Is dit wat ik denk?

21-07-2010 10:42 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal

Ik heb dus een relatie.

Mijn vriend is eindelijk hulp gaan zoeken voor problemen uit zijn verleden die hij niet kan verwerken en waar hij het naar zijn zeggen nog altijd moeilijk mee heeft.

Nu speelt er ook een probleem in onze relatie,al langer.

Hij heeft dit ook eerlijk tegen de Psychologe gezegd.

Ik denk alleen dat het nog wel wat erger is dan problemen in de relatie.

Ik ben me namelijk gaan verdiepen naar aanleiding van de ruzie's in zijn gedrag.

Noem ff een paar voorbeelden:

Altijd achterdochtig,wantrouwend.

Mij het liefst onzeker en zwak zien...bijv ik krijg een compliment gisteren op school, hij kan het niet hebben gaat comentaar geven en op het eind zit ik tehuilen en ben ik een wrak.

Geen emotie tonen, en lijkt het wel niet zien hoeveel pijn hij mij doet met zijn achterdocht en rare vragen alsof ik weet ik veel wat doe daar op school/opleiding.

Nooit willen uitpraten...ergens mee beginnen..resultaat bijv tranen woede bij mij..en dan afkappen.

Dit is even het eerste wat mij te binnen schiet...als ik me erin gaan verdiepen en googlen kom ik op het welbekende narcisme..

Nu wil ik niet zeggen dat hij een narcist is..maar ben er wel bang voor.

Ik lees ook dat het niet verstandig is bij zo iemand te blijven en dat er haast geen therapie voor is.

Als jullie zo een aantal van mijn opsommigen lezen..wat denken jullie dan?
Ben je zwanger van hem Midnight?
Oh ja, het loepje.

Tsja, wat zal ik je voor tips meegeven? Ik denk maar niets. Want ik kan op mijn toetsenbord rammen tot mijn vingers blauw zijn, je doet niets met alle tips en adviezen die je in al je vorige topics over je vriend kreeg.

Wel erg sneu dat je in deze situatie een kind op de wereld gaat zetten. Goed voorbeeld gaat hij of zij krijgen.
Ja het loepje ja...klopt.

Veel gebeurt..aantal dingen die ik hier misschien niet beschreven heb, zijn inmiddels opgelost.

Jaloersie probleem, gaat over in dit waar ik het nu over heb.

Ik ben dom ja ik weet het, maar ik ben zo dat ik altijd het goed in iemand wil zien..en die dingen laat hij me vaak genoeg nog zien.

Nu loop ik me net te bedenken dat dat juist is om hoop misschien bij mij tehouden dat ik niet weg ga.

Bne ook best wel bang voor wat gaat komen als ik weg ga...eerste week niks , hij verwacht dat ik terug kom..maar daarna?

Hij weet best veel van me, en kan me echt een oor aan naaien als hij zou willen,en ja denk dat hij me echt wil vernietigen als ik weg ga.

Hij zei laatst als je weg gaat en ik zie je met een ander snel na mij maak ik jullie allebei af.

Net of..als ik uit deze relatie ben, een ander neem ofzo ala minute..
Midnight, je vriend gaat er niet leuker op klinken...
Grote kans dat hij de relatie is gestart omdat hij zich eindelijk bij iemand superieur wilde voelen. Dat is natuurlijk sneu, maar de basis is dus niet liefde. En voor minder dan liefde moet je geen relatie hebben. Daar ben je niet voor. Het zou ook niet beter worden. Veronderstel: hij wordt succesvol tegen alle verwachting in (wonderen gebeuren), dan zal hij een vrouw gaan zoeken die dan bij hem past. En dat is hoogstwaarschijnlijk niet jij, omdat hij je voor een ander doel heeft uitgezocht, namelijk als beoogd mindere.
Angst is een slechte raadgever.

En verder zie ik in je post alleen maar meer mitsen, maren en smoesjes om vooral maar in deze relatie te blijven zitten. Als je het niet erg vindt om zelf als stront behandeld te worden zou ik maar eens aan mijn kind denken. Daar hebben de psychiaters over een aantal jaren de handen vol aan als je je vriend zich op hem of haar laat botvieren.
Ja ben bang er voor..omdat hij weleens gedreigt heeft er mee.

En nu zegt ik denk dat je op school iets verbergt...zo ziek...jongens echt..op schoolllllll , ik ben niet zo'n type en hij praat over me alsof...nouja...

Ik vindt het moeilijk om hem in zo'n slecht daglicht te zetten, begin dan te twijfelen aan mijzelf en denk dan...ach ik verbeeldt het me , moet er niet te zwaar aan trekken, misschien moet ik hem negeren als hij domme opmerkingen maakt en dingen insinueerd(?) weet niet of ik het goed schrijf) die er niet zijn.

Maar dat kan toch niet? want het hoort niet.

En ja heb ergens angst voor wat gaat komen, terwijl ik dit typ denk ik jezus stel je niet aan..maar er sluimert iets..hij kan soms zo hard , en meedogenloos zijn...
Laat ook maar. Er dringt toch niets tot je door. Je wilt helemaal geen hulp, je wilt alleen mekkeren.
Midnight, ga terug naar je ouders ofzo, als je zo'n soort verhaal als de jouwe hier had gelezen op Viva als buitenstaander had je vast net zo gedacht als wij nu over jou.

Je wilt toch niet je kind in zo'n relatie opvoeden? tussen de spanningen, dreigingen en what else. Als je het niet voor jezelf doet, ben je het op zijn minst aan je kind verplicht om deze veilig en beschermd op te laten groeien. Als vader daaraan niet kan voldoen om welke reden dan ook dan mag zo iemand geen deel uit maken van je leven.
quote:luna1 schreef op 21 juli 2010 @ 11:36:

Laat ook maar. Er dringt toch niets tot je door. Je wilt helemaal geen hulp, je wilt alleen mekkeren.

Nee ik wil niet alleen maar mekkeren.

Ik probeer uit te leggen waarom ik nog steeds zit waar ik zit..

Door die domme gedachtes en medelijden en denken komt wel goed.

Begint me echt wel te dagen allemaal hoor.

Denk dat de 1 er langer over doet als de ander
quote:midnight01 schreef op 21 juli 2010 @ 11:40:

[...]

Nee ik wil niet alleen maar mekkeren.

Ik probeer uit te leggen waarom ik nog steeds zit waar ik zit..

Door die domme gedachtes en medelijden en denken komt wel goed.

Begint me echt wel te dagen allemaal hoor.

Denk dat de 1 er langer over doet als de anderKlopt sommige vrouwen laten zich járen koeieneren en vernederen door iemand die zo genaamd van ze houdt. Als het nu al bij je begint te dagen...waar wacht je dan op?
Dat hoef je niet uit te leggen, je moet actie ondernemen. Is het niet voor jezelf, dan voor je kind. Je hebt de verantwoordelijkheid voor een kind, dat niet voor zichzelf kan zorgen en niet voor zichzelf kan opkomen tegen een gestoorde vader. Ik neem aan dat je voor je kind niet wenst zo te worden als hij.
Midnight01,

Het is moeilijk hé, de ene keer hebben jullie goede momenten en daarop kan de vlam in de pan komen, wrs door iets kleins en onbenulligs en heb jij het allemaal verkeerd gedaan.

Google eens op psychopaat. Ik denk dat je hier veel op herkend qua gedrag van je vriend.
Ja kijk hij maakt gisteren en elke keer als dit gebeurt een rot opmerkingwaardoor mijn zelfvertrouwen, en vertrouwen wat dan weer is op gebouwt in de relatie daalt.

Dan zegt tie ja het gaat nergens over we kappen er over.

Maar het is ondertussen wel gezegd, en ik voel me dan weer wel klote, en dat moet dan gelijk maar weg geschoven worden.

Dus hij wil het zeggen, maar de reactie daar op wil hij niet zien.
Wat maakt het nu uit wat voor label je aan deze meneer hangt?

Hij is niet goed voor haar, sterker nog, hij maakt haar kapot en zijn kind erbij. De tijd van het begrijpen waarom is allang voorbij, nu is het tijd om haar ruggengraat bijelkaar te sprokkelen en bij deze meneer weg te gaan. Heel ver weg.

Dreigementen? Zorg dat je bewijs hebt en doe aangifte.
wat houdt je nog tegen?
Had m net aan de telefoon

Vroeg hij hoe gaat het. Ik zeg wat denk je kut he.

Vroeg waarom hij dat deed gisteren,hij legt het weer bij mij.

Vraagt me dan ben je chagerijnig ofzo..ik ontplof maar houdt me rustig.

IK zeg hoelang denk je hier nog mee door te kunnen gaan.

Hij zegt heb hier geen zin in dat gezeik elke keer, ik zeg dan had je gvd gisteren niet zo'n rot opmerking moeten maken, mij naar beneden halen, onzeker maken, en aan het huilen maken, dan gebeurt dit ook niet.

Maar je moet niet denken dat jij iets kan starten en als je t resultaat zit weer kan stoppen.

nou hij had er geen zin in en zei ik ga weer hangen.

Ik praten door, hij zei weer onzin.

Toen dacht ik nu doe ik het eens.

Ik zei is goed joh werkse nog he, ik ga hangen doei...

was het stil.... toen zei ik doeiii ga je nog wat terug zeggen? (pcies deed ik hoe hij het altijd doet) hoorde een zenuwachtig lachje...oh ga je nu zo doen...ik zeg ja jij wou toch ook hangen nou doei dan..en hing op...

Ik moet zo naar school...gelukkig kort maar heb totaal geen energie.

En daarna naar huis...denk dathet escaleert hoor..ik trek t niet meer
tis weer een toppertje... deze relatie.

Zorg dat je wegkomt..ongeacht welke redenen, stoornissen of andere dingen deze man ook heeft.

De vraag is niet : wat heeft hij, de vraag is: wat wil jij?

en ik hoop dat je een fijn leven wilt voor jezlef, zo ja...wegwezen !!
once upon a time called.....right now
quote:midnight01 schreef op 21 juli 2010 @ 12:15:

Had m net aan de telefoon

Vroeg hij hoe gaat het. Ik zeg wat denk je kut he.

Vroeg waarom hij dat deed gisteren, legt het weer bij mij.

Vraagt me dan ben je chagerijnig ofzo..ik ontplof maar houdt me rustig.

IK zeg hoelang denk je hier nog mee door te kunnen gaan.

Hij zegt heb hier geen zin in dat gezeik elke keer, ik zeg dan had je gvd gisteren niet zo'n rot opmerking moeten maken, mij naar beneden halen, onzeker maken, en aan het huilen maken, dan gebeurt dit ook niet.

Maar je moet niet denken dat jij iets kan starten en als je t resultaat zit weer kan stoppen.

nou hij had er geen zin in en zei ik ga weer hangen.

Ik praten door, hij zei weer onzin.

Toen dacht ik nu doe ik het eens.

Ik zei is goed joh werkse nog he, ik ga hangen doei...

was het stil.... toen zei ik doeiii ga je nog wat terug zeggen? (pcies deed ik hoe hij het altijd doet) hoorde een zenuwachtig lachje...oh ga je nu zo doen...ik zeg ja jij wou toch ook hangen nou doei dan..en hing op...

Ik moet zo naar school...gelukkig kort maar heb totaal geen energie.

En daarna naar huis...denk dathet escaleert hoor..ik trek t niet meerMisschien zorgen dat je alles gewoon al voor jezelf in orde hebt gebracht vóórdat het escaleert, zou es tijd worden dat je het niet meer trekt zeg. En nu niet blijven lullen maar doen!
Wat is er eigenlijk wel leuk in jullie relatie??
Gaat m niet worden arima, moet zo naar school en als ik thuis kom is hij er of komt net aan.

Dus ja,...maar de manier van gesprek weer..en ja ik ben nu" stoer " geweest he...ik deed "stoer" aan de telefoon.

Dus hij gaat dan weer negeren en afstandelijk doen om mij uit de tent te lokken, en mij weer te laten janken dat hij dit doet.

Ik weet het ik moet sterk zijn en hem daar niet zijn zin in geven.

God geef me de kracht.

Ik moet over 5 minuten weg mensen
quote:houvanjezelf schreef op 21 juli 2010 @ 12:21:

Wat is er eigenlijk wel leuk in jullie relatie??Er zijn wel leuke dingen en leuke momenten, alleen dit legt zo'n beslag dat al het mooi en leuke van bijv de dag ervoor..zo weg gevaagd wordt...
quote:midnight01 schreef op 21 juli 2010 @ 12:25:

Gaat m niet worden arima, moet zo naar school en als ik thuis kom is hij er of komt net aan.

Dus ja,...maar de manier van gesprek weer..en ja ik ben nu" stoer " geweest he...ik deed "stoer" aan de telefoon.

Dus hij gaat dan weer negeren en afstandelijk doen om mij uit de tent te lokken, en mij weer te laten janken dat hij dit doet.

Ik weet het ik moet sterk zijn en hem daar niet zijn zin in geven.

God geef me de kracht.

Ik moet over 5 minuten weg mensenZo veel kracht is er niet voor nodig om je spullen in een tas te gooien, of heb je er de kracht voor nodig om het te dragen omdat ie te zwaar is?
quote:ronniemitchel schreef op 21 juli 2010 @ 12:27:

[...]

Zo veel kracht is er niet voor nodig om je spullen in een tas te gooien, of heb je er de kracht voor nodig om het te dragen omdat ie te zwaar is?

Ja wordt ook zwaar ja..

Maar ik bedoel gewoon, ben zo zwak gemaakt...en ben bang voor mezelf als die voor me staat dat ik weer ga vragen waarom?

Dus vandaar de opmerking god geef me de kracht...
Nou ik moet gaan nu.

Ik laat in de namiddag ongeveer wel wat weten ok?

Bedankt iedereen voor de reacties.

Liefs van mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven