katten en plastic tassen

11-06-2010 09:51 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand enig idee waarom katten zo graag plastic tassen (in de categorie HEMA-tassen) aflikken?

Het is een volledig onbelangrijke vraag, maar mijn beide katten doen dat en ik vind het maar vreemd!
Pilous: misschien geen kibbeling meer eten tijdens forummen:-)

Hier een keer kat knel geraakt tussen het hengsel van een kartonnen ikea shopper. Ook dikke paniek (bij ons allebei) maar gelukkig goed afgelopen.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 18 juni 2010 @ 22:21:

Gevaarlijke combi, katten en plastic tassen. Wij hadden ooit een kat die ook altijd in plastic tassen kroop. Op een dag lag er 'n tas te slingeren boven aan de trap, kat was erin gekropen, met d'r kop door het handvat. Toen ze er, achteruit lopend, weer uit wilde komen, flikkerde ze in die tas van de trap. Eenmaal beneden ging ze als een idioot rondjes rennen, maar die tas zat vast om d'r koppie. Kat in paniek de keuken in, rent dwars door de hordeur heen de tuin in, en wij wonen aan een rivier.... dus 3 x raden waar dit avontuur eindigde.

Ik kan je verzekeren, een kat kan zwemmen, maar NIET met een plastic tas om d'r kop.

Manlief heeft de kat uit 't water gevist, en de kat heeft noooooooit meer naar een plastic tas omgekeken!!

Helemaal mee eens. Kan me voorstellen hoor dat het er grappig uitziet, maar pas ermee op.

Bij mij soorgelijk verhaal als van Pimpelmeesje.

Kat was gek op plastic tasjes, er lag er een in de keuken. Dus ze steekt haar koppie door het hengsel, maar komt vast te zitten.

In grote paniek door het geritsel, rende ze volkomen hysterisch door het kattenluikje de tuin in. Ik ben haar achterna gerend en heb haar gelukkig te pakken kunnen krijgen, waardoor ik haar kon bevrijden. Ze is nog dagen van slag geweest.

Moet er niet aan denken wat er gebeurd zou kunnen zijn als ik niet thuis was geweest. Dat had wel eens helemaal verkeerd kunnen aflopen.

Kat is sindsdien panisch bang voor plastic en alles wat ritselt. Gelukkig maar
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Hier ook 1 tasjes liefhebber......zodra er van die goedkope tasjes in huis komen wordt er aan gelikt en in het hengsel gebeten. Opeten gelukkig nooit.

Dezelfde kat vindt dozen helemaal het einde. Zet er een neer en meneer springt er binnen 10 seconden in.

Beesies zijn bij de ander zeer geliefd. Ennuh......bezwete sportkleding....dan wordt ie helemaal gek; geeft kopjes, gaat eroverheen kroelen, etc.

Lief toch, katjes
hahaha, mijn katten lijken nog geeneens zo gek!

Wat betreft het gevaar van plastic tassen - vooral de oudste (8 jr) is dol op plastic, maar zit er gewoon braaf naast of op en likt heel rustig die hele tas af (er staan nu 3 volle oude-kleding-zakken in de gang en ze zit er elke dag wel even bij).

Dozen en gewone tassen zijn ook favoriet, daar kruipen ze allebei (maar nooit samen) in of dat nu past of niet!

Mee op de WC doet de jongste (4 jr) ook, vooral 's nachts! Heel irritant, maar ze wil gewoon even aandacht. Deze speelt overigens ook met de beessies van de appie (die allemaal onder de bank eindigen)

Tot slot eet de jongste elastiekjes en touwtjes op! Ik had laatst naald en draad laten liggen op tafel en toen ik de volgende dag verder wilde (ik was iets aan het maken), was het grootste gedeelte van de draad EN de naald (!!!) foetsie. De verdachte loopt nog altijd vrolijk rond, dus die naald zal (hopelijk) ergens onder geschoven zijn.

Als je een (jonge) kat hebt, heb je geen tv meer nodig!
Een van onze poezen is ook soort van zindelijk! Ze vindt de kattenbak vies en plast daarom in het afvoerputje in de badkamer! Niet van de douche, er zit er nog 1. Krijg het niet adgeleerd, heb al vanalles in het putje gegooid, maar het is ook wel prima. Gooi er elke dag een emmer water door en ik ben allang blij dat ze niet achter de bank gaat zitten .
die van mij gaan er altijd in zitten...

ook in mijn 'hand' tas. de kleine kan er met gemak

in, maar heb nog een dikke die soms ook een tassentik heeft.

ze wilde zich een x in mijn handtas wurmen. ik zeg tegen haar dat dat niet past, zij vond echt van wel....

stelletje mafkezen...

mijn andere kat kwam laatst thuis met zo'n groot beessie in zn bek. had ie ergens uit een huis gejat (later netjes teruggebracht, de mevrouw in kwestie moest erg lachen...)

nee saai zijn die van mij in geen geval.....

ruilen mariss? wordt soms namelijk best moe van ze

zeker van de 'jat/ apporteer' kat aangezien ik steeds voor lul sta bij de 'slachtoffers' ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven