Full House
woensdag 9 juni 2010 om 20:21
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!
07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!
10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!
16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!
10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!
15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!
02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!
07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2
Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!
10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!
16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!
10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!
15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!
02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!
07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2
Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
donderdag 22 juli 2010 om 19:59
Whahahaha! Jaaaa, irritant he, Amalia, die autocorrectie op de Iphone. Heb het hier gelijk uitgezet. Werd er knettergek van.
Leuk met nichtje en baby op stap!
RW, doe mij zo'n baby als die van jou!
Oooo, klinkt zo heerlijk relaxed!
Viool, moeilijk idd. Tuurlijk is het fijn om weer bij man en jongens te zijn, maar begrijp heel goed, dat je ook lekker dicht bij je meisje wilt zijn. Knuffelen, voeden.
Mmm, klinkt lekker, die ingedroogde poeponderbroekjes van het kdv, Tieger...
Balen, dat zoon nu niet meer wil eten. O, frustrerend! Helaas geen tips. 2 slechte eters hier...
Bengel, nog gefeliciteerd met je dochter! Leuke dag gehad?
Uma, volgende week woensdag dus pas. Bah, dat duurt nog lang!
Hier niks nieuws.
Xxx
Leuk met nichtje en baby op stap!
RW, doe mij zo'n baby als die van jou!
Oooo, klinkt zo heerlijk relaxed!
Viool, moeilijk idd. Tuurlijk is het fijn om weer bij man en jongens te zijn, maar begrijp heel goed, dat je ook lekker dicht bij je meisje wilt zijn. Knuffelen, voeden.
Mmm, klinkt lekker, die ingedroogde poeponderbroekjes van het kdv, Tieger...
Balen, dat zoon nu niet meer wil eten. O, frustrerend! Helaas geen tips. 2 slechte eters hier...
Bengel, nog gefeliciteerd met je dochter! Leuke dag gehad?
Uma, volgende week woensdag dus pas. Bah, dat duurt nog lang!
Hier niks nieuws.
Xxx
vrijdag 23 juli 2010 om 09:43
iphone-perikelen....doe ik niet aan mee, ik heb de laptop, die doet alles, maar past weer niet in je zak
Tieger al bijna verlof, fijn!
Amalia, hoe gaat het nu met bv?
ADL en Viool, heb jullie net bijgelezen op hyves, voor allebei
Uma, voor jou ben ik iedere dag aan het duimen. Nog 5 dagen tot het woensdag is.
Bengel, nog van harte gefeliciteerd met je kleinste (straks middelste ) bengeltje.
Even een zwaai naar de rest!
Ik ga mijn kleine meisje te drinken geven. Ze doet het erg goed.
Tieger al bijna verlof, fijn!
Amalia, hoe gaat het nu met bv?
ADL en Viool, heb jullie net bijgelezen op hyves, voor allebei
Uma, voor jou ben ik iedere dag aan het duimen. Nog 5 dagen tot het woensdag is.
Bengel, nog van harte gefeliciteerd met je kleinste (straks middelste ) bengeltje.
Even een zwaai naar de rest!
Ik ga mijn kleine meisje te drinken geven. Ze doet het erg goed.
vrijdag 23 juli 2010 om 11:09
Amalia misschien een andere update/ versie?
Gebruik jii de app voor iphone ??
Er zijn best een hoop leuke apps zoals doodle jump ( kan ik niet meer zien ha ha ik hou niet van spelletjes maar uit verveling .....)
hoef me nu niet meer te vervelen
Ik bedacht daarnet dat ik toch wel n heel vlotte baby heb. Niet leuk dat ze ietsje langer moet blijven om te groeien maar goed..
Verder geen blauwe lamp tot nu toe !
Vanmorgen heb ik haar lekker in bad gedaan. Wat vond ze dat leuk ! Ze kan zo lekker genieten en rondkijken en de tijd nemen.
En doordat ik nu helemaal samen met haar ben heb ik ook de tijd me op haar te focussen, zou ik julllie ook aanraden maar dan thuis las ook wel dat de meeste van jullie ook regelmatig oppas hadden. Anders ben je continu je aandacht aan het verdelen.
Verder drinkt ze lekker aan de borst, maar hoeveel??? Normaal zou ik er niet over denken maar nu wel want ik wil dat ze groeit he!
Ze zit nog wel onder haar geboortegewicht nu dus kom op meid!!
Ze krijgt lekker veel bv dus ja...
Gebruik jii de app voor iphone ??
Er zijn best een hoop leuke apps zoals doodle jump ( kan ik niet meer zien ha ha ik hou niet van spelletjes maar uit verveling .....)
hoef me nu niet meer te vervelen
Ik bedacht daarnet dat ik toch wel n heel vlotte baby heb. Niet leuk dat ze ietsje langer moet blijven om te groeien maar goed..
Verder geen blauwe lamp tot nu toe !
Vanmorgen heb ik haar lekker in bad gedaan. Wat vond ze dat leuk ! Ze kan zo lekker genieten en rondkijken en de tijd nemen.
En doordat ik nu helemaal samen met haar ben heb ik ook de tijd me op haar te focussen, zou ik julllie ook aanraden maar dan thuis las ook wel dat de meeste van jullie ook regelmatig oppas hadden. Anders ben je continu je aandacht aan het verdelen.
Verder drinkt ze lekker aan de borst, maar hoeveel??? Normaal zou ik er niet over denken maar nu wel want ik wil dat ze groeit he!
Ze zit nog wel onder haar geboortegewicht nu dus kom op meid!!
Ze krijgt lekker veel bv dus ja...
vrijdag 23 juli 2010 om 22:09
Wat rustig hier! Heb eindelijk weekend, moest vanavond werken.
@Viool, klink heerlijk dat badje en wat fijn dat je man een nachtje blijft. Kun je tenminste even wat langer bij elkaar zijn!
@Sardegna, jij zit ook nog lekker op je roze wolk zo te horen, heerlijk!
@Bengel nog gefeliciteerd met je jongste bengeltje!
@Rikst geen nieuws? Wat saai!
@RW, toen ik jouw stukje las, las ik steeds "wat heb ik toch een makkelijke baby gekocht", heb t wel 3x moeten lezen
@Tieger, jij ook al verlof?? Jeetje wat gaat het hard! Herkenbaar trouwens, van de creche en vieze onderbroeken. Ik irriteer me er hier ook altijd zo aan. Umeisje is sinds een half jaar zindelijk maar gaat nog niet zelfstandig naar de wc, maar daar laten ze haar wel zelf gaan. Met alle gevolgen van dien
Hier ook eigenlijk geen nieuws. Oh ja, dacht van de week ff gezellig met de meiden naar het bos te gaan... nou ik heb het geweten zeg. Had ze vandaag in bad gezet, kom ik ineens 3 (!!!) teken tegen bij oudste . Jongste had niks, en ik had er bij nadere inspectie ook 1. Bah!!
@Viool, klink heerlijk dat badje en wat fijn dat je man een nachtje blijft. Kun je tenminste even wat langer bij elkaar zijn!
@Sardegna, jij zit ook nog lekker op je roze wolk zo te horen, heerlijk!
@Bengel nog gefeliciteerd met je jongste bengeltje!
@Rikst geen nieuws? Wat saai!
@RW, toen ik jouw stukje las, las ik steeds "wat heb ik toch een makkelijke baby gekocht", heb t wel 3x moeten lezen
@Tieger, jij ook al verlof?? Jeetje wat gaat het hard! Herkenbaar trouwens, van de creche en vieze onderbroeken. Ik irriteer me er hier ook altijd zo aan. Umeisje is sinds een half jaar zindelijk maar gaat nog niet zelfstandig naar de wc, maar daar laten ze haar wel zelf gaan. Met alle gevolgen van dien
Hier ook eigenlijk geen nieuws. Oh ja, dacht van de week ff gezellig met de meiden naar het bos te gaan... nou ik heb het geweten zeg. Had ze vandaag in bad gezet, kom ik ineens 3 (!!!) teken tegen bij oudste . Jongste had niks, en ik had er bij nadere inspectie ook 1. Bah!!
vrijdag 23 juli 2010 om 23:46
@uma iew teken!! En even terzij wat een leuke smileys maak jij- ze hebben kleurtjes opde iphone dat heb ik nog nooit gezien !
Man is nu Oviool haar voeding van 3 uur brengen. 12 uur had ik al staan. En een halve voor 6 uur denk ik.
Voor 9 breng ik morgen dan vers.
Lief dat hii het even brengt !! Teamwork! Jammer dat t 1 nachtje is hi hi.
Oviool heeft precies mans ogen. Ik had nog gezegd: het zou zo leuk zijn als ze jouw ogen heeft, met die donkere wimpers erbij wow. Nou dat zou heel goed zo kunnen worden. Al is ze nog niet erg donker.
Man is nu Oviool haar voeding van 3 uur brengen. 12 uur had ik al staan. En een halve voor 6 uur denk ik.
Voor 9 breng ik morgen dan vers.
Lief dat hii het even brengt !! Teamwork! Jammer dat t 1 nachtje is hi hi.
Oviool heeft precies mans ogen. Ik had nog gezegd: het zou zo leuk zijn als ze jouw ogen heeft, met die donkere wimpers erbij wow. Nou dat zou heel goed zo kunnen worden. Al is ze nog niet erg donker.
zaterdag 24 juli 2010 om 13:39
Poeh, feliciteer ik net een vader, dacht hem te herkennen van blonde vrouw hier, blijkt het kindje overleden, te laat - spoed keizersnede geworden ofzo. Pffff. Je kunt me niet feliciteren kan jij ook niet weten. Ik zag net de moeder nog in een blik. Vreselijk. En 2 wk terug moest hier een moeder bevallen met 23 wk want dan remmen ze de weeen niet. Pas vanaf 24.
Kijk naast al die meiden naast mij waarvan er 3 met 28 wk en 1 met 30 wk bevallen zijn en allemaal okee, gebeurd dit ook.
En ik sprak ook een super leuke vrouw waarvan haar vierde kindje direct na de geboorte allemaal operaties moet.
Gelukkig heb ik de afgelopen weken meer goeds gehoord dan fout maar toch dingen die je vaak niet realuseert, zoiets als een grens die bij 24 wk ligt. Zijn heftige dingen die je ook als artsen en verpleging voor komt te staan.
Maar misschien niet teveel bij stil staan. Hebben jullie weleens er over gedacht ? Ik niet zo zeer gedacht maar ik voel het wel binnenkomen.
Kijk naast al die meiden naast mij waarvan er 3 met 28 wk en 1 met 30 wk bevallen zijn en allemaal okee, gebeurd dit ook.
En ik sprak ook een super leuke vrouw waarvan haar vierde kindje direct na de geboorte allemaal operaties moet.
Gelukkig heb ik de afgelopen weken meer goeds gehoord dan fout maar toch dingen die je vaak niet realuseert, zoiets als een grens die bij 24 wk ligt. Zijn heftige dingen die je ook als artsen en verpleging voor komt te staan.
Maar misschien niet teveel bij stil staan. Hebben jullie weleens er over gedacht ? Ik niet zo zeer gedacht maar ik voel het wel binnenkomen.
zaterdag 24 juli 2010 om 16:40
Tuurlijk realiseer je je dat in eerste instantie niet, daar ga je toch ook niet vanuit? Of ben ik nu té naïef? Je gaat er in eerste instantie toch vanuit dat je 40 weken zwanger bent, en daarna een gezond kind baart? Tuurlijk weet je dat het ook anders kan lopen, maar ik denk dat er in veel gevallen gedacht wordt dat dat bij een ander gebeurt. Dat is misschien ook een stukje zelfbescherming?
Ik heb er heel kort aan gedacht, vooral omdat ik in die periode (rond 24 weken) op vakantie ging naar Londen. Toch ook wel het idee gehad van stel dat er wat gebeurt, dan kan ik daar ook naar een goed ziekenhuis. Maar ik denk dat als je al in het ziekenhuis bent, dat je het dan al druk genoeg hebt met jezelf... maar vervelend blijft het wel natuurlijk.
Fijn trouwens dat Oviool het zo goed doet, heerlijk! En dat de borstvoeding nu ook goed op gang lijkt te zijn! Heb jij er al zicht op, wanneer jij naar huis mag?
Ik heb er heel kort aan gedacht, vooral omdat ik in die periode (rond 24 weken) op vakantie ging naar Londen. Toch ook wel het idee gehad van stel dat er wat gebeurt, dan kan ik daar ook naar een goed ziekenhuis. Maar ik denk dat als je al in het ziekenhuis bent, dat je het dan al druk genoeg hebt met jezelf... maar vervelend blijft het wel natuurlijk.
Fijn trouwens dat Oviool het zo goed doet, heerlijk! En dat de borstvoeding nu ook goed op gang lijkt te zijn! Heb jij er al zicht op, wanneer jij naar huis mag?
zaterdag 24 juli 2010 om 17:21
Ik mag half volgende week naar huis maar heb er wat daagjes bij gesprokkeld, hoop ik.
Zaterdag is oviool 36 weken. Ik hoop heel hard dat ze erna misschien nog maar een week hoeft.
Beetje dom van me misschien maar dat zou teminste overzichtelijk zijn. V d week mensen gesproken die i d d met 37 wk hun baby hadden.
Zaterdag is oviool 36 weken. Ik hoop heel hard dat ze erna misschien nog maar een week hoeft.
Beetje dom van me misschien maar dat zou teminste overzichtelijk zijn. V d week mensen gesproken die i d d met 37 wk hun baby hadden.
zaterdag 24 juli 2010 om 21:00
Je denkt dat het om grammetjes gaat maar weet je dat niet zeker? Ik heb het idee dat het een beetje onduidelijk zkh is: eerst onduidelijk wanneer de ks zou zijn, toen onduidelijk met de bv. En nu kunnen ze toch wel zeggen aan welke criteria ze moet voldoen voor ze naar huis mag? Of is het niet zo simpel ?
zaterdag 24 juli 2010 om 21:23
amalia, mijn ervaring met dat ziekenhuis is dat het bijna kan verschillen per arts die je treft. En het is vaak ook afhankelijk van veel situaties. Weet indertijd van oudste dat hij van de uroloog naar huis mocht, van de chirurg ook, maar van de kinderarts nog niet omdat hij zijn flessen nog niet allemaal zelf helemaal leegdronk. Uiteindelijk zijn ze toen verder gaan zoeken, en bleek dat er dus nog meer mis was.
Ik kan me indenken dat zoiets bij Oviool ook geldt. Dus én op een bepaalde leeftijd, én op een bepaald gewicht, én zoveel goed drinken. Hoewel dat dan natuurlijk weer lastiger (maar op zich ook wel weer makkelijker) is met borstvoeding, dan kun je niet zeggen hoeveel ze drinken. Maar op het moment dat ze alles zelf drinkt, niks meer via sonde krijgt en goed aankomt lijkt het me een behoorlijk uitgemaakte zaak als ze op een goed gewicht is, of in ieder geval een stijgende lijn heeft.
Of heb ik dat mis, Viool?
Ik kan me indenken dat zoiets bij Oviool ook geldt. Dus én op een bepaalde leeftijd, én op een bepaald gewicht, én zoveel goed drinken. Hoewel dat dan natuurlijk weer lastiger (maar op zich ook wel weer makkelijker) is met borstvoeding, dan kun je niet zeggen hoeveel ze drinken. Maar op het moment dat ze alles zelf drinkt, niks meer via sonde krijgt en goed aankomt lijkt het me een behoorlijk uitgemaakte zaak als ze op een goed gewicht is, of in ieder geval een stijgende lijn heeft.
Of heb ik dat mis, Viool?
zaterdag 24 juli 2010 om 23:23
Amalia ze hebben geen regel. Op zeker noemen ze de uitgerekende datum maar baby v vrouw hier mocht weg met 36,5
gewicht 2100 gram ( terwijl meeste ziekenhuizem 2,5 ) maar dronk alle flessen.
Andere baby pas week 38 ....
Ze zijn hier erg v een algemeen verhaal
daarna pas per dag de nuance
voorbeeld: mijn laatste buuf kwam kilo s vocht aan. Ze zeiden week 32 of 34 en gisteren met week 30 geboren, het werd te gek nml
dus daarom
ze zeggen t nog niet want ze weten alleen t algemene zeker
ik hoop niet dat t nog lang duurt maar ja ik ben wel super tevreden met hoe ze zo gaat
net was ze lang wakker! En weer zo leuk en schattig
wat een gezicht met die grote nieuwsgierige ogen
gewicht 2100 gram ( terwijl meeste ziekenhuizem 2,5 ) maar dronk alle flessen.
Andere baby pas week 38 ....
Ze zijn hier erg v een algemeen verhaal
daarna pas per dag de nuance
voorbeeld: mijn laatste buuf kwam kilo s vocht aan. Ze zeiden week 32 of 34 en gisteren met week 30 geboren, het werd te gek nml
dus daarom
ze zeggen t nog niet want ze weten alleen t algemene zeker
ik hoop niet dat t nog lang duurt maar ja ik ben wel super tevreden met hoe ze zo gaat
net was ze lang wakker! En weer zo leuk en schattig
wat een gezicht met die grote nieuwsgierige ogen
zondag 25 juli 2010 om 10:45
Ja
want de verpleegster van vandaag had het weer over mee naar huis nemen
zo dichtbij zitten we daar dus ook bij maar je kan het niet beloven
nu moet ik zeggen dat ze nogal erg wisselt qua voeding en je zit toch in een stramien 40cc per voeding om de 3 uur terwijl ik voed op verzoek en ik ook denk dat ze meer gaan toehappen als ze hongerig zijn en Oviool is over t algemeen heel tevreden. Heb niet de indruk dat als ik haar wakker maak dat ze dan al hongerig is
maar je wilt haar ook weer niet hongerig laten zijn he !! Dan heb je weer liever dat ze bijgroeit.
Maar verder, haar lichtgele kleurtje is weg, dus geen blauwe lampen in de aanslag. Haar warmyebedje staat vrij laag nu al.
Vanmorgen gekolfd met haar op schoot, dat was wel heel leuk zo
ik vind t ook wel wat hoor, ze doet nu fles en borst nou dat zijn toch heel wat impulsen voor de kleine.
want de verpleegster van vandaag had het weer over mee naar huis nemen
zo dichtbij zitten we daar dus ook bij maar je kan het niet beloven
nu moet ik zeggen dat ze nogal erg wisselt qua voeding en je zit toch in een stramien 40cc per voeding om de 3 uur terwijl ik voed op verzoek en ik ook denk dat ze meer gaan toehappen als ze hongerig zijn en Oviool is over t algemeen heel tevreden. Heb niet de indruk dat als ik haar wakker maak dat ze dan al hongerig is
maar je wilt haar ook weer niet hongerig laten zijn he !! Dan heb je weer liever dat ze bijgroeit.
Maar verder, haar lichtgele kleurtje is weg, dus geen blauwe lampen in de aanslag. Haar warmyebedje staat vrij laag nu al.
Vanmorgen gekolfd met haar op schoot, dat was wel heel leuk zo
ik vind t ook wel wat hoor, ze doet nu fles en borst nou dat zijn toch heel wat impulsen voor de kleine.
zondag 25 juli 2010 om 11:44
Mooi om te lezen dat oviooltje het zo goed doet. Dan kan het vast niet lang meer duren tot je haar mee mag nemen. Leuk dat ze zo wakker is ook al.
Amalia, ben erg benieuwd hoe het nu met de voeding van A gaat, nog steeds pijn? Al bij lactatiekundige geweest, of misschien telefonisch adviezen gehad?
Uma, is het nog vol te houden, het afwachten? Misschien lekker wat afleiding omdat het weekend is?
Bengel, humeur al iets aan het opknappen? Kunnen we de 'voorbij de drie maanden-vlag' al voor je uithangen? Bijna denk ik he?
Ons meisje is ook steeds wakkerder, doet nog wel slaapjes van een paar uur achter elkaar natuurlijk, maar is soms ook 1 of 2 uurtjes wakker. De buikkrampjes zijn ook begonnen, vooral 's avonds. Echt zielig, dan balt ze haar vuistjes, krijgt een hard buikje (borrel borrel hoor je dan) en begint driftig met haar beentjes te schoppen. En dan komt er een goed volume uit hoor, hard stemmetje al! Gisteravond heb ik haar in badje gedaan toen ze kramp had, daar ontspande ze wel van.
's nachts gaat het zo goed, ik moet het afkloppen (ze is pas 2 weken, alles kan nog veranderen natuurlijk). Sinds dag 2 drinkt ze steeds rond 23.00-3.00-7.00. Ik sta versteld, de jongens wilden de 1e maand echt wel 2x per nacht drinken, en hadden in het begin 9 voedingen per dag. Meisje maar 7, dat scheelt echt een hoop qua rust die je zelf kunt pakken.
Merk wel dat ik erg moe ben van de hele week kraambezoek. Dat gaan we volgende week dus anders doen, alleen voor morgen en vrijdag wat staan, de rest van de agenda blijft lekker leeg.
Fijne zondag allemaal!
Amalia, ben erg benieuwd hoe het nu met de voeding van A gaat, nog steeds pijn? Al bij lactatiekundige geweest, of misschien telefonisch adviezen gehad?
Uma, is het nog vol te houden, het afwachten? Misschien lekker wat afleiding omdat het weekend is?
Bengel, humeur al iets aan het opknappen? Kunnen we de 'voorbij de drie maanden-vlag' al voor je uithangen? Bijna denk ik he?
Ons meisje is ook steeds wakkerder, doet nog wel slaapjes van een paar uur achter elkaar natuurlijk, maar is soms ook 1 of 2 uurtjes wakker. De buikkrampjes zijn ook begonnen, vooral 's avonds. Echt zielig, dan balt ze haar vuistjes, krijgt een hard buikje (borrel borrel hoor je dan) en begint driftig met haar beentjes te schoppen. En dan komt er een goed volume uit hoor, hard stemmetje al! Gisteravond heb ik haar in badje gedaan toen ze kramp had, daar ontspande ze wel van.
's nachts gaat het zo goed, ik moet het afkloppen (ze is pas 2 weken, alles kan nog veranderen natuurlijk). Sinds dag 2 drinkt ze steeds rond 23.00-3.00-7.00. Ik sta versteld, de jongens wilden de 1e maand echt wel 2x per nacht drinken, en hadden in het begin 9 voedingen per dag. Meisje maar 7, dat scheelt echt een hoop qua rust die je zelf kunt pakken.
Merk wel dat ik erg moe ben van de hele week kraambezoek. Dat gaan we volgende week dus anders doen, alleen voor morgen en vrijdag wat staan, de rest van de agenda blijft lekker leeg.
Fijne zondag allemaal!
zondag 25 juli 2010 om 11:47