Mode & Beauty alle pijlers

sieraden opbergen

15-07-2010 10:09 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoii!!

wie heeft er een goed idee om je kettingen, armbanden en oorbellen op te hangen/bergen. ik heb ze nu allemaal in een bakje maar dat is zo onoverzichtelijk! en het word zo'n prop!
ik heb een koffertje met allerlei vakjes en houdertjes. Werkt prima. Komt van de blokker ofzo.

Armbanden heb ik om een koker geschoven.
okee

sieraden is het trouwens!

sorry..
Meerdere bakjes gebruiken helpt al een boel. Kettingen raken snel in de knoop. Daar zijn meerdere dingen op te verzinnen. Je kunt een latje met spijkertjes o.i.d. maken om ze daaraan te hangen. (kun je ook aan de binnenkant van een kastdeurtje maken) Of zo'n sieradenstandaard neerzetten. (Blokker/Xenos) Wat je ook kunt doen is elke ketting in een boterhamzakje stoppen en dan pas in het bakje stoppen.
Koffertje van de gamma waar je normaal boutjes en moertjes in bewaard is een uitkomst!

Ook leuk: een schuimrubberen plaatje waar je je kettingen en oorbellen me spelden op vastprikt.

Koker voor armbanden werkt ook prima!

Mijn zus heeft een dressoir met lades met bekleding erin en legt alles breeduit neer.

Allemaal omdoen ? ;)

Langs een houten balk met kleine spijkertjes?

Mogelijkheden genoeg!
Ik gebruik dit al jaren. Het is een zogenaamde 'mokkenboom'. Eigenlijk bedoeld om bekers aan op te hangen, maar ook zeer effectief voor kettingen en armbanden.

zoiets

Ik heb aan de muur boven mijn nachtkastje allemaal handdoekhaakjes op een rij, waar ik alle kettingen en armbanden aan heb hangen. Oorbellen zitten in een handgeverfde sieradendoosje dat ik met moederdag van mijn dochter (5) gekregen heb.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Ik heb een kleerhanger(tje) opgeschilderd, daarin kleine spijkertjes getikt, en daaraan hangen mijn kettingen.
http://www.leenbakker.nl/ ... rig/juwelenstandaard.aspx

Deze heb ik cadeau gedaan aan een vriendin. Hij bevalt zo goed dat ze op haar verjaardag nog een vroeg.
Geen tips maar ik lees mee
precies wat ik zoek die van de leen bakker!!!

toppie!

bedankt!
quote:winky1978 schreef op 15 juli 2010 @ 10:27:

Ik heb aan de muur boven mijn nachtkastje allemaal handdoekhaakjes op een rij, waar ik alle kettingen en armbanden aan heb hangen. Je zou ook deurknopjes kunnen gebruiken. Die heb je vaak in verschillende kleuren en vormen zodat je een vrolijk geheel krijgt (deurknoppen op een plankje bevestigen).
Ik heb een paar dozen van de Xenos, met allemaal vakjes. Ik geloof dat het officieel voor schroefjes e.d. is. De tussenplaatjes kan je eruit halen en daardoor kun je er ook grotere dingen in stoppen.

Mijn oorbellen (die ik vaak draag) zitten allemaal appart in een vakje zodat ik ze niet bij elkaar hof te zoeken. Mijn ringen, armbanden en horloges zitten er ook allemaal in.

Ik had wel 3 dozen nodig om alles in kwijt te kunnen, maar gebruik gewoon de bovenste doos voor de dingen die ik vaak draag.
Zo'n vakjes-doos vind ik wel een slimme oplossing.

Ik stik ook van de kettingen enzo, die hangen nu een beetje stof te happen, zal vanmiddag eens langs de Xenos ofzo voor zo'n doos. Goeie tip Nici, thnx!
Waah die van de Leen Bakker moet ik hebben!!!

Ik heb nu mijn kettingen aan een leuk kapstokje hangen en heb allemaal ronde doosjes bij de xenos gekocht waar ik sieraden in op kan bergen ziet er leuk uit!
Ik heb een houten kapstokje met 4 knoppen aan de muur hangen. Daar hangen alle kettingen aan. Ideaal!
Ik heb twee mini kapstokjes in mijn badkamer hangen. Bij Xenos gekocht. Daar heb ik al mijn kralenkettingen aan hangen, op kleur gesorteerd (ja ik heb er nogal wat). Voor ringen, oorbellen en armbanden heb ik een bijoux doos met div. vakken.

Ah beautyfly heeft ongeveer hetzelfde systeem.
Ik heb van die kleine ophanghaakjes in een houten kleerhanger gedraaid en daar hangen kettingen/arbanden aan. Oorbellen (heb gaatjes) zitten in een 4-dubbel (of zo) gevrouwen stukje tule.
Je kunt sieradenrekjes via internet bestellen. Moet je maar ff googelen
een plastic doos onderverdeeld in vakjes van de ikea. en zo'n stuk of 6 in de kast staan. erg handig en netjes.

En voor de duurdere dingen een mooie sieradenkoffer als maja afbeeld.
Ik heb bij de blokker van die zelfklevende handdoek haakjes gekocht,en die aan de binnenkant van de kledingkast deuren geplakt.

Stuk of 5 van die haakjes,2 kettingen per haakje, werkt prima.
Je kunt bij de Ikea rekjes kopen die je aan de muur hangt. Daarbij kun je losse hangertjes kopen waar je kettingen/ armbanden aan kunt hangen.

Verder heb ik een kaarsenstandaard gekocht met 4 armen en die gebruik ik om armbanden aan op te hangen. Die kun je eigenlijk bij elke (rommel)markt wel op de kop tikken.
Ik heb heel simpel een prikbord gekocht bij de Hema, kleurtje eroverheen, en mn kettingen, oorbellen, e.d. d.m.v. de punaises op het prikbord geprikt. Geeft een erg leuk effect en lekker overzichtelijk!
What you give is what you will get in return...
Ik heb een rond Oorbellenrekje, echt zo fijn! Eindelijk eens alle oorbellen netjes bij elkaar, nooit meer eentje kwijt raken

http://www.laviedemarie.n ... kje-rond-middel-grijs.htm

Voor mijn armbanden heb ik een display met 2 rollen.

http://www.laviedemarie.n ... mbandendisplay-dubbel.htm

Alleen nu nog mijn kettingen.. Die wil ik ook opbergen op een rekje of iets. Iemand ideetjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven