lang geleden... deel 5

03-04-2010 18:52 931 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van "lang geleden verkracht niet behandelt maar wel last ervan hebben" deel 4.

Inmiddels zijn er een aantal wel degelijk bezig met een behandeling( in allerlei vormen) en andere die niet daarvoor kiezen.

Lang geleden... deel 4
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 03-04-2010 20:14
Reden: link geplaatst
% gewijzigd
Hallo meiden

het is weer maandag. Later vandaag komt er een vriendin eten; ga ik kletsen over haar samenwoonplannen. En mijn eigen dingen ga ik heel ver weg ergens parkeren.

Jullie nog plannen voor vandaag?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Veel plezier met je vriendin EV!

Ik heb het weekend en vandaag ook nog gewerkt.

Nu een paar dagen vrij en dan vrijdag een week weg met het werk.

Zag er best tegenop, want een week lang 24 uur per dag aan het werk zijn en constant mensen (alleen maar mannen) om me heen is erg vermoeiend. Dat is het sowieso al, maar er zit ook nog wel wat onzekerheid of ik dat al wel aankan.

Maar inmiddels begin ik er best zin in te krijgen. De collega's waarmee ik weg ga weten van mijn onzekerheid, dat scheelt al.
Hm.. dat lijkt mij ook behoorlijk vermoeiend, Saar. En dan nog mannen ook, extra vermoeiend

Zou niks voor mij zijn, 7 x 24 uur in gezelschap. Sterkte!!

(Goed dat je je collega's hebt verteld over je onzekerheid, dapper van je!)

Met vriendin was niet echt leuk. Eigenlijk wilde ik al helemaal niet meer praten over gisteren, bang voor al die emoties. Zij is toch al zo emo en huilt om niets. Bovendien zit ze zelf met nogal wat dingen. Ik heb dus helemaal niet ontspannen gegeten en zit nu met kramp in mijn maag. Ze is alweer naar huis, had nog zoveel te doen (opruimen huis voor de verhuizing).
verkeerd verbonden
Lieve EV, er is een topic voor jou geopend op overig.
Oh! Ik ben net pas op het forum. Ik ga gauw kijken.

Tuuterdetuut.. je mag best meepraten hoor, het is geen besloten topic hier.
Wat jammer EV, dat het niet gezellig was met je vriendin. Dat je alweer niet kon ontspannen.

Lukte het niet om te zeggen dat je 'gewoon een relaxte avond wilde zonder te praten over die en die dingen?'

Saar, wat goed dat je al aangegeven hebt naar je collega's dat je wat onzeker bent/was over de week weg.

Pfff, een hele week lijkt mij ook heel pittig hoor!

Ik doe jaarlijks 3 daagjes met de kids, maar mèn, dan ben ik ook echt gebroken daarna. (en zij ook, dat scheelt. Lekker rustig op de terugweg joh! En ik met 4 liter redbull achter het stuur)

Hoe is het met jou Sterrenkind? Je bent zo stilletjes?
Ooo jongens, wat een lief topic op overigen!

Ik heb nog niet alles gelezen, maar EV, ik ben zò blij voor je dat er mensen zijn die 'iets willen ondernemen'.

Omdat ik weet datje eht gevoel hebt dat niemand toch echt moeite wilt doen...

Hoera, het hele forum staat op voor EV!
Het was niet eens een avond, ze heeft gegeten en is na het eten weggegaan, omdat ze nog zoveel moest doen. Maar ze had haar verhalen wel kwijt gekund (én bleek aan de verjaardag van Sennah te hebben gedacht, had een kleinigheidje bij zich).

Maar ik vond er dus helemaal niets relaxts aan.

Ik ben trouwens afgelopen zaterdag materialen gaan kopen voor het glas-in-lood. Wat gereedschappen. De rest komt nog, als ik met een ontwerp kom. Materialen gaat 'op maat' bij hem. Eigenlijk had ik gehoopt dat er ook een bak met restanten glas was, zodat ik al had kunnen beginnen. Ik heb al wat getekend. Zaterdag hoop ik ook nog naar een andere zaak te gaan, want ik vind dit een beetje betuttelend. Ik wil zelf kunnen experimenteren en uitproberen! Niet met elke tekening naar de zaak teruggaan en spullen op maat kopen.
Ja... het is heel overweldigend
te overweldigend nu? zo midden in het proces van verwerking?

voel je vrij om alle emoyies hier van je af te schrijven en hardop te denken he?

en als het allemaal teveel is nu wyl ik best even spreekbuis zijn en zeggen dat ze allemaal even twee dagen hun tetter houden, omdat jij anders zo hard wegrent van schrik dat ze nog en vermist-actie kunnen startten.

enne: omdat je er wèl toe doet ev... alleen hebben ze jou geprobeerd anders wijs te maken!
Helemaal eens met Wurmpje.

EV, denk om jezelf he lieverd. Ik kan me voorstellen dat dit heel veel pijn doet oplaaien en toch weer hoop. Wil en kan je dit nu?

Het is natuurlijk heel lief bedoeld, maar ik kan me voorstellen dat het allemaal heekl veel is voor je.

Ik vind het zo gaaf dat je bezig gaat met glas in lood, vind het super mooi! Wij hadden vroeger van die schuifdeuren, glas in lood. Zo mooi!

Met mij gaat het wel redelijk goed. Er zijn heel veel dingen waar ik over na moet denken maar wil liever niet. Wil gewoon zo blijven voelen. Zoals afgelopen maanden. Dus ik sta even op een tussenperron en weet niet zo goed hoe nu verder.

Vind het wel even best zo.

Maar ergens bekruipt me ook een angstig gevoel, lichte paniek wat ik dan weer niet toe laat.

Kan het even niet duidelijker verwoorden.

XXX
He allemaal van mij

Sponge lief dat je naar me vraagt! Ik heb op hyves wat geschreven omdat het hier toch niet helemaal veilig voelt.
Hallo meiden, nieuwe dag en iets rustiger na de verrassing van dat topic hier op het forum. Wat een wervelwind was dat zeg.

Dat mensen zo voor mij in actie komen.

Toch denk ik ook: ja, ze zijn nu geraakt door wat ik schreef over de verjaardag, maar het leven gaat gewoon verder en wie blijft er aandacht voor hebben? Dat hoeft natuurlijk ook niet, want het is mijn probleem en niet dat van anderen, maar toch. Lekker tegenstrijdig ben ik. Het was fijn maar ook heel verwarrend, dat er mensen voor me opkomen en mij willen helpen.

Gelukkig kan ik het er morgen met mijn therapeute nog over hebben, de laatste keer voor haar 4 (!) weken vakantie. En vanmiddag gesprek met mijn reïntegratiecoach. Nou, geen idee waar ik het met hem over moet hebben, want zoveel andere dingen aan mijn hoofd!

Over de glas in lood-plannen voel ik me ook al verward. Het is wel iets lastiger duurder om hiermee te beginnen dan met het breien, om maar iets te noemen, en dan denk ik: moet ik dit wel doen? Aaaarrghhh, ik toch ook! Maar ik vind het wél super mooi, en mijn eerste huis toen ik uit huis ging was er ook eentje met glas-in-lood schuifdeuren (kamer en suite) en ook boven de ramen overal. Heel gaaf.

Hoe is het met jullie vandaag, op weer een warme dag?
Ik kan goed begrijpen dat het heel verwarrend is EV.

Laat het maar even goed bezinken en geef vooral ook je grenzen aan.

Hanke heeft gister op dat topic al mooi verwoord hoe ik er ook over denk.

Ga er gewoon voor wat betreft je plannen met het glas in lood!

Je hebt er feeling voor, dat blijkt wel uit wat je de eerste keer gemaakt hebt en je vindt het leuk en kan er wat in kwijt.

Niet twijfelen, maar doen dus!

Succes vanmiddag met het gesprek met je reintegratiecoach.

En gewoon even een dikke

Met mij gaat het vandaag wel oke. Beetje leeg, na een dag vol tranen en verdriet gister. Zal er later misschien nog wel iets op onze hyves over schrijven.

Fijne dag allemaal
Das niet leuk Saar.

EV, idd gewoon doen dat glas in lood! Je wilt dit heel graag, je kan het goed, je mag voor jezelf iets kiezen nu, ehmm need I say more?

Tuurlijk, als je het niet kunt betalen is het anders. Maar ik maak er een beetje uit op dat je het eigenlijk jezelf niet gunt of erover twijfelt. (correct me if I'm wrong)
He Ster!

Bedankt voor je knuffel.

Hoe is het met jou?
Prima!

Bruiloft komt nu erg dichtbij, heb er zo'n zin in!
Wanneer is het, Ster?

Wat spannend hé!

Krijgen we ook foto's te zien (elders)?

Saar, voor jou.

Ik ga zo op hyves kijken of je wat geschreven hebt.

Gesprek met coach was goed. Ik heb hem zelfs uitgelegd wat ik in therapie doe en hoe het gaat. Hij snapt het. En hij benadrukt dat ik me door niets, wat werk betreft, opgejaagd hoef te voelen en dat we alle tijd hebben. Dat er zelfs nog een verlenging van dit traject aangevraagd kan worden. Geruststellend!

Net als op het topic dat over mijn kinderen geopend was: het moet me wel door een ander gezegd worden (Hanke, nog bedankt!) anders laat ik me nog steeds zo gemakkelijk meeslepen door wat een ander wil of door wat ik denk dat moet van een ander. Erg hé. Ik hoop dat dat nog ooit verandert en dat ik bij MEZELF kan blijven.
Jaaa spannend Ster! Wanneer kunnen we onze uitnodigingen verwachten? (grapje he! geen stress)

Ik kan me trouwens indenken dat je voorlopig even niet na wil denken over allerlei moeilijke dingen als je je nu oke voelt. Zeker niet met je bruiloft voor de deur.

EV, morgen maar bespreken en de boel laten binnenkomen en bezinken. Ik snap overigens heel goed wat je schrijft over 'vandaag zijn ze geraakt, maar wie weet het morgen ook nog'. Ik denk dat er maar een aantal vrouwen daar echt serieus mee bezig is. dat is overigens wèl een groepje vrouwen dat er echt voor 300 procent voor wil gaan. '

Maar ja, dat is geen garantie dat het wat oplevert, en het blijft een hoop emotie oproepen waar je misschien/waarschijnlijk helemaal niet op zit te wachten.

In het kader van 'verwen jezelf' vind ik overigens dat je lekker wel verder moet met glas in lood! Mensch, gun jezelf eens wat.

Breien kostte geen drol, dit wat meer. En zo blijft alles mooi in evenwicht.
anoniem_62873 wijzigde dit bericht op 22-07-2010 10:30
Reden: toch maar niet
% gewijzigd
crosspost Ev: fijn dat je coach zo begrijpend was!

Zie je nou wel. Je mag er zijn, en mensen zijn soms heus oprecht begaan!!!
Ik had je stuk al gelezen, Wurm

(kan me voorstellen dat je het achteraf toch ietsje te privé vond).

Vanavond naar de tandarts

gewoon voor controle, maar toch.

Als er iets is wat ik eng vind.....! Blegh.

En dan heb ik vandaag ook al therapie gehad, met een zwaar hoofd als resultaat, dus het is een lekker dagje vandaag.

En bij jullie?

Verder nog bezig geweest met tekeningen voor mijn eerste zelfstandige glas in lood werkstuk. Denk aan mijn achternaam en je hebt een idee van het thema
Ster, wanneer is de grote dag??

Spannend hoor!

Wurm, ik had je ook al gelezen.

Snap wel dat het misschien niet oke voelde om het hier zo in het openbaar te laten staan. Vond het wel een mooi en eerlijk stuk wat je schreef.

EV, in het je gelezen op hyves.

Sterkte bij de tandarts!

Ik ga zo mijn tas maar eens inpakken, morgen vertrekken we.

Heb de voorspellingen voor daar eens bekeken en kan mijn zomerse spul wat ik bedacht had mee te nemen wel thuislaten.

Voor de hele week heel veel regen en alleen maar zware bewolking voorspeld en niet warmer dan 20 graden.

Hopelijk gaat het een beetje meevallen, anders wordt het echt een enorm lange rotweek.
Saar, heel veel sterkte, plezier of wat je maar kunt gebruiken voor morgen en de komende dagen!!
Gaat het trouwens weer een beetje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven