Onderhoudscontract kunststof kozijnen
woensdag 21 juli 2010 om 13:56
Wij hebben kunststof kozijnen en zijn hier blij mee. In ons eerste huis hadden we namelijk kozijnen van hout die bij voorkeur ieder jaar maar gemiddeld om het jaar geverfd moesten worden.
Kunststof kozijnen zouden nagenoeg onderhoudsvrij zijn hebben wij dus altijd begrepen vandaar dat we dus blij waren dat deze in ons nieuwe huis zitten.
Nu krijg ik vandaag een uitnodiging voor een onderhoudscontract voor de komende 10 jaar. Nu zal ik hier zeker niet op ingaan, een contract van 10 jaar, niet tussentijds opzegbaar, is ronduit belachelijk voor zoiets. Maar goed, voor 41 euro per jaar komen zij 1x in de 2 jaar langs voor onderhoud.
Maar dat is toch helemaal niet nodig?
Wat moet er aan onderhoud gebeuren? En wat kunnen we niet zelf? En hoelang is nu eigenlijk de levensduur van kunststof kozijnen?
Kunststof kozijnen zouden nagenoeg onderhoudsvrij zijn hebben wij dus altijd begrepen vandaar dat we dus blij waren dat deze in ons nieuwe huis zitten.
Nu krijg ik vandaag een uitnodiging voor een onderhoudscontract voor de komende 10 jaar. Nu zal ik hier zeker niet op ingaan, een contract van 10 jaar, niet tussentijds opzegbaar, is ronduit belachelijk voor zoiets. Maar goed, voor 41 euro per jaar komen zij 1x in de 2 jaar langs voor onderhoud.
Maar dat is toch helemaal niet nodig?
Wat moet er aan onderhoud gebeuren? En wat kunnen we niet zelf? En hoelang is nu eigenlijk de levensduur van kunststof kozijnen?
woensdag 21 juli 2010 om 14:02
Wat een l*lkoek. Ik zou het ook zeker niet doen. Enige wat ik me voor kan stellen is dat je kunstof op een gegeven moment verkleurd (zeker lichte kleuren kunststof) die zou je dan met een speciaal daarvoor gemaakt polijstmiddel weer in hun oorspronkelijke kleur kunnen poetsen. Verder? Ik kan het niet verzinnen.
woensdag 21 juli 2010 om 14:02
Alles nalopen, rubbertjes, hang en sluitwerk, scharnieren en zo. Repareren, vervangen of aanbrengen waar nodig en gebruikt materiaal moet betaald worden. Gut, nou moet ik eigenlijk opstaan om die brief te pakken.......
Aanvulling:
Na zo'n onderhoudsbeurt maken ze een rapportage met daarin de aanbevelingen voor de komende 2 jaar qua onderhoud, vervanging of reparatie.
Aanvulling:
Na zo'n onderhoudsbeurt maken ze een rapportage met daarin de aanbevelingen voor de komende 2 jaar qua onderhoud, vervanging of reparatie.
woensdag 21 juli 2010 om 14:08
Ik vind het ook onzin, althans dat is mijn eerste gedachte, maar ik weet dus eigenlijk niet wat er nou daadwerkelijk aan onderhoud gedaan moet worden.
Kijk, voor mijn cv-ketel heb ik een onderhoudscontract. Dat is allemaal te technisch en ben te veel van afhankelijk terwijl je er zelf niets aan kunt doen als het niet werkt naar behoren. Tevens hoop ik daar ook de levensduur mee te kunnen verlengen door er regelmatig onderhoud aan te laten plegen en dure reparaties te kunnen voor zijn. Maar kozijnen? Er wordt niet in geboord, ik hou ze schoon met een sopje als ik mijn ramen zeem. Hang- en sluitwerk was na 10 jaar in ons oude huis (met houten kozijnen) nog helemaal niets mis mee.
Kijk, voor mijn cv-ketel heb ik een onderhoudscontract. Dat is allemaal te technisch en ben te veel van afhankelijk terwijl je er zelf niets aan kunt doen als het niet werkt naar behoren. Tevens hoop ik daar ook de levensduur mee te kunnen verlengen door er regelmatig onderhoud aan te laten plegen en dure reparaties te kunnen voor zijn. Maar kozijnen? Er wordt niet in geboord, ik hou ze schoon met een sopje als ik mijn ramen zeem. Hang- en sluitwerk was na 10 jaar in ons oude huis (met houten kozijnen) nog helemaal niets mis mee.
woensdag 21 juli 2010 om 14:29
Ik heb ook net kunststof kozijnen laten plaatsen. Ik zou het niet doen. Zeker de eerste tien jaar hoef je nog geen groot of belangrijk onderhoud te verwachten lijkt me. En als er wel zo snel iets kapot zou gaan valt dat gewoon onder de garantie lijkt me, want het hoort niet zo snel al kapot te gaan. Je hebt die kozijnen gekozen omdat ze onderhoudsvrij zijn, dan wil je natuurlijk niet dik 400 euro betalen voor het onderhoud in de komende jaren!

woensdag 21 juli 2010 om 14:35
woensdag 21 juli 2010 om 14:47
quote:Capibara schreef op 21 juli 2010 @ 14:43:
Schoonmaken dus. En als er hardnekkige vlekken opzitten poetsen met autowas. Verder niet volgens mij.
Ja volgens mij dus ook niet. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de rubbers uitdrogen en vervangen zouden moeten worden maar dat zal ook de eerstkomende jaren niet aan de orde zijn.
Enne, mw.de K.
Niet teveel grasmaaien nu he? Is te warm voor die arme sprietjes......
Schoonmaken dus. En als er hardnekkige vlekken opzitten poetsen met autowas. Verder niet volgens mij.
Ja volgens mij dus ook niet. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de rubbers uitdrogen en vervangen zouden moeten worden maar dat zal ook de eerstkomende jaren niet aan de orde zijn.
Enne, mw.de K.
Niet teveel grasmaaien nu he? Is te warm voor die arme sprietjes......
woensdag 21 juli 2010 om 15:03

woensdag 21 juli 2010 om 16:30
quote:ndh86 schreef op 21 juli 2010 @ 15:39:
Nooit doen zoiets!
Tenzij bij mij. Ik bied het zelfde voor een euro per jaar minder
Ik was al nooit van plan om zoiets te doen, dat heb ik toch duidelijk omschreven? Het gaat mij vooral om het onderhoud wat nu daadwerkelijk aan kunststof kozijnen gedaan moet worden. Had de titel wat beter moeten omschrijven vrees ik.
Maar ehm, voor 5 euro per jaar wil ik het best met je aangaan, maar dan moet je wel zelf iets voor bij de koffie meebrengen.
Nooit doen zoiets!
Tenzij bij mij. Ik bied het zelfde voor een euro per jaar minder
Ik was al nooit van plan om zoiets te doen, dat heb ik toch duidelijk omschreven? Het gaat mij vooral om het onderhoud wat nu daadwerkelijk aan kunststof kozijnen gedaan moet worden. Had de titel wat beter moeten omschrijven vrees ik.
Maar ehm, voor 5 euro per jaar wil ik het best met je aangaan, maar dan moet je wel zelf iets voor bij de koffie meebrengen.
woensdag 21 juli 2010 om 16:38
quote:ndh86 schreef op 21 juli 2010 @ 16:36:
Ah joh, laat die 5 euro dan ook maar zitten. Neem ik wat lekkers mee, zorg jij gewoon voor de koffie.
Laten we dat onderhoud gewoon voor wat het is.
Iets met vruchtjes lekker?
[afbeelding]
Ook goed, gezellig. Wil je senseo of nespresso?
En als we zin hebben in gek doen, dan kunnen we altijd nog de ramen gaan zemen en gelijk even de kozijnen afdoen........
Ah joh, laat die 5 euro dan ook maar zitten. Neem ik wat lekkers mee, zorg jij gewoon voor de koffie.
Laten we dat onderhoud gewoon voor wat het is.
Iets met vruchtjes lekker?
[afbeelding]
Ook goed, gezellig. Wil je senseo of nespresso?
En als we zin hebben in gek doen, dan kunnen we altijd nog de ramen gaan zemen en gelijk even de kozijnen afdoen........