exvriend factureren?
maandag 19 juli 2010 om 21:51
Hoi,
Twee jaar terug heb ik mijn exvriend geholpen met zakelijke diensten. Heb iets doorverkocht wat mij ook geld kostte.
Heb heel lang gewacht met factuur sturen, omdat ik eigenlijk geen zin meer in contact heb met hem hierover. (Van hem ook geen woord erover, logisch is gierig typje
Ik twijfel of het geld, rond 400 euro er wel tegen op weegt. Zal ik het laten gaan of toch factureren?
Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Twee jaar terug heb ik mijn exvriend geholpen met zakelijke diensten. Heb iets doorverkocht wat mij ook geld kostte.
Heb heel lang gewacht met factuur sturen, omdat ik eigenlijk geen zin meer in contact heb met hem hierover. (Van hem ook geen woord erover, logisch is gierig typje
Ik twijfel of het geld, rond 400 euro er wel tegen op weegt. Zal ik het laten gaan of toch factureren?
Wat zouden jullie in mijn geval doen?
maandag 19 juli 2010 om 22:37
quote:botsautootje schreef op 19 juli 2010 @ 22:20:
is het hele forum niet gebouwd om wat andere mensen van bepaalde belangrijke en niet-belangrijke dingen vinden?
ik zat in dubio wat dit betreft. beide voelt goed: laten gaan, en geld krijgen
na ja ik ga er een nachtje over slapen, dat kan er nog wel bij na 2 jaar
fijne avond en bedankt voor de reacties!!
tuurlijk en forum en vraag wat je wilt...
maar eerst vind je het raar dat bijna iedereen zegt dat het na 2 jaar erg laat is en laat gaan...en dan is iemand het wel met je eens ..weet je het ook niet.
Wat wil je zelf..
is het hele forum niet gebouwd om wat andere mensen van bepaalde belangrijke en niet-belangrijke dingen vinden?
ik zat in dubio wat dit betreft. beide voelt goed: laten gaan, en geld krijgen
na ja ik ga er een nachtje over slapen, dat kan er nog wel bij na 2 jaar
fijne avond en bedankt voor de reacties!!
tuurlijk en forum en vraag wat je wilt...
maar eerst vind je het raar dat bijna iedereen zegt dat het na 2 jaar erg laat is en laat gaan...en dan is iemand het wel met je eens ..weet je het ook niet.
Wat wil je zelf..
maandag 19 juli 2010 om 22:45
quote:botsautootje schreef op 19 juli 2010 @ 22:06:
Als ik gierig zou zijn zou ik het goed doen ook en dezelfde dag nog factureren! Dus nee ik ben het tegenovergestelde van mijn ex, wat dat betreft. Daarom had ik ook dit probleem.
Als je gierig zou zijn vraag je rente over die 2 jaar
Met geen haar op mijn hoofd zou ik mijn ex nog om geld vragen na 2 jaar.
Helemaal niet omdat je zoals je aangeeft geen contact met hem wilt, en blijkbaar in die 2 jaar ook niet hebt gehad.
400 euries kan een heleboel geld zijn als je het niet hebt maar wat is je meer waard?
Als ik gierig zou zijn zou ik het goed doen ook en dezelfde dag nog factureren! Dus nee ik ben het tegenovergestelde van mijn ex, wat dat betreft. Daarom had ik ook dit probleem.
Als je gierig zou zijn vraag je rente over die 2 jaar
Met geen haar op mijn hoofd zou ik mijn ex nog om geld vragen na 2 jaar.
Helemaal niet omdat je zoals je aangeeft geen contact met hem wilt, en blijkbaar in die 2 jaar ook niet hebt gehad.
400 euries kan een heleboel geld zijn als je het niet hebt maar wat is je meer waard?
woensdag 21 juli 2010 om 20:38
Als de verjaringstermijn 5 jaar is, is het geen probleem om te factureren natuurlijk. Bedrijfsvoering heeft niks met 'eer' of 'goed gedrag' te maken, als het gaat om facturen te versturen binnen de gestelde termijn. Je zult zelf beter weten wat de verjaringstermijn is (ik dacht namelijk twee jaar). En je moet je afvragen wat je ex gaat doen als je een factuur stuurt. Heb je bewijzen dat je die kosten gemaakt hebt? (Anders zal hij natuurlijk niet gaan betalen). Gaat hij je opbellen? Dan verwijs je keurig naar die brief en wens je verder telefonisch niet over andere dingen te converseren. Was je ex een agressieve psychopaat die je nog jaren gestalkt heeft nadat het uit was? Dan kun je misschien maar beter geen factuur sturen...
Opgelost
Opgelost
Occam's razor