Tetterettes slepen elkaar de zomer door!!!

16-07-2010 16:33 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer van de Tetterettes! Tetter lekker mee: alles mag, niks moet. En offtopic kennen we al helemaal niet! Wel zijn we gek op dieren dus foto's zijn wel verplicht Wees niet bang om aan te haken, we bijten niet en er is al helemaal geen meldplicht!

Hierbij een aantal van onze mooierds:

Deel 8 vind je hier: Retteketet, de Tetterettes gaan nooit naar bed!
Iets anders
Maar als ik nou wil afwachten wat er gebeurt met de vloer, kun je dan later nog ergens aanspraak op maken? Heb dit nog nooit eerder bij de hand gehad.
Dat denk ik dus van niet.... want dan is het moeilijk aan te tonen dat het aan dit noodweer heeft gelegen. Ik zou sowieso even bellen en vragen hoe en wat.
Lijkt me een verstandig idee hoor Slof om toch de verzekering te bellen...

Tenzij je een nieuwe richting in wil slaan:

Wat rot voor die moederpoes en dat de asiels weer zo vol zitten. Volgens mij heb ik nog niet 1 reactie gehad voor Tipsy en voor Mystique ook al heel lang geen reactie meer.

Splinter: Lekker toch dat het opruimen meteen goed moet. Bij mij betekent meteen goed meestal dat ik heel ijverig begin en dan halverwege geen zin meer heb.

En is er geen supermarkt open bij je Delph? Of een bestellijn.

Rat: bedankt voor de link. Het is wel te zien hoor dat je al oude katten hebt fijn dat ze nu weer beneden durven te komen. Eigenlijk wel zielig voor ze dat Tara er is dan. Als jullie dit vooraf hadden geweten had je dan ook een hond genomen?

Ga jij ook nog lekker op vakantie? Ik weet dat ik me er niet mee moet bemoeien en zo en dat ik lekker makkelijk praten heb, maar ik vind het écht best vreemd dat hij zonder jou op vakantie gaat en gewoon maar zijn eigen gangetje gaat en in principe gewoon doet wat hem uitkomt. Maar misschien is het ook wel even lekker zo zonder elkaar En dat gedoe over de kinderen vind ik ook maar raaaar.

Babs hebben jullie lekker gewandeld?
quote:Kletsmajoor schreef op 18 juli 2010 @ 19:07:

Lijkt me een verstandig idee hoor Slof om toch de verzekering te bellen...

Tenzij je een nieuwe richting in wil slaan:

[afbeelding]

Wat rot voor die moederpoes en dat de asiels weer zo vol zitten. Volgens mij heb ik nog niet 1 reactie gehad voor Tipsy en voor Mystique ook al heel lang geen reactie meer.

Rat: bedankt voor de link. Het is wel te zien hoor dat je al oude katten hebt fijn dat ze nu weer beneden durven te komen. Eigenlijk wel zielig voor ze dat Tara er is dan. Als jullie dit vooraf hadden geweten had je dan ook een hond genomen?

Ga jij ook nog lekker op vakantie? Ik weet dat ik me er niet mee moet bemoeien en zo en dat ik lekker makkelijk praten heb, maar ik vind het écht best vreemd dat hij zonder jou op vakantie gaat en gewoon maar zijn eigen gangetje gaat en in principe gewoon doet wat hem uitkomt. Maar misschien is het ook wel even lekker zo zonder elkaar En dat gedoe over de kinderen vind ik ook maar raaaar.

goeie Klets. Heb toch geen werk, dus dan kan dat wat inkomsten binnenbrengen!!

Jij zult het inderdaad ook wel merken dat de vakantieperiode aangebroken is. Staan Tips en Mytstique op die Mirtos site? Ga eens even kijken.

En Ratteke, ben het hier met Klets eens, wist alleen niet hoe het goed en netjes te zeggen. Hij kan best deze vakantie nodig hebben, maar samen, al is het maar een weekje, ergens naar toe moet toch ook kunnen? Jij hebt toch ook recht op een uitje en wat tijd samen met hem? Gaat het in een relatie niet om compromissen Hij deze 3 weken en samen een weekie in voor- of najaar.

Kan me ook voorstellen dat je van deze rustige tijd voor jezelf geniet samen met de poezebeessies!
Mijn gezonde maaltijd had ik al vroeg op. Ik had er zin in dus heb ik het gemaakt, was om 4 uur ofzo. Was wel heel lekker.

Ja, je kan het goed zien he dat ze oud zijn. Ik vind de ene foto van Morgana zo mooi. Ze ligt er zo lief bij met dat mooie koppie van haar.

En ja, ik vind het ook heel erg jammer dat dit maar een keer per jaar mogelijk is nu. Maar ze zijn zo bang voor honden. En Tara was nog maar heel klein toen ze kwam. We dachten dat ze wel zouden wennen, maar helaas. Hond was ook toen al wel heel wat groter dan de poezen. En Tara vind ze zo interessant. Medusa komt vaak op de trap en ook laag op de trap. Dan blijft ze gewoon zitten (wel zo dat Tara er nét niet bij kan maar zij wel met haar poten en nagels)

En of ik Tara had genomen als ik dit had geweten? Nee. Absoluut niet. Ze zijn altijd beneden geweest, altijd naar buiten kunnen gaan. Nu is het helaas niet anders. Ik doe wel vaak de deur van het dakterras open, dan kunnen ze toch nog wat naar buiten. Maar Medusa doet dat niet. En nu? Nu hebben we na het eten een heerlijk tukkie in de tuin gedaan. Ze kwam zo lief naast mijn hoofd liggen, oogjes dicht en slapen maar. Ze ligt nog steeds in de tuin. Oh nee, net weer binnen om te eten.

En de vakantie, tsja, wij vinden dat niet zo raar. Hij heeft er niks aan dat ik daar met een chagerijnige kop zit. Ik heb er ook niks aan dat ik daar met een chagerijnige kop zit. Nu blijf ik lekker thuis, poesjes blij, ik blij. Waar je wel gelijk aan hebt is dat ie ook een keer aan mij moet denken qua vakantie. En dat wil hij ook wel. Een keer gedaan. Een midweek Landall in Limburg. En dat was vorig jaar april.

Maar hij veranderdt wat dat betreft toch niet. Misschien later, als de kinderen niet meer mee willen.

Ik vind drie weken zonder elkaar ook wel ff lekker. Even weer mijn eigen dingen doen. En elkaar missen is ook heel gezond. Des te leuker is het als hij weer terug komt en we elkaar weer zien na 3 weken.
Klets, was het gelukt met het behangplaksel? Issut af?

Ratteke, jammer dat je moet werken, bedacht me vanmiddag om van de week nog 's naar 't strand te gaan maar dan zonder hond. En heb ook nog 'n Ikea-ontbijtje met zoon gepland staan. Had leuk geweest misschien als je mee had kunnen/willen gaan, maar als je moet werken kan dat natuurlijk niet.

Leuk die foto's van de poezels in de zon!! Genieten geblazen, dat zie je er zo vanaf!!

Bieb, laat het los en go with the flow meissie!! Ik weet het, stukken makkelijker getypt als gedaan, maar morgen is vandaag alweer geschiedenis en kun je er niks meer aan veranderen!

Delphi, je gaat als een speer inene begrijp ik? Goed zeg!! Nog eventjes volhouden, dit zijn echt de laatste loodjes toch?

Slofje, zoals jij je dag beschrijft bij het asiel, dat is voor mij de reden geweest te stoppen bij de dierenambulance. Ik kòn niet meer. Nam het liefst alle beestjes mee naar huis als ze niet bij 'n DA hoefden te blijven, maar ja... Ik vind het heel knap dat jij (en vele anderen met jou, dat weet ik ook wel) het wel vol kunt houden!
Iets anders
Babs, ik ben over drie weken vrij. Dan kunnen we wel wat plannen. Heeft zoon dan ook nog vakantie?
Ga zo foto's uploaden van de strandwandeling en de krabpaal. En vertellen. Maar eerst eventjes dit:

Zoon is nogal van de gemakkelijke. Net een kat: heeft overal personeel voor. En natuurlijk hebben we dat deels zelf laten ontstaan, maar ik durf zonder schaamte te zeggen dat hij ook wel een echte charmeur en vleier is die werkelijk íedereen voor z'n karretje weet te spannen. Zelfs ervaren leerkrachten vallen voor z'n wapperende wimpers en überbeleefde woordgebruik.

Maar dat kan niet eeuwig duren natuurlijk, en het loopt ook echt de spuigaten uit. Vanmiddag dus ook, en na voorval nummer zoveel (ik stond aan de overkant van de straat met een hond die naar binnen wilde want dorst, rugzak, sleutels, natte broek en dito sokken en schoenen van zoon, en zoon stond bij de voordeur te wachten tot die automagisch open zou gaan en vertikte 't z'n handen te laten wapperen), was ik wel niet zó woest op 'm!

Gedreigd dat z'n vakantie bij opa en oma niet doorgaat als hij z'n gedrag niet aanpast en zelf eens wat gaat doen.

Afijn, anderhalf uur lang vleit en praat en wappert zoon met z'n wimpers. En krijgt geen poot aan de grond. Mams was vastbesloten.

Maar, zeg me eens, wie oh wie kan de volgende woorden aanhoren zonder te smelten danwel in de lach te schieten:

Mama, ik heb al veel moeders gekend in mijn vorige levens, maar er was er geen één zo lief als jij!!!
Iets anders
en Wat een ventje, geweldige opmerking, hoe komt ie er op. Dan moet je wel héél stevig in je schoenen staan om niet te smelten.
Babs: die opmerking!

Ik ging ook weer eens kijken op de site van Mirtos:

Ik ben dól op zwarte katten en deze foto
quote:Babsjuh schreef op 18 juli 2010 @ 19:32:

Slofje, zoals jij je dag beschrijft bij het asiel, dat is voor mij de reden geweest te stoppen bij de dierenambulance. Ik kòn niet meer. Nam het liefst alle beestjes mee naar huis als ze niet bij 'n DA hoefden te blijven, maar ja... Ik vind het heel knap dat jij (en vele anderen met jou, dat weet ik ook wel) het wel vol kunt houden!

Babs, ik vind het weer knap van jou dat je bij de ambulance gewerkt hebt. Dát zou ik weer niet kunnen. Dan kom je inderdaad zo veel shit tegen, met platgereden beestjes, mishandelde beestjes, situaties waar je niks (meer) kunt of mag doen enzo. Als ambulance ben je dan natuurlijk als eerste ter plaatse. Dan lijkt het me inderdaad erg moeilijk om de knop om te zetten.

Dan vind ik een moeilijke bevalling van een poes heel naar, en hoop dat alles goed gaat, maar vind dat net een stapje minder, snap je? Ik werk er maar 1 dag in de week en ik doe dan de ruimte waar de katten zitten die geplaatst kunnen worden en dan heb je gelukkig altijd te maken met katten die gezond zijn en klaar om weg te gaan. Maar ook vaak hele bange katten. Klein voorbeeldje: er zat vandaag een jong poesje van een jaar of 1. Zooooo bang, zooooo schuw!! Oortjes plat, blazen. Ik ben daar een half uurtje bij gaan zitten beetje lief poekelen en toen durfde ze voorzichtig aan mijn vinger te ruiken. Heb haar wat speeltjes gegeven en 5 minuten later was ze druk aan het spelen! Natuurlijk is ze morgen weer bang, maar het is wel een poesje dat met veel geduld uit haar schulp zal kruipen. En dat doet me goed.

En dan ben ik klaar en liggen ze allemaal lekker volgevreten in een schoon kenneltje te slapen en dan zeg ik altijd: laat ik jullie hier volgende week niet meer zien!! haha

En natuurlijk zie je ook veel zielige dingen, maar je kunt niet alles meenemen en ik denk altijd maar zo: ze hebben daar een dak boven hun koppie, eten en verzorging.

Nou, zover mijn pleidooi om vrijwiligers te werven

PS En af en toe moet je inderdaad je verstand en gevoel op NUL zetten en de knop BLOKKEREN activeren als je weer naar huis gaat
Nou ik wil ook nog wel even vrijwilligers werven voor Mirtos hoor. Kreeg vandaag een flyer omdat er gewoon meer gastgezinnen nodig zijn. Ook voor kittens.

Mojo komt in augustus er ook nog bij hier:

Oh Klets, wat een scheetjes staan er op de Mirtos site!!!!!!!

helemaal alleen gevonden in een groot leeg gebouw, 4 weken oud

De ondeugendheid straalt er vanaf!!

Nou ja, je kunt wel blijven plakken!! Beter ff zelf kijken, of misschien beter van niet anders hebben alle Tetters straks een Griekse God of Schone in huis haha
Te laaat te laaaaat roep ik met Zwieberstemmetje

maar ik verwacht eigenlijk niet dat iemand hier Dora kijkt
quote:Kletsmajoor schreef op 18 juli 2010 @ 20:06:

Nou ik wil ook nog wel even vrijwilligers werven voor Mirtos hoor. Kreeg vandaag een flyer omdat er gewoon meer gastgezinnen nodig zijn. Ook voor kittens.

Mojo komt in augustus er ook nog bij hier:

[afbeelding]

oh nee, ken mezelf, opvangkittens gaan hier nooit meer weg!

Komt Mojo bij jou? En tis weer een witte met van die vlekjes!!!! Wel toevallig hoor Maar hoe werkt dat eigenlijk Klets: krijg je gewoon katten toegewezen? of heb je nog eigen inspraak vwb geslacht, leeftijd enzo?
quote:Slofje schreef op 18 juli 2010 @ 20:11:

[...]

oh nee, ken mezelf, opvangkittens gaan hier nooit meer weg!

Komt Mojo bij jou? En tis weer een witte met van die vlekjes!!!! Wel toevallig hoor Maar hoe werkt dat eigenlijk Klets: krijg je gewoon katten toegewezen? of heb je nog eigen inspraak vwb geslacht, leeftijd enzo?

Nou ja, ik denk dat ik toch een beetje raar aangekeken word als ik zeg dat ik alleen zwarte katten wil opvangen of alleen katten met groene ogen.

Ja, volgens mij ligt dat een beetje aan het opvangadres zelf. Mij maakt het niets uit qua leeftijd, kleuren en uiterlijk. Maar de kat moet wel bij andere katten kunnen en bij kinderen.

Schijnt dat sommige opvanggezinnen alleen kittens willen maar mij maakt het echt geen bal uit. Ik wilde graag eens een kater omdat ik 3 poezen heb maar als het weer een poes zou worden is het ook prima.

Er gaat meestal een mailtje rond met een aantal katten die nog opvang nodig hebben. Kun je gewoon zelf uitzoeken en soms word je gebeld.

Een vergoeding voor eten en zo is niet gangbaar maar is eventueel wel mogelijk. Is mij aangeboden maar heb ik tot nu toe nog geen gebruik van gemaakt.
Ja jammer Slof. Eigenlijk gaat het mij heel goed af om de katten weer weg te doen. Nou heb ik er dan nog maar 1 gehad.
Oke, duidelijk Klets. Ik zou het best wel willen doen (stop stop wat zeg ik nou weer), maar ik weet uit ervaring hoe lelijk mijn katten kunnen doen tegen andere, nieuwe katten dus het verstand zegt: niet aan beginnen! Kittens accepteren ze wel, maar zoals ik al zei: die gaan hier nooit meer niet weg.

Ik ben heel verstandig met asiel kittens: gewoon niet doen. Maar als ik zoiets in huis zou hebben.................
Hoorde van mijn vriendin dat er een paar weken geleden voor het eerst pups uit een bepaald asiel op Samos naar Nederland gekomen zijn. Zijn geplaatst in een pension en waren met een paar weken allemaal goed geplaatst!

Weet je, ik sta daar een beetje krom in. Vind het heel leuk en fijn dat ze goed terecht komen, maar er zijn ook zoveel Nederlandse honden en katten in het asiel.
Ja, die hoor ik vaker. Maar Mirtos zet zich ook in voor de houding naar dieren toe van de mensen die daar wonen. Er is gewoon weinig tot geen afname van asieldieren daar. Je moet ze toch ergens kwijt. En als iedereen nou eens zn kattten liet steriliseren en castreren puilde het asiel ook niet zo uit.

Volgens mij zet Mirtos ook katten weer uit maar met bijvoorbeeld een kat als Blanche was dat gewoon niet mogelijk. En de kittens die met 4/5 weken binnen zijn gekomen lukt dat ook niet meer.

Mensen die bewust voor een nestje kiezen zijn nog tot daar aan toe maar als alle mensen die uit laksheid nog geen castratie hebben laten doen, dat nou wél eens zouden doen zou het al behoorlijk schelen.

Ik zou eerst op de kittens van de buurvrouw gaan passen maar ze heeft toch iets anders geregeld omdat ik liever geen ongecastreerde kat in huis heb. En vlak voordat ze weggingen was die moederpoes al weer een paar keer ontsnapt. Dát snap ik niet zo. Maar ik houd mn mond
quote:Ratteke schreef op 18 juli 2010 @ 19:37:

Babs, ik ben over drie weken vrij. Dan kunnen we wel wat plannen. Heeft zoon dan ook nog vakantie?

Zoon heeft vakantie tot 16 augustus. Ik nog wat langer

Leuk leuk leuk!!!
Iets anders
quote:Kletsmajoor schreef op 18 juli 2010 @ 20:32:

Ja, die hoor ik vaker. Maar Mirtos zet zich ook in voor de houding naar dieren toe van de mensen die daar wonen. Er is gewoon weinig tot geen afname van asieldieren daar. Je moet ze toch ergens kwijt. En als iedereen nou eens zn kattten liet steriliseren en castreren puilde het asiel ook niet zo uit.

Volgens mij zet Mirtos ook katten weer uit maar met bijvoorbeeld een kat als Blanche was dat gewoon niet mogelijk. En de kittens die met 4/5 weken binnen zijn gekomen lukt dat ook niet meer.

Inderdaad, weinig afname van asieldieren op dat soort eilanden. In het asiel op Malta, waar mijn vriendin jaarlijks heen gaat, mogen de honden tot hun dood blijven wonen Ik zal zo eens even die adresjes opzoeken en een link plaatsen. Dit is wel alleen een hondenasiel.

En wat ik altijd zo raar vind, ook op die eilanden worden gevangen dieren geneutraliseerd, maar het probleem wordt gewoon niet minder. Met gerichte acties zou je toch verwachten dat het op een gegeven moment resultaat gaat geven, vooral op een eiland. maar nee, is weer te simpel gedacht
Hallo lieverds

zenuwpees muts meld zich

Allereerst de grootste voor Splinter die ik maar kan vinden.

Schrikken van je vader...

"gelukkig" kun je met prostaatkanker over het algemeen gewoon heel heel oud worden.

Iets met horrormonen enzo dat het in ieder geval niet groeit.

En Babs,die bijzondere zoon van jou zou ik graag eens ontmoeten.

Geweldige uitspraken!!

Ik heb net thuis mijn wandelschoenen en fototoestel opgehaald.

Nooit gedacht dat ik zo kon genieten van honden.

(ben helemaal geen hondemens maar deze 2 zijn super.)

Een flatcoat retriever,mooi lief knuffelmeisje en een ietsjes kleinere ook zwarte vullisbak met het liefste gezichtje wat je kunt bedenken.

de vullisbak zou een beetjes schuchter zijn naar vreemden maar was bij mij gelijk,BAF kop op schoot

Bij MO 2 minuten rustig en toen heeft ze besloten dat hij haar grote liefde is.

Ze hebben het hele weekend gespeeld en geravot en als we op de baNk zaten zat de knuffel bij mij en de vullis bij MO.

En dank meiden voor de positieve reacties op mijn angstig zijn.

Ik moet het eens gaan loslaten maar is blijkbaar iets hardnekkigs in mijn hoofd.

Het is zo mooi en ik ben zo bang het kwijt te raken....

(en wat Delphi zei vind ik heel scherp en goed bedacht!)

Ik heb ook alweer de hele week last van HV en dat komt waarschijnlijk door stressgezeik met eikel.

Kan MO niets aan doen.
En Mirtoskatten...ik wou dat het kon..

Maar dat is even niet handig in mijn situatie.

Toen ik net thuis was zag ik dat eikel zich ook niet aan de afspraak had gehouden.

Hij zou zorgen dat de kattebak schoon was zodat Bieb er niet naast zou piesen.

Nou er lag een hoop vergeeld keukenpapier onder de trap (niet verder opgeruimde pisplek) en de drollen zag en rook ik van verre in de bak liggen.

Geen brokjes in de bak en ook geen zachtvoer gehad en eikel nergens te bekennen.

Dus gevoerd en tuindeuren opengegooid en weer weggegaan.

Heb kortaffe sms gestuurd en Ooh jaa hij was al onderweg naar huis (tuurlijk joh..)

pisvlek en bak wachten nog op hem.
www.animalcaresamos.com

www.islandsanctuary.com.mt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven