Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Hoera!!
Ja, dat vind ik echt.
Wat goed!!!
Wat fijn voor jullie Ibi en HIH!
Goed nieuws IBI, eindelijk!
Wauw IBI, wat fijn voor jullie dat zijn broer en zus een match zijn. Wanneer gaan ze opereren?
Heerlijk geslapen vannacht allebei.

Vandaag en morgen worden de trappen nog bekleed met vloerbedekking ben benieuwd. HIH vond de kleur rood die ik had uitgekozen erg mooi gelukkig.

Vanavond naar oom en tante een bbq zodat we even weg zijn uit de ergste stank van de traplijm.

Maandag hebben we weer een gesrek met de arts. Willen weten of het zout inmiddels in orde is zodat hij kan stoppen met de vochtbeperking. Gaan ook vragen op basis van welke info ze nu de keuze gaan maken voor de donor. Wij hebben sterke voorkeur voor zwager.

We willen ook graag weten of er al verbetering is met de cellen in zijn hersenvocht.

De transplantatie zal eind dit jaar of begin volgnd jaar zijn.
Ow en we hopen de uitsag te krijgen van de beenmergpunctie van afgelopen maandag. Hadden weer stukje bot wegghaald dus daar gaat een week overheen.

Heb trouwens toestemming van de zorgverzekering dat hij recht heeft op ziekenvervoer van en naar huis met 1 persoon begeleiding voor in ieder geval het komende half jaar. Het duurde even en moest flink wat bellen

maar het is geregeld. Gisteren gelijk al gebruik van gemaakt.
Gelukkig, weer wat licht in de duisternis!!!

Ben zo blij voor jullie!!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Wat goed dat je ziekenvervoer hebt, dat zal echt een heleboel schelen.

Is het normaal dat het zo lang duurt met een transplantatie? Ik heb daar geen verstand van.
Ah, wat mooi en fijn!
Wat heerlijk om te lezen dat er eindelijk ook positieve dingen gebeuren
IBI goed geregeld van dat ziekenvervoer!!

A dirty mind is a joy forever

Dat dit nog lang voor jullie mag zijn ,samen naar mooie dingen kijken.

En de zon overal doorheen zien.

met de thuiskomst van HIH en het samen zijn in jullie nieuwe huis.

Liefs trikky
Paar dagen weg geweest en moest even bijlezen. Lees dus net van de match. Super!

Fijn weekend voor jullie samen gewenst!
Ikbenik, wat fijn om positieve berichtjes van je te lezen!

Superrrrrr
IBI, wat fijn om weer wat positieve berichten te lezen!

Fijn weekend samen

Zo de trappen zijn bekleed, de lamp in woonkamer hangt, de keuken heeft inmiddels gas en de goede deurbel zit erop.

Toch weer een drukke dag geweest hier. HIH heeft zelfs even auto gereden naar de winkels hier en samen de grote boodschappen gedaan.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 24 juli 2010 @ 18:24:

Zo de trappen zijn bekleed, de lamp in woonkamer hangt, de keuken heeft inmiddels gas en de goede deurbel zit erop.

Toch weer een drukke dag geweest hier. HIH heeft zelfs even auto gereden naar de winkels hier en samen de grote boodschappen gedaan.

Wow, dat vind ik nogal wat. Stoer van hem, stoer van jou, stoer van jullie.

Zal best vermoeiend zijn geweest, maar wel een belangrijk stukje 'normaal' leven. Fijn te lezen en vannacht dus samen in het huis. Geniet van elkaar(s aanwezigheid)!
IBI, ik ben op vakantie geweest en heb niet alles terug gelezen maar wat een fijn nieuws voor jullie! Geweldig.

Fijn zeg dat jullie huis zo lekker opschiet. En dat HIH toch wat dingen zelf kan doen. Zal hem toch een goed gevoel geven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
IBI en HIH hopelijk kunnen jullie een beetje genieten van elkaar en jullie huis. Ik wilde even laten weten dat ik aan julie denk

Vanmiddag gesprek met de dokter. Ben stikzenuwachtig HIH niet groot verschil tussen iets.

Gisteren zaten we house te kijken maar het is toch anders als je zelf zoveel van dichtbij heb meegemaakt. Iemand kreeg een lumbaalpunctie en keek daarbij extreem pijnlijk. Hoor ik naast me : wat een aansteller. Iemand krijgt een mri scan. Hè daar heb ik ook gelegen. Enz enz.
Overigens stoorde dat me totaal niet vond het wel grappig. Zowiezo heerlijk om weer samen dit soort dingen te kunnen doen
Krijgen jullie vandaag de uitslag? Veel sterkte met het gesprek.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hoi lieve IBI,

Ik hoop dat jullie vandaag weer goed nieuws krijgen

En wat fijn dat HIH zo naast je zit tijdens House, dat is waarschijnlijk zijn manier om 'erover te praten' en helpt ongetwijfeld mee aan zijn verwerking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven