avondtussendoortje

21-07-2010 19:36 27 berichten
niet het eerste topic hierover,

maar wat eten/snoepen/snacken jullie 's avonds (na het eten)??

en bestaan er ook gezonde tussendoortjes die niet zo saai zijn als bijv. yoghurt of ontbijtkoek ??
Alle reacties Link kopieren
Zo'n klein zakje snack a jacks
ben en jerries of koekjes, en dan uur voor het slapen meestal nog een halve kilo kwark.
meestal nog een tosti ofzo
avocado met een tomaat en olijfolie en dan lekker brood erbij.
De dietiste raadde me yoghurt (met muesli) of fruit aan als avondsnack. Dat is licht verteerbaar. Dus dat eet ik dan ook.

Maar liever zou ik eten: chocola, nootjes, chips, drop ed
Crackers vaak.
k heb net een pakje speculaasjes achter de kiezen
Momenteel vooral waterijsjes
The time is now
Kersen!
Komkommer met kaas
Heerlijk stukje chocola. Blokje in je mond nemen en helemaal op laten smelten. Ik kan hierop de (bijna) hele avond teren. Vaak neem ik later nog één zo'n blokje. Ik zie het als een kadootje, een tractatie. Maar goed, jij wilde gezonde snack-tips.

Een hardgekookt eitje met ketchup, fruit of snoeptomaatjes
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Een cracker met kaas.
zag ineens in koelkast dat ik nog geitenkaas heb!!

jammie.....
Koek, chocola en dat soort zooi
...
En veel later nootjes, komkommer, toastjes, en nog meer chocola...
...
Ik maak heel vaak groentensoep 's avonds. Ik ben dol op soep en groentensoep is ook lekker gezond (met verse groenten). Daarbij vult het ook zonder erg 'drukkend' te zijn voor het slapengaan.
quote:Gebakkie schreef op 21 juli 2010 @ 20:00:

Heerlijk stukje chocola. Blokje in je mond nemen en helemaal op laten smelten. Ik kan hierop de (bijna) hele avond teren. Vaak neem ik later nog één zo'n blokje. Ik zie het als een kadootje, een tractatie. Maar goed, jij wilde gezonde snack-tips.

Een hardgekookt eitje met ketchup, fruit of snoeptomaatjes ik moet niet zo zeiken... ben wel 1,5 hele kilo's aangekomen dus moet heeeeeeeel streng lijnen.. not.....
Beschuiten met kaas.
Meestal niets. We eten om half 7 en ik ga naar bed om 10 uur. Maar in het weekend gaan we soms los met 1 halve zak chips of een zakje pistachenoten.

Oftewel, aan mijn idee heb je niets.
knackebrod met creme fraiche en komkommer is ook lekker.
Eet vaak wat geroosterde kikkererwten (zelf maken of in bij de Turk halen) zijn laag in vet maar wel lekker knapperig. Of anders een volkorenbiscuitje of een appeltje ofzo.

BTW: ontbijtkoek is helemaal niet zo gezond hoor, zit barstensvol met suiker. Dat gezonde imago hebben de heren marketeers er mooi ingekregen jaja "van nature laag in vetgehalte" maar wel een bak suiker!

Een fruitsalade maken van verschillende soorten fruit is al minder saai. Eventueel een beetje kwark erbij (met een beetje suiker, kaneel of honing).

Gedroogd fruit is ook lekker (zelf ben ik gek op gedroogde abrikozen).

Een smoothie van fruit en evt yoghurt erbij.

Als je wat te knabbelen wilt dan kun je wortels, komkommer en andere groentes snijden.

En iets lekkers mag trouwens toch ook gewoon wel eens een keertje. Met dit weer vind ik een ijsje zelf erg lekker (softijs of italiaans schepijs, jummmm!!)
sartan een heel stuk ontbijtkoek zal idd. niet zo gezond zijn,

maar qua suiker kan 1 plakkie echt geen kwaad hoor....
Ik zou: komkommer, worteltjes, tomaatjes, enz moeten eten. Maar hier is het toch nog heel vaak gewoon lekker chips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven