Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
----
Zijn er al familie en vrienden van je overgekomen naar Suriname dan?

Wij hebben wel meermaals heel gezellig, speciaal bezoek uit NL gehad, dat is heel bijzonder en intensief, kan ik je wel vertellen.

VG, over je paspoort: de wetten zijn in NL veranderd en heel streng geworden (dankzij Rita Verdonk). Wij hebben onszelf ooit uitgeschreven omdat we lang op reis gingen (dat is verplicht als je langer als 8 maanden weggaat). Meteen bij thuiskomst had ik me weer bij de gemeente ingeschreven, maar mijn man (toen vriend) had dat een beetje laten sloffen. Toen was zijn paspoort een poosje later verlopen, maar hij kreeg dus geen nieuwe meer! Moest zich melden een speciaal loket in Den Haag (met allemaal Antilianen en Suri's), om zijn Nederlanderschap aan te tonen- en zijn verblijf in NL de laatste paar maanden, via loonstroken en belastingopgaven. Dat was echt heel veel gedoe! Raad je sterk aan om het in Engeland te regelen bij de ambassade, maandag meteen bellen voor afspraak, is mijn advies!

Goed, in deze tijdzone was ik vandaag te paard op pad naar de prachtige bergen, met een Frans stelletje dat op honeymoon was. Deze tour gidste ik vandaag voor het eerst, hij is niet zoveel gevraagd want fysiek heel inspannend. Je gaat eerst twee uur te paard best steil omhoog, dan ga je te voet verder naar een waterval diep in het bos (heuveltje op, heuveltje af) om te zwemmen en te picknicken. De paarden blijven bij een boerderij achter om te rusten. Daarna weer terug, afdalen en een stuk over de stranden, prachtig maar reuze vermoeiend.

Nu in het hoogseizoen heb ik het eigenlijk te druk om te forummen;-)
SD, ik weet dat ik mijn paspoort in NL niet meer aan kan vragen, in ieder geval niet gewoon in mijn gemeente. Om helemaal naar Den Haag te gaan, is met te ver. Ik ga het inderdaad hier doen, maar na dat ik terug ben.

Op de website van de ambassade staat dat het 3 maanden kan duren voordat je een afspraak hebt! Maar een NL vriendin van mij zei dat zij binnen 3 weken een afspraak had, en het toen 2 weken duurde voordat ze paspoort terug had.

Nu is er nog een bank-holiday hier in Augustus, wat het nog meer zal vertragen, dus ik ga het risico niet nemen om straks op de vertrek datum zonder paspoort te zitten.

Wat een leuke paardenrit zeg.

Mocht ik ooit in de buurt zijn, dan wil ik zeker een tocht met je doen.

En mochten jullie ooit in London zijn, gaan we lekker kopje Engelse thee doen. Of een biertje natuurlijk!
Vivagirl Ik kom heel even binnenvallen. Ik woon ook in Londen en mijn paspoort was verlopen. Ik dacht ik vraag wel een nieuwe aan als ik weer op reis ga. Nu toen ik op de ambassade was om een nieuw aan te vragen, werd er gezegd dat ik moest bewijzen dat ik de Britse Nationaliteit niet aangenomen had. God mag weten waarom ik dat zou willen doen, aangezien mijn rechten en plichten als Nederlandse hetzelfde zijn en het aanvragen van de Briste Nationaliteit iets van £ 1.000 kost

Ondertussen ben ik 2 maanden verder en heb pas over een maand een nieuwe afspraak bij de ambassade. Ik heb dat papiertje moeten aanvragen bij de Home Office. Moest het zelf uitprinten en kreeg het met een handtekening/niet eens een officiële stempel terug. Kassa!!! £76 en twee weken wachten. Ook de paspoortfoto eisen zijn aangescherpt. Je krijgt bij je aanvraag een lijstje van fotografen bij wie je kunt laten maken. Kosten £20 voor 4 pasfoto's. Kassa!!

Dus als ik jou was zou ik nu een afspraak maken. Dat moet via de website van de ambassade. Niet telefonisch.
Heavy zeg, hoe dat in Engeland gaat. Die eisen aan paspoortfoto's voor een NL paspoort zijn inderdaad ook nog verscherpt, Vivagirl. Je moet recht in de lens kijken terwijl je rechteroor zichtbaar is, ofzoiets. Ik liet ze bij de fotograaf maken destijds en dat was een heel onvriendelijke vrouw: "neehee, niet zo, maar zo die kant opkijken!' .Ik snapte het niet helemaal en toen begon ze tegen me te schreeuwen omdat de foto's mislukt waren. Het werd zo onaangenaam dat de tranen in m'n ogen sprongen, dus nu sta ik met een huilgezicht in m'n paspoort! En die grap kostte nog 18 euro ook!

Je bent trouwens niet de enige hoor, iedereen heeft af en toe hiermee te maken. Onze paspoorten zijn nog wel een tijdje goed, maar onze verblijfsvergunningen verlopen in oktober. Dus ook ik hang maandag aan de telefoon om daarvoor een afspraak te maken. Het maken duurt 25 dagen, maar het kan geen kwaad op tijd een afspraak te maken. Inderdaad drie maanden vantevoren.

Verder regent het hier vandaag, maar daardoor spoelt het stof mooi weg. Morgen weer aan de slag, hopelijk ist dan weer droog...
Dank je voor de info Notachev.

Ik ga zo eens even kijken en dan zal ik een afspraak maken voor na mijn vakantie.

Hoe moet je nu bewijzen dat je iets niet hebt gedaan?

Het lijkt Nederland wel zijn domme regeltjes. Nou, de Ambassade is natuurlijk ook Nederland.

Vrienden van mij gingen trouwen, maar waren uitgeschreven geweest en hadden in andere landen gewoond, en moesten toen bewijzen dat ze in de andere landen niet met anderen waren getrouwd!

Het soms gewoon te gek voor woorden.

Die pasfoto's dat weet ik. Voor het Amerikaanse visum zijn ze al heel lang zo streng en zijn de afmetingen ook erg raar.

Was ooit maar 1 zaak in Amsterdam die dat soort foto's maakte, die vent hebben bakken met geld verdient.
Ik kom me ook weer even melden!

Maar heb eigenlijk een vraagje..

Hebben jullie ook wel eens lst van schuldgevoel naar je familie toe?

Mijn ouders moedigde me aan om hierheen te verhuizen, maar merk wel dat mijn moeder het er moeilijk mee heeft..

Dan hoor ik bijvoorbeeld aan de telefoon dat ze gehuild heeft, en dan voel ik me zo schuldig dat ik naar het buitenland ben gegaan..

En zit ook al te denken hoe dat nou dalijk moet als we aan kinderen gaan beginnen, dan lijkt het me ook zo rot dat er een afstand tussen zit!
Goeie vraag Larauu.

Ik voel me niet schuldig, maar ik snap je wel.

Ik baal soms wel, omdat ik veel bruiloften en geboortes mis.

Maar daar tegenover staan gewoon veel te veel leuke andere dingen.

Ik voel me niet schuldig tegen over mijn ouders, dit is mijn leven en daar doe ik mee wat ik wil. Mijn ouders zijn verder ook blij voor me en trots op me. Ik weet dat mijn moeder het natuurlijk liever anders zou zien, en dat ik dichter bij zou wonen, maar ze weet dat ik zo gelukkiger ben. En ze zijn er ook wel gewend inmiddels denk ik.

Ik wil geen kinderen, dus dat scheelt weer zorgen over die vraag. Maar ik vind het wel dat je daar over na moet denken.

En dan vanuit het standpunt van de kinderen. Opa's en oma's zijn super leuk, die zijn er om je te verwennen. En ze zijn ook makkelijk als je een keer oppas nodig hebt.....
Was vergeten mijn internet te betalen, en mijn internetmannetje was nergens te vinden.

Maargoed ik ben nog niet bevroren hier in Peru, wij wonen in een kustplaats. Al wordt het hier snachts wel 12-13 graden, wat ik redelijk ondraaglijk vind zonder CV.

Toen ik hier in Peru ging trouwen moest ik ook bewijzen dat ik niet eerder getrouwd was. Maar ik hoefde niets te bewijzen voor de tijd dat ik in de VS hebt gewoond. Hier kon je wel bij de notaris een verklaring opstellen dat je nooit eerder getrouwd was, mocht je niet aan de papieren kunnen komen.

Maar in Peru is het bij iedere gemeente anders qua papieren die je nodig hebt. Zo mocht ik in de gemeente waar ik woon niet trouwen met mijn papieren, maar in de aangrenzende gemeente wel.
Zo, alweer 20 pagina's hebben we volgeschreven;-)

Vandaag, 8 uur te paard met toeristen op pad geweest, dus ik ben wel een beetje moe, maar wel lekker moe...zondoorstoofd en de hele dag in de prachtige natuur. Niet zo gaar en hoofdpijn-moe als ik in NL vaak was. Het leven is goed hier.

Wij hadden met onze trouwerij uiteraard hetzelfde gedonder; wel eens uitgeschreven geweest en toon maar aan dat je NIET getrouwd bent in die tijd! Maar er word soepeltjes mee omgesprongen, als je maar een aannemelijk verhaal hebt.

Onze familie vond het ook helemaal niet leuk dat we gingen emigreren. Met grote puppie-ogen zaten ze ons aan te kijken, maar ja..het is wel je eigen leven he? Mijn moeder, broer en zus huilden bij het afscheid...maar we wonen dan ook niet vlakbij in Spanje, maar ver over de Atlantico. Mijn zus is in feb. hier op bezoek geweest, de anderen heb ik al drie jaar niet gezien....

Hetzelfde met vrienden, trouwens.
Avianflu, leuk dat je er weer bij bent!

Aangezien ik in Londen woon, zie ik mijn familie en vrienden dus wat vaker. Mijn ouders waren hier in April en ik ga in September naar Nederland.

Toen ik verder weg woonde zag ik ze natuurlijk minder. Het langste was 13 maanden, dat ik mijn ouders niet heb gezien.

Maar we hebben bijna dagelijks contact.

Nu zeker, met het internet en lage beltarieven.

Toen ik voor het eerst weg, was er nog geen internet en was bellen ook best duur. Toen schreven we nog ouderwets brieven, via de gewone post, ha ha!

Mijn moeder heeft er wel moeite mee als ik niet te bereiken ben. Als ik weer eens ergens in de middle of nowhere ben en geen bereik heb met mijn mobielte en er geen internet is.

En ze heeft wel liever dat ik in wat meer westerse landen rond reis, maar daar luister ik dus niet naar!

Mijn vader vind het alleen moeilijk, dat mocht er iets met mij gebeuren, dat hij niet gelijk bij me kan zijn. Dat hij eerst een paar uur in het vliegtuig moet zitten enzo.

Verder is hij trots en jaloers. Als hij in deze tijd mijn leeftijd had gehad, was hij ook gaan reizen.
---
----
Tot eind augustus, wanneer de zomervakantie afgelopen is, heb ik het gewoon heel erg druk met de tours. Allerlei mensen willen 'smorgens en 's middags met ons op pad. Leuk maar ook druk!

Verder probeer ik al de hele week telefonisch een afspraak te maken om onze verblijfsvergunningen te vernieuwen, maar ik krijg steeds zo'n bandje dat ze het te druk hebben om me te woord te staan! Tureluurs ben ik intussen van de honderden belpogingen!

Volgende week dan maar eens langsgaan bij hun kantoor in de hoofdstad, waar ze ws. zeggen: 'U moet dit telefoonnummer bellen!' Dan zeg ik maar: 'Bel jij dat nummer maar!' Poe zeg. Maar dan kan ik meteen vast bij het gerechtsgebouw een Bewijs van goed gedrag halen, dat heb je namelijk ook nog nodig. Burocratie, ja daar zijn ze hier ook ijzersterk in.

Verder hebben we mooi weer en plenty toeristen, dus niks te klagen hoor, dat doe ik in september dan wel weer, als er hier niks te doen is (nou ja, heb ik wel lekker veel tijd om te forummen). Wish you all a nice weekend!
Hallo.

Ik kom ook even weer gedag zeggen.

Erg drukke week gehad. Weer een advertentie de krant in gegaan deze week en gisteren de hele dag aan boord geweest van een Disney Cruise Schip.

Mochten jullie ooit willen cruisen, dan raad ik dit schip af!!!

Zo ongelovelijk over the top! Echt dat foute Amerikaanse en dan nog een schepje er boven op. Ik hou er niet van, maar dat is ook puur smaak natuurlijk. Verder was het schip wel oke, de spa was wel geweldig mooi.

Nu weekend. Ik wilde naar het park, ben een artikel aan het schrijven over cruisen en dat ga ik proberen te verkopen/publiceren, en ik wilde lekker in het zonnetje gaan zitten en verder schrijven. Maar het regent!!!!!!!!!! Waarom altijd in het weekend?

Nu maar shoppen dan.
Up up...

Wat spoken jullie allemaal uit? Vooral naar Kym's belevenissen ben ik heel nieuwsgierig....zijn jullie al naar West-Afrika gereisd?

Heb je daar wel internettoegang?

Hier alles goed hoor. De processor van onze compu loopt tegen het kookpunt (94 C) waardoor hij steeds moet afkoelen...we laten hem bij 85 C. automatisch afslaan. Dus kunnen we geen Hollandse kneuterprogramma's meer kijken op Uitzending gemist, toch wel een gemis hoor! Om te kunnen forummen heb ik het notebook van mijn dochter ingepikt, maar nu zeurt ze steeds dat ze haar frambozen op Farmville moet oogsten!

Verder erg druk met de toeristen en de paarden, zodat ik 's avonds erg moe (maar voldaan) mijn mandje inrol.
Mijn internet thuis doet het niet!!!!!!!

Mijn Gateway is offline. Whatever that means!

Heel raar.

Hier weinig bijzonderheden.

Net een vriendin op bezoek gehad. Maar ik heb haar alleen op pad gestuurd voor de toeristische dingen! Ik kan de Big Ben en de Tower Bridge echt niet meer zien!

En voor het werk naar een Disney Cruise Schip geweest. Ik vond het echt niks. Beetje te veel van het goeie. Overal Disney muziek en films, en veel fake smiles. Niks voor mij.

Ook veel te veel kinderen. Lijkt me logisch voor Disney, maar ik hou er niet van.

Dus nee, niks voor mij, doe mij maar Royal Caribbean.

Ik ben ook benieuwd hoe het met Kym is. Ik denk dat ze al in West Afrika zijn en waarschijnlijk nog geen internet.

En Avianflu? En Majmaj? En Laura?
Hey hallo,

Ga zo bijlezen hoor en reageer dan later meer. Voor nu vast even een teken van leven

Zit weer eens op een vliegtuig te wachten. Had mezelf nog een vakantie cadeau gedaan, had het even nodig. Kennis maken met het hele netwerk van vriend was heel leuk maar ook overweldigend. Vandaar dus nog even in m'n eentje relaxen (Frankrijk), we treffen elkaar dan weer over een dikke week in Afrika.

Nu ga ik eerst nog een weekje naar Nederland.
He Kym!

Fijn om even weer van je te horen!

Toe maar, lekker weekje Frankrijk, en nu nog even naar Nederland!

En dan begint het avontuur in Afrika!

Ik zit er hier een beetje door heen.

Weet niet waar ik last van heb.

Ik ben toe aan een weekje zon, zee en strand, maar dat gaat dus niet gebeuren.

Ik mis mijn vriend verschrikkelijk. Hebben even weinig contact op het moment, aangezien hij geen internet heeft op het moment en bellen elke dag is ook erg duur.

Ik wil zo graag bij hem zijn, en dus naar Macedonie verhuizen. Maar er is gewoon geen (leuk) werk daar voor mij.

Ik heb hier een goeie en erg leuke baan, is mijn vakgebied. Moet ik die maar zo opgeven?

En ik wil die baan best opgeven, maar dan moet ik er wel een leuke/goeie baan voor terug krijgen daar.

Vind het allemaal nogal moeilijk op het moment.
Ai, Vivagirl...zo'n long distance relationship is ook gewoon verschrikkelijk afzien...en dat dan ook nog zonder internet, ik heb met je te doen. Kan hij niet op de uni of de bieb internetten offe, bij vrienden of familie misschien? Of is dat hele Macedonie gewoon nog niet aangesloten op de digitale snelweg?

Een blik baantjes opentrekken is ook niet zo eenvoudig daar, blijkbaar. Heb je wel rondgesurfd op toerisme in Macedonie en kan de Nederlandse ambassade je misschien niet aan een baantje helpen? Het hoogseizoen is weliswaar over drie weken ook alweer voorbij...dan begint zo'n beetje de herfst in Europa alweer.

Kym, jij hebt je leven gewoon helemaal super voor elkaar, geniet lekker van je vakantietijd in Frankrijk en Nederland! En dan serieus aan de slag in Afrika, ben zo benieuwd hoe dat allemaal gaat uitpakken. Zelf ben ik ook part-time zelfstandig ondernemer in een ontwikkelingsland en het heeft wel zijn ups en downs kan ik je wel vast verklappen. Never a dull moment...
VG, heb je inmiddels na je verdieping al wat meer zicht op evt mogelijkheden in Macedonie voor je? Natuurlijk is het niet vol te houden om je vriend amper te zien, je klinkt alsof je echt heel hard toe bent aan een oplossing! Maar helaas liggen die soms niet voor het oprapen. Ik hoop wel dat je snel wat rust en duidelijkheid vindt in alle mogelijkheden voor de toekomst voor jou en je vriend.

SD; jij volop aan de slag in het hoogseizoen dus. Lekker veel op de paardenruggen (en toch blijf ik jaloers!) en op pad met de toeristen. Heerlijk, zo bezig zijn. Ga jij nog naar NL dit jaar eigenlijk? Wat vinden de oma's en opa's er eigenlijk van dat hun (klein)kinderen zo ver weg wonen. Een onderwerp dat mij momenteel in elk geval veel bezighoudt. Misschien ook wel te linken aan dat schuldgevoel wa Maj eerlijk noemde hier. Lastig wel.
Vivagirl, volgens mij moet je de stoute schoenen aantrekken en de NL ambassadeur (het is een jonge vrouw, nou ja: jong-achtig, zie link) een mail of brief sturen, met een goed verhaal over het vlot trekken van het toerisme in de regio, bla die bla; en of zij geen interessante functie voor je weet/ heeft, op de ambassade in Skopje, misschien...moet natuurlijk wel een baan op niveau zijn met mooi salaris, toch?

Ook zag ik, op het portal van Minbuza staan, dat ze in september 15 aanstormende diplomatieke medewerkers werven en trainen, dat lijkt me ook wel een passende betrekking voor jou...enige minpunt is...voor je het weet zit je op de ambassade in eh, Port of Spain, Trinidad (noem maar een dwarsstraat he?) Dan zou je nog verder van je vriend afzitten, LOL! http://www.nlembassy.org. ... f_Ambassador_Ms_Filippini

Kym, nog even en jullie nieuwe leven gaat beginnen, daar ben ik nou jaloers op (hoewel, dat is niet het goede woord): het reizen, de spanning en dynamiek, jezelf opnieuw uitvinden in een exotisch land. Hier ben ik allang in een soort routine gekomen/ verzeild geraakt en vind het hier helemaal niet meer exotisch, maar gewoon en normaal. Met paarden werken is leuk, maar wel zwaar en laagbetaald...en die tours zijn steeds hetzelfde, met andere toeristen dan. Mijn collega werkt al 17 jaar in hetzelfde baantje als ik en die verveelt zich dood! Die wil veel liever met een motorboot rondcrossen als nieuwe, uitdagende job! Kan ik me dan ook weer helemaal voorstellen!

Drie jaar geleden zijn we voor het laatst in NL geweest, die tickets zijn fors aan de prijs namelijk. Toen hadden we familie omstandigheden; mijn man's moeder was ernstig ziek (ze had darmkanker) daarvoor zijn we teruggekeerd voor een paar maanden. Ze is gelukkig helemaal hersteld! Dat is wel het moeilijkste, als het niet goed gaat met familie of vrienden...vind ik. Mijn vader en de baby van mijn broer zijn ook vorig jaar opgenomen geweest in het ziekenhuis, toen kon ik niet overkomen, door geldgebrek! Dan voel je je wel tekortschieten en is de fysieke afstand enorm. Emigreren is een oefening in loslaten en soms gaat dat van au. Mijn katje uit Nederland en mijn Friese paarden mis ik bijvoorbeeld ook nog steeds hoor! Helemaal wennen doet het nooit, je hecht je bijvoorbeeld veel minder makkelijk aan mensen en dieren als je in den vreemde woont, omdat die anderen nog steeds in je hart zitten....
Hoi,

VG, je hebt je vandaag niet meer laten horen. Gaat het een beetje met je?

Goeie tips van SD wat betreft die ambassade, ga je er wat mee doen denk je?

SD, natuurlijk wen je aan het leven dat je al jaren leidt. Wat in het begin nog tropisch en avontuurlijk is, wordt later gewoon routine. Wat trouwens ook wel weer wat heeft; je op een bepaalde manier thuis gaan voelen buiten je geboorteland.

Lijkt me overigens wel lastig om je familie zo weinig te zien. Het is al heel wat jaren geleden voor je zie ik, jammer, maar zoals je zelf al zegt; soms is de situatie nu eenmaal niet anders. Zeker als het financieel ook moeilijk wordt, dan heb je weinig keus.

Heb jij inmiddels bijvoorbeeld wel (goede) vriendschappen kunnen sluiten daar en heb je nog contact met vrienden uit NL?

Ik kan niet ontkennen dat ik dit hele proces momenteel toch vrij pittig vind. Het is zo dubbel, want ondanks dat ik helemaal achter mijn besluit sta en ervoor wil gaan, vind ik het ook best wel spannend hoor. Logisch, zullen veel misschien zeggen, maar gek genoeg keek ik er eerder veel luchtiger tegenaan. In mijn hoofd ben ik soms al tien jaar verder en dat zorgt dan voor allerlei vragen en ideeen en en en....nou, da's gewoon best vermoeiend.

Goed, dat was het.

Waar is de rest gebleven? Ben benieuwd hoe het anderen vergaat.
Natuurlijk is emigreren gevoelsmatig heel intensief, zelfs een gewone verhuizing is dat blijkbaar al voor veel mensen (dat staat in zo'n lijst van levensgebeurtenissen die een grote stressfactor kunnen zijn). Vooral de eerste paar maanden zijn heel heavy. Wij zaten de eerste tien dagen hier in een hotelkamer en gingen elke dag op jacht naar een (huur) huis. Toen hadden we een mooi, groot huis in de stad gevonden, maar...binnen een maand waren we al slachtoffer van inbraak en straatroof geworden. Weg daar dus, naar het boerenland van Trinidad waar niet zoveel boeven zijn (dat wisten we allemaal niet vantevoren, omdat de situatie daar net de maanden ervoor enorm verslechterd was). We kenden nog helemaal niemand hier, behalve de Chinese familie van het restaurant waar we vaak gingen eten en de taxichauffeur die we altijd belden en die ons mee had genomen naar zijn huis om zijn familie te ontmoeten. Nu wonen we ergens anders, maar heb goede herinneringen aan deze fijne mensen. Vriendschap en praktische hulp heb je gewoon nodig in je leven!

Nu wonen we al jaren in een dorp met maar 3000 mensen en we kennen zo ongeveer iedereen en ook uit alle buurtgehuchten. Door werk en school leer je snel veel mensen kennen. Goede vrienden heb ik met de tijd ook gemaakt, de een is mijn werkgeefster en de anderen een Duits gezin in onze straat, die een B&B hebben. Mijn werkgeefster komt ook uit Europa, dat voelt toch extra vertrouwd. Wennen aan de lokale cultuur en mentaliteit kent zeker zijn moeizame momenten, door de vele verschillen. Maar jij hebt het grote voordeel, dat je al eerder langere tijd in dat land gewoond en gewerkt hebt, waardoor je al bekend bent met met de cultuur en mentaliteit.

Ondanks dat zul je merken dat je nu echt jezelf opnieuw moet uitvinden, maar daar groei je dan ook weer enorm door. IK had het eerste jaar echt veel tijd voor mezelf nodig, om bij te komen van de dag, om al het nieuwe te verwerken.

Toekomstdromen heb ik ook...als dochterlief gaat studeren, wil ik een authentiek Caribisch huis kopen met een grote veranda en zeezicht. Dat mag best in the middle of nowhere zijn, want het toerisme wat je hier hebt, kan ook best heel vermoeiend zijn. Rust en ontspanning, denk aan hangmat en wuivende kokospalmen en een motorbootje voor de deur voor pleziertochtjes.

Vivagirl, joehoe...waar ben je? Zat zelf nog even door te klikken op die site en wat blijkt? Transavia (!) vliegt van april- oktober elke dag op Macedonie met Nederlandse toeristen aan boord, kun je daar niet bij solliciteren, bij die Macedonisch-Nederlandse touroperator of anders bij de vliegmaatschappij of op het vliegveld (het zijn maar ideetjes hoor)? Hoop gauw iets van je te horen!
Hoi!

Ik leef nog hoor!

Maar nog steeds geen internet thuis ( ik snap er niks van! ), en was gisteren ook niet aan het werk.

Nu weer op mijn werk, dus kan gelijk even checken.

In Macedonie hebben ze wel internet, maar vriend werkt nu gewoon ontzettend veel, en hij werkt voor de zomer in een toeristisch plaatsje en is dus niet thuis ( waar hij gewoon computer + internet heeft ). Dus hij moet naar een internetcafe. En dat doet hij ook wel, maar we zijn nooit tegelijk online eigenlijk.

Komt straks wel weer, hij gaat eind deze maand weer naar huis.

En ik hoop dat ik dan ook mijn internet gefixed heb.

Ik wil nog steeds naar Macedonie, maar.....

Ik heb hier een ontzettend goeie baan die ik echt super leuk vind.

Maar die wil ik best opgeven voor iets wat ook heel erg leuk is. Maar dat soort banen zijn er gewoon niet in Macedonie.

Die vrouw van de ambassade 'ken' ik. Niet persoonlijk, maar van tv enzo. Goed idee om haar eens een email te sturen.

Wie weet.

Kym. Hoe gaat het? Het is natuurlijk niet niks wat je gaat doen. En ik snap je gevoel heel goed. Spannend, maar ook eng. Vind het heel normaal dat je even de zenuwen hebt. Dat hoort erbij.

En SD. Lijkt me heel erg om je familie zo weinig te zien.

Hebben jullie wel veel contact?

Gelukkig is er nu internet en is contact hebben veel makkelijker dan vroeger.

Sorry, ik ben op het werk en erg druk.

Ik weet ook niet of ik van het weekend kan schrijven, aangezien mijn internet het niet doet. Ben er al mee naar de winkel geweest, maar die konden ook niks voor me doen.

xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven