stinkvoeten
dinsdag 20 juli 2010 om 12:28
dinsdag 20 juli 2010 om 12:28
Dit komt door bacterie vorming in de schoen door het warme weer. Voeten transpireren meer en in de schoen wordt het dan vochtig en warm. Vinden bacteriën een geweldige plek om zich te vermenigvuldigen. Die bacteriën ruik je.
Wat mijn man hielp was van die inleg zooltjes in zijn schoenen en een spray om die bacterie vorming tegen te gaan. Beide te halen bij de schoenmaker.
Ook elke dag andere schoenen aantrekken en schone sokken. Sokken wassen op 60 graden.
Sportschoenen goed laten drogen en af en toe (indien mogelijk) wassen.
Wat mijn man hielp was van die inleg zooltjes in zijn schoenen en een spray om die bacterie vorming tegen te gaan. Beide te halen bij de schoenmaker.
Ook elke dag andere schoenen aantrekken en schone sokken. Sokken wassen op 60 graden.
Sportschoenen goed laten drogen en af en toe (indien mogelijk) wassen.
dinsdag 20 juli 2010 om 12:31
dinsdag 20 juli 2010 om 12:41
dinsdag 20 juli 2010 om 12:50
koop een spray bij de schoenmaker om de bacterien ind e schoen te doden (gebruiken ze ook bij bowlingcentra ) en wisselen elke dag van schoenen.
Sokken heet wassen. Thuis zoveel mogelijk op slippers of blootsvoets lopen zodat de huid kan drogen.
Evt voeten in voetenbadje met sterke afgekoelde thee doen, schijnt ook te helpen, vooral tegen het zweten.
Sokken heet wassen. Thuis zoveel mogelijk op slippers of blootsvoets lopen zodat de huid kan drogen.
Evt voeten in voetenbadje met sterke afgekoelde thee doen, schijnt ook te helpen, vooral tegen het zweten.
vrijdag 23 juli 2010 om 13:53
Kampferspiritus een oud paardenmiddel.
Koop je gewoon bij de apotheek voor een paar euro.
Hier iedere ochtend en avond je voeten mee insprayen.
Ik ben zo van mijn zweetvoeten/voetschimmel afgekomen.
En ik had echt vreselijke zweetpoten.
Kampfer is dezelfde stof als in pedyspray zit maar in die spray zit maar een lichte concentratie. Ik zou het proberen de bacterien rennen gillend weg!
Koop je gewoon bij de apotheek voor een paar euro.
Hier iedere ochtend en avond je voeten mee insprayen.
Ik ben zo van mijn zweetvoeten/voetschimmel afgekomen.
En ik had echt vreselijke zweetpoten.
Kampfer is dezelfde stof als in pedyspray zit maar in die spray zit maar een lichte concentratie. Ik zou het proberen de bacterien rennen gillend weg!
vrijdag 23 juli 2010 om 23:40
Als het echt geen schimmelinfectie is kan bacteriegroei de oorzaak zijn van de nare lucht. Ik giet hier van tijd tot tijd ontsmettingsalcohol in de sportschoenen van de kinderen, dat verdampt vanzelf, En als de voeten zelf de oorzaak zijn, lekker weken in een voetenbadje met biotex groen, de voeten goed schrobben met een nagelborsteltje. Wel insmeren met een creme na die tijd, want bio-tex ontvet je huid ook erg.