hij wast NOOIT af!

17-07-2010 16:25 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een zeur-topic hoor, want ik ben even zó kwaad op m'n vriendje!!

We wonen nu bijna een jaar samen en hij vertikt het gewoon om af te wassen (we hebben geen vaatwasser)! Alle andere dingen in huis doet ie wel gewoon mee (ook met tegenzin, maar hij doet het wel) en ik ben zelf echt niet super netjes of zo, maar afwassen, dat doet ie gewoon niet!! We hebben hier al heel vaak ruzie over gehad, dus ik snap niet waarom hij het niet gewoon af en toe kan doen! Dat is toch niet teveel gevraagd? Ik heb hem in al die tijd misschien 4 keer de afwas zien doen.

Net dus, stond ik af te wassen zegt ie (zogenaamd goedbedoeld) 'laat de rest maar voor mij staan'. Maar ik weet dat als ik dat doe, het er volgende week nog steeds staat maar dan met een laag schimmel erop. Dus ik geef hem de afwasborstel en zeg 'ok, hier, ga je gang'.. nee, nee, straks, kom, eerst wat eten... grrrrrrrrrr, daarmee haalt ie me dus écht het bloed onder de nagels vandaan!!

Overdrijf ik nu? Nee toch? Is toch niet normaal dat ik ALTIJD de afwas doe?? En alle andere dingen in huis doen we wel samen.. dus snap dit echt niet. Heb nu echt de neiging om hem gewoon geen kopje meer te laten gebruiken tot ie eens gaat afwassen..

Kom maar op met de reacties!
quote:aninha schreef op 17 juli 2010 @ 17:06:

maaaaaaaar, er is nieuws: we hebben net een deal gemaakt. Vanaf nu, bemoei ik mij nooit meer met het afval, dat is nu officieel zijn taak, Prima! Daar kan ik mee leven.Wat moet je allemaal doen dan, met dat afval?
@loomii, ik weet niet wat het is, maar ik vind jouw avatar best wel geil.
Cum non tum age
Patsy en Thijs zijn natuurlijk ook een match made in heaven!
Dat is zo waar loomii. Mijn volgende Stollibolli draag ik aan jou op.
Cum non tum age
En ik draag mijn volgende Spirytus aan jou op
Als dit het ergste in waar je je in je relatie druk over hoeft te maken, zou ik het er maar bij laten zitten.
Ik wil ook een motto
Wat kun je doen?

Je laat alles aan afwas staan, ik bedoel: echt laten staan!

Als hij zegt: 'wat eten we vandaag?' Zeg jij: 'Uit!'

Ga lekker samen uit eten, als de rekening wordt gebracht, gewoon stoïcijns voor je uit blijven staren. (Je neemt gewoon je portemonnee níet mee (Zo van: oeps..vergeten.. In het geval dat hij datzelfde heeft gedaan, kan hij direct aan de bak! En sneak jij er tussen uit, dat zal 'm leren!!)) Dit herhaal je zolang als nodig is.
Ik heb een ontzettende teringhekel aan afwassen en zou het absoluut niet pikken dat ik daar alleen voor op zou moeten draaien.

Ik heb in het verleden (toen we nog niet zo heel lang samen waren en niet samenwoonden, maar ik wel al begreep dat hij NOOIT vrijwillig zou afwassen), regelmatig afwas weggegooid - pannen, borden, overnschalen, bestek. Jij geen zin? Ik ook niet. Weg ermee. Ben geen keukensloof. Scheelt weer als je alleen keukenspul hebt van IKEA Ik voelde absoluut niet de behoefte om het hem steeds te blijven vragen.

Ik heb toen ook een tijdje alleen wegwerpservies en -bestek gebruikt. Vond 'ie ook raar. Ik niet.

Inmiddels hebben we een afwasmachine en is er nooit meer gedoe rondom de afwas.
quote:cychick schreef op 17 juli 2010 @ 20:24:

Wat kun je doen?

Je laat alles aan afwas staan, ik bedoel: echt laten staan!

Als hij zegt: 'wat eten we vandaag?' Zeg jij: 'Uit!'

Ga lekker samen uit eten, als de rekening wordt gebracht, gewoon stoïcijns voor je uit blijven staren. (Je neemt gewoon je portemonnee níet mee (Zo van: oeps..vergeten.. In het geval dat hij datzelfde heeft gedaan, kan hij direct aan de bak! En sneak jij er tussen uit, dat zal 'm leren!!)) Dit herhaal je zolang als nodig is.Muhahahahaha! Die ga ik van de week uitproberen!
Nee, ik vind dat je niet overdrijft. Ik zou er ook echt boos om worden! Het is toch normaal om samen even af te wassen en te drogen?
@Jaffa en @websje, hahaha... vind dit wel een leuk topic worden zo onderhand!!

en @Ioomii, dit betreft al het afval in huis verzamelen (dus ook die met gebruikte tampons uitpuilende uit de badkamer) en van nieuwe zakjes voorzien en als de emmer ranzig is deze schoonmaken... dus ja, was denk toch ik liever af, heb goeie deal gemaakt vandaag

@Polleke1978 en @Lizzl, begrijp jullie ook wel goed!!
1952....LOL

Don't sweat the small stuff. Word je soms ook woedend als hij het dopje niet op de tandpastatube doet? Zo ga je het in een relatie niet volhouden hoor...het is een beetje geven en nemen he?

Volwassen mensen veranderen niet zomaar meer (jongeren nog wel een beetje misschien), daar moet je zelf erg gemotiveerd voor zijn, om te veranderen. Accepteren of wegwezen, dus.

Maar een andere vent heeft misschien nog wel veel ergere minpunten. Of pluspunten. Die van mij bijvoorbeeld doet ook nooit de afwas (een keer per jaar ofzo en dan droogt ie niet af en het aanrecht is een bende) maar hij kan wel lekker koken, timmeren, computers dresseren en hij is leuk met kinderen en dieren. Tis maar wat je belangrijk vind?

Zo nu moet ik de afwas doen (echt waar). Man en kind kijken film.
quote:aninha schreef op 17 juli 2010 @ 16:25:

Even een zeur-topic hoor, want ik ben even zó kwaad op m'n vriendje!!

We wonen nu bijna een jaar samen en hij vertikt het gewoon om af te wassen (we hebben geen vaatwasser)! Ik heb hem in al die tijd misschien 4 keer de afwas zien doen.

Dat is hier heel snel en handig opgelost: "Schat, wil je even afdrogen?" Scheelt jullie allebei de helft van de tijd met een klus waar jullie beiden een hekel aan hebben. Mijn vriend stofzuigt altijd de woonkamer, maar de keuken en de slaapkamer 'vergeet' hij. Dus als ik hem zie stofzuigen vraag ik of hij ook de keuken en de slaapkamer wil doen en anders pak ik zelf de stofzuiger. Hoe meer je erover ruziet, hoe minder er gedaan wordt. Laat je goede wil zien en werk samen.
Lees "De ideale vrouw is een bitch"

Koop een afwasmachine, echt het is de irritatie niet waard en een afwasmachine is echt zo ontzetten heerlijk. Nooit meer vieze vaat op het aanrecht enz.
Ik was ook nooit af. Krijg ik hele nare handen van. Ik droog af.
Wel herkenbaar hoor, dit. Wij delen de afwas redelijk, maar doen het allebei mopperend en stellen het uit. Maar we wonen iets van een half jaar samen en hij heeft nog nooit uit zichzelf de vuilniszakken buitengezet, en laat soms de stofzuiger na het zuigen 2 dagen midden in de woonkamer staan. Als een soort 'art trouvé' zeg maar.

Gister ook een suffe discussie over gehad compleet met 'je bent mijn moeder niet' en 'ik wil jouw moeder ook helemaal niet zijn'. Maar goed, hij snapt ook wel dat ik niet van plan ben de komende 50 jaar alleen dat vuilnis te doen, dus het zal wel loslopen
Ik zou hem voor zijn verjaardag of voor sinterklaas (wat komt het eerst?) een vaatwasser cadeau doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven