vraag over loonstrook: leaseauto + tanken in het buitenland
donderdag 22 juli 2010 om 17:14
Ik heb net mijn loonstrook ontvangen voor de maand augustus, daarop staan een aantal dingen die ik niet helemaal snap. Misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik rij een (heel goedekope) leaseauto. De bijtelling voor mijn auto is 138,95. Tanken in het buitenland valt niet onder het leasecontract, ik kan wel de bonnetjes inleveren en dan krijg ik iets terug. Ik ben met de auto op vakantie geweest. Ik heb twee declaraties ingeleverd, één voor 90 euro en één voor 113 euro.
Ik heb deze maand 90 euro meer ontvangen dan andere maanden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik had verwacht ongeveer 60% van 200 euro terug te krijgen. Maar eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe je dit zou moeten berekenen. Kan iemand mij daarbij helpen?
Ik rij een (heel goedekope) leaseauto. De bijtelling voor mijn auto is 138,95. Tanken in het buitenland valt niet onder het leasecontract, ik kan wel de bonnetjes inleveren en dan krijg ik iets terug. Ik ben met de auto op vakantie geweest. Ik heb twee declaraties ingeleverd, één voor 90 euro en één voor 113 euro.
Ik heb deze maand 90 euro meer ontvangen dan andere maanden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik had verwacht ongeveer 60% van 200 euro terug te krijgen. Maar eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe je dit zou moeten berekenen. Kan iemand mij daarbij helpen?
donderdag 22 juli 2010 om 17:16
Niemand kan daarbij helpen zolang ze niet weten wat jij precies met je werkgever hebt afgesproken over tanken in het buitenland. Bonnetjes inleveren en "iets" terugkrijgen.... Die "iets" staat ongetwijfeld nader omschreven in 'n overeenkomst. Zoek dat er eens bij en stel je vraag dan nog eens zou ik zeggen.
Iets anders
donderdag 22 juli 2010 om 17:22
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 22 juli 2010 @ 17:19:
Ah goed punt.
Zoals ik mijn loonstrook lees wordt mijn declaratie afgetrokken van het bedrag van mijn brutosalaris bij de berekening van de verschuldigde belastingen en sociale verzekeringen.
Dat zou zomaar kunnen, maar dat is dus niet de overeenkomst die ik bedoel.
Wat heb je precies afgesproken met je werkgever over tanken in het buitenland? Je schrijft dat je "iets" terugkrijgt, maar hoe is dat in de overeenkomst omschreven?
Ah goed punt.
Zoals ik mijn loonstrook lees wordt mijn declaratie afgetrokken van het bedrag van mijn brutosalaris bij de berekening van de verschuldigde belastingen en sociale verzekeringen.
Dat zou zomaar kunnen, maar dat is dus niet de overeenkomst die ik bedoel.
Wat heb je precies afgesproken met je werkgever over tanken in het buitenland? Je schrijft dat je "iets" terugkrijgt, maar hoe is dat in de overeenkomst omschreven?
Iets anders
donderdag 22 juli 2010 om 17:24
mijn vermoeden (los van de opmerking van Babsjuh) is dat het verschil zit in bruto netto.
het gaat om 203 euro.
60 % daarvan is 121,80 euro. afhankelijk van je inkomen betaal je daar dan belasting (bijzonder tarief) over, bijvoorbeeld 40% : dus dan hou je nog 73 euro over.
staat het niet ergens gespecificeerd op je loonstrook?
het gaat om 203 euro.
60 % daarvan is 121,80 euro. afhankelijk van je inkomen betaal je daar dan belasting (bijzonder tarief) over, bijvoorbeeld 40% : dus dan hou je nog 73 euro over.
staat het niet ergens gespecificeerd op je loonstrook?
donderdag 22 juli 2010 om 17:28
De leaseregeling is recentelijk aangepast, ik heb hier niets schriftelijk liggen omdat het nog weer aangepast gaat worden (niet zo netjes idd....)
maar... als de afspraak is dat mijn kosten voor tanken in het buitenland worden verrekend met mijn bijtelling voor privé gebruik auto is het dan logisch dat als ik 200 euro aan kosten maak ik 90 euro terug krijg? (of is dat ook niet te zeggen?)
maar... als de afspraak is dat mijn kosten voor tanken in het buitenland worden verrekend met mijn bijtelling voor privé gebruik auto is het dan logisch dat als ik 200 euro aan kosten maak ik 90 euro terug krijg? (of is dat ook niet te zeggen?)
donderdag 22 juli 2010 om 17:32
@Mikado: op mijn loonstrook staat:
- privegebruik auto 138.95 +
- aftrekbaarbedrag waarde prive gebruik auto 202.94 -
het fiscaal loon op mijn loonstrook wijkt ook af van andere loonstroken (met een verschil van 218 euro).
De ingehouden loonbelastingen en premie volksverzekeringen verschilt vervolgens 90 euro.
- privegebruik auto 138.95 +
- aftrekbaarbedrag waarde prive gebruik auto 202.94 -
het fiscaal loon op mijn loonstrook wijkt ook af van andere loonstroken (met een verschil van 218 euro).
De ingehouden loonbelastingen en premie volksverzekeringen verschilt vervolgens 90 euro.