Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Tja nu niks eigenlijk. Kijken hoe het zich gaat ontwikkelen nu de medicatie gestopt is.

Hij moet vrijdag extra bloed laten prikken om te kijken of de waardes alweer aan het dalen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte in deze zware tijd!

Ongelooflijk dat zovelen moeten strijden tegen deze vreselijke ziekte.

Ik wens jullie beiden heel veel kracht!
He wat klote IBI, wat een sheizze nieuws.

Denk je ook een beetje om jezelf meid?
sjeez In IBI wat kut.

De zoveelste tegenvaller voor jullie. in 't kwadraat
Pffffffffffffff.... wat kut.

Ik heb trouwens in het andere topic ook iets voor je geschreven.

Trek je t nog meis?
wat een rot bericht weer! ik had zo gehoopt voor jullie dat jullie even rust kregen! ik hoop dat ze alles snel weer onder controle hebben! djinnie
IBI wat kut!!
Heb heerlijk uitgeslapen vandaag tot 12 uur bizar hè?

Zijn daarna samen naar de action geweest en dat is goed gegaan. HIH ligt nu wel ff te slapen.

Badkamer is afgemaakt vandaag dus vanaf morgen kunnen we douchen. (nu was het of in bad of douchen in bad)
Ik kan me wel voorstellen dat jullie zoveel slaap nodig hebben, naast het ziek zijn, hebben jullie ook heel veel emoties te verwerken en dat kost bergen energie.

Wel fijn dat jullie samen zijn en samen één bed weer delen.

Sterkte en weer een hele dikke
Ach jeetje IBI, wat een rotnieuws weer.

Fijn dat de badkamer nu bijna af is. En dat jullie lekker nog samen kunnen zijn

En idd, dat vele slapen: Je zit al vanaf begin juni in een achtbaan. Het gaat maar door en door. Teleurstelling, hoop, goed nieuws, slecht nieuws, onzekerheid. En dan werk je ook nog! Pffff. Dan is het toch logisch dat je zo nu en dan moet bijtanken? Gelukkig slaap je nu weer goed, je hebt die energie nog wel nodig, IBI!

Veel sterkte maar weer voor de komende dagen!
djinnie
Tjonge had het vervoer geregeld voor vanmiddag hebben ze het op gisteren gezet terwijl ik gisteren gebeld heb. Oprechte excuus gekregen en HIH is in de auto gestapt. Lekker handig dit zeg
@IBI, wat shit met dat vervoer. Ik ben nog druk bezig met je poezen. Ik heb je oproep van je zus gelezen en ze kunnen goed met honden las ik. Hoe zijn ze in omgang met een andere poes? WIj hebben er namelijk een en haar maatje is er niet meer, maar hoe reageren ze op andere poezen?
Dutskop,

we zijn vergeten de oproep te verwijderen. Helaas hebben we niemand op tijd kunnen vinden en zijn de poezen naar het asiel gegaan.

Vandaag de uitslagen van het bloed en de beenmergpunctie.

HIH gaat vandaag even langs zijn werk. Ben benieuwd hoe ze reageren.

Morgen gaat zijn haar eraf met tondeuse. Het valt nu echt enorm uit is lastig slapen want telkens haren in onze monden.
IBI, een hele dikke knuffel, sterkte met de uitslagen, een spannende dag. Goed van HIH dat hij naar zijn werk gaat.

Ik geloof dat je in het Zeeuwse woont toch. Zou je het asiel willen vermelden?
Nee ik woon in rotterdam. Daar zijn ze ook naar toe gebracht. Kun je daar toevallig wat mee?

Nog 1 week werken en dan drie Weken vakantie! Volgende week donderdag loopt een nieuwe collega met me mee. Ben benieuwd hoe dat gaat heb ik nog nooit gedaan.
Ibi weer een voor jou. Fijn dat je bijna vakantie hebt.
Heerlijk dat je vakantie hebt. Even rust.

Ik zal even met hubbie overleggen wat betreft Rotterdam.
Ha zussie,

Heb wel in op het prikbord laten weten dat Pumba en Nala naar het asiel zijn.

Heb net even gekeken en er zijn een aantal fantastische meiden die ze eventueel eruit willen halen....
Wat zou het fijn zijn als ze alsnog naar iemand van hier gingen!

Zit nu met laatste client te wachten op de bus we gaan winkelen. Leuk werk wat ik doe haha
Dokter heeft gebeld. Beenmerg ziet er goed uit. Helemaal volgens een juist schema.

Leverwaarde is sterk gedaald sinds stoppen medicatie maar alsnog te hoog om maandag nieuwe chemokuur in te gaan. Hij hoopt dat dat woensdag plaats kan gaan vinden.

Ik heb weekend!!!
Fijn dat het beenmerg er goed uitziet!
Peas on earth!
Hopelijk kan het dan vanaf woensdag plaatsvinden.

Beenmergbericht is iig goed.

Heb net al gepost in je toetjestopic. Stoer hoor van HIH (en aan de andere kant ook wel begrijpelijk qua afleiding/even met iets anders bezig zijn, maar toch....).

hee IBI, fijn dat het beenmerg er goed uit ziet. En bijna vakantie, heerlijk!

Ben wel benieuwd hoe het met jou zelf gaat. Je kunt altijd op het andere topic schrijven als je daar wat over kwijt wilt.

Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven