Trouwen 2010/2011, voor oude en nieuwe brides-to-be 4

08-07-2010 21:58 2994 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, we zijn weer in de lucht, hier verder met ons gezwijmel

NaamDatumBudgetgoudkever april 2010Mevrouwdekees12 mei 2010Sattie2010mei 2010Itsme29 mei 2010Boom5 juli 2010Wohman 7 juli 2010Frutje14 augustus 2010 Kastanjez21 augustus 2010 Sterretjeeaugustus 2010 Legpuzzel 27 augustus 2010pipo79 september 2010 Lory 15 oktober 2010 Drenthegirl15 oktober 2010 Heupje12 november 2010¤ 12.000,-Ivetje1 april 2011¤ 10.000,-Vlammetje1 april 2011 Dzjannke6 mei 2011 Jilzz9 juni 2011¤ 4.000,-scully198127 mei 2011 ¤ 9.000,-Elfje 11 juni 2011 ¤ 10.000,- Ringelding 14 juni 2011 Knappekloon 25 juni 2011 ¤ 15.000,- soufflejuni 2011 Dark Enchantress1 juli 2011 Goudvis1 juli 2011 Likaaugustus 2011 Fotogravin10 september 2011 ¤ 7.500,- Moussiemous Juni 2012 Chiquita 13 juli 2012 ¤ 15.000,-

En wie met SPOED nog gevraagd moeten worden:

Tut

Dotje
@Kastanjez, jij hebt volgende maand toch jullie trouwfeest?
zit nu 4 weddings te kijken van afgelopen zondag...en bij het huwelijk van stacey zie je goed waarom ik geen strapless jurk heb genomen...ben echt blij met mijn bolero ;)
Komt 4 weddings elke week? Ik dacht dat het maar eenmalig was. Ga ook eens kijken. Moet ook nog 60 baby's per uur terug kijken :p beetje voorbereiden hé.

Dames een tijdje terug had ik volgens mij ook al gevraagd over een bruilfotverzekering, maar niet echt antwoord op gekregen. Hebben jullie er een en zoja waar als ik vragen mag? Wij willen het voor het feest van zo'n 3200 euro doen. Mocht er wat gebeuren dan gaan we gewoon trouwen in onze kleren, maar schuiven het feest en dergelijke dan op naar een ander moment. Wij zitten vooral met oma die al heel lang loopt te kwakkelen, ddus je weet het nooit. En als iemand een ongeluk krijgt ofzo. We willen er dus zeker weten wel een afsluiten. Iemand tips?
@Scully, Zou jij mij de link willen geven van 4 weddings? Het lukt mij niet te zoeken en openen met deze gare laptop pff.
Is dat van net 5 Heupje?
Ik dacht het wel. Maar net was eikndelijk na een half uur op de site van net 5 en zie ik het niet er tussen staan. Hmmzz. Ander keer dan maar.
Hoi,

Ik lees al een tijdje hier mee voor de tips over bruiloften etc. Ik ga zelf volgens jaar trouwen. Als ik wat meer tijd heb kom ik wel mijn verhaal doen, oké?

Anyway, ik zag Heupjes vraag en ik ben eens even gaan googlen. En wat ik tegen kwam aan bruiloftsverzekeringen was niet zo geweldig. Ik vraag mij of het het geld waard is. Lijkt mij nou typisch zo een verzekering die altijd wel een reden heeft om niet uit te keren. En ik zag dat je idd de dood van familieleden kunt verzekeren, maar volgens mij alleen eerste graads? Dus dan zou oma er buiten vallen. En niemand die ouder is dan 80. Ik weet niet hoe oud je oma is?
Heupje, ik dacht dat ik allang gereageerd had (heb volgens mij in ieder deel van dit topic deze site sowieso wel een keer genoemd, haha) maar wij vonden deze verzekering erg goed overkomen. Hebben hem zelf (nog) niet afgesloten, maar het zag er goed en prettig uit.

De jurk deukt trouwens niet écht in hoor, maar de balein zit ongeveer een kleine centimeter van mijn borsten af, wat je overigens aan de stof verder niet ziet. Kleeftape lijkt me niet nodig, omdat het verder een halter is enzo... Volgens mijn moeder is het prima, en ik moet er ook maar niet al te veel bij stil staan.
Fijn Kaz dat de jurk toch wel goed lijkt! Ik mag morgen weer - ben benieuwd, nu echt mijn eigen jurk met mijn eigen schoenen aan en dat soort dingen. Helaas ook met mijn eigen mitella, dus het hele plaatje krijg ik nog niet. Nou ja, volgende keer dan maar!

Bruiloftsverzekering lijkt me te veel geld voor te weinig dekking. Maar die van ons gaat gewoon sowieso door en het enige waar we wat minder wild mee zouden kunnen doen is het feest en dat rekenen we toch naderhand af, op basis van verbruik...
@ heup had het opgenomen op mijn hd recorder dus kan je geen link sturen sorry....

ik heb het voor de eerste keer gekeken. vind het wel een leuk programma. ik vond stacey;s huwelijk het leukst. hou wel van voetbal...hahahahaha stelde net vriendlief voor om het bij zijn favo voetbalclub te doen maar hij vond het niet gepast ;)

over de verzekeringen...ik heb ook ff gekeken. maar moeten bijna 150 euro betalen eenmalig vind het nogal duur. terwijl we bijv voor de auto al een anu verz afgesloten was 13 euro extra.
Scully, als ik jullie gegevens invoer (datum en 9000 euro als kosten) kom ik op een premie van slechts 108 euro.

Ok, jullie hebben de auto al verzekerd, dat maakt het wat minder voordelig, maar verder verzekeren ze dit:

Dit is de basisdekking. Je verzekert je voor de kosten die voor de bruiloft zijn gemaakt en/of nog verschuldigd zijn als buiten je wil de bruiloft moet worden onderbroken, uitgesteld, voortijdig beëindigd of afgelast. Onder deze dekking vallen ook de kosten door het niet kunnen verschijnen van het bruidspaar of belangrijke genodigden. Dit kunnen familieleden zijn, maar ook goede vrienden en vriendinnen. Dus iedereen die jij belangrijk vindt. Er is geen leeftijdsgrens. Grootouders van 80 jaar of ouder zijn dus gewoon meeverzekerd. Je hoeft geen namen door te geven aan ons. Bereken hier de premie.

Bruidskleding en huwelijkscadeaus zijn nu gratis meeverzekerd! De gedekte waarde is 20% van het verzekerde bedrag. Als u bijvoorbeeld EUR 10.000,- verzekerd, dan zijn bruidskleding en huwelijkscadeaus verzekerd voor een bedrag van EUR 2.000,-
@Kastanjez, bedankt voor het linkje we gaan het later eens even bekijken. We moeten nu naar het eetcafé. Ben benieuwd.

Fijn dat je jurk tgoch wel goed is. iid niet meer over nadenken.

@Scully, geeft niet hoor. Ik ben nou wel benieuwd hoe de afleveringen zijn.
quote:dromendief schreef op 22 juli 2010 @ 18:05:

Helaas ook met mijn eigen mitella, dus het hele plaatje krijg ik nog niet.

Gelukkig kun je het nog wel met wat humor benaderen DD!

Ik zag ook een Annabeaux voorbij komen als nieuwe bruid? Stel je even voor, aanzoekverhaal ter inauguratie graag.
Dag dames.

wat voor programma is 4wedding precies?

Wij hebben geen annuleringsverzekering. Ik heb overleg gehad met de zaal, hier hoeven we 'alleen' maar het eten te betalen dan. En als het langer dan een week van te voren is, hoeven we niks te betalen mits we het feest daar een andere keer houden. Band doet er ook niet moeilijk over.

Cm belde net, was bezig met de brief haha... wordt nu echt werkelijkheid. Mijn moeder heeft kleren gezien, gaat morgen nogmaals heen. Beste vriendinnetje heeft ook al kleren....
4 weddings is een programma op net5 op zondagavond, 18:35uur. 4 Bruiden zijn te gast op elkaars bruiloft en geven elkaar punten voor verschillende onderdelen. Degene met de hoogste score wint een sehr schöne huwelijksreis. Erg vermakelijk.
Oke ik zal me eens even voorstellen.

Anna dus, (naam was al bezet..) 27 jaar, uit Brabant.

Afgelopen kerst heeft mijn mannetje mij gevraagd, heeeeel romantisch na het ontbijt onder de kerstboom!

En nu dus 8 oktober the big day.

Grappig om te lezen wat voor ideeen iedereen heeft..
@ Kastanjez ik zal wel een andere hebben gekeken. overigens wat ik te horen kreeg bij de annu verz van de auto dat als je als stel uit elkaar gaat de verz niet uitkeert. dus mocht je een verz afsluiten probeer erachter te komen wanneer wel en niet wordt uitgekeerd (je gaat er natuurlijk vanuit dat er niets gebeurt maar je kan beter weten wanneer je wel en wanneer je geen aanspraak kan maken op de verz voor je hem afsluit)

(heb zelf ooit een keer een arbeidsongeschikteheidsverz afgesloten en toen ik dus arbongeschikt werd bleek hij niet uit te keren bij de problemen die ik had...sindsdien ben ik nogal huiverig met dit soort dingen. neem wel altijd een annu verz bij vakanties enzo. maar voor de trouwerij...ik neem dus het risico om geld te verliezen mocht er iets gebeuren maar het zij zo....)
Leuk Anna! En wat zijn jouw ideeën, wat voor bruiloft heb jij?
Ha ladies,

Heb weinig te melden, maar lees wel mee

Wij hebben geen verzekering. Het moet gewoon doorgaan

Onze CM's gaan binnenkort ook de brief versturen. Echt leuk dat alles nu wat echter wordt. Nog twee maanden te gaan...

@Anna: welkom! Heb je al een jurk? Zoja, dan mag hij altijd gemaild worden
Ai, we hebben ff de begroting opgemaakt. Met echt al, maar dan ook al kosten...... 15000euro, maar gaan er vanuit dat wel geld krijgen van gasten; daggasten 20 euro en avondgasten 15 euro. Dan komen we op 12500 inclusief huwelijksreis.

Gisteravond zijn we erg geschrokken. We dachten de hele tijd dat we 130 avondgasten hadden, waren we vergeten de daggasten erbij te tellen; 170!!!!!!!!!!!!! We gaan er maar vanuit dat niet iedereen komt en op de laatste 10 mensen gaan we niet beknibbelen. Uiteindelijk scheelt het 'maar' 1000 euro.
@Drenthegirl, dat valt misschien even tegen ja. Wij zitten met 50 man taart en avondeten en dan van 14.00uur tot 19.30uur drinken + 's avonds +/- 100 gasten drinken, hapjes en dan het trouwen zelf, de dj, ringen, huwelijksreis, de uitnodigingen etc. aan zo'n 13 tot 14.000euro. Achteraf valt het misschien nog mee, maar we gaan hier gewoon van uit.

Vind dat jullie het nog best goed doen hoor als je rond de 170 man hebt.
Het viel qua aantal mensen tegen. Qua geld valt het mee. Nu maar weer eens aan het werk, na 4 vrije dagen!!
@Ivetje, ooh tof dus jij gaat ook voor de eerste keer. Ik ga naar de honeymoonshop in Rotterdam. Ik wil mn jurk misschien laten ontwerpen maar het leek me wel een goed idee om alvast eens te kijken wat me goed staat en wat ik mooi vind.

Herkenbaar trouwens het verhaal over je broer, ik heb er ook zo eentje. Ik wil hem graag als getuige vragen maar ik wacht daar maar mee want z'n leven is nogal turbulent op t moment.

Wij hebben geen bruiloftsverzekering, maar zal nog eens met vriend overleggen of dit echt nodig is.

Ik moet ook echt eens een gastenlijst gaan maken, dat stel ik ook steeds maar uit
Ik loop nog steeds te klooien met een plattengrond. Had ik google maps iets heel moois gemaakt met van die soort pijlen van ''hier ben ik'' Krijg ik het niet gekopieerd en met printscreen krijg ik de rest niet weg geknipt/gegumt. Pff. Denk dat ik maar de stadplattergrond kopieer en dan met de hand er op schrijven met een pijl enzo. Wordt ik nou zo kribbig van.

Ik ga nog maar wat potjes verven voor de bruiloft.
Je kunt met paint toch vrij makkelijk knippen? dat ding helemaal links boven in (naast de vierkante) kan je makkelijk de gekste dingen mee uit knippen omdat je van punt naar punt kiest...

wil je best helpen als je er niet uit komt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven