zadelpijn
vrijdag 23 juli 2010 om 13:58
Ik heb een tamelijk genant probleem. Ik fiets regelmatig naar mijn werk (ca. 3 kwartier) maar ik krijg tijdens en erna zo'n pijn in m'n kruis!! Zowel aan m'n kont als aan 'de edele delen', zullen we maar zeggen. Als ik een uur na het fietsen ga plassen, voel ik het bijv. een beetje branden. Het lijkt wel of alles daar afgekneld/geplet wordt.. :S
Super vervelend!
Ik heb al zo'n foam hoesje om m'n zadel gedaan zodat ik wat zachter zit maar dat helpt niet.
Hebben jullie misschien tips?
Super vervelend!
Ik heb al zo'n foam hoesje om m'n zadel gedaan zodat ik wat zachter zit maar dat helpt niet.
Hebben jullie misschien tips?
vrijdag 23 juli 2010 om 14:01
Hoi Evaviva,
Ik denk dat je eens moet kijken naar een ander zadel. Misschien breder/smaller dan wat je nu hebt.
En nu ik verder denk, misschien staat je zadel wel te hoog in verhouding tot je stuur? Kan me herinneren dat ik dat ooit een keer niet prettig vond fietsen.
Heb zelf een redelijk smal zadel en merk dat ik dit ook niet fijn vind (gelukkig fiets ik niet zoveel )
Ik denk dat je eens moet kijken naar een ander zadel. Misschien breder/smaller dan wat je nu hebt.
En nu ik verder denk, misschien staat je zadel wel te hoog in verhouding tot je stuur? Kan me herinneren dat ik dat ooit een keer niet prettig vond fietsen.
Heb zelf een redelijk smal zadel en merk dat ik dit ook niet fijn vind (gelukkig fiets ik niet zoveel )
vrijdag 23 juli 2010 om 14:07
vrijdag 23 juli 2010 om 14:10
probeer idd eerst te kantelen enzo.
als dat niet helpt kan je eens naar een ander zadel gaan kijken.
Ik heb zelf een duurder gelzadel gekocht maar dat was echt de moeite waard want ik heb nooit meer zadel pijn gehad daarna.
Je hebt ook speciale vrouwenzadels met uitsparingen op plekken waar het snel klem komt te zetten.
Als je zoveel fietst lijkt me dat wel een goeie investering.
als dat niet helpt kan je eens naar een ander zadel gaan kijken.
Ik heb zelf een duurder gelzadel gekocht maar dat was echt de moeite waard want ik heb nooit meer zadel pijn gehad daarna.
Je hebt ook speciale vrouwenzadels met uitsparingen op plekken waar het snel klem komt te zetten.
Als je zoveel fietst lijkt me dat wel een goeie investering.
vrijdag 23 juli 2010 om 14:24
quote:EvaViva schreef op 23 juli 2010 @ 14:07:
Bedankt voor de tips! Ik zal mijn vriend of een fietsenmaker eens laten kijken of m'n zadel wel hoog/laag/goed gekanteld staat .
Zo'n fietsbroek met een zeem erin Primabella? Dat kan inderdaad ook nog . Dan kleed ik me wel snel om op het werk.Haha ja zo één. Het ziet er niet uit, maar werkt wel
Bedankt voor de tips! Ik zal mijn vriend of een fietsenmaker eens laten kijken of m'n zadel wel hoog/laag/goed gekanteld staat .
Zo'n fietsbroek met een zeem erin Primabella? Dat kan inderdaad ook nog . Dan kleed ik me wel snel om op het werk.Haha ja zo één. Het ziet er niet uit, maar werkt wel
vrijdag 23 juli 2010 om 14:27
Ik heb er ook last van op mijn racefiets maar daar staat het stuur natuurlijk veel lager en zit je ook veel meer voorovergebogen. Bovendien is het zadel een stuk smaller. Broekje met zeem helpt wel maar ik gebruik die fiets voornamelijk als ik naar mijn paard ga (halfuur fietsen) en dan heb ik mijn rijbroek aan.
De beste zadels zijn eigenlijk van Brooks, deze:
Zijn duur en zien er niet comfortabel uit, de eerste 100 km doen ook zeer aan je reet maar daarna vormen ze zich naar je lichaam en zitten ze perfect...je moet ze dus even infietsen.
De beste zadels zijn eigenlijk van Brooks, deze:
Zijn duur en zien er niet comfortabel uit, de eerste 100 km doen ook zeer aan je reet maar daarna vormen ze zich naar je lichaam en zitten ze perfect...je moet ze dus even infietsen.
vrijdag 23 juli 2010 om 16:25
quote:Nastik schreef op 23 juli 2010 @ 14:07:
Fietsbroekje en goed zadel kopen. Goed kijken hoe je zadel op de fiets zit. Ik heb ook eens zoiets gehad en toen wees het zadel omhoog, zeg maar. Krijg je ook slapende schaamlippen van.Gehehe Ik dacht dat ik de enige was. Moet binnenkort ook eens naar mijn zadel kijken. Die punt vooraan staat omhoog, dus dat gaat zeer doen na een tijdje. Ik heb wel een lekker gelzadel. Heb nooit last van mij kont, wel last van een zweetreet transpiratie als ik lange stukken fiets. Dat is weer een nadeel van zo'n zadel denk, ja of van alle zadels.
Nou iig sterkte ermee!
Fietsbroekje en goed zadel kopen. Goed kijken hoe je zadel op de fiets zit. Ik heb ook eens zoiets gehad en toen wees het zadel omhoog, zeg maar. Krijg je ook slapende schaamlippen van.Gehehe Ik dacht dat ik de enige was. Moet binnenkort ook eens naar mijn zadel kijken. Die punt vooraan staat omhoog, dus dat gaat zeer doen na een tijdje. Ik heb wel een lekker gelzadel. Heb nooit last van mij kont, wel last van een zweetreet transpiratie als ik lange stukken fiets. Dat is weer een nadeel van zo'n zadel denk, ja of van alle zadels.
Nou iig sterkte ermee!
vrijdag 23 juli 2010 om 23:23
Ja echt, ik heb al 15 jaar hetzelfde brooks zadel, die is als het ware naar mijn kont gaan staan, haha. Als ik een nieuwe fiets heb, laat ik steevast mijn eigen oude vertrouwde brookszadel er op zetten, ik heb hem naar achteren gekanteld staan zodat de punt iets omhoog komt en zodoende het zwaartepunt vanzelf bij mijn billen komt en niet op de voorkant. Ik zou echt een dames brookszadel kopen als ik jou was en die zodanig afstellen tot je lekker zit. Voordeel is dat het zadel van leer is, transpiratievocht goed weg kan en echt nooit gaat broeien zoals plasticzadels dat wel doen.
maandag 26 juli 2010 om 01:01
Ik heb zo'n brooks-zadel gehad, en daarvan krijg ik juist de gruwelijkste kruispijnen. Na een aantal jaren lijden heb ik er een goedkoop gelzadel opgezet. Wat een verschil! Geen pijn meer.
Maar, ik ga nu toch voor een dure, want na een paar maanden schoten de barsten in mijn gelzadel. Waarschijnlijk omdat mijn fiets altijd buiten staat. Door die barsten krijg ik een natte kont als het heeft geregend, want dan heeft het zadel zich volgezogen. Dus nu altijd een plastic tas erover.
Maar, ik ga nu toch voor een dure, want na een paar maanden schoten de barsten in mijn gelzadel. Waarschijnlijk omdat mijn fiets altijd buiten staat. Door die barsten krijg ik een natte kont als het heeft geregend, want dan heeft het zadel zich volgezogen. Dus nu altijd een plastic tas erover.
maandag 26 juli 2010 om 01:10