Last second vanaf schiphol
dinsdag 8 juni 2010 om 14:31
Door omstandigheden kan onze bedachte vakantie niet doorgaan, daarom het idee om zondag op goed geluk naar Schiphol te gaan, om te zien of we last second een ticket kunnen krijgen.
Nu lees ik op internet verschillende verhalen hierover, dus ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen. Wie heeft er weleens last second een ticket op schiphol bemachtigd?
Nu lees ik op internet verschillende verhalen hierover, dus ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen. Wie heeft er weleens last second een ticket op schiphol bemachtigd?
dinsdag 8 juni 2010 om 14:56
Wij hebben dat (een paar jaar geleden) ook gedaan. Niet via Schiphol, maar via Dusseldorf, omdat het daar nog goedkoper zou zijn. 's Ochtens naar het vliegveld gereden en aan het eind van de middag zaten we op Mallorca. Een plek die we zelf nooit verzonnen zouden hebben, maar wat een mooi eiland is dat! Op het vliegveld waren meerdere loketten die reizen aanboden. Van losse tickets tot en met all-inclusive reizen.
dinsdag 8 juni 2010 om 14:57
Er zijn balies op schiphol waa ze last minutes aanbieden. Last seconds ken ik niet. Daar kan je dan boeken en de dag erop ofzo vertrekken.
Maar je kunt ook gewoon bij de online reisaanbieders kijken of ze last minutes hebben toch? Of wil je echt nu weg?
Maar je kunt ook gewoon bij de online reisaanbieders kijken of ze last minutes hebben toch? Of wil je echt nu weg?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
dinsdag 8 juni 2010 om 15:09
@ mimootje: ik zal de site in de gaten houden, maar tot nu toe zie ik alleen erg toeristische plekken voorbij komen, voor niet eens heel weinig geld. Maar wie weet!
@ weereentje: dat klinkt super! Hadden jullie een los ticket gekocht of een all inclusive? En mag ik vragen wat jullie kwijt waren?
@ iris: Er schijnt een onderscheid te zijn tussen last minute en last second. Last minute tickets kunnen ook voor over een paar maanden gekocht worden. Last second is echt dezelfde dag (eventueel een dag later) vliegen.
Het trekt mij meer om een ticket op schiphol te kopen en vervolgens zelf een accommodatie te zoeken, dan een last minute naar een vaak massa toeristische plek. Maar mocht het zondag niet lukken, dan is dit zeker een optie.
@ weereentje: dat klinkt super! Hadden jullie een los ticket gekocht of een all inclusive? En mag ik vragen wat jullie kwijt waren?
@ iris: Er schijnt een onderscheid te zijn tussen last minute en last second. Last minute tickets kunnen ook voor over een paar maanden gekocht worden. Last second is echt dezelfde dag (eventueel een dag later) vliegen.
Het trekt mij meer om een ticket op schiphol te kopen en vervolgens zelf een accommodatie te zoeken, dan een last minute naar een vaak massa toeristische plek. Maar mocht het zondag niet lukken, dan is dit zeker een optie.
dinsdag 8 juni 2010 om 15:22
@keeprunning. Wij hebben dit weleens gedaan op Zaventem(Brussel.) We hadden toen door heel veel pech met de auto en route onze vlucht van Ryan Air op Charleroi niet gehaald. We zijn toen naar Zaventem gegaan en hebben daar bij allerlei airlines gevraagd of ze nog tickets naar Florence hadden. Ik moet je wel zeggen dat het niet bepaald goedkoop was(uit mijn hoofd ¤210 voor een enkeltje Florence, terug gingen we wel met de orgineel geboekte vlucht.) Al kan het in jullie voordeel werken dat je geen vaste bestemming in je hoofd hebt. Het is waarschijnlijk wel mogelijk!
I choose happy!
dinsdag 8 juni 2010 om 15:43
quote:Ikbenanoniem schreef op 08 juni 2010 @ 15:18:
En waarom dan geen goedkoop ticket van één van de lowcosters boeken? Dan kun je er via booking.com een accommodatie bij zoeken in het gebied dat je wilt. Bijvoorbeeld naar Girona vliegen, een auto huren en ergens in het achterland een leuk hotel boeken.
Ik heb al wel bij die maatschappijen gekeken, maar nog niet echt scherpe aanbiedingen gevonden op zo'n korte termijn. Daarbij vind ik het naar schiphol gaan op de bonnefooi ook wel z'n charme hebben
@ EssentialBliss: Veel geld dus voor kwijt... misschien is het ook lastiger als je een bestemming in je hoofd hebt waar je heen moet.
En waarom dan geen goedkoop ticket van één van de lowcosters boeken? Dan kun je er via booking.com een accommodatie bij zoeken in het gebied dat je wilt. Bijvoorbeeld naar Girona vliegen, een auto huren en ergens in het achterland een leuk hotel boeken.
Ik heb al wel bij die maatschappijen gekeken, maar nog niet echt scherpe aanbiedingen gevonden op zo'n korte termijn. Daarbij vind ik het naar schiphol gaan op de bonnefooi ook wel z'n charme hebben
@ EssentialBliss: Veel geld dus voor kwijt... misschien is het ook lastiger als je een bestemming in je hoofd hebt waar je heen moet.
dinsdag 8 juni 2010 om 19:32
woensdag 9 juni 2010 om 20:50
Ik heb het ook weleens gedaan. Mijn ervaring is, dat het niet echt makkelijk was om dezelfde dag nog weg te kunnen. Bij de balies werden wij ook wat raar aangekeken als we zeiden dat de bestemming niet uitmaakte. Wij zijn toen een dag later met het vliegtuig naar Italie gegaan (na de nacht in amsterdam te hebben doorgebracht). Volgens mij was het niet goedkoper.
donderdag 10 juni 2010 om 20:25
donderdag 10 juni 2010 om 21:08
Wij hebben het ook 2 keer gedaan maar gewoon via het reisbureau bij ons in het dorp. We wisten dat we naar de Canarische Eilanden gingen, dat het 4 of meer sterren was en de ligging zou ook goed zijn........verder weet je niks! Beide keren hebben wij het fantastisch getroffen, scheelde 300 euro per persoon. Heerlijk!!!
dinsdag 29 juni 2010 om 15:34
Hier nog even een update: we zijn dus op de bonnefooi naar schiphol gegaan waren er rond half elf en om half vier zaten we in het vliegtuig naar cyprus! We hebben een geweldige vakantie daar gehad (rondgetrokken) en deze manier van vakantie beviel ons heel erg goed!
De prijs was trouwens 135 euro per persoon voor een retourtje. Bij een balie konden we voor 240 euro een app erbij krijgen, maar dat wilden wij zelf liever niet.
Bedankt voor de goede tips hier!
De prijs was trouwens 135 euro per persoon voor een retourtje. Bij een balie konden we voor 240 euro een app erbij krijgen, maar dat wilden wij zelf liever niet.
Bedankt voor de goede tips hier!
vrijdag 2 juli 2010 om 12:01
We hebben op schiphol een boekje gekocht over Cyprus, waar ook accommodaties in stonden. Omdat we pas 's avonds daar aankwamen vonden we het fijn om al voor de eerste nacht iets te hebben, dus hebben we gebeld naar een guesthouse dat ons wel wat leek en niet te ver bij het vliegveld vandaan lag. De rest van de vakantie hebben we rondgetrokken en steeds een nieuw hotelletje gezocht (soms ook wel twee nachten op dezelfde plek). Het beviel ons prima, om op deze manier vakantie te houden, ik vind het een aanrader!