zeker belangrijk dat het aardige mensen zijn.

Toen Mousy geholpen werd, waren wij ook voor het eerst bij die dierenarts. ik was toen ook heel blij dat het prettige mensen waren, stel je voor dat je je dierenarts niet mag en je moet dan wel je huisdier daar achter laten.

wel fijn dat je vriend thuis is en bij haar blijft, al zal er niet veel energie in dat kattenlichaampje zitten, omdat ze nog verdoofd is. Mousy heeft de eerste dag erg weinig gedaan, we hebben haar de eerste keren maar op en af de bank getild, want dat lukte nog niet echt.

geef haar vanmiddag maar een lekkere aai, knuffelen zal wel te pijnlijk zijn.
Sterkte met Lima vandaag!!!

Alex en Cyria gaan steeds beter samen. Wanneer Cyria zich aan het wassen is gaat Alex gewoon eronder liggen zodat Cyria haar wel moet wassen.

Cyria lokt nu ook speels gedrag uit.

Hier ook zo'n kattenbakritueel... Alex graaft zo hard dat ze alles uit de bak gooide, dus ik heb de deksel er maar op gezet en dat gaat prima. Meestal als Cyria is geweest gaat Alex er nog even in om alles goed af te dekken.

En ze slapen samen in de poezenmand. Nog niet innig verstrekngeld, maar tenminste bij elkaar...

Ach, ze zijn allebei gek.

Laatst zat Cyria bovenop de openstaande deur. Wist niet meer hoe ze naar beneden moest komen en liet zich voor de verandering eens gewillig naar beneden tillen.

En Alex komt vaak op schoot liggen als ik aan de computer zit. Tegenwoordig wil Cyria dan ook aandacht. Alex voor de pc is niet zo'n ramp, daar kijk je wel overheen. Maar dan moet Cyria er ook voor, en dan zie je dus helemaal niets meer. Gisteren zat ze bovenop de printer...
Ach ja, katten....hihi wat kunnen ze soms maf zijn he !

Lekker dat het met Cyria en Alex goed gaat. Je zult zien, binnenkort liggen ze ook lekker verstrengeld in een mandje.

Ambrosia; sterkte met Lima !!!! Alles goed gegaan ?

Verwen haar maar lekker.
Hoi Ambrosia, hoe is het met Lima?

Ik heb mijn moederpoes 2 uur geleden opgehaald van de dierenarts. Hetgaat prima met haar. Allen zit ze natuurlijk steeds de wond te likken. Misschien moet ze een kap om maar ik ben vergeten er 1 mee te nemen van de dierenarts. Nou ja, even afwachten. Ze heeft gegeten en gedronken en wil ook geknuffeld worden dus alles is in orde.
Hallo iedereen,

mijn vriend heeft Lima om half 4 opgehaald. Je ziet wel heel erg aan haar hoofdje dat ze echt helemaal moe/duf is. Maar ze loopt al wel weer door de kamer en probeert al moedig op de bank te springen. Mijn vriend is de hele tijd over haar aan het moederen, superschattig stel zo haha. We hebben een hoekje gemaakt in de kamer met een kussen, een kruik en een dekentje dus daar gaat ze zo wel lekker liggen slapen. Ze was ook zo blij toen ik net thuiskwam, dat was echt lief.
fijn dat het goed gaat met beide dames. Mousy was ook heel duf, maar wilde toch wel bij ons liggen. zij vond het na een paar dagen heel fijn als ik voorzichtig aan de hechtingen zat, beetje kriebelen, vond ze heel lekker. waarschijnlijk had ze kriebel.

dikke knuffel voor de dames!
Beterschap voor beide dames, hopelijk zijn ze snel weer de oude !

Verwen ze maar lekker, en dikke knuffels voor ze.
Deze dame rent al weer door het huis heen, heeft vannacht keihard op mijn buik liggen spinnen en is helemaal gelukkig. Ze eet en drinkt en het lijkt wel alsof er helemaal niks gebeurd is! maffe kat hahaha

Ze heeft mijn vriend zelfs vanmorgen al weer wakker gemaakt 10 minuten voor de wekker ging door hem steeds zachte tikjes met haar pootje op zijn wang te geven! Dus deze dame is weer helemaal happy. Mijn zusje komt haar vandaag nog in de gaten houden, maar of dat echt nodig is....
Wat lekker Ambrosia, dat ze al weer door het huis heen rent, dat gaat de goede kant op !

Op zich wel lekker dat je zusje nog even komt, maar ik betwijfel ook of dat wel nodig is, maar dan heeft ze in ieder geval gezelschap.

Misschien even opletten of ze niet aan de hechtingen gaat zitten.
Hé, Ambrosia. Aan mijn moederpoes merk je ook niets. Valt reuze mee toch allemaal? Gelukkig maar.
he, wat goed dat beide poezen het zo goed doen! Mousy was op de tweede dag nog wat duf, maar is ook een kleine poes, dus misschien dat de verdoving harder aankwam?

hier was het feest vanmorgen. Blinky is er gister achtergekomen dat zij ook best trap kan lopen. gisteravond zaten beide dames dus al in de slaapkamer. naja, niets aan de hand, beetje snuffelen, maar wel gaan slapen/. Wordt Blinky vanmorgen om 7 uur wakker om daarna een half uur te gaan rennen, vliegen, Mousy aanvallen. niet handig. buiten de slaapkamer zetten heeft geen nut, want dan krijgen we een pieporkest, dus het is het ene onhandige of het andere. hopelijk snapt ze snel dat de slaapkamer om te slapen is, en kunnen we weer uitslapen (vanmorgen was voor het eerst in een week dat ik een beetje uit kon slapen, nou, mooi niet dus.).
Ja, hier ook feest vanmorgen... En ik wilde ook uitslapen. Wat een herrie maken twee katten dan als ze rond je bed heenrennen...

Maar nu zit Alex heel gebiologeerd (boven op de printer) naar mijn toetskunsten te kijken...

Fijn dat de katten zo snel herstellen!!!

Ik wil morgen even bij een dierenpension langs. Wij gaan over 3 en een halve maand op vakantie en dan gaan de dames ook maar op vakantie. Maar ik wil het wel eerst allemaal even gezien hebben voordat ik ze er heen stuur. Nu zijn ze gelukkig wel met z'n tweeen....
wat fijn dat ze het allebei zo goed doen!! gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen. Wat zijn katten toch heerlijk veerkrachtig!

Sem heeft hier ook een zeer wilde ochtend achter de rug... hij vloog het hele huis door!

Hij heeft ondertussen ook een jachtinstinct gekregen... hij heeft een papegaaiknuffeltje en die valt hij constant aan en bijt em in z'n keel en gaat dan het 'gevecht' aan... tenslotte heeft hij 'gewonnen' en pakt de knuffel op bij z'n keel en laat het trots aan mij zien en rent er vervolgens mij naar zijn eigen plekje om het daar 'op te peuzelen'!

Biebeltje, slim om even langs te gaan, zou ik ook doen hoor als Sem daar heen moest! Fijn om even met eigen ogen te zien hoe het eraan toe gaat.
Lima is echt helemaal de oude! Ze speelt echt de hele dag en is zo happy, ze blijft maar spinnen en knuffelen haha.
Hoi,

wat leuk dat jullie dit topic bijhouden. Ik heb een oranje monster (kater met een sopraanstem). Veel verharing enzo.

Momenteel ligt hij veel op de bank 's nachts (te traceren door de haren). Dat vind ik geen probleem, maar vanmorgen ontdekte ik voor de tweede keer in korte tijd dat hij ook op de bank heeft overgegeven. Eerst was dat voornamelijk op een dekentje dat er lag, dat heb ik gewoon gewassen. Nu ligt er wel een plaid op de bank die ik ook wel makkelijk kan wassen, maar ik heb maar 1 plaid en de bank eronder is niet echt bruikbaar omdat de haren daar echt als lijm aan vast kleven :-s . En overgeven op de bank is natuurlijk sowieso niet de bedoeling. Hebben jullie tips hoe ik dit kan afwenden? Misschien met iets wat niet lekker ruikt voor hem (en liefst iets waardoor ik vervolgens zelf in de stank zit, haha). Kan nu alleen maar denken aan het neerleggen van wat kranten of andere spullen zodat hij er niet meer lekker kan liggen, maar dat is natuurlijk ook een plan B, want dan moet je steeds spullen erop en eraf... Graag tips dus!
@ laura, ik heb helaas geen tips voor je hoe je kunt zorgen dat een kat ergens niet meer overgeeft. misschien een idee om dezelfde tips te proberen die al eerder genoemd zijn over naast de bak plassen (geurstof, alufolie)? mijn monstertjes geven gelukkig bijna nooit over.

hoe is het met de geholpen dames? alles goed? hopelijk wel.

@ ambrosia; hoe gaat het met de verhuizing? kun je Lima zo lang mogelijk nog op een rustige plek in het oude huis of al op een rustig plekje in het nieuwe huis de verhuizing laten overleven? bij onze verhuizing maakte ik me nog het meest druk over hoe Mousy het zou vinden

@lovelylinny; dat jachtinstinct komt er bij Blinky nu ook in. ze slaapt nu op bed, valt regelmatig voeten aan. hopelijk gaat het weer over, was bij Mousy tenminste wel zo.

de dames doen het samen echt heel goed. helaas laat Mousy zich wel een beetje aan de kant drukken, slaapt niet meer bij me onder de deken maar op een kast naast het bed. maar ze wast en speelt wel met Blinky, dus het lijkt me dat ze er wel vrede mee heeft.
Hey Yin, deze week gaat het dan toch gebeuren, vanaf vandaag is het inpakken en zaterdag wegwezen. Ik heb voor lima sowieso een rustige plek in huis en al haar dingen blijven voorlopig op dezelfde plaats staan. Ze vindt het vooral erg leuk al die dozen hahaha, favoriet spelletje is nu dozenhoppen, ze heeft alle dozen al een keer gehad. Verder is er helemaal niks meer terug te merken van een schuwe lima, ze knuffelt zelfs met onbekende visite! En s nachts wil ze perse alleen maar bij mij slapen, zo schattig. S avonds zit ze liever bij mijn vriend op de bank. Leuk om te zien dat ze haar vaste rituelen heeft haha

Misschien dat Mousy later wel weer bij je onder de deken komt, dat ze gewoon nog aan het wennen is? Lijkt me lastig, maar als ze zich verder normaal en "happy" gedraagt zou ik me geen zorgen maken.

@Laura, helaas hier ook geen tips om dat overgeven te vermijden. Maar ik zou me wel afvragen waarom ze overgeeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven