Is dit wat ik denk?

21-07-2010 10:42 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal

Ik heb dus een relatie.

Mijn vriend is eindelijk hulp gaan zoeken voor problemen uit zijn verleden die hij niet kan verwerken en waar hij het naar zijn zeggen nog altijd moeilijk mee heeft.

Nu speelt er ook een probleem in onze relatie,al langer.

Hij heeft dit ook eerlijk tegen de Psychologe gezegd.

Ik denk alleen dat het nog wel wat erger is dan problemen in de relatie.

Ik ben me namelijk gaan verdiepen naar aanleiding van de ruzie's in zijn gedrag.

Noem ff een paar voorbeelden:

Altijd achterdochtig,wantrouwend.

Mij het liefst onzeker en zwak zien...bijv ik krijg een compliment gisteren op school, hij kan het niet hebben gaat comentaar geven en op het eind zit ik tehuilen en ben ik een wrak.

Geen emotie tonen, en lijkt het wel niet zien hoeveel pijn hij mij doet met zijn achterdocht en rare vragen alsof ik weet ik veel wat doe daar op school/opleiding.

Nooit willen uitpraten...ergens mee beginnen..resultaat bijv tranen woede bij mij..en dan afkappen.

Dit is even het eerste wat mij te binnen schiet...als ik me erin gaan verdiepen en googlen kom ik op het welbekende narcisme..

Nu wil ik niet zeggen dat hij een narcist is..maar ben er wel bang voor.

Ik lees ook dat het niet verstandig is bij zo iemand te blijven en dat er haast geen therapie voor is.

Als jullie zo een aantal van mijn opsommigen lezen..wat denken jullie dan?
Ohja altijd zijn zin willen hebben, als hij die niet krijgt..uren zwijgen en mij zo straffen.

Ook als ik er tegen in ga, wat ik altijd doe..mij ook "straffen" met dingen waar van hij weet dat hij me kan pakken ermee.

Overal iets achter zien...Als ik bij mijn moeder ben geweest , het liefst weten wat er gezegd is...of het over hem is gegaan...en niet geloven als dit niet zo is
quote:midnight01 schreef op 21 juli 2010 @ 10:42:

Als jullie zo een aantal van mijn opsommigen lezen..wat denken jullie dan?

- Waarom is hij nog je vriend?

- Welk etiketje past er op jou als je in een relatie blijft hangen die je zelf helemaal niet top vindt?

-Waarom wil je zo graag een etiket voor je vriend? Is " hij is niet aardig voor MIJ " al niet erg genoeg?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat ik denk?

Dat het goed is dat hij hulp is gaan zoeken

En dat jij geen diagnoses moet stellen gebaseerd op Google

Google is your best friend, maar niet altijd!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dit is voor u een ongezonde situatie.

Uw vriend moet begrijpen dat als hij problemen heeft, hij die niet oplost door u af te kraken. En dat mag u hem gewoon zeggen.

Want als hij op deze manier doorgaat, creëert hij een probleem bij u in plaats van zijn probleem op te lossen.

En ik vermoed dat hij blij mag zijn met uw hulp.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Wat ik denk zeg ik in bijna elk topic wat jij opent over je relatie.....

Ik vind het erg verdrietig voor je dat jij in een relatie blijft zitten met een man die je meer dan eens verdrietig en onzeker maakt.

Ook niet verstandig, welk label je er ook op plakt. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen geluk en in al je topic zo kort op elkaar geven mij niet de indruk dat je erg gelukkig bent.

Als jij het nodig hebt om hem als narcist te bestempelen en dat je dan wel je biezen kan pakken, alsjeblieft doen.

En ga. Neem je leven weer in eigen hand en wordt gelukkig
quote:haarklover schreef op 21 juli 2010 @ 10:48:

Dit is voor u een ongezonde situatie.

Uw vriend moet begrijpen dat als hij problemen heeft, hij die niet oplost door u af te kraken. En dat mag u hem gewoon zeggen.

Want als hij op deze manier doorgaat, creëert hij een probleem bij u in plaats van zijn probleem op te lossen.

En ik vermoed dat hij blij mag zijn met uw hulp.Zeg maar " jij" , joh.
Summerdance mee eens...knap dat hij hulp is gaan zoeken.

Maar hij doet dit meer voor zijn verleden.

De dingen die in onze relatie gebeuren hebben daar in feitte niks mee te maken.

Ik stel geen diagnose...ik zeg alleen dat hij veel trekjes er van heeft.Iedereen heeft er volgens mij wel een paar.

Maar bij hem zijn het er veel.

@ bgb wil niet perse een etiket...ben wel bang dat hij idd zoiets heeft..en dan lees je dat er haast geen therapie voor is.

Wil wel dat dit ooit ophoudt snap je
Ik denk: wegwezen! Naar beneden halen, controleren, straffen: allemaal bedoeld om jou in zn macht te krijgen/houden.

Dit is niet iemand die jou waardeert zoals je bent en het beste met je voor heeft en dat is wel wat je hoort te hebben in een gezonde relatie.

Hoe vervelend zijn problemen uit het verleden ook zijn, dat rechvaardigt niet zijn gedrag naar jou en jij moet daar neit het slachtoffer van zijn.

Wellicht is het voor jou ook goed eens met een psychologe te gaan praten om jullie/jouw gedragspatroon te doorzien en de juiste stappen te nemen dit te doorbreken.
WTF?
Midnight, begrijp ik uit een ander topic goed dat je zwanger bent van je vriend?
Dit schrééééwt narcisme..

Lieve midnight.. Wat doe jij bij een man die jou het liefst zwak ziet? Houden van is willen dat de ander gelukkig is.. Hij kan het niet eens hebben als je een compliment krijgt! En dan snauwt hij niet gewoon.. Nee hij gaat door totdat jij huilt..

Je verdient toch veel beter...

Ja, hij doet er wat aan en gaat naar de psycholoog.. Zo'n verwerkingsproces kan járen duren.. dus ik zou daar niet (bij hem) op wachten.. Als hij achteraf anders is, laat hem dan maar terug komen..

Daarnaast.. Psychische problemen? Fine.. Kun je niets aan doen.. Maar aangezien hij in het dagelijks leven verder wel functioneert, heeft hij heus wel verstand.. En hij ziet ook wel degelijk wat hij met je doet. Sterker nog, hij geniet er van...

Sterkte!

Xx
quote:midnight01 schreef op 21 juli 2010 @ 10:49:

Summerdance mee eens...knap dat hij hulp is gaan zoeken.

Maar hij doet dit meer voor zijn verleden.

De dingen die in onze relatie gebeuren hebben daar in feitte niks mee te maken. Apart dat jij denkt dat dingen van vroeger niet doorwerken in het heden.En dus ook in je werk, je relatie, etc.

Ik stel geen diagnose...ik zeg alleen dat hij veel trekjes er van heeft.Iedereen heeft er volgens mij wel een paar.

Maar bij hem zijn het er veel.

@ bgb wil niet perse een etiket...ben wel bang dat hij idd zoiets heeft..en dan lees je dat er haast geen therapie voor is.

Wil wel dat dit ooit ophoudt snap je
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 juli 2010 @ 10:46:

[...]

- Waarom is hij nog je vriend?

- Welk etiketje past er op jou als je in een relatie blijft hangen die je zelf helemaal niet top vindt?

-Waarom wil je zo graag een etiket voor je vriend? Is " hij is niet aardig voor MIJ " al niet erg genoeg?Mijn gedachten.
En als je zwanger van hem bent.. Dan moet je er helemáál over na denken...

Wil je dat jullie kindje straks ziet hoe papa mama altijd naar beneden haalt? Hoe papa eigenlijk laat zien dat mama geen knip voor haar neus waard is?

Het lijkt me moeilijker om zwanger van hem weg te gaan.. Maar ik hoop echt dat als ik in jouw situatie zat.. Ik de kracht had om het te doen. Ik hoop hetzelfde voor jou. Voor jou én je kindje..
@ abusu.

Heb ik ook gezegd..hoe erg het ook vroeger was het is geen excuus.

Maar dit wat hij doet tegen mij..staat daar los van.

Hij wil continu de controle...als hij ziet dat ik opleef van iets..en me lekkerder ga voelen..lijkt wel of hij dat niet wil...heel raar.

Ik wil het niet zien eigenlijk kan me gewoon niet voorstellen dat hij zo is..maar het is zo...

Paar dingen hebben we opgelost.. maar dit blijft terug komen
quote:midnight01 schreef op 21 juli 2010 @ 10:49:Wil wel dat dit ooit ophoudt snap jeDat wil je niet écht, want dan was je wel uit de relatie gestapt.
Je gemier kwam me al bekend voor. Het loepje is weer fijn.
Ja sweetsummer.

Ik weet dat het jaren kan gaan duren..en dat maakt me niks uit omtrent zijn jeugd trauma..

Maar dit wat er naar mij toe gericht is..maakt het erg..en onhoudbaar bijna.

Hij weet hoe die me moet pakken, en het lijkt wel of hij dat dan gaat doen als ik wat zekerder wordt...

Het is gewoon raar om te zeggen/schrijven ..maar dat doet hij gewoon..maar je wilt het niet zien..je kan het je gewoon niet voorstellen.

Ik moet zo de hond gaan doen, en rond half 1 weg naar school..lees zo nog wel ff
Midnight: dat je het gedrag nu ziet en herkent als vervelend tegen jou is de eerste stap. De volgende stap is om er iets mee te doen. Alleen met hem kom je er waarschijnlijk niet uit, want dan blijven jullie je eigen meningen tegen elkaar aan houden. Dus ga of weg uit deze situatie of haal er een professionele hulpverlener bij, voor jullie en jullie kindje is dit echt nodig!
WTF?
Het lijkt mij duidelijk..

Hij is als de dood dat jij je ontwikkeld en een sterker persoon wordt (wat volgens mij n beetje het doel van het leven is.....).

Waarom is hij daar bang voor? Geen flauw idee. Waarschijnlijk heeft hij gewoon graag de overhand...

l*l...
>> Mij het liefst onzeker en zwak zien...bijv ik krijg een compliment gisteren op school, hij kan het niet hebben gaat comentaar geven en op het eind zit ik tehuilen en ben ik een wrak.

Meteen de relatie stoppen. Hij haat je. Hij minacht je. Hij wil een mindere.
quote:midnight01 schreef op 21 juli 2010 @ 10:42:

Als jullie zo een aantal van mijn opsommigen lezen..wat denken jullie dan?Het enige wat ik denk is: Wegwezen!
Ruuun midnight... RUN!!!
Kies aub voor jezelf. Je heb je eigen geluk in de hand en het zou zonde zijn om dat door iemand mis te lopen. Een relatie zou je moeten verrijken.....

Als je zo doorgaat durf je straks geen plezier meer ergens in te hebben, omdat hij dat dan waarschijnlijk niet zal waarderen. Klinkt niet als een gelijkwaardige relatie...(wat ik er van lees...)

Dus, kies voor jezelf en stap uit de relatie
Ik dacht exact hetzelfde als bgb. Nu even verder lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven