Paspoort aanpassen?

23-07-2010 15:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik getrouwd, en heb ik de naam van mijn man aangenomen, maar doordat we na de bruiloft nogal arm waren, heb ik nooit mijn paspoort aan laten passen. Volgende week ga ik naar de Antillen, en ik vroeg me af of mijn paspoort met meisjesnaam gewoon geldig is tot de verloopdatum of dat ik m voor de vakantie moet aanpassen?
Want je bent ongeduldig??
Sorry dubbele post! Ik laat m verwijderen!
Je kunt de naam van je man niet aannemen. Je hebt alleen het recht om deze te voeren.
Het duurt tegenwoordig toch al een week om je paspoort te verlengen? Red je dat nog wel voor je vertrek?

Daarnaast blijft je meisjesnaam je officiële naam. Als je het wilt, kan er 'echtgenote van ...' in je paspoort vermeld worden.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Je paspoort met alleen je meisjesnaam erop blijft gewoon geldig totdat die verlopen is. Bij een nieuwe aanvraag kun je vragen of er echtgenote van ....... bij kan komen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
je houdt gewoon je eigen naam, ook in het volgende paspoort. Je kunt alleen vragen of ze e/v *achternaam man* willen opnemen.

Als je naar de Antillen gaat en je gaat vliegen, dan hoop ik wel voor je dat je je ticket op je geboortenaam hebt geboekt, anders is deze niet geldig.
Hi Groupie,

Ik hoop dat je wel zo verstandig bent geweest om je vliegticket te boeken met de naam zoals die in je paspoort staat, anders wordt het een dure kwestie als je je bij de incheckbalie meldt...

Dan zul je namelijk een nieuwe ticket moeten betalen.

Een fijne vakantie gewenst!

Groetjes, Beter Laat
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 23-07-2010 16:16
Reden: ..mosterd...
% gewijzigd
TO had inmiddels al in het dubbele topic antwoord op haar vraag gehad.
quote:beter laat schreef op 23 juli 2010 @ 16:16:

Hi Groupie,

Ik hoop dat je wel zo verstandig bent geweest om je vliegticket te boeken met de naam zoals die in je paspoort staat,oei, ik hoop het ook, gezien de vraag vrees ik het ergste.
Als je je getrouwde naam op het ticket hebt staan neem dan zsm contact op met je reisbureau. Bij sommige airlines vallen het verwisselen van de meisjes en getrouwde naam onder de zogenaamde "legale" naamswijzigingen en kan dat nog gewijzigd worden.
Topic dubbel geplaatst, s.v.p. hier verder:

Paspoort nog geldig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven