Is dit wat ik denk?

21-07-2010 10:42 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal

Ik heb dus een relatie.

Mijn vriend is eindelijk hulp gaan zoeken voor problemen uit zijn verleden die hij niet kan verwerken en waar hij het naar zijn zeggen nog altijd moeilijk mee heeft.

Nu speelt er ook een probleem in onze relatie,al langer.

Hij heeft dit ook eerlijk tegen de Psychologe gezegd.

Ik denk alleen dat het nog wel wat erger is dan problemen in de relatie.

Ik ben me namelijk gaan verdiepen naar aanleiding van de ruzie's in zijn gedrag.

Noem ff een paar voorbeelden:

Altijd achterdochtig,wantrouwend.

Mij het liefst onzeker en zwak zien...bijv ik krijg een compliment gisteren op school, hij kan het niet hebben gaat comentaar geven en op het eind zit ik tehuilen en ben ik een wrak.

Geen emotie tonen, en lijkt het wel niet zien hoeveel pijn hij mij doet met zijn achterdocht en rare vragen alsof ik weet ik veel wat doe daar op school/opleiding.

Nooit willen uitpraten...ergens mee beginnen..resultaat bijv tranen woede bij mij..en dan afkappen.

Dit is even het eerste wat mij te binnen schiet...als ik me erin gaan verdiepen en googlen kom ik op het welbekende narcisme..

Nu wil ik niet zeggen dat hij een narcist is..maar ben er wel bang voor.

Ik lees ook dat het niet verstandig is bij zo iemand te blijven en dat er haast geen therapie voor is.

Als jullie zo een aantal van mijn opsommigen lezen..wat denken jullie dan?
quote:Thila schreef op 21 juli 2010 @ 11:19:

Ben je zwanger van hem Midnight?Ik stel vragen aan een muur..
quote:liselore schreef op 21 juli 2010 @ 12:01:

wat houdt je nog tegen?die onzichtbare inkt ook altijd......
quote:midnight01 schreef op 21 juli 2010 @ 12:25:

Gaat m niet worden arima, moet zo naar school en als ik thuis kom is hij er of komt net aan.

Dus ja,...maar de manier van gesprek weer..en ja ik ben nu" stoer " geweest he...ik deed "stoer" aan de telefoon.

Dus hij gaat dan weer negeren en afstandelijk doen om mij uit de tent te lokken, en mij weer te laten janken dat hij dit doet.

Ik weet het ik moet sterk zijn en hem daar niet zijn zin in geven.

God geef me de kracht.

Ik moet over 5 minuten weg mensen

Met andere woorden, je wéét hoe hij gaat reageren, met dit bijltje heb je vaker gehakt natuurlijk. Je weet ook hoe het gaat eindigen, jij gaat huilen en twijfelen en láát je dus ook uit je tent lokken door hem.

En de eindconclusie is dus dat het allemaal bij het oude blijft.

Meid, je tuint er toch gewoon met open ogen in?

Is het niet verstandig met oog op de nabije toekomst:

* in gesprek met ouders of andere mensen in je kennissenkring die je kunnen opvangen en ondersteunen

* Praktische zaken regelen, kopietjes maken van eventuele gezamenlijke papieren die je nodig kunt gaan hebben

* weet niet hoe het met je huisvesting geregeld is maar als je bij hem ingetrokken bent is het wellicht nú tijd om je bij woningbureaus in te schrijven (en kijk of je in aanmerking komt voor een urgentieverklaring...meestal als zwangere of met kind wel).

Ik loop waarschijnlijk gigantisch voor op zaken maar laten we eerlijk wezen Midnight, hoe vaak heb je dit meegemaakt en alles overdacht. Met alleen denken, wat praten is het uiteindelijk ook niks beter geworden toch? Echt tijd voor actie nu en niet meer achterom kijken, de tijd dat hij je zo onder de duim had moet echt afgelopen zijn. Niet god moet je hier kracht voor geven, dat moet je toch écht uit jezelf putten en je over je angst heen springen.
quote:Thila schreef op 21 juli 2010 @ 12:51:

[...]

Ik stel vragen aan een muur..

Ja, ze is zwanger(check loepje)

En verder gaat ze toch nergens op in joh. Het is alleen maar gemekker en gejammer en-het-is-oh-allemaal-zo-erg-maar-ik-ben-niet-sterk-genoeg geleuter.

Maar laten zien dat die ruggengraat toch ergens zit, ho maar. Daar moeten eerst weer ellenlange verhalen over toen-zei-ik en toen-deed-hij overheen komen. Want stel je voor, stel je voor dat je ècht iets concreets moet gaan doen. Dat is eng. Het is veel veiliger om lekker in je hoekje te blijven hurken met je ogen dicht en je handen voor je oren en jezelf wijs te maken dat de relatie toch best wel eens een beetje goed is.
Midnight? Kom je nog reageren? Of stop er weer mee zoals in al die ander topic over je relatie en krijgen we over één a twee maanden gewoon wéér een nieuwe?
Ik up 'm ook nog maar even
Nee hoor, die komt inderdaad niet meer terug. Veel te confronterend. En over een paar weken/maanden komt het volgende mieptopic over haar vent die niet met de baby om kan gaan, niet naar het kind omkijkt, niet tegen het gehuil kan, noem maar op.
@ arima...nogmaals dank voor jou berichten..bedankt voor het uppen

@ luna1...hou jij alsjeblieft je stomme reacties voor je...jij vult alvast even in hoe het allemaal afgelopen is gisteren en wat er nog komen gaat.

Ik ben misschien te gevoelig en geef mensen misschien te veel kansen, maar jij praat zoooo makkelijk dat ik me afvraag of jij wel een mens bent?

Zomaar dingen gaan zitten invullen voor mij nu...

Ik heb het moeilijk ja..ben namelijk ook zwanger he.

Maar ik zal je even uit je droom helpen , ik ben weg gegaan gisteren, en ik weet dat ik gisteren iets zou laten weten ,maar mijn kop stond/staat er niet naar..en voel me ook niet verplicht..

Maar omdat ik voor de aardige meelevende meedenkende mensen wat wilde laten weten logde ik vandaag even in..

Dan lees ik dit en denk ik..weetje laat maar.,

Bedankt de mensen voor de wijze raad, ik heb m opgevolgt eindelijk...en voor mensen zoals luna1...de 1 heeft meer tijd nodig als de ander, de 1 gaat verder als de ander, maar geen mens is grensloos...dus ik ook niet,.

Ik laat het hier bij...kom er ook verder niet meer op terug.

Ik heb de juiste keuze gemaakt...en het zal moeilijk worden maar ik kom er wel.

Voor mij is dit topic klaar...zie geen reden om nu me zelf nog meer telaten afzeiken..kan mijn energie nu beter gebruiken

Iedereen nogmaals bedankt

liefs
@ Midnight, Wat sterk van je dat je dan nu toch bent gegaan!

Het zal zeker niet makkelijk worden en ik hoop ook oprecht dat je standvastig bent. Jammer dat je afgezeken voelt en daarom dan ook nu het bijltje bij dit topic neer gooit. Uiteraard ben je tot niks verplicht, je topics uit het verleden stemde wel tot een beetje cynisch, dat moet je toch ook kunnen begrijpen.

desalniettemin ben ik blij dat voor jezelf en je kind hebt gekozen.
Hoi Midnight,

Complimenten voor hoe je het oppakt. Ik vind het jammer om te lezen hoe infantiel sommige reacties zijn. Ik herken het om een narcistische relatie te hebben. Ben alleen verder (in termen van gezin) dan jij en heb besloten het maar zo te laten. Dat is echter in het geheel niet gemakkelijk. Misschien vinden mensen mij nu ook dom, dat zij zo...

Daarom vind ik dat jij nu een goede beslissing hebt genomen, waarin je in je eigen kracht blijft.

Sterkte ermee en laat weten wanneer je toch de behoefte hebt hier even over 'te sparren'!
Ik geloof er helemaal niks van. Die wil van de kritische reacties af zijn maar is echt niet weg bij haar 'droomvent'.
Bedankt liselore en zinderend.

Nou Miesjelluh1974? dan geloof je het toch lekker niet...kan het zelf ook amper bevatten en geloven dat ik dit durf maar goed. Denk wat je wil denken, vindt het wel simpel bedacht van je..als ik van de kritische reacties af wil log ik toch gewoon never nooit meer in...of maak ik een nieuw account aan? Denk je dat ik dan toch even een update ga komen geven voor de aardige mensen..die proberen het te begrijpen hoe ik zo dom kan zijn en mij niet komen veroordelen?...simpel gedacht van je...

Maar anyway..ik laat het hier nu echt bij..want ga me op zitten winden om niks..me eigen verdedigen voor niks...dus nogmaals dank..

Over en uit...
Hey Midnight, ik ga er gewoon van uit dat je wel eerlijk bent en zoals je aangaf weg bent gegaan. Laat je niet wegjagen door kritische mensen. Het is puur als spiegel bedoeld, en dat voelt rot dat snap ik wel

Mocht je je bedenken, schrijf gerust verder. Angstige tijd in je uppie (met guppie in je buik), dat komt wel goed hoor. Mocht je met iemand er toch over willen praten ofzo mag je me toevoegen als je wil. Heb als 22 jarige wat jaartjes geleden er ook alleen voorgestaan met een baby van een paar weken, wat dat betreft hebben we dan in het zelfde schuitje gezeten.

Laat je niet gek maken he!
quote:midnight01 schreef op 22 juli 2010 @ 14:22:

Bedankt liselore en zinderend.

Nou Miesjelluh1974? dan geloof je het toch lekker niet...kan het zelf ook amper bevatten en geloven dat ik dit durf maar goed. Denk wat je wil denken, vindt het wel simpel bedacht van je..als ik van de kritische reacties af wil log ik toch gewoon never nooit meer in...of maak ik een nieuw account aan? Denk je dat ik dan toch even een update ga komen geven voor de aardige mensen..die proberen het te begrijpen hoe ik zo dom kan zijn en mij niet komen veroordelen?...simpel gedacht van je...

Maar anyway..ik laat het hier nu echt bij..want ga me op zitten winden om niks..me eigen verdedigen voor niks...dus nogmaals dank..

Over en uit...Als je écht bij hem weg bent dan vind ik dat heel goed van je en absoluut de beste keuze! Maar nee, het wil er bij mij niet in dat het echt zo is. Ik denk dat je liever in de slachtofferrol blijft zitten. Maar goed, als ik er helemaal naast zit dan is dat alleen maar des te beter, nietwaar?
Jammer dat je bent gestopt: weggaan is nl nog maar de helft van het werk.

Er komt nl een moment dat je gaat twijfelen, dat je de laatste ruzie bent vergeten, je zijn leuke kanten weer herinnert, hij alles doet om het goed te maken en je aan je kindje denkt en hoe die 'zonder' vader zou opgroeien.

Op dàt moment, kun je de steun van de forummers hard gebruiken denk ik..

Sterkte en hou vol!
quote:midnight01 schreef op 21 juli 2010 @ 10:42:

Als jullie zo een aantal van mijn opsommigen lezen..wat denken jullie dan?Dan denk ik; Pffffff.. stap uit die relatie of stop eens met zeuren. Je doet het jezelf aan. Jij laat het allemaal toe.
quote:midnight01 schreef op 22 juli 2010 @ 13:59:

@ arima...nogmaals dank voor jou berichten..bedankt voor het uppen

@ luna1...hou jij alsjeblieft je stomme reacties voor je...jij vult alvast even in hoe het allemaal afgelopen is gisteren en wat er nog komen gaat. Luna rukt je oogkleppen af en zorgt dat jij niet in de slachtofferrol kunt blijven zitten. Errug lullig ja. Vooral voor je kind (die straks beter af is). Ben der eens een beetje dankbaar voor als iemand je wil helpen.

Ik ben misschien te gevoelig en geef mensen misschien te veel kansen, maar jij praat zoooo makkelijk dat ik me afvraag of jij wel een mens bent? Ze zegt nergens dat het makkelijk is, ze zegt alleen dat het makkelijker lijkt te doen zoals jij doet. Eigenlijk, is het makkelijker om weg te gaan en gelukkig te worden, dan te blijven, ongelukkig te zijn en de verantwoordelijkheid voor het opgroeien van je kind niet te nemen.

Zomaar dingen gaan zitten invullen voor mij nu...

Ik heb het moeilijk ja..ben namelijk ook zwanger he. Ah gossie, en dan ineens wordt iedereen weekdier en mag je wel gaan zitten mokken? Dan ineens hoef je niet je eigen keuzes te maken en ben je zielig? Ook tijdens een zwangerschap kun je kiezen om weg te gaan bij iemand. Soms moet je zelfs, vooral tijdens een zwangerschap kiezen om weg te gaan bij iemand, en weet je... juist die zwangerschap maakt dat een eitje. En ga me niet vertellen dat dat niet zo is.

Maar ik zal je even uit je droom helpen , ik ben weg gegaan gisteren, en ik weet dat ik gisteren iets zou laten weten ,maar mijn kop stond/staat er niet naar..en voel me ook niet verplicht..

Maar omdat ik voor de aardige meelevende meedenkende mensen wat wilde laten weten logde ik vandaag even in..

Dan lees ik dit en denk ik..weetje laat maar.,

Je wilt alleen reageren op de mensen die met je meepraten? Daar heb je wat aan zeg. Tot ziens bij het volgende topic dan maar?

Bedankt de mensen voor de wijze raad, ik heb m opgevolgt eindelijk...en voor mensen zoals luna1...de 1 heeft meer tijd nodig als de ander, de 1 gaat verder als de ander, maar geen mens is grensloos...dus ik ook niet,.

Dus je bent bij je vriend weg? Houden zo.

Ik laat het hier bij...kom er ook verder niet meer op terug. Dus je bent niet bij je vriend weg?

Ik heb de juiste keuze gemaakt...en het zal moeilijk worden maar ik kom er wel.

Voor mij is dit topic klaar...zie geen reden om nu me zelf nog meer telaten afzeiken..kan mijn energie nu beter gebruiken

Weet je hoeveel energie het kost om zomaar etiketten op anderen te plakken om vooral je eigen aandeel te kunnen ontkennen? Veeuul meer.

Iedereen nogmaals bedankt

liefs

Afgezeikt werd je niet, je werd alleen niet vertroeteld. Dat is een groot verschil.

Succes, en geef alsjeblieft je kind een goed voorbeeld. Ga en blijf weg uit relaties waarin je niet gelukkig bent.
Puur afgaand op wat je hier schrijft, lijkt het me dat je reeel gevaar kan lopen. Rennen, zodra je de kans ziet. Heel hard. Wis je sporen en zorg dat je in veilige handen bent.

Als je er niet klaar voor bent om hem totaal uit je leven te bannen, is bovenstaande gedoemd te mislukken ("het is altijd zooooo'n lieve schat op donderdag tussen 3 en 5"). Kies voor jezelf en zorg dat hij je nooit meer kan kwetsen. Er zijn leukere mannen, echt.
Dit topic is een jaar oud...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven