Werk & Studie alle pijlers

Onbetaald verlof

18-07-2010 19:55 32 berichten
Wanneer het financieel zou kunnen, zouden jullie dan 3 maanden onbetaald verlof nemen? En wat zouden jullie dan willen gaan doen? Iets betekenisvol of zou je ook gewoon 3 maanden kunnen doorbrengen met de dagen, dag voor dag te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ZZP-er dus heb soms vanzelf een maand of meer vrij. Gelukkig niet te vaak...

In het jaar dat ik bij mijn ex ben vertrokken heb ik mezelf een half jaar vrij gegeven (dat kon financieel) en heb toen mijn ouderlijk huis verbouwd (nou ja, laten verbouwen en er lekker met mijn neus bovenop gezeten) dat ik van mijn moeder gekocht had. Ik moet wel wat te doen hebben zoals bij die verbouwing keuken, badkamer, meubels e.d. uitzoeken, een paar weken zonder duidelijk doel vermaak ik me wel maar niet een paar maanden. Dan werk ik liever. Voel me anders totaal nutteloos.
Ik heb drie maanden sabbatical gehad. Betaald dus (maar wel zelf gespaard uit overuren en winstdeling van de voorgaande jaren). Ik ben van die drie maanden tien weken op reis geweest, zou het zó weer doen.
Ik vind het fijn om jullie ervaringen te lezen; bevestigt mij dat het goed is om te doen zonder een schuldgevoel te hoeven hebben.
quote:j22 schreef op 18 juli 2010 @ 20:50:

Bovendien kan ik je uit ervaring vertellen dat je je na een paar weken kapot verveeld (zeker als het niet zo'n mooi weer is als nu). (Zit zelf namelijk al enige tijd zonder (fatsoenlijk) werk.)

Bovendien , als je vrijwilligerswerk gaat doen heb je ook verplichtingen. Ook een wekker, etc.

.Nou is 'verplicht' thuis zitten wel heel wat anders dan uit vrije keus.
Toevallig heb ik vandaag op het werk gevraagd of ik drie maanden verlof kan krijgen, waarvan 2 maanden onbetaald. Ik wil wel een reis gaan maken want ik moet er niet aan denken om hier drie maanden niets te doen. Volgens mij vlieg ik dan tegen de muren op.... Ik ben erg benieuwd wat mijn werkgever gaat beslissen!
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Als je goed met je baas op kunt schieten, is onbetaald verlof voor een paar maanden zeker bespreekbaar. Houd er dan rekening mee dat de premies voor pensioen, ziekteverzekering en andere betalingen wél afgedragen moeten worden...... Je inkomen staat stil; de uitgaven lopen gewoon door.
Zit er steeds vaker aan te denken. Trek mijn huidige functie niet zo meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven