Peuter met een slechte adem
vrijdag 23 juli 2010 om 14:26
vrijdag 23 juli 2010 om 14:30
Nee dat hoeft niet maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen.
Tjemig, elke keer als ik naar de tandarts moest was dikke ellende voor mij... 4 x per dag poets ik mijn tanden en elke keer begon hij over mijn slechte adem..
Bleken mijn amandelen terug te zijn gekomen (tja, wist ik veel dat dat kon) en die waren dus bij mij de boosdoener.
Tjemig, elke keer als ik naar de tandarts moest was dikke ellende voor mij... 4 x per dag poets ik mijn tanden en elke keer begon hij over mijn slechte adem..
Bleken mijn amandelen terug te zijn gekomen (tja, wist ik veel dat dat kon) en die waren dus bij mij de boosdoener.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
vrijdag 23 juli 2010 om 14:34
vrijdag 23 juli 2010 om 14:45
quote:Tarretje schreef op 23 juli 2010 @ 14:33:
Dan zijn de amandelen chronisch ontstoken.
Jeetje, daar moet hij toch last van hebben!
De mijne waren op mijn 16e altijd ontstoken en daar heb ik heel veel last van gehad.
Toch maar naar de huisarts.Vind je dat zelf ook niet een beetje een voorbarige conclusie?
Dan zijn de amandelen chronisch ontstoken.
Jeetje, daar moet hij toch last van hebben!
De mijne waren op mijn 16e altijd ontstoken en daar heb ik heel veel last van gehad.
Toch maar naar de huisarts.Vind je dat zelf ook niet een beetje een voorbarige conclusie?
vrijdag 23 juli 2010 om 14:48
Ik heb precies het zelfde met mijn zoontje van 5,hij heeft ook een vieze geur uit z,n adem.
En vooral s;morgens,ik weet zeker dat zijn amandelen niet ontstoken zijn zien er niet groot en rood uit en heeft ook nooit keel onsteking.
Ik zelf heb heel sterk het gevoel dat het van zijn maag komt,mischien sluit het maagklepje slecht dan kan dat ook daarvan komen .
wat ook nog zou kunnen is een schimmel infectie van de mond (spruw dan kunnen ze ook ruiken dat ik weet.
Ik laat het eerdaags ook nog eens nakijken zodat ik zeker weet waar aan het ligt.
En vooral s;morgens,ik weet zeker dat zijn amandelen niet ontstoken zijn zien er niet groot en rood uit en heeft ook nooit keel onsteking.
Ik zelf heb heel sterk het gevoel dat het van zijn maag komt,mischien sluit het maagklepje slecht dan kan dat ook daarvan komen .
wat ook nog zou kunnen is een schimmel infectie van de mond (spruw dan kunnen ze ook ruiken dat ik weet.
Ik laat het eerdaags ook nog eens nakijken zodat ik zeker weet waar aan het ligt.
vrijdag 23 juli 2010 om 16:17
Kunnen inderdaad best z'n amandelen zijn. Gewoon naar de huisarts gaan om het zeker te weten. Een slechte adem is heel vaak een indicatie dat er iets mis is in je lijf, of dat je lijf ergens last van heeft. (Al is het maar maagzuur.. dus niet per definitie iets ernstigs). Helemaal als tanden en tong gewoon schoon worden gehouden. Én je zegt zelf al dat je z'n amandelen er verdacht groot uit vindt zien.
Dus neem gewoon het zekere voor het onzekere.
Daarnaast is er trouwens niet echt een standaardleeftijd voor amandelen knippen. Tegenwoordig worden ze vaak pas weggehaald wanneer iemand er echt last van krijgt.
Dus neem gewoon het zekere voor het onzekere.
Daarnaast is er trouwens niet echt een standaardleeftijd voor amandelen knippen. Tegenwoordig worden ze vaak pas weggehaald wanneer iemand er echt last van krijgt.
vrijdag 23 juli 2010 om 20:44
Dikke kans dat het vanaf zijn keelamadelen komt. Die zijn zo vaak opgezet bij kinderen en op zich is slechte adem bij een keelontsteking niet erg, maar als hij ook snurkt, moeilijk slikt, keelpijn heeft, vaak last heeft van zijn oren/minder horen,vaak verkouden ed zijn.... dan is het misschien een idee om iets aan zijn amandelen te laten doen.
Geen spoed, maar ga eens langs je huisarts als je tijd hebt. je kunt natuurlijk ook even bellen voor overleg.
Geen spoed, maar ga eens langs je huisarts als je tijd hebt. je kunt natuurlijk ook even bellen voor overleg.
woensdag 28 juli 2010 om 11:33
Mijn dochter (3 jaar) rook ook altijd sterk uit haar mond. Kon duidelijk ruiken dat het met neus/keel te maken had en geen problemen vanuit haar maag o.i.d. Paar maanden geleden zijn haar neus en keelamandelen verwijderd. Ze was doorlopend verkouden, door de mond ademen etc (wat wintermuts zegt).
Even de huisarts bellen. De onze stuurde ons meteen door naar de KNO arts toen hij de klachten hoorde. In eerste instantie zou alleen de neusamandel verwijderd worden maar die in haar keel waren ook geïrriteerd dus is meteen de hele handel verwijderd.
Even de huisarts bellen. De onze stuurde ons meteen door naar de KNO arts toen hij de klachten hoorde. In eerste instantie zou alleen de neusamandel verwijderd worden maar die in haar keel waren ook geïrriteerd dus is meteen de hele handel verwijderd.
woensdag 28 juli 2010 om 11:44
woensdag 28 juli 2010 om 15:41
quote:Tarretje schreef op 23 juli 2010 @ 14:27:
Dus het is niet goed dat hij een slechte adem heeft?
Het heeft altijd een medische oorzaak?Slechte adem wordt veroorzaakt door een vieze tong, maagproblemen, knoflook eten, maar ook ontstekingen. In geval van jouw peuter is er dus sprake van ontstekingen. Ik sluit me aan bij de anderen die het verstandig vinden om met hem naar de huisarts te gaan.
Dus het is niet goed dat hij een slechte adem heeft?
Het heeft altijd een medische oorzaak?Slechte adem wordt veroorzaakt door een vieze tong, maagproblemen, knoflook eten, maar ook ontstekingen. In geval van jouw peuter is er dus sprake van ontstekingen. Ik sluit me aan bij de anderen die het verstandig vinden om met hem naar de huisarts te gaan.
World of Warcraft: Legion