Gezondheid alle pijlers

Glas in vinger, tips gevraagd

23-07-2010 21:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Simpele vraag misschien, maar ik heb sinds 2 dagen glas in mijn vinger. Er valt niets te zien, maar is duidelijk voelbaar en pijnlijk.

Ik wil er dus ook graag vanaf.

Vorig jaar heb ik een zelfde akkefietje gehad in mijn vinger. Huisarts kon niets vinden, foto gemaakt, echo gemaakt. Zelfde resultaat. Na langdurig zeuren van mijn kant hebben ze me toch uiteindelijk doorgestuurd naar chirurg omdat ze een bobbeltje in mijn vinger voelde. Bij het openmaken van mijn vinger bleek een tumortje aan de zenuw te zitten (veroorzaakt door ????). Dit is weggehaald en ik heb sindsdien geen gevoel op grotendeels bovenste en deels middelste topje van mijn wijsvinger.

Ik moet er niet aan denken dat dit weer zo gaat lopen.

Heeft iemand tips voor mij wat ik kan doen om dit kwijt te raken??

Alvast bedankt.

Groetjes Pastcy
Huisarts??
nat verband
Denk je dat het een heel klein glassplintertje is? Misschien vinger in sodabadje. En anders gewoon weer naar de huisarts gaan.
Plakband. Probeer even met plakband over het splintertje heen te plakken en het weer los te halen. Ik werk zelf met glas en heb dagelijks splinters in mijn vingers die ik er op die manier uit haal. Lukt het niet, dan werkt je lijf het er zelf weer uit door het in te kapselen en dan komt het er alsnog uit.
Er zit volgens mij niet veel anders op dan naar weer een arts te gaan. Gaat het om een heel klein splintertje, dat er niets te zien is?
trekzalf op je vinger en een pleister eromheen??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wat vervelend! Je weet zeker dat het glas is dat in je hand zit? Omdat je vorig jaar soortgelijke klachten had en die toen een andere oorzaak hadden...?
Dat zweert er toch vanzelf uit?

Net als bij normale splinters.
Als je weet waar het ongeveer zit met een splinterpincet voelen en horen (tikken) waar het zit en verwijderen
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik weet het inderdaad zeker, Heb zelf het glas gebroken. Ik denk dat het om een klein glassplinter gaat, Bij alles wat ik doe voel ik het. Alleen, helaas, er is niets van te zien.

Vorig jaar ging het er ook niet vanzelf uit.

Zelf denk ik dat het zenuwtumortje van vorig is veroorzaakt door het stukje glas, dat is ingekapseld en tegen die zenuw aan is gaan zitten. Ik ga in ieder geval jullie tips uitvoeren. De attributen heb ik gelukkig allemaal in huis.

Stomme vraag misschien, maar als je trekzalf op doet, moet ik dan niet eerst de huid rond die plek open maken?

Ik hoop dat ik het snel kwijt raak. En anders toch maar naar de huisarts.
Ik ben ook van het type poedelen en peuteren tot het eruit is, maar ivm infectie/ ontsteking misschien toch beter even naar de HA.
quote:noahtb schreef op 23 juli 2010 @ 22:21:

Dat zweert er toch vanzelf uit?

Net als bij normale splinters.Nee, helaas. Ik heb 25 jaar rondgelopen met een splinter in mijn voet die huisartsen er niet uit kregen. Ze konden 'm gewoon niet vinden, was kennelijk iets heel kleins. Was ingekapseld en ik had er relatief weinig last van. Uiteindelijk heeft een chirurg er in zitten snijden maar die kon 'm niet vinden en heeft toen het hele kapsel maar weggesneden.Heeft heel lang geduurd voor dat genezen was. De pijn is wel weggegaan maar er is opnieuw een bultje komen te zitten.
Jemig Snormel, dat schiet niet echt op. Heb je nu nog last van de nieuwe bultje.

Heb vannacht trekzalf erop gedaan, maar het zit er helaas nog.

Misschien moet ik eerst de huid rondom openmaken?

Het zit aan de zijkant van mijn rechter pink. Met name met schrijven (redelijk veel op mijn werk) heb ik er last van.

Ik ga het weekend weer verder freubelen met de tips, en anders toch maar even langs de huisarst. Wie weet ziet hij het nu wel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven