Geld & Recht alle pijlers

Makelaarsproblemen omg. Rotterdam

22-07-2010 13:44 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben de afgelopen tijd behoorlijk gefrustreerd geraakt op mijn makelaar en ik wil graag jullie mening horen...

Mijn woning staat nu bijna 2 jaar te koop in Rotterdam. Ik zal verder geen details geven over de woning zelf (tenzij je natuurlijk naarstig op zoek bent ), want het gaat om de relatie tussen mij en mijn makelaar. Ik heb in de afgelopen 2 jaar weinig tot geen contact gehad met hem. Als ik het wel heb dan is het over de naamswijziging van de mails en de brieven. Daar staat nl. nog steeds de naam van mijn ex (ik heb hem uitgekocht) en blijkbaar snappen ze nog steeds niet dat hij er al 1,5 jaar niet meer woont...

Buiten dat... Er zijn afgelopen winter nieuwe foto's gemaakt en ik ben er eigenlijk helemaal niet tevreden over. Dat ging al erg onprofessioneel: een medewerkster met een simpel cameraatje, foto's nemen uit hoeken dat je denkt van ehh... en de belichting echt waardeloos.

Ik krijg gewoon het gevoel dat mijn makelaar ook helemaal niet achter de verkoop aan zit. De service is gewoon slecht, weinig promotie wordt er gemaakt en hun administratie is ook een zooitje.

Nu baal ik er inmiddels zo erg van dat ik overweeg een andere makelaar in de arm te nemen.

Maar... en nu komt het eindelijk: heeft iemand van jullie (hele) goede ervaringen met een makelaar uit de omgeving Rotterdam? Ik ben realistisch, ik weet dat de huizenmarkt niet heel erg denderend is op dit moment, maar ik heb in deze makelaar erg weinig vertrouwen...

Hopelijk hebben jullie tips voor me hoe ik dit kan aanpakken. Alvast bedankt!
Ik weet niet of ik hier namen mag noemen, maar ik vind X wel een prettige makelaar.
De naam haal ik zo wel weer weg trouwens. De foto's die zij maken worden gemaakt door een professionele fotografe.
mirjam762 wijzigde dit bericht op 22-07-2010 14:14
Reden: stukje weggehaald
% gewijzigd
Grappig Mirjam dat is wel de laatste die ik zou noemen.
check wel even of je een contract hebt met de makelaar en wat het kost als je het contract beeindigd
Waarom Boarder? Wat zijn jouw ervaringen met hen dan?
Mirjam, dat is dus precies de makelaar waar ik zoveel problemen mee heb. Het is absoluut geen goede makelaar. gelukkig voor jou wel. Boarder, ik ben het me je eens, ik zou deze makelaar aan niemand aanraden...
quote:Erasgiers schreef op 22 juli 2010 @ 14:04:

Mirjam, dat is dus precies de makelaar waar ik zoveel problemen mee heb. Het is absoluut geen goede makelaar. gelukkig voor jou wel. Boarder, ik ben het me je eens, ik zou deze makelaar aan niemand aanraden...
Bizar dat we zo verschillen van mening. Maar de foto's worden toch altijd door die vrouw (professioneel fotografe) gemaakt? Ik ben nu wel benieuwd welk huis van jou is. Wil je me dat mailen misschien? xxismoedervan2@live.nl
Mirjam als je de naam weghaalt zal ik het toelichten. Ik vind het niet netjes als ik hier de reden neer ga zetten terwijl iedereen kan zien om wie het gaat. Klachten over een bedrijf moet je met het bedrijf oplossen en niet publiekelijk bespreken
Ik ben van mening dat je vaak beter zelf de foto's kunt maken, mits je een kritische blik hebt en een beetje gevoel voor belichting ed. Jij weet als bewoner op welk tijdstip vd dag welke ruimte het best uitkomt. Loop anders eens met ene kritische vriend of vriendin door je huis en maak veel foto's. Als je de goed hoek hebt gevonden, kun je dat evt nog herhalen in goed licht (Evt kunstlicht aan)
Je hebt gelijk. Naam is weg. Maar Boarder en Erasgiers zijn dus wel verschillende posters?
Overigens loop ik nu met dezelfde makelaar (wij hebben BB) wel tegen wat probleempjes aan met de aankoopadvisering van ons nieuwe huis. Maar goed, de verkoop begeleidt hij goed.
quote:Mirjam762 schreef op 22 juli 2010 @ 14:09:

Je hebt gelijk. Naam is weg. Maar Boarder en Erasgiers zijn dus wel verschillende posters?Tuurlijk.
En nu is opeens alles weg
Ik ben geen boarder :-) Ik heb inderdaad besloten om met een vriend door het huis te gaan die een zeer goede camera heeft en deze ook weet te gebruiken. Ik geloof niet dat een makelaar daar problemen mee zou hebben als we zelf met foto's aan komen. Ook gaan we een keer een gesprek aan met de makelaar, even de boel op tafel leggen. Want ik kan wel een tweede makelaar in de arm nemen, dan nog ben ik mijn huidge makelaar wel geld schuldig.

Ben toch ook wel benieuwd naar jouw ervaringen Boarder...
@boarder: afgezien van het feit dat dit natuurlijk absoluut niet kan, vind ik het wel vreemd dat het mogelijk is. Want dit betekent dan ook dat je niet altijd blind moet vertrouwen op het NVMetiket...

Ik kan niet in zijn geheel onder het contract uit, maar ik weet genoeg. Dank voor je reactie.
Jammer, ik was te laat want ik moest even weg. Boarder, ik heb je verhaal dus gemist.
Erasgiers, Boarder, hebben jullie contact met BB bij deze makelaar?
Dit soort zaken zijn voor mij dan ook de reden dat ik uit de makelaardij ben gestapt. Ik verdien nu op een eerlijkere manier mijn brood.

Toen ik in de makelaardij werkte viel het mij op dat het, het belangrijkst was om een verkoop opdracht binnen te halen. Zodra die binnen was hing je een verhaaltje in de etalage en zette je wat op internet waarna je achterover ging hangen in afwachting of er iemand de woning wilde bezichtigen. Ook al duurde dat soms een paar maanden je bleef lekker wachten.

En als er een advertentie geplaatst moest worden liet je de verkopers hiervoor betalen. Er kwam dan op 50% van de advertentie een stukje van de woning en de andere 50% was natuurlijk voor het logo van de makelaar. De klant betaald uiteraard 100%

Maar goed dat waren maar kleine dingen. Zaken als prijsafspraken tussen aan en verkopende makelaars, bij zeer gewilde nieuwbouw woningen toewijzen op basis van personen bij wie je het meeste kon verdienen (hebben ze een koophuis die wij in de verkoop kunnen nemen, willen ze de hypotheek bij ons regelen etc) zijn mij ook niet vreemd.
Ik heb goede ervaringen met 3B-makelaardij.

Ze hebben m'n huis goed verkocht en erg goed geholpen toen de koper op slinkse wijze onder de koop uit wilde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven