Werk & Studie alle pijlers

exvriend factureren?

19-07-2010 21:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Twee jaar terug heb ik mijn exvriend geholpen met zakelijke diensten. Heb iets doorverkocht wat mij ook geld kostte.

Heb heel lang gewacht met factuur sturen, omdat ik eigenlijk geen zin meer in contact heb met hem hierover. (Van hem ook geen woord erover, logisch is gierig typje ;)

Ik twijfel of het geld, rond 400 euro er wel tegen op weegt. Zal ik het laten gaan of toch factureren?

Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Na twee jaar nog? Waarom zou je hem nu nog een factuur gaan sturen terwijl je eerder geen zin meer in had in contact met hem?

Ik zou het dus laten gaan. Anders gezegd, ik had hem onmiddellijk na de bewezen dienst een factuur gestuurd.
Na 2 jaar nog factureren? Ik zou het laten. Kleine kans dat je het geld krijgt. Kun je trouwens bewijzen dat je die diensten voor hem hebt verricht?
hangt helemaal van de situatie af (heb je een bedrijf..heb je dat prive voorgeschoten?)

ik vind het persoonlijk nogal raar om daar 2 jaar mee te wachten en zou het hoogstwaarschijnlijk laten gaan.
Na 2 jaar zou ik het laten gaan.
Meen je nou echt dat je 2 jaar na dato nog een factuur wil sturen? Waarom heb je dat niet meteen gedaan dan?
Echt waar? Na twee jaar wil je hem toch nog een factuur sturen? Ik zou in jouw geval het lekker niet doen en de eer aan mijzelf houden.
Na 2 jaar zou ik het niet meer durven. Had je toch echt eerder moeten doen.
Nou, iedereen denkt er hetzelfde over hahaha.
Sluit me aan bij bovengenoemde posts. Na twee jaar....
Je paste vast goed bij ex-vriend (type gierig)...na 2 jaar nog een rekening sturen....
Sluit me ook aan, geen haar op mijn hoofd die na 2 jaar nog een factuur zou sturen.
Ehm, je hebt dat jaar toch al afgesloten in de boekhouding? Beetje raar om hem nu na 2 jaar nog een factuur te sturen.
Ik zeg factureren! Al is het alleen maar om tegendraads te zijn.
Bedankt voor de saamhorige reacties

Zijn sommige dingen toch heel zwart / wit... Had verwacht dat er meer mensen zouden zeggen: nee joh zonde van het geld etc.

Ik werk zelfstandig ja, maar had dit voor me uit geschoven. En voor me uit geschoven... en... voor me uit geschoven. etc. Niet handig nee.

Houdt sindsdien zakelijk en prive ook erg gescheiden.
Sluit me aan bij de tegendraadse Luxaflex. De verjaringstermijn is vijf jaar (als het niet méér is) en Jaimie heeft nog nooit van de post "onderhanden werk" gehoord.
Ah een andere reactie... was mijn bericht over saamhorigheid niet helemaal op zijn plaats...
Als ik gierig zou zijn zou ik het goed doen ook en dezelfde dag nog factureren! Dus nee ik ben het tegenovergestelde van mijn ex, wat dat betreft. Daarom had ik ook dit probleem.
Maar waarom wil je nu toch factureren?
quote:Whympysinger schreef op 19 juli 2010 @ 22:04:

Sluit me aan bij de tegendraadse Luxaflex. De verjaringstermijn is vijf jaar (als het niet méér is) en Jaimie heeft nog nooit van de post "onderhanden werk" gehoord.Ja, maar om daar nou iets onder te plaatsen wat je 24 maanden geleden al had moeten/kunnen factureren, maar waar je 'geen zin in had' is volgens mij ook niet helemaal de bedoeling
Omdat er een stemmetje in mij zegt dat het eerlijk is dat je betaald krijgt voor wat je hebt gedaan.

Anderzijds denk ik: je hebt ervan geleerd, laat het gaan. Een zakelijk contact zou ik nog wel een factuur sturen.
Officieel mag het wel inderdaad, en er zijn meer bedrijven niet netjes mee. Het is in mijn 'sector' ook wel gebruikelijker, maar ik wil daar niet op in gaan.

Het gaat er meer om dat ik geen contact meer met hem wil.
maar wat boeit het jou dan wat wij er van vinden?

Als jouw innerlijke stemmetje zegt dat je moet/wilt factureren.....doe het dan gewoon.

Wat is het ergste wat je kan gebeuren?

Dat hij niet betaalt en je boos belt....soit... Doe waar jij je goed bij voelt.
Tja, als je geen contact met hem wil is het niet handig om hem poststukken te gaan sturen natuurlijk, van welke aard ook...
is het hele forum niet gebouwd om wat andere mensen van bepaalde belangrijke en niet-belangrijke dingen vinden?

ik zat in dubio wat dit betreft. beide voelt goed: laten gaan, en geld krijgen

na ja ik ga er een nachtje over slapen, dat kan er nog wel bij na 2 jaar ;)

fijne avond en bedankt voor de reacties!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven