Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Ja, daar ben ik ook ontzettend benieuwd naar. Ben verder helemaal niet zo politiek georienteerd hoor; mijn man wel, dat is ook echt zo'n nieuwsjunkie die de hele dag allemaal journaals en nieuwssites bekijkt.

Omdat ik al wat ouder ben, kan ik me nog wel de onafhankelijkheid van Suriname herinneren in 1975 en vijf jaar later die staatsgreep van Bouterse. Veel Surinamers hadden toen al, in het begin totaal geen vertrouwen in hun eigen, onafhankelijke regering en emigreerden naar Nederland, toen dat nog kon. Veel zijn er in Amsterdam terechtgekomen en met hen ben ik zo'n beetje opgegroeid eind jaren '70 en jaren '80. Wat issie oud geworden trouwens, die Bouta, maar die staatsgreep is natuurlijk ook alweer dertig jaar geleden!

Goh, ik zag net zo'n Weather of the World stukje voorbijkomen en blijkbaar was het in Ryad, Saoedie-Arabie 44 graden C. vandaag! Godsallemachtig, Kym...zijn jullie nog niet gesmolten (Dubai ligt daar toch naast?)??? Neem maar lekker veel koele drankjes in een airconditioned ruimte, zou ik zo zeggen, veel sterkte ermee;-)
Goedemorgen,

De hele politieke situate in Suriname gaat eerlijk gezegd een beetje aan me voorbij; tegenwoordig druk met de focus op drie andere landen en dat is me wel even genoeg

Ben ook benieuwd of VG al uitslagen heeft van het ziekenhuis...VG?

Vriend is net de deur uit gegaan, naar een and ere leveraar nog en dan is de grootste klus geklaard. Ik blijf voorlopig even in huis, kan met Internet even rustig aan de slag voor ons nieuwe project (invensarisatie van benodigdheden en prijzen). En ja SD, we smelten hier weg. Het is buiten immens warm, zodat het voor iedereen een constant ontsnappen aan die hitte is.
Hoi

Ik heb nog geen uitslag, duurt 2 tot 4 weken, dus kan nog wel even duren. Maar ik laat het jullie zeker weten.

Ik ben ook niet erg op de hoogte van de politieke situatie in Suriname. Ik zag wel dat er iets over werd vermeld op de website van de Telegraaf, maar ik heb het verder niet gelezen.

Toch een beetje ver van mijn bed show.

Maar ik hoop dat het Suriname goed zal doen.

Kym, ben je al gesmolten?

Mag ik nog een persoonlijke vraag over jullie project stellen?

Doen jullie dit van jullie spaargeld of hebben jullie een lening bij de bank afgesloten? Ben gewoon nieuwsgierig of dat mogelijk is bij de bank. En is goed om te weten voor mijn toekomstige B&B ergens op een warm plekje op deze aardbol!

Weten jullie trouwens hoe het zit met als ik naar Macedonie zou verhuizen, maar mijn baan hier in Engeland aan hou? Ik zou dan zeg maar thuis werk gaan doen, voor het bedrijf waar ik nu voor werk. Ik weet dat het kan, ik weet alleen niet of ze het zouden willen.

Ik blij hier dan gewoon in Engeland ingeschreven staan, en ga me niet in Macedonie in schrijven (veel te veel gedoe en het is toch maar tijdelijk voor een anderhalf jaar ofzo). Maar moet ik dan een adres hebben in Engeland? En dan ook nog gemeente belasting betalen?

Ik wil dit allemaal uit gaan zoeken voordat ik het idee aan mijn baas voor leg.
Hey VG, waarom kaart je je idee niet aan bij je werkgever? Dan weet je waar je aan toe bent en kun je je plannen verder uit gaan werken! (want je wil het zo graag, je vertelt dit zo vaak!)

Zou toch ideaal zijn als je voor je Engelse werkgever kunt blijven werken, maar wel vanuit een ander land. Handig dan misschien om een expat verzekering te nemen en ach, er valt dan vast nog veel meer te regelen.

Ik ben nog niet gesmolten, neem zoveel mogelijk taxi's en ben ook veel thuis geweest vandaag. Wel geluncht met vriend, maar nu dus weer thuis.

Wat betreft ons project; beetje van de banm en ook geleend bij

familie. Mijn vriend heef al andere zaken en dat begint nu goed te lopen, vandaar ook deze nieuwe investering.
Dag dames, ik lees normaal een beetje mee hier, maar zag net VG's vraag over ingeschreven staan, en dacht laat ik me er maar eens tegenaan bemoeien .

In Engeland sta je niet in een bevolkingsregister zoals in NL. Wat er het dichtst bij komt is de 'electoral roll'. Het register aan de hand waarvan je kan stemmen (voor ons als EU niet-Britten alleen lokale verkiezingen). Vreemd genoeg is dat register ook belangrijk voor dingen als een hypotheek of credit card kunnen krijgen. Dont ask... Om hier ingeschreven te staan moet je ieder jaar reageren op het formulier dat naar je woonadres gestuurd wordt. En als je ergens woont moet je ook council tax betalen.

Je verzekeringen en AOW gaan via je National Insurance number, en dat gaat via je werkgever of uitkeringsinstantie. Voor dat soort dingen is het dus handig om voor je Engelse werkgever te blijven werken.

Op zich is er niet direct een man over boord als je een jaar niet in de electoral roll staat, het is alleen wat lastiger leningen te krijgen e.d. (maar ws was dat toch zo omdat je nu nog kort in de UK woont). Je moet het ws alleen bij de inland revenue melden ivm je national insurance als je een jaartje weggaat en ook niet voor een UK werkgever werkt, maar je hoeft je volgens mij niet per se ergens anders in te schrijven (van de Britten dan).

Succes met alle plannen dames, het blijft leuk om mee te lezen hier!
Ik heb ooit al eens gevraagd of ik hier in Londen vanuit huis mag werken en dat wilden ze dus niet. Dus vandaar dat ik mijn twijfels heb of ze dit goed zullen vinden. En daarom wil ook met een uitgewerkt plan komen, voordat ik het voor stel.

Maar nee heb ik, ja kan ik krijgen, dus ik ga het vragen natuurlijk. Maar het is hier nu super druk, aangezien er een tour operator falliet is gegaan, en wij nu alle mensen om moeten boeken! Gekken huis.

Ik vind jullie plan nog steeds helemaal te gek. Wat een avontuur.

Wil ik ook! Maar mijn vriend heeft dus nog 2 jaar te gaan met zijn studie en we willen niet in Macedonie blijven, dus om daar nu echt iets op te gaan starten.....
Goede tips Anna, zal ze blij mee zijn Woon jij ook in Engeland?
quote:Anna37 schreef op 20 juli 2010 @ 17:44:

Dag dames, ik lees normaal een beetje mee hier, maar zag net VG's vraag over ingeschreven staan, en dacht laat ik me er maar eens tegenaan bemoeien .

In Engeland sta je niet in een bevolkingsregister zoals in NL. Wat er het dichtst bij komt is de 'electoral roll'. Het register aan de hand waarvan je kan stemmen (voor ons als EU niet-Britten alleen lokale verkiezingen). Vreemd genoeg is dat register ook belangrijk voor dingen als een hypotheek of credit card kunnen krijgen. Dont ask... Om hier ingeschreven te staan moet je ieder jaar reageren op het formulier dat naar je woonadres gestuurd wordt. En als je ergens woont moet je ook council tax betalen.

Je verzekeringen en AOW gaan via je National Insurance number, en dat gaat via je werkgever of uitkeringsinstantie. Voor dat soort dingen is het dus handig om voor je Engelse werkgever te blijven werken.

Op zich is er niet direct een man over boord als je een jaar niet in de electoral roll staat, het is alleen wat lastiger leningen te krijgen e.d. (maar ws was dat toch zo omdat je nu nog kort in de UK woont). Je moet het ws alleen bij de inland revenue melden ivm je national insurance als je een jaartje weggaat en ook niet voor een UK werkgever werkt, maar je hoeft je volgens mij niet per se ergens anders in te schrijven (van de Britten dan).

Succes met alle plannen dames, het blijft leuk om mee te lezen hier!

He Anna, bedankt voor de info.

Ik woon hier sinds september, en heb nog niks over een electoral roll gehoord.

Ik heb gewoon geen zin om bepaalde dingen door te betalen die niet nodig zijn als ik hier niet meer woon.

Ik neem aan dat ik nog wel een (post)adres nodig zal hebben in Engeland, maar moet ik ook council tax dan betalen?

Ik zal een googlen op inland revenue, en kijken of ik daar wat vragen kan stellen.

Wat is dit forum toch altijd geweldig. Op alle vragen weet altijd wel iemand het antwoord.

Bedankt Anna!

En als je gezellig mee wilt schrijven.......kom er bij!
Hallo? Zijn we er nog?

Topic was al aardig naar beneden gezakt.
Hallo, ik ben er hoor!

Bedankt voor de uitnodiging,VG, ik zal zo af en toe eens meeschrijven (ik forum een beetje bij vlagen).

Ik woon idd ook in Engeland, Kym, maar ben meer een semigrant, omdat ik ook nog een beetje in NL woon (heb een soort dubbelleven ).

Over die council tax VG, nee die hoef je niet te betalen voor een postadres. Als je ergens huurt, wil de eigenaar graag dat jij de council tax betaalt omdat hij/zij er anders zelf voor opdraait, maar als jij je post bij een vriend(in) laat bezorgen en dat adres alleen gebruikt als postadres, is er geen haan die daar naar kraait. Wel grappig hoe al die schijnbaar nutteloze kennis toch nog leuk op dit forum te gebruiken is!
He Anna

Bedankt voor de info, ik stel het zeer op prijs. Geeft me toch even meer duidelijkheid. En nu weet ik dus wat ik aan mijn baas kan melden. Ik wacht nog even, aangezien het erg druk is op het werk op dit moment. Mischien volgende week.

En als ze het niet goed vinden, dan kan ik me op andere opties gaan concentreren.

En jij woont dus half in Engeland, half in Nederland?

Wil je meer info geven over wat je precies doet? Of vind je dat te prive? Geeft niet hoor, maar ik ben altijd super nieuwsgierig!

Waar in Engeland woon je?
Ik geef nu les aan een universiteit hier, maar heb ook andere dingen gedaan in onderwijs/gezondheidszorg hier. Precieze vakgebied en stad vermeld ik liever niet, want dan wordt het toch snel googlebaar. Ik woon ieg niet meer in Londen, maar heb dat (oeps) iets meer dan 10 jaar geleden wel gedaan. Vond het erg leuk voor een tijdje, maar wel hectisch, kom er wel graag weer terug zo af en toe.

Ik heb het wel erg naar mijn zin in Engeland, op een of andere manier mag iedereen lekker zijn gang gaan hier in zijn/haar prive leven. Die stiff upper lip en het niet zeuren vind ik erg prettig (tot op bepaalde hoogte dan, het kan ook te ver gaan), het jezelf niet al te serieus nemen mag ik graag (daar zijn NLders volgens mij errug slecht in -even gegeneraliseerd dan-), en agreeing to disagree is ook erg handig. Vind het vreemd genoeg eigenlijk toleranter dan NL. Verschil tussen arm en rijk vind ik veel te groot in de UK, en hou mijn hart vast voor wat er gaat gebeuren met de nieuwe regering hier.

Macedonie lijkt me ook spannend hoor. Ben er een keer geweest, een hele tijd geleden een rondreis door de Balkan gemaakt. Hoop hier te lezen hoe het je daar vergaat!
Kan wel begrijpen als je hier niet te veel details neer wil zetten hoor. Als hier bekenden van mij op het forum rond lopen, dan hebben ze me allang herkend, en ik heb nog niet bekend gemaakt dat ik naar Macedonie wil verhuizen. Dan weten ze dat bij deze!

Ik vind het wonen in London meestal erg leuk, maar soms ook erg vermoeiend met de drukte. En dan vooral de domme toeristen, die niet doorlopen. Die stappen de ondergrondse uit en blijven dan stil staan! Ga aan de kant! En ik bots dan ook expres tegen ze aan. Ik heb geen tijd in de ochtend om vriendelijk te vragen of ze aan de kant willen gaan! Gemeen he?

Wel gaan mensen hier over het algemeen netjes in de rij staan en dringen mensen niet voor, uitzonderingen daar gelaten. Zelfs bij de bushalte stellen ze zich netjes in een rij op.

Verschil tussen arm en rijk is wel groot. En zo ontzettend veel tienermoeders. Ongelovelijk.

En ook de taal die somminge ouders tegen hun kinderen uitslaan. 'Shut up!' is erg normaal om tegen je kind te zeggen. Dat vind ik hetzelfde als 'hou je bek', en dat vind ik niet kunnen. 'Be quiet' is toch een beetje aangenamer.

Dus je bent in Macedonie geweest, hele tijd geleden. Wat leuk!

Was het toen nog Joegoslavie?

Ik zou zo graag helpen het toerisme daar te promoten, maar geen idee hoe ik dat zou kunnen doen. Ik zou dat echt als betaalde baan willen doen, niet gewoon voor de lol het land aan iedereen aan raden ( dat doe ik al! ).
Hier momenteel ook veel toeristen, dus ik werk me helemaal het leplazerus. Wel blij dat het allemaal eindelijk eens een beetje goed loopt; maar sommige van die toeristen zijn wel heel lastig hoor! Gisteren had ik een Nederlandse (!) familie van acht mensen. Rijkelui, want ze zaten in de duurste lodge van de streek. Eerst belden ze ons op (dat hotel dan) om te zeggen dat die mensen pas om 15:30 wilden vertrekken...want dan is het niet meer zo heet. Wij: jamaar, dan komen we in het donker terug en da's dan lastig voor ons met paarden afzadelen, afdouchen en naar de wei terugbrengen...want er is geen licht (behalve een flashlight). Hadden ze gewoon de hoorn erop gegooid, dus dat begon al goed (zijn van die types die alleen aan zichzelf en geld verdienen denken).

En die mensen zeurden dus niet alleen over de zon,maar over alles! Vooral de mosquitos! En kokoswater vonden ze vies! Nou, dat duurde lang hoor en ik kwam met hoofdpijn van alle gemekker terug, geen fooi! Om acht uur was ik pas thuis, toen zijn we bij vrienden wat gaan eten, maar ik viel bijna aan tafel in slaap, zo uitgeput was ik (had 's morgens ook al een strand tour gehad met 4 mensen, dat waren gelukkig wel leuke).

Dus sja, ik wilde wel altijd in een warm land wonen en met paarden werken bij een strandmanege, maar het is echt niet altijd even leuk hoor en wel elke dag bikkelhard werken voor een karig loontje. Maar ik wil me niet beklagen hoor, de omgeving is paradijselijk en gelukkig is 90% van de toeristen wel leuk en tevreden met onze service!

Maar: Be careful what you wish for, for it might come true (Engels spreekwoord).

Nog even over extreem weer: in Zuid-Amerika is het nu stervenskoud; dankzij poolwind vanaf Antarctica. In Peru, Bolivia en Uruguay is het -23 C op de hoogvlaktes daar. Avian Flu, ben je al bevroren daar;-)
SD, fijn dat je het lekker druk hebt. Meer inkomsten neem ik aan?

En Nederlandse toeristen......ik kan er een boek overschrijven. Grote mond hebben over andere landen, maar de Nederlandsers kunnen er zelf ook wat van. Gelukkig zijn dat wel uitzonderingen, maar Nederlanders kunnen ook behoortlijk luidruchtig zijn en ondanks alles soms hun talen erg slecht spreken.

Die familie die jij had was niet bepaald vriendelijk. Die denken met geld gewoon alles naar hun hand te kunnen zetten.

Ik had gezegd dat 15.300uur wel mogelijk was, maar dat ze dan meer moesten betalen.

Is het trouwens jullie eigen bedrijf of ben je in loon dienst?

Avian flu haar internet connectie is waarschijnlijk bevroren!

Man, wat een temperaturen. Brrrrrrrrrr.

Is even wat anders dan Dubai!
Stomme klanten had jij zeg SD! Daar kun je flink chagrijnig van worden ja.. Ik ben weer terug in uit Dubai, maar ben een beetje overprikkeld en mega emotioneel. Lijkt alsof alles nu pas 'landt' en mijn kop is werkelijk continue aan het malen. Natuurlijk over niet zulke relevante dingen voor nu, maar alles mbt de toekomst. Ik ben een echte piekeraar kan ik wel weer constateren.:-( Vriend ziet en weet natuurlijk hoe ik me voel en biedt zelfs aan om mij nog een paar weken naar NL en/of vakantiebestemming van mijn familie te sturen. Ik weet niet of dat voor nu wat oplost eigenlijk, wat dan erna? Dit hele gevoell kan vooral komen door alle nieuwe indrukken (mensen, landen) die ik opdoe en ik heb gewoon veel ruimte voor mezelf nodig, die ik de laatste weken niet zo goed vind. Ach ja, komt weer goed. Maj, Pino, hoe is het met jullie? En VG, trek je het nog een beetje zonder je vriend?
Kym, dat piekeren herken ik maar al te goed.....al zeg ik tegen mezelf ,'komop ,nu ff niet,schouders eronder' helpt dat meestal niet veel..... Ik heb dat al mijn hele leven,te veel vooruit willen kijken...Ben vaak jaloers op mensen die 'bij de dag' leven! En ja ook ik denk dan, komt wel goed, maar in the meantime maalt het maar in je hoofd.... Weet precies wat je bedoelt. Al zijn onze situaties natuurlijk heel anders..

Met hulp van Vivagirl ben ik een beetje [vee;] aan het rond-solliciteren....tot nu toe no luck....en dat vind ik heel moeilijk....Ik heb mijn leeftijd gewoon niet mee, te oud....Al zegt men dat niet .....

Ik heb me ook ingeschreven op verschillende websites voor volunteerwerk, hier in de US, ook tot nu toe no luck....helaas. Maarrrrr ik blijf proberen. Ik kan natuurlijk terug naar Nederland, hoewel ik dat HELEMAAL niet wil, maar er zit natuurlijk niets anders op, als ik echt geen succes heb....

Met mijn vriend gaat het ok,we weten en realiseren ons allebei dat er weinig toekomst in zit, wat betreft werk, en een leven opbouwen ,hier, of in Mexico.Zonder papieren houdt het gewoon op,zo simpel is het. Maar de liefde is er nog.....

Aaaargh.....af en toe.....

Wat ik in het begin al aangaf , ik moet nu gewoon [nou ja gewoon..] voor mezelf kiezen....binnen afzienbare tijd....Maar een baan is toch wel een eerste vereiste...toch?

Ik wil niet miepen, en het is zo'n lang verhaal om alles te vertellen....Heb het al in het kort gedaan.... Vind het lief van jullie dat ik kan delen wat ik voel, VOORAL wat betreft 'THE BIG OUTSIDER-FEELING!'
Come fly with me on a jetplane
Wat zou het leuk zijn om een MEET te kunnen organiseren hhahahhaha! Gezellig! Koken we lekker allemaal iets uit 'ons' land, veul wijn erbij......wat vinden jullie??

Nu ik erover nadenk, het is toch eigenlijk een beetje debiel dat ik eigenlijk NIET terug wil naar NL?? Wat is dat toch?
-----
Leuk idee van een MEET, maar je kiest wel de meest onmogelijke mensen, aangezien we allemaal in een ander land wonen. Maar als je ooit in Londen bent.....

Ik wil ook niet terug naar Nederland hoor. Ik vind dat helemaal niet vreemd.

Ik ben en blijf 100% Nederlandse natuurlijk, maar dat betekend niet dat ik in het land wil wonen. Als ik naar Nederland ga, voelt dat niet als thuis komen. Waarom dat zo is? Geen idee.

Kym, ik vind het heel normaal dat je piekert hoor. Dat hoort er toch gewoon bij?

Heb ik ook wel eens, en de volgende dag totaal weer niet.

Ik twijfel soms ook over naar Macedonie verhuizen hoor. Er is geen werk, geen carriere mogelijkheden daar, ik spreek de taal niet, ......... Maar ach, tegelijkertijd is het een uitdaging, en lukt het allemaal niet, dan niet! Dan is er toch niks aan de hand? Zolang je je maar niet financieel diep in de schulden steekt ofzo.

Kom op meiden, ik denk dat we wel voor hetere vuren hebben gestaan. Wij dromen niet van het avontuur, wij doen het!
Ja, een meet dat lijkt me ook helemaal geweldig...wel wat praktische obstakels als hoge vliegticketprijzen, maar we houden 'm in de planning, virtueel dan OK;-)

Natuurlijk wil je niet terug naar Nederland! Naar die 16 miljoen verwende krengen in hun drassig ministaatje aan de Noordzee (schreef the Economist ooit in een commentaar op Nederland) straks stijgt de zeespiegel flink, danmoeten ze met z'n allen op de heuvels van Oost-Nederland gaan zitten om de voeten droog te houden, dat zal gezellig worden, not!

Nee, ik kan me dat gevoel helemaal voorstellen hoor, je gaat toch weg om een succes van je leven proberen te maken. En emigreren is ook helemaal niet zo makkelijk, je zit toch vaak ver van alles wat vertrouwd is, in een vreemde cultuur en dan moet je jezelf zo'n beetje opnieuw zien uit te vinden, daar heb je veel flexibiliteit en energie voor nodig.

Het eerste jaar vond ik mentaal ook erg zwaar (drie verhuizingen, kind moest taal leren en op school instromen, huis inrichten, sociaal leven opbouwen, diverse kleine tegenslagen) daardoor zat ik heel vaak een beetje stil met een boekje of een filmpje te kijken, gewoon om het allemaal een beetje te verwerken, al het nieuwe. Pas een hele poos later ben ik buitenshuis gaan werken, ik kon het eerder gewoon nog niet aan, omdat het emigreren op zich al zo heftig was. Dat is denk ik heel gewoon hoor. Zeker als je geen 18 meer bent.

Sommige Nederlandse toeristen zijn stierlijk vervelend! Oh, wat ben ik blij dat ik daar niet meer hoef te wonen, met massa's van zulke mensen! Caribische islanders zijn veeeel leuker!
Pino; goed dat je bezig bent met solliciteren, jammer dat het nog niet erg wil vlotten, maar blijf geduldig!

Waarom zit je er helemaal niet op te wachten naar NL te gaan? Kan je dat juist niet wat rust en ruimte geven om kalm aan wat anders te vinden?

Weet niet of jouw reactie mbt NL serieus was SD, maar ik blijf het er heerlijk vinden. Bedoel; het land is mooi, infrastructuur perfect in orde en het blijft gewoon mijn thuisland. Heb er geen hekel aan (maar me er vervelen deed ik ook, dat dan weer wel).

Vind het wel heftig te lezen hoe jij en je vriend tegen jullie relatie aankijken; lijkt me niet gemakkelijk dan toch nog goede moed te houden.

Een meeting? Erg leuk, maar wat is een centrale plek?

Maj; lekker van je werkgever af, fijn! Wat ga je nu precies doen? (sorry ben het vergeten of heb het gemist)

De keren dat ik het afgelopen jaar terug was in NL waren voor mij eigenlijk ook heel zwaar; voornamelijk van hot naar her gerend, geen eigen plek hebben, etc. Ik trek dat echt heel slecht.

Zo te lezen vinden we het allemaal lastig om in de eerste periode je draai te vinden, laat staan als je ook nog eens met een heel gezin emigreert zeg!

Ik ben altijd al onrustig geweest en ik schrik er gewoon van dat dat gevoel me nu ook weer overvalt. Ik ben nog niet eens 'echt' weg voor mijn gevoel. (...)
MajMaj, ik herken dat heel goed,van die constante vragen, telkens hetzelfde....hoewel je het al een keer hebt 'uitgelegd...'

Fijn om te horen dat je met dezelfde kwesties 'worstelt'...Nou ja fijn, je begrijpt hoop ik wat ik bedoel....

En Kym, ik heb geen hekel aan NL hoor,echt niet, maar er weer gaan wonen...? Nee liever niet, kan niet precies aangeven waarom niet.... Weet je wat ik het liefst zou willen? Een half jaartje hier, en dan een half jaartje daar, vrijwilligerswerk , maakt me niks uit....de wereld zien, en culturen leren kennen, DAT vind ik het einde...

3 jaar geleden is mijn vader geheel onverwachts overleden, veeeel te jong,65, en toen is er bij mij echt een knop omgegaan, niet meer [ proberen] af te wegen, maar er voor gaan, het leven is veeeel te kort. Al sinds ik HAVO heb verlaten, ben ik aan het rondstruinen, maar na zijn overlijden had ik [heb ik] dat nog sterker, doe wat je wilt, laat je niet tegenhouden, voor je het weet is het te laat....

Dus....wat je zegt VG, wij DOEN het avontuur....

En Kym, sterkte.....snap dat het niet makkelijk voor je is....

Blijf schrijven! Het helpt......
Een hekel aan Nederland heb ik niet echt, mijn familie woont er en heel wat lieve en leuke vrienden en vriendinnen. De feestjes die we daar meegemaakt hebben zijn onvergetelijk. Maar: we wilden graag een vrijstaand huis en dat bleek onhaalbaar met ons inkomen. Dus we moesten wel net als iedereen in een gehorig rijtjeshuis wonen met een tuin ter grootte van een postzegel. Onze kat mocht niet naar buiten van de buren, daar hadden we steeds woorden over. Honden houden was al helemaal ondenkbaar. Onze klimop hadden de buren helemaal vernield want zij hadden er last van. Dat is voor mij gewoon super benauwend!

Ik had ook steeds weer een ander baantje want dan begon het weer te vervelen of tegen te staan. Of ik kreeg ruzie met onuitstaanbare collega's. Mijn dochter zat met 32 kinderen in een klas zonder orde, veel strubbelingen altijd daar. Overal hingen daar bewakingscamera's en als we bezoek kregen, hadden die vrienden een paar dagen later een flitspaalboete op de deurmat liggen; wegens 7 km/u te hard rijden, ofzo. 180 euro, mind you! Zelfs mijn moeder heeft dat twee keer gehad. Als je naar het strand of een recreatieplas wil, dan lig je daar hutje mutje opgepropt met zovele anderen. En de buurthangjongeren sloopten alles en maakten elke nacht lawaai. En gestresst en onvriendelijk dat iedereen is, van met zoveel mensen op een kluitje wonen!

Hier hebben we rust en ruimte en een vrijstaand huis met tuin vol fruitbomen. Dochter zit in klas met maar 11 kinderen en spreekt vloeiend Engels en Spaans. Nergens hangen camera's en iedereen is vriendelijk en laid-back. Het strand heb je meestal voor jezelf alleen.

Afgezien van een vakantie, hoop ik nooit meer terug te hoeven keren naar Nederland. Heb er nog geregeld nachtmerries over.
Ik weet soms niet hoe ik over Nederland denk.

Ik merk dat als ik in het buitenland ben, dat ik Nederland verdedig en heel mooi laat klinken.

Maar als ik in Nederland ben, dat ik dan meer negatief over Nederland praat en aan mijn vrienden duidelijk maak hoeveel beter het in het buitenland is.

Ik heb totaal geen drang om ooit weer in Nederland te gaan wonen. Er zijn zoveel andere leuke landen in de wereld, waarom zou je je beperken tot alleen Nederland?

Maar dit verschilt natuurlijk per persoon. Mijn zus woont nog altijd in het zelfde dorp waar we ons hele leven gewoond hebben en is getrouwd met een buur jongen. Ze is wel eens bij mij op bezoek geweest toen ik in Florida woonde, maar vond het erg fijn toen ze weer naar huis mocht. Nogal last van heimwee, en haar man was bij haar!

Ze was ook een keer erg boos op onze moeder, toen onze ouders 3 weken op vakantie gingen en zijzelf de 3 weken daar op volgend en ze zou onze moeder dus 6 weken niet zien. Was ze niet blij mee! Ik lach me dood om dat soort dingen.

Ik ben op mijn 19e gelijk voor een jaar naar Amerika gegaan, in mijn eentje. Zij woont 5 straten bij onze ouders vandaan.

Zo zit iedereen anders in elkaar.

Nederland heeft zijn goeie en leuke dingen. Maar ook een aantal slechte dingen, die voor mij de hele boel verpesten.

Vooral de vele regeltjes, tot vervelends aan toe.

Daar moet de regerings eens naar gaan kijken. Ga dat wetboek aan passen, want sommige wetten staan haaks op elkaar.

Weten jullie trouwens hoe het zit met de verloop datum van een paspoort en reizen vlak voor die tijd?

Ik weet dat als je naar Amerika gaat, dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn na je terug reis datum.

Hoe zit dat binnen de EU?

EN dan dus Engeland en NL?

Ik ga van half sep tot begin okt naar NL..

Mijn paspoort verloopt in November.

Ik heb al mijn oude gemeentehuis in NL gevraagd of ik in NL een nieuw paspoort aan mag vragen. En dat mag dus niet!

In ieder geval niet bij het gemeentehuis, want daar sta ik niet meer ingeschreven. Het mocht wel ergens in Amsterdam of Den Haag, maar dat is veel te ver voor mij, dan is het makkelijker om het in Londen te doen.

Maar om een nieuw paspoort aan te vragen is de wacht tijd 3 maanden!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar mijn belangrijke vraag aan jullie is dus of ik nog mag reizen. Ik neem aan dat ze mij NL wel in laten, aangezien ik een NL paspoort heb.

Of ik dan Engeland weer in kom, kan me niet eens zoveel schelen! ha ha. Ik heb mijn vakantie dan toch al achter de rug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven