Gezondheid alle pijlers

stinkvoeten

20-07-2010 12:23 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Pedicare zalf tegen transpirerende voeten.

2 weken iedere dag smeren, daarna iedere week een keer.

(volgens mij krijg je zelfs je geld terug als het niet werkt)

Voor mij echt de uitvinding van de eeuw.

Bij mij in de buurt te koop bij iedere betere schoenenzaak.
Dit komt door bacterie vorming in de schoen door het warme weer. Voeten transpireren meer en in de schoen wordt het dan vochtig en warm. Vinden bacteriën een geweldige plek om zich te vermenigvuldigen. Die bacteriën ruik je.

Wat mijn man hielp was van die inleg zooltjes in zijn schoenen en een spray om die bacterie vorming tegen te gaan. Beide te halen bij de schoenmaker.

Ook elke dag andere schoenen aantrekken en schone sokken. Sokken wassen op 60 graden.

Sportschoenen goed laten drogen en af en toe (indien mogelijk) wassen.
Een vriend van me is er afgekomen door elke dag zijn voeten uitgebreid te wassen met een desinfecterende zeep (bv unicura) en zijn voeten dagelijks in te smeren met deoleen.

Het gaat erom dat de bacterien die de stank veroorzaken gedood worden.
wandelen in zee!
Geen katoenen sokken dragen, alleen (echt) merinowol. Kost wat, maar het scheelt wel. Icebreaker heeft bijvoorbeeld merino sokken die ook gewoon in nette schoenen kunnen.

Verder vind ik huisarts een beetje overdreven als de voeten verder in goede conditie zijn.
Boorzuurschilfers in de schoenen.Maar die zijn alleen in Belgie verkrijgbaar
koop een spray bij de schoenmaker om de bacterien ind e schoen te doden (gebruiken ze ook bij bowlingcentra ) en wisselen elke dag van schoenen.

Sokken heet wassen. Thuis zoveel mogelijk op slippers of blootsvoets lopen zodat de huid kan drogen.

Evt voeten in voetenbadje met sterke afgekoelde thee doen, schijnt ook te helpen, vooral tegen het zweten.
de schoenen een nacht in de vriezer leggen.

zijn alle bacterien en schimmels wel dood.
quote:coeberghmetijs schreef op 20 juli 2010 @ 12:49:

Boorzuurschilfers in de schoenen.Maar die zijn alleen in Belgie verkrijgbaarDit werkt inderdaad perfect, ik kan het gewoon krijgen bij schoenmaker [Potjes] in Zwolle .
Drinkt ie meer alcohol dan voorheen?
bacterien en schimmels gaan helaas niet dood in de vriezer.

spray of zalf proberen en vaak wisselen van schoenen.

(en geen goedkope plastic ballerinas dragen maar dat is voor je vriend vast minder van toepassing;))
-
-
Ik weet niet of het helpt tegen stinkende voeten, maar iedere dag schone sokken. Dan is het ook aan te raden om iedere 2 dagen andere schoenen te dragen zodat ze kunnen drogen.
Elke dag schone sokken, 's ochtends voeten wassen(als hijn 's ochtends niet douched) schoenen goed laten luchten zodra hij thuis komt, spray en zalf halen bij de schoenmaker, zooltjes in de schoen.
Kampferspiritus een oud paardenmiddel.

Koop je gewoon bij de apotheek voor een paar euro.

Hier iedere ochtend en avond je voeten mee insprayen.

Ik ben zo van mijn zweetvoeten/voetschimmel afgekomen.

En ik had echt vreselijke zweetpoten.

Kampfer is dezelfde stof als in pedyspray zit maar in die spray zit maar een lichte concentratie. Ik zou het proberen de bacterien rennen gillend weg!
Als het echt geen schimmelinfectie is kan bacteriegroei de oorzaak zijn van de nare lucht. Ik giet hier van tijd tot tijd ontsmettingsalcohol in de sportschoenen van de kinderen, dat verdampt vanzelf, En als de voeten zelf de oorzaak zijn, lekker weken in een voetenbadje met biotex groen, de voeten goed schrobben met een nagelborsteltje. Wel insmeren met een creme na die tijd, want bio-tex ontvet je huid ook erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven