De 'ware'

19-07-2010 17:23 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn daar sommige van jullie echt naar op zoek? ( dat die bestaat)

Zo ja, hoe definieer je de 'ware'?
quote:Summerdance schreef op 19 juli 2010 @ 19:09:

actief op zoek naar de ware?

Hoe doe je dat eigenlijk?

*ziet voor zich hoe mensen met een Sherlock Holmes hoedje en dito vergrootglas door de straten van Amsterdam speuren*En ik maar denken dat ik nu de juiste had, maar die komt daar dan weer niet vandaan. *gaat binnenkort een tripje naar Amsterdam maken en bedenkt zich geschokt; Had ik toch die ene lul moeten aanhouden?*
quote:HTFC schreef op 19 juli 2010 @ 19:39:

[...]

Concept is gebaseerd op het idee dat mensen in dezelfde maatschappijen redelijk gelijk zijn (heb het niet over politieke ideologien oid.). Als iedereen ,zeg 80% ,'neutraal' is, is het gedrag van deze personen een reflectie van de persoon die het evalueert. (zijn vrouw bv.) De overige 20% zijn de uitzonderingen, mentale aandoeningen en andere redenen (niet persé slechte).

Dus om verder te gaan met die 80%, meeste mensen zijn dus neutraal van persoonlijkheid, de grootste 'shift' in persoonlijkheid zit hem dus in de perceptie van de ontvanger, en andersom eigenlijk ook.

Het gedrag is deels weer gebaseerd op hoe de 'zender' denkt over de ontvanger en hoe hun relatie is. Een vrouw kan bijvoorbeeld 'bekend' staan als een bitch, maar tegenover de juiste man weer heel aardig zijn.

Als het grootste deel van de persoonlijkheid dus voortkomt uit de kwaliteit van de relatie tussen 2 mensen, is het enige wat dus overblijft de materiële en fysieke aspecten van die persoon. Dit is, bij een neutraal persoon, ook wat de doorslag zou geven. (baan, lichaam, hoofd, huis, mogelijke geschiedenis, sociale status etc.).

Ik heb het vermoeden dat ik het een beetje vaag heb getypt...maar hopelijk is mn verhaal een beetje duidelijk.

Heel vaag, maar zeg je nu eigenlijk niet gewoon dat je denkt dat je vanzelf wel merkt of het klikt of niet, of het bij elkaar past en je daarmee mogelijk vanzelf wel merkt of het eventueel als de ware voelt?

Verdomme, ik ga er zelf vaag van typen. En ik kan zo concreet zijn.
Zeniiba, hier werd me op de eerste date vertelt dat ik eventuele lijstjes meteen door kon scheuren omdat daar vast punten opstonden waaraan hij niet voldeed.

Humor stond echter bovenaan, dus tja.. dan helpen lijstjes niet meer.
Wat zijn de meest belangrijke punten van jullie lijstjes?

Ik kom niet veel verder dan dat ik lichamelijk aangetrokken moet zijn, en dat ze gewoon 'aardig/lief' is zonder veel gekke dingen in haar leven.
quote:HTFC schreef op 19 juli 2010 @ 19:52:

Ik kom niet veel verder dan dat ik lichamelijk aangetrokken moet zijn, en dat ze gewoon 'aardig/lief' is zonder veel gekke dingen in haar leven.

Die staan er toch al?

Wel een beetje erbij blijven hoor

Oh, die kan ik gelijk toevoegen aan mijn lijstje, enige vorm van intelligentie en interesse..

Madhe...kijk er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, vandaag dat jij jouw exemplaar buiten Amsterdam vond
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:HTFC schreef op 19 juli 2010 @ 19:52:

'De ware', die bestaat niet. Is klinklare onzin. Wie bedenkt dat nou dat er één persoon voor jou op de aarde is neergezet. Wat nou als die persoon voor mij in Bangladesh woont, en daar een taxibedrijf heeft ofzo... Is moeilijk te combineren met mijn werk zeg maar

Het lijstje is voor mij trouwens

- aantrekkingskracht

- intelligentie

- humor én zelfspot

- enige ambitie

- (deels) zelfde levensinstelling

- (deels) dezelfde toekomstplannen

- warmte, eerlijkheid en lust in de relatie (want je leest hier soms dingen op dit forum... )
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:HTFC schreef op 19 juli 2010 @ 19:39:

[...]

Concept is gebaseerd op het idee dat mensen in dezelfde maatschappijen redelijk gelijk zijn (heb het niet over politieke ideologien oid.). Als iedereen ,zeg 80% ,'neutraal' is, is het gedrag van deze personen een reflectie van de persoon die het evalueert. (zijn vrouw bv.) De overige 20% zijn de uitzonderingen, mentale aandoeningen en andere redenen (niet persé slechte).

Dus om verder te gaan met die 80%, meeste mensen zijn dus neutraal van persoonlijkheid, de grootste 'shift' in persoonlijkheid zit hem dus in de perceptie van de ontvanger, en andersom eigenlijk ook.

Het gedrag is deels weer gebaseerd op hoe de 'zender' denkt over de ontvanger en hoe hun relatie is. Een vrouw kan bijvoorbeeld 'bekend' staan als een bitch, maar tegenover de juiste man weer heel aardig zijn.

Als het grootste deel van de persoonlijkheid dus voortkomt uit de kwaliteit van de relatie tussen 2 mensen, is het enige wat dus overblijft de materiële en fysieke aspecten van die persoon. Dit is, bij een neutraal persoon, ook wat de doorslag zou geven. (baan, lichaam, hoofd, huis, mogelijke geschiedenis, sociale status etc.).

Ik heb het vermoeden dat ik het een beetje vaag heb getypt...maar hopelijk is mn verhaal een beetje duidelijk.

Had je al vermeld dat je vrijgezel bent?

Enfin, er is voldoende onderzoek gedaan naar factoren die de kans op een goede en langdurige relatie groter maken. Ik zou zeggen: laat de concepten voor wat ze zijn en ga gezellig een borrel drinken. Waarschijnlijk kom je daar verder mee.
Ik geloof wel dat de "ware" bestaat.. maar dat je hem (of haar) niet altijd hoeft tegen te komen in dit leven.

Daarom zullen mensen meerdere relaties hebben in hun leven waarin ze misschien wel heel tevreden/gelukkig zijn maar dat het niet hun ware is.

Je moet wel realistisch blijven maar ik geloof wel in zielsliefde.

Maar denk niet bij iedere man oh dit is misschien wel de ware.

Als het zo is dan hoef je je die vraag niet te stellen denk ik. Dan is het een "weten".

Maar als je smoorverliefd bent denk je ook wel eens dit is 'm misschien wel. Maar als het niet zo is ben je na een paar weken wel van die wolk af

Maarrr...mannen die niet in echte liefde geloven vind ik sowieso een afknapper.

Toevallig in de kroeg er nog een gesprek over gehad met een man.

Dus als je het leuk en gezellig met elkaar hebt dan is dat goed voor de rest van je leven?

Ware liefde is meer, dat is een dieper gevoel.

Maar goed ik geloof dan ook dat er meer is tussen hemel en aarde en dat geloven sommige mensen ook niet.

en nee heb mijn ware liefde (nog) niet gevonden, ben ook niet op zoek. Maar het lijkt me wel mooi om mee te maken.

Wel een lange relatie gehad met een man die in ieder geval "het" niet was.
quote:wuiles schreef op 19 juli 2010 @ 20:02:

[...]

Had je al vermeld dat je vrijgezel bent?

Enfin, er is voldoende onderzoek gedaan naar factoren die de kans op een goede en langdurige relatie groter maken. Ik zou zeggen: laat de concepten voor wat ze zijn en ga gezellig een borrel drinken. Waarschijnlijk kom je daar verder mee.Verder dan wat ? mijn hele instelling is juist dat als je lichamelijk aangetrokken wordt tot iemand met een leuke 'houding' tov jou je er al voor moet gaan....
quote:HTFC schreef op 19 juli 2010 @ 20:12:

[...]

Verder dan wat ? mijn hele instelling is juist dat als je lichamelijk aangetrokken wordt tot iemand met een leuke 'houding' tov jou je er al voor moet gaan....Verder dan met het uitdenken van concepten die deels bestaan uit een serie open deuren en deels niet te volgen zijn. Zie je laatste zin. Is Nederlands je moedertaal?
quote:wuiles schreef op 19 juli 2010 @ 20:16:

[...]

Verder dan met het uitdenken van concepten die deels bestaan uit een serie open deuren en deels niet te volgen zijn. Zie je laatste zin. Is Nederlands je moedertaal?

Moet wat als ik me verveel op werk he...

even opnieuw lezen wat er staat

je snapte wat ik bedoelde toch?
quote:HTFC schreef op 19 juli 2010 @ 20:20:

[...]

Moet wat als ik me verveel op werk he...

even opnieuw lezen wat er staat

je snapte wat ik bedoelde toch?Helaas niet.
quote:wuiles schreef op 19 juli 2010 @ 20:25:

[...]

Helaas niet.Oh...op een komma te weinig zie ik er weinig problemen in...
quote:Summerdance schreef op 19 juli 2010 @ 19:58:

[...]

Die staan er toch al?

Wel een beetje erbij blijven hoor

Oh, die kan ik gelijk toevoegen aan mijn lijstje, enige vorm van intelligentie en interesse..

Madhe...kijk er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, vandaag dat jij jouw exemplaar buiten Amsterdam vond

Gelukkig maar, want morgen wordt het weer zo warm en om dan in de trein te gaan zitten? Nee bedankt.

En daarbij, ik zou het ook helemaal niet grappig vinden om deze te moeten ruilen. Als het effe kan, dan hou ik hem.
quote:Madhe schreef op 19 juli 2010 @ 19:33:

[...]

(Als in; ooh wat snel maar wat leuk om te lezen)

Ik heb je topic toen gevolgd, volgens mij zijn jullie nog niet zo lang samen he? Wat heerlijk dat het goed gaat

Ontopic, ik weet niet of ik in de ware geloof. Soms doe ik dat een periode wel en dan weer een tijd niet. Ik denk dat ik vooral in de juiste geloof (voor dat moment), en in of het klopt of niet. Eigenlijk of je gelooft dat die iemand bij je past.

En of het klopt, dat weet je omdat je dat tot in je tenen kan voelen. Als het niet klopt voel je dat ook tot daar ergers.

@Madhe: Klopt! We zijn inmiddels 1,5 jaar samen en verwachten in februari ons eerste kindje. We zijn helemaal gelukkig

Leuk dat je dit nog weet...
Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik op zoek ben naar de ware... Ik zoek iemand waar ik goed mee klik en waar ik me erg op mijn gemak bij voel, naar mijn idee zijn dat toch wel essentiële dingen om een goede relatie te kunnen beginnen. En aangezien ik dat lang niet met elke man heb, zou je het zo kunnen formuleren, als "de ware".
Ik denk niet dat de 'ware' universeel geregeld is.

Als je iemand hebt met wie het op veel vlakken klikt, waar je gelukkig mee bent en dergelijke, dan is dat voor jou de ware.

op dat moment. Dat kan altijd veranderen.

Maar "dé ware" bestaat niet. Vind ik .
quote:Summerdance schreef op 19 juli 2010 @ 18:43:

Oh, en mijn definitie van de ware:

Hij kookt goddelijk

Hij heeft een lekker huis

Hij heeft een goeie baan

Hij heeft een fantatstisch lichaam

Hij draagt mij op handen

En hij is een beest in bed...

Nou dat was het wel zo'n beetje Deze ware die bestaat ;)
Non nobis Solum Nati Sumus
Iemand wel eens het verhaal 'tweelingzielen' van Patricia Joudry gelezen? Geweldig feel good verhaal. Ik geloof in tweelingzielen! Groetjes, R.
Non nobis Solum Nati Sumus
quote:RR74 schreef op 20 juli 2010 @ 15:43:

[...]

Deze ware die bestaat ;)Dan zullen we vast geen topic hier tegenkomen van je vriendin denk ik. Scheelt ons weer tijd.
Ik geloof wel in de ware hoor Weet ook wel zeker dat hij nu mijn vriendje is :p We zijn al 6,5 jaar samen, wonen samen, dus dat zit wel goed. Niet dat dat een garantie is, maar als HIJ het niet is, nou dan..dan... dan....
Ik weet niet of mijn vriendje de ware is..

Wat ik wel weet is dat ik het met hem nog een tijd wil uithouden en joost mag weten hoelang dat zal zijn, mischien wel voor altijd..

iig zal ik kapot zijn als het over zal gaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven