Geld & Recht alle pijlers

Weer een oplichter?

18-07-2010 01:58 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer een camera te verkopen op marktplaats, krijg ik op eens een bod (de vraagprijs....). Dan gaat er gelijk een alarmbel bij mij rinkelen, zeker als de bieder in het Engels reageert:

Weer een oplichter te pakken? Ik zelf denk van wel....

Dear Sir/Ma,

Is the item still available? I am an international buyer from US and would like to buy the item and as well have it sent to my daughter schooling in Africa. This is because am not currently in the State. If you are interested in selling the item let me know how much is the total cost including the shipping cost; right there to her in Africa.

You can also mail me the details of the account with which you will want me to send the money, for your transaction through my bank in the State (Bank of America) provided you are desirous of selling it to me in a considerable and affordable price. Will be waiting for your response so I can send to you her (my daughter) address to which you are going to send the item.

Hope to hear from you concerning my procedure.

Yours sincerely
quote:ElleMichelle schreef op 18 juli 2010 @ 12:33:

Je kunt de oplichter ook oplichten:-))

Open een extra betaalrekening bij de bank,hierop laat je het geld storten,zodra het geld van de oplichter is gestort haal je het eraf dus er staat nooit geld op wat de oplichter weer terug kan boeken.

Zou dat kunnen?

Oh dat zou wel gaaf zijn ja

Maar dan moet je het rekeningnummer direct weer opheffen, voordat je dat bedrag rood staat.

Geen idee hoe dat werkt, maar zal wel een goede zijn en misschien dat ze er dan eens mee ophouden.

Ben trouwens altijd bang dat dit in Nederland dus ook kan gebeuren. Iemand stort het bedrag, je stuurt het pakket op en dan blijkt dat het bedrag ook weer van je rekening is teruggeboekt

Kan dat ook? Dat vraag ik me dus af.
Hey allemaal!

Wat ze vaak doen is het volgende: Ze sturen je een cheque met een bedrag dat 100x te hoog is. Vervolgens nemen ze contact met je op en zeggen ze dat er wat fout is gegaan en dat de cheque een te hoog bedrag heeft. De deal is dan dat jij de cheque houdt en het geld min het verkoopbedrag van jouw verkoopartikel naar hun overmaakt per bankoverschrijving. Vervolgens wil jij de cheque gaan innen, maar dat blijkt helemaal niet te kunnen.

Dus cheque verscheuren of direct gaan verzilveren :-)

Xoxo
Daar zou ik sowieso al niet in trappen een cheque?

Kom op zeg!
quote:[message=6587700,noline]

Ben trouwens altijd bang dat dit in Nederland dus ook kan gebeuren. Iemand stort het bedrag, je stuurt het pakket op en dan blijkt dat het bedrag ook weer van je rekening is teruggeboekt

Kan dat ook? Dat vraag ik me dus af.nee dat kan niet als het bedrag gestort is.
quote:MissGlitter schreef op 18 juli 2010 @ 12:52:

Hey allemaal!

Wat ze vaak doen is het volgende: Ze sturen je een cheque met een bedrag dat 100x te hoog is. Vervolgens nemen ze contact met je op en zeggen ze dat er wat fout is gegaan en dat de cheque een te hoog bedrag heeft. De deal is dan dat jij de cheque houdt en het geld min het verkoopbedrag van jouw verkoopartikel naar hun overmaakt per bankoverschrijving. Vervolgens wil jij de cheque gaan innen, maar dat blijkt helemaal niet te kunnen.

Dus cheque verscheuren of direct gaan verzilveren :-)

Xoxo

Je moet altijd oppassen met cheques!

Ook al is het bedrag van een cheque al lang & breed bijgeschreven op je bankrekening, dan nog kun je flink het schip ingaan als na controle (soms wéken) achteraf blijkt dat de cheque vals of ongedekt is. Dan kan je bank het geld namelijk doodleuk weer van je rekening boeken...
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Wij wilden als betalingsbewijs eens een print (internetpagina) van het afgeschreven bedrag laten zien. Maar dat was voor de verkoper niet voldoende omdat het in theorie mogelijk is om een terugstorting te doen. Hoe dat precies werkt weet ik niet maar blijkbaar kan het dus wel.
quote:Canto schreef op 18 juli 2010 @ 16:56:

Wij wilden als betalingsbewijs eens een print (internetpagina) van het afgeschreven bedrag laten zien. Maar dat was voor de verkoper niet voldoende omdat het in theorie mogelijk is om een terugstorting te doen. Hoe dat precies werkt weet ik niet maar blijkbaar kan het dus wel.

nee dat kan niet.

wel kan je een bedrag terug laten storten wat via een automatische incasso is afgeschreven maar dat is iets heel anders.

een print van een pagina maken en deze aanpassen kan iedereen is geen bewijs van betaling dus logisch dat een verkoper wacht totdat het bedrag op zijn rekening staat.
Ja wat cosworth zegt klopt; het kan alleen bij automatische incasso: kijk maar eens op je Internetbankrekening daar zul je zien dat je alleen die kan terugboeken. Daarom hoor je dus ook soms van die berichten dat mensen per ongeluk geld hebben overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer en ze dus aan die mensen moeten vragen of ze het willen teruggeven. En dat ze als ze dat niet willen mooi de sjaak zijn.

Voor diegene die zei: cheques, kom op??? In Amerika zijn cheques wel nog een heeeel normaal betaalmiddel.

Niet dat ik het wel zou accepteren, daar niet van.
Voor diegene die zei: cheques, kom op??? In Amerika zijn cheques wel nog een heeeel normaal betaalmiddel.

Niet dat ik het wel zou accepteren, daar niet van.

Daarom schreef ik het ook, zo van die accepteer ik al helemaal niet! Niet dat ze er niet zijn.
Begrijp ik nou goed dat je bij een betaling van uit het buitenland moet oppassen dat een storting terug gedraaid kan worden? Geldt dat voor ieder buitenland? Weten jullie hoe het zit met Duitsland?
Dit is de derde keer deze week dat ik deze mail krijg, steeds dezelfde tekst alleen een andere naam eronder

Wanneer houden ze daar nou eens mee op

En ze worden met de dag brutaler, nu willen ze mijn naam, adres, telefoonnummer, banknummer ook maar gelijk hebben.

Kunnen ze op mijn naam heel internet leegkopen

Geachte mevrouw,Mijn naam is Randy Williams, ben 35 jaar en kom uit elgie.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in destaat erkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief zendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: Colins B. Williams

Address: 28 Iremo road

City ; ile ife

State :osun state

Zip code:234036

Country:Nigeria

.Mvg,R. Willams,
melden bij mp
quote:dangeensuus schreef op 01 augustus 2010 @ 11:49:

melden bij mpDat doe ik ook elke keer, maar ze houden maar niet op
Zijn bots, die scannen automatisch alle camera-telefoon-durespullen af.
nu snap ik wel waarom die nigerianen altijd dure spullen hebben en altijd veel goud om

(heb in een hotel gewerkt in zuid afrika, het viel me altijd op aan die gasten..)
quote:ElleMichelle schreef op 18 juli 2010 @ 12:33:

Je kunt de oplichter ook oplichten:-))

Open een extra betaalrekening bij de bank,hierop laat je het geld storten,zodra het geld van de oplichter is gestort haal je het eraf dus er staat nooit geld op wat de oplichter weer terug kan boeken.

Zou dat kunnen?Dit was ook direct mijn gedachte. Zal wel niet kunnen.
Als je de bankrekening meteen sluit, denk ik wel dat het kan? Alleen ik denk wel dat de bank het erg vreemd gaat vinden en wellicht dat je dan een hoop gezeur krijgt. En misschien riskeer je aangifte omdat je het artikel niet verstuurt? Then again, als het adres fake is, kunnen ze sowieso niet checken of jij het gestuurd hebt of niet.
Ik denk niet dat het kan. Als de betaling niet gedekt is en de storting teruggedraaid wordt denk ik dat de bank alsnog probeert het geld bij je terug te krijgen.
quote:Juf_achterbak schreef op 18 juli 2010 @ 02:24:

[...]

Ja, dat vroeg ik mij dus ook af.

Vooral direct de vraagprijs bieden is ook niet zo slim, totaal geen onderhandeling. Ze willen mij te graag, dan klopt er iets niet.

Hier hetzelfde gehad met paar oude camcorders die ik ging verkopen.Zette er (na ook verdachhte mails gehad te hebben) speciaal bij: "NO SHIPPING ABROAD,ESPECIALLY NOT NIGERIA !!" En idd in hoofdletters..

Geen (verdachte) reakties meer gehad en dit doen overigens meer verkopers zo.
Hey Lord,don't ask me questions

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven