Werk & Studie alle pijlers

Ik schrik van mijn nettoloon!

19-07-2010 20:36 302 berichten
E1015 netto. Met alle toeters en bellen ervanaf en bij.

Voor 120 uur per maand/30 uur per week. Kan dat kloppen? Ik vind dat ik dan wel heel weinig verdien! Ik werk in de kinderopvang. Ik ben er een beetje naar van. Heb ik eindelijk uren, verdien ik er netto maar zo weing mee. dDat je minder gaat verdienen dan als oproepkracht dat wist ik, maar zo veel minder!

Wie kan mij hier iets meer over vertellen. Ik wil niet meteen stel op sprong naar de administratie rennen.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik met 1200 netto voor 30 uur op HBO niveau wel starter, ik hoop dat ik over tien jaar wel meer verdien

Maar op MBO niveau in de kinderopvang vind ik dat dus niet zo slecht, eigenlijk.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 19 juli 2010 @ 20:57:

Ik vind het ook niet zo weinig.

Werk zelf ook 30 uur en verdien een goeie 1200 netto per maand, en da's op HBO niveau.

En rijk worden doen we toch niet meer joh. Ik ben voornemens SPH te gaan doen, maar het salaris is niet bepaald motiverend.
Ik begon ook met zo'n bedrag hoor (werk in de zorg, iets minder dan 30 uur per week), maar ik ben nu 10 jaar verder en mijn salaris gelukkig ook.
@ Aruba, wel met ORT... daar kun je aardig wat honderdjes extra mee verdienen...

Ik denk overigens dat TO niet meer dan 30 uur werk aangeboden heeft gekregen...
En hoe oud ben je TS? Toen ik 18 was verdiende ik met fulltime werken (40 uur) 1000 euro bruto. Dus je leeftijd + ervaring speelt natuurlijk ook mee...
Perfectionisme is niet perfect...
Ik ben manager van twee kinderdagverblijven en dit is een normaal loon voor 30 uur in de kinderopvang. Besef dat je op MBO-niveau werkt en je dus minimaal verdient. Kan me voorstellen dat je het weinig vindt hoor... Maar.. keerzijde: je hebt elke dag een super dag met die koters!

@tilalia: sinds kort is in de k.o. 36 uur fulltime.
anoniem_67841 wijzigde dit bericht op 19-07-2010 21:14
Reden: beetje te kort door de bocht ;)
% gewijzigd
En daar kom je achter na hoeveel tijd...?

* snapt dit niet *
uhhh, heb je tot nu toe nooit afgevraagd wat een medewerker op een kinderdagverblijf verdient?

Je komt van school af, en het is totaal een verrassing voor je dat je geen 2000 netto per maand verdient?

Vind het een heel normaal loon.
Ik werk nu bijna een jaar op een kinderdagverblijf, 23 jaar en werk 36 uur per week. Ik heb rond de 1435 netto per maand, dus ik vind het werl erg weinig wat ze verdiend.
Vind er ook niet zoveel mis mee.
Ik ben dus niet de enige die het niet zo gek vindt.

Goed 1000 euro per maand voor 30 uur zou dus voor fulltime neerkomen op een euro of 1200-1250 per maand, en dat lijkt me heel redelijk voor een starter op MBO niveau, toch?
668, the neighbour of the Beast
Lijkt mij ook ja. Haha marels, wij in de zorg zijn ook niet zoveel gewend :P.
quote:han1987 schreef op 19 juli 2010 @ 21:29:

Ik werk nu bijna een jaar op een kinderdagverblijf, 23 jaar en werk 36 uur per week. Ik heb rond de 1435 netto per maand, dus ik vind het werl erg weinig wat ze verdiend.

Jij verdient zo rond de 9 euro netto per uur, en zij 8,50 (ongeveer)

Ik vind het dus niet zo veel minder dan jouw salaris hoor.

Vooral als je net van school komt. Misschien heb jij slimmer onderhandeld of krijg je nog toeslagen wat zij niet krijgt.
Denk dat topic openster van parttime naar meer uren is gegaan, werk je maar een paar uur per dag, dan zijn de inhoudingen ook naverhand, waardoor je netto meer overhoudt waarschijnlijk betaalde ze als oproepkracht ook geen pensioenpremie. Zegt dat ze met invalwerk vier uurtje per dag werkte, dan hield ze netto veel meer over, door alle forfait's, werk je echter 7 tot 8 uur per dag, dan wordt er op je loon meer ingehouden, ben je nu lid geworden van een pensioenfonds dan moet je daar ook aan af dragen.
naverhand= navenant...
toen ik begon met werken, op mijn 18e, verdiende ik 745 gulden per maand voor 40 uur werken

Hier hebben jullie niks aan maar ik wilde even laten weten dat ik al een oude doos begin te worden.
quote:Bergje65 schreef op 19 juli 2010 @ 21:48:

toen ik begon met werken, op mijn 18e, verdiende ik 745 gulden per maand voor 40 uur werken

Hier hebben jullie niks aan maar ik wilde even laten weten dat ik al een oude doos begin te worden.Hahaha
quote:Bergje65 schreef op 19 juli 2010 @ 21:48:

Hier hebben jullie niks aan maar ik wilde even laten weten dat ik al een oude doos begin te worden.

Hier nog zo een.Ik reken nog steeds mijn salaris om in guldens en dan val ik kats achterover, wat een geld.

Totdat je booschappen gaat doen en alles.
en het was ook nog eens een klotebaan!
Maar als jij 30 uur per week krijgt en vervolgens over 120 uur uitbetaald krijgt dan krijg je een 4 weken loon. Dan krijg je dus 13 keer loon per jaar ipv 12. Lijkt me helemaal niet zo verkeerd dus.
Ik ben geen beginner. Ik werk nu 4 jaar in de kinderopvang. Ik ben van een paar vaste uren en de rest oproepkracht naar 30 uur vast gegaan. Makkelijk gezegd 'ga meer werken'. Graag, gaat niet, het is niet anders.

Maar goed als ik het zo hoor moet het wel kloppen. Balen. Ik zat normaal tussen de E1200,- en E1400.
Bedankt voor de reacties in ieder geval. Ik verdien trouwens geen 8,50 per uur, maar 12 euro nog wat. Ik weet het even niet precies, loonstrook ligt beneden.
Roos, vraag het na bij je administratie. Zij kunnen je niet alleen het verschil uitleggen tussen je oude situatie met die oproepuren (toeslag, misschien?) en de huidige uitleggen, maar ook je persoonlijke fiscale situatie daarbij betrekken. Dat kan niemand hier zo maar.

Succes.
Daar heb je gelijk in Tia Dalma. maar ik hoopte dat iemand ook zoiets van uren had in die branche. Dan kon ik vergelijken. Maar goed, die kans is natuurlijk ook klein.
Ik vind het belachelijk weinig, daar kun je toch niet van rondkomen? Hoe doe je dat??? Vaste lasten alleen al is rond de 1000 euries.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven