Kat kwijt in huis

15-07-2010 23:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn kat kwijt!!!

Ik heb een huiskat dus die nooit buitenkomt. De kans dat ze naar buiten is gegaan is nihil. Dus ik ben haar gewoon kwijt geraakt binnenshuis.

Ik ben gisterenochtend vroeg weggegaan naar een andere stad en ging vanmiddag weer terug naar huis.

Vanaf mn thuiskomst tot vanavond heb ik haar niet gezien/gehoord.

Daar ik een trauma heb overgehouden aan het dood vinden van een vorige kat durfde ik haar ook niet te zoeken.

Mijn vriend heeft drie keer het hele huis doorzocht en heeft haar ook niet kunnen vinden.

Ik ben nu met mn vriend mee naar zijn huis want ik kan niet in mijn huis slapen met het idee dat zij ergens dood ligt.

We gaan morgen weer verder zoeken.

Hebben jullie enige tips waar ik zou kunnen zoeken? Of wat ik moet doen?
Mijn kat duikt onder op de vreemdste plekken als je hem zoekt. Echt dat beest is er een ster in om zich te verstoppen als je hem nodig hebt. (Achter de boeken in de boekenkast, in de oud papierdoos, onder de bank, in de tv kast, in mn kledingkast, boven op de koelvriescombinatie waar eigenlijk maar 15 cm ruimte is tot het plafond etc)

De mijne kan niet door het raam naar buiten, mijn kat heeft een beetje vreemde proporties (8 kg voor een doodnormale kat en hij is niet eens dik)

Maar mijn eerste kat sprong zelfs van de eerste verdieping gewoon door t raam wat op de haak zat naar beneden.
Maar....is dat geen omgekeerde redenatie? Als je nu gaat zoeken heb je meer kans haar levend aan te treffen dan dat je het een paar dagen laat lopen.

En na die paar dagen, dan wat? Een nieuw trauma? Kom op joh, je hebt een kat, je bent verantwoordelijk voor haar welzijn. Zeker als jij zegt dat ze absoluut binnen moet zijn. Misschien moet je maar hopen dat ze buiten is en dat ze zich daar kan redden.

Niet lullig bedoeld, maar ik snap het gewoon niet.
Heb je al in de wasmachine of wasdroger gekeken?

Kan ze ergens in opgesloten zijn komen te zitten?
Oh en je moet nooit een man laten zoeken. Mijn man kan nog geen mes vinden in de besteklade, dat is echt hopeloos.
The time is now
Ik ben ook zelf helemaal geblokkeerd omdat ik haar niet kan vinden. Kan ik ergens online vinden of ze katten gevonden hebben? Een registratie van gevonden katten?
quote:Banba schreef op 16 juli 2010 @ 00:00:

Oh en je moet nooit een man laten zoeken. Mijn man kan nog geen mes vinden in de besteklade, dat is echt hopeloos.
Direct naar huis met je vriend en de kat gaan zoeken. Dat beestje is van jouw afhankelijk, ben je helemaal betoeterd, stel dat ze wat heeft !!

Mijn god, je geweten gaat nog meer spreken als je je kat dood vind, morgen, dan ben je echt te laat.

Het is smoorheet geweest, beest kan wel waarergens ziek liggen en daarom niet op de brokjes afkomen.

VOORUIT, PAK JE BIJ ELKAAR EN GA NAAR HUIS JE KAT OPZOEKEN
Je kan het dierenasiel bellen en vragen of er een kat is binnengebracht die voldoet aan jouw beschrijving. Zij hebben ook contact met de dierenambulance als het goed is.
het is hier binnen beter dan buiten
Je kan het assiel of de dierenambulance misschien bellen. Maar als iemand voor hem zorgt ipv wegbrengt zul je briefjes moeten gaan ophangen. Heeft ze een halsbandje/chip met jouw gegevens?
quote:josske schreef op 16 juli 2010 @ 00:01:

Het is smoorheet geweest, beest kan wel waarergens ziek liggen en daarom niet op de brokjes afkomen.Volgens mij was het vandaag rond de 20 graden in NL toch?quote:VOORUIT, PAK JE BIJ ELKAAR EN GA NAAR HUIS JE KAT OPZOEKENEens.
Die kat is naar alle waarschijnlijkheid in huis. Alhoewel ik wel heel benieuwd ben naar hoe wijd die ramen precies openstaan (cm). Dus voordat er dierenambulances worden gebeld, zou ik eerst dat huis ondersteboven keren.
Ik snap ook niet dat je nu niet verder zoekt. Een binnenkat kán gewoon niet kwijt raken in huis. Wij hebben er ook één en die verstopt zich ook op de meest vreemde plekken. Heb je in alle kamers gekeken, misschien een deur die openstond en dicht is geslagen vanwege de wind/tocht? In alle hoekjes, kiertjes, onder de banken? Heb je wel eten neergezet voor je kat nu je zelf niet thuis bent?
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Nou vriend heeft gezocht maar ja, ik moet beamen dat mannen niet goed kunnen zoeken. En ik betwijfel het van die ramen want ze staan altijd open en het is haar nooit gelukt om naar buiten te gaan.

En ja ze is gechipt.
quote:everose schreef op 15 juli 2010 @ 23:54:

[...]

Snap jullie gedachtegang wel maar ik heb een trauma. Ik had een vorige kat dood aangetroffen en ben zo bang dat dat met deze ook gebeurt. Ik wil haar niet dood aantreffen.

Ja maar... ze kan wel ergens vastzitten, of ziek liggen of weet ik veel wat. Dan is de kans dat je haar straks dood vindt toch veel groter als je lang wacht? Ik begrijp je niet hierin hoor

Als jij ervan overtuigd bent, dat ze binnen moet zitten, dan is het toch waarschijnlijk dat er iets met haar is en moet je haar toch zo snel mogelijk vinden!
Ik heb genoeg eten en drinken achtergelaten ja
Ogoss ga maar snel samen naar jouw huis.... als de kat dan miauwt dan horen jullie hem/haar in ieder geval.
Ben je niet bang dat hij ergens ligt en hulp nodig heeft?

Ik snap niet dat je nu niet gaat zoeken ondanks je trauma, tis je beest en daar moet je voor zorgen!

Ik zou niet lekker kunnen slapen voordat ik zou weten waar mijn kat uithangt. Dus ik zou nu als een gek het hele huis op z'n kop zetten.
Het zit je niet lekker, anders open je niet om 23.39 een topic, dan was je lekker gaan slapen. Slapen gaat nu toch niet lukken, dus wat let je om nu in de auto te stappen en te gaan zoeken.

Ik snap je traumatische ervaring, lijkt mij vreselijk. Daarom zou ik vriend meenemen naar huis, dan ben je niet alleen mocht er iets naars gebeuren.
Als hij toch naar buiten is heeft hij wellicht jou nodig weer binnen te komen meid.... ga maar snel naar huis.
quote:Mizzzi schreef op 16 juli 2010 @ 00:07:

Ben je niet bang dat hij ergens ligt en hulp nodig heeft?

Ik snap niet dat je nu niet gaat zoeken ondanks je trauma, tis je beest en daar moet je voor zorgen!

Precies.
quote:everose wrote on 16 July 2010 @ 00:00:

Ik ben ook zelf helemaal geblokkeerd omdat ik haar niet kan vinden. Kan ik ergens online vinden of ze katten gevonden hebben? Een registratie van gevonden katten?Je zoekt niet goed genoeg óf ze is ontsnapt. Jij weet zeker dat ze niet is ontsnapt, dus móet ze nog in huis zijn en ga je haar sámen met vriend nu (verder) zoeken! Please?...
Ik snap echt niet dat je niet gaat zoeken nu. Het beestje kan wel doodsbang zin door het noodweer of ziekig.

Lullig dat je een trauma hebt, maar dit kun je je kat niet aandoen.
Het is een feit: mannen kunnen niet zoeken. Vrouwen zijn zoekers omdat ze besjes moesten verzamelen, mannen joegen op mammoeten en die zijn makkelijker te spotten....

Sta er evt naast terwijl hij alles uit de kast haalt ed, instrueer hem goed, maar ik zou zeker doorzoeken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Banba schreef op 16 juli 2010 @ 00:00:

Hier moet ik je zo gelijk ingeven

Delen op je lijf weten ze blindelings te vinden, maar zodra het niet aan je vast zit, vergeet het dan maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven