Gezondheid alle pijlers

Knobbeltje in borst? Moet ik ermee naar de dokter?

17-07-2010 12:16 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb steeds pijn/steken in mijn linkerborst, en toen ik er gisteravond per ongeluk met mijn hand langs streek voelde ik een knobbeltje. Dat ben ik eigenlijk helemaal niet gewend. Het zit boven mijn linkertepel en ik kan er ongeveer 2 vingertoppen op leggen. Het voelt hard aan en beweegt niet mee.

Nu las ik dat je het beste kunt voelen na de menstruatie. Vanavond moet ik de laatste pil, dan heb ik stopweek, maar mijn menstruatie begint altijd pas op de laatste of een na laatste dag van de stopweek, dus voordat ik niet meer ongesteld ben zijn we alweer twee weken verder.. Wat kan ik het beste doen? Wel of niet naar de dokter maandag? En is het niet stom als ik de dokter bel? Want misschien is het wel helemaal niets.
Ja, natuurlijk ga je met zoiets naar de dokter. En nee, niet over 2 weken maar maandag.
Misschien is het helemaal niets. Misschien is het een onschuldige cyste. En misschien ben je achteraf heel blij dat je de dokter hebt gebeld en er tijdig ingegrepen kon worden.

Je voelt iets dat er eerder niet zat. Reden genoeg om de dokter te bellen maandag hoor! Gewoon doen, voor dit soort dingen is je huisarts er óók!

Iets anders
Heb ik ook eens gehad. Ben inderdaad snel naar de dokter gegaan en gelukkig trok het snel weg en heb ik er verder nooit meer last van gehad. Maar mijn huisarts drukte me wel op het hart dat je met dit soort dingen beter te vaak langs kan komen dan te weinig.
Natuurlijk naar de dokter! Beter voor niks dan niet gaan!
Gaan!!!
Ja, gewoon gaan!! En dat vind de huisarts helemaal niet raar of stom, maar juist heel verstandig.
Gewoon gaan, met knobbeltjes in je borst nooit risico nemen.
Cum non tum age
Altijd gaan! Waarschijnlijk is het mastopathie, maar het kan ook erger zijn. En in dat laatste geval wil je er zo vroeg mogelijk bij zijn.
Niet eens afvragen of je moet gaan, gewoon gaan!

Knobbels kunnen gevaarlijk zijn in een menselijk lichaam en al helemaal in je borst.
Naar de dokter gaan hoor! Wellicht is het gewoon een cyste maar je moet hier nooit mee blijven lopen. Sterkte in ieder geval en hou ons op de hoogte als je dat tenminste wil.
Zeker naar de dokter gaan! Ook al is het maar een ontstoken melkkliertje. Je kunt het maar beter zeker weten, toch?!
Sorry hoor, maar ik snap niet eens dat je daar over twijfelt. Je hoort verhalen genoeg, iedereen kan borstkanker krijgen (dat hoeft het niet te zijn!) en dan twijfel jij of je er mee naar de dokter moet. Wat is er erg aan om er even heen te gaan, mss een doorverwijzing voor een foto oid? Je vergeeft het jezelf nooit als er wel iets aan de hand is en je er mee doorgelopen bent.
gewoon maandag gaan. het is noooit stom als je de dokter belt. Daar zijn ze voor en in dit geval kun je niet wachten. Neem het zekere voor het onzekere. Bellen!
Tuurlijk even naar de dokter!
Zoals iedereen al zegt, gaan!

Ik heb het zelf ook een keer gehad, was niets aan de hand en de dokter had veel begrip dat ik langs wou komen. Zoals hij zei: beter een keer te veel.

Succes!
Zonder alle voorgaande reacties te lezen zeg ik gaan!! Ik heb zelf 2 knobbeltjes in mijn ene borst zitten en wordt jaarlijks gecontroleerd (vanwege familiegeschiedenis) Liever een keer te veel naar laten kijken dan te weinig. Want ik voelde zelf 1 knobbeltje inderdaad rond mijn menstruatie. De 2e heb ik zelf nooit gevoeld. De huisarts heeft me doorgestuurd en in het ziekenhuis is er een foto gemaakt, gelijk een echo en een punctie.. Gelukkig alles goed maar het is wel schrikken. Een aantal jaren terug ben ik ook eens voor een knobbel gegaan. Je wilt er echt niet te laat bij zijn.

Sterkte
Je hoeft niet gelijk bezorgd te zijn, meestal is het iets onschuldigs, maar dat kan de huisarts je dan het beste bevestigen, toch?

Overigens bleek uit een onderzoek dat jonge vrouwen hun risico op borstkanker vaak overschatten. De kans om als vrouw van 30 voor je 40e borstkanker te krijgen is bijvoorbeeld kleiner dan 1 op 2500. Zie de website van RIVM.
Maandag direct bellen.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
niet direct in de stress schieten hoor. Meestal is het een cyste (Een holte gevuld met vocht) of een ontstoken melk kliertje.

Maar wel gaan. Knobbeltje moeten altijd onderzocht worden.....
Altijd gaan, huisartsen vinden vrouwen die hiermee langskomen nooit aanstellers.
Dat je je afvraagt of je naar de ha moet gaan!!!!!!!!!!!!!

Gewoon gaan, waarschijnlijk niks aan de hand, maar hier kun je niet voorzichtig genoeg mee zijn.

De ha zal je echt niet uitlachen als je voor iets onschuldigs bij hem komt.
En fullbody, wat zei de huisarts?
Fullbody hoe gaat het met je. Ben je bij de huisarts geweest. Hoop dat alles goed met je is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven