Pasta..!
zaterdag 3 november 2007 om 12:26
Hoi, ik ben zelf een fervent pasta-eter, en daarom lijkt het me leuk om hier je favoriete pastarecept neer te zetten. Dan kunnen we het allemaal uitproberen!
Zelf vind ik deze erg lekker:
Nodig:
een dunne prei
een teen knoflook
klein bakje slagroom
een ons gerookt ontbijtspek
een blik gepelde tomaten
een klein blikje tomatenpuree
een ons geraspte kaas
tijm
tagliatelle
Snijd de prei in kleine ringen, pers de knoflook. Fruit in een hapjespan. Daarna de gesneden ontbijtspek erbij. Aanbakken. Omroeren. Daarna: het blik gepelde tomaten erbij, mèt vocht. Roeren enzo.(Je kent dat wel).
Daarna: blikje tomatenpuree erbij. Roeren. Als laatste het potje slagroom erbij.
Weer even laten pruttelen. Daarna: een gedeelte van de geraspte kaas erbij. Weer even lekker laten pruttelen. Maak het gerecht af met wat tijm.
Kook ondertussen de tagliatelle.
Serveren met de rest van de kaas.
Het smaakt echt zalig.
Zelf vind ik deze erg lekker:
Nodig:
een dunne prei
een teen knoflook
klein bakje slagroom
een ons gerookt ontbijtspek
een blik gepelde tomaten
een klein blikje tomatenpuree
een ons geraspte kaas
tijm
tagliatelle
Snijd de prei in kleine ringen, pers de knoflook. Fruit in een hapjespan. Daarna de gesneden ontbijtspek erbij. Aanbakken. Omroeren. Daarna: het blik gepelde tomaten erbij, mèt vocht. Roeren enzo.(Je kent dat wel).
Daarna: blikje tomatenpuree erbij. Roeren. Als laatste het potje slagroom erbij.
Weer even laten pruttelen. Daarna: een gedeelte van de geraspte kaas erbij. Weer even lekker laten pruttelen. Maak het gerecht af met wat tijm.
Kook ondertussen de tagliatelle.
Serveren met de rest van de kaas.
Het smaakt echt zalig.
zaterdag 3 november 2007 om 13:41
Ik vind heel veel pasta's lekker, één er van is deze:
1 groot pakje boursin
250 gram spekjes
1 preitje
2 a 3 uien
2 tenen knoflook
250 gr. champignons
1 rode paprika
(Courgette eventueel ook nog er doorheen)
volkoren spaghetti
Verse peper en eventueel zout
Bak de spekjes uit, daarna de groenten er doorheen roerbakken. Als laatste de boursin er doorheen. Verse peper en eventueel zout toevoegen. Kook er volkoren spaghetti bij, heerlijk!
1 groot pakje boursin
250 gram spekjes
1 preitje
2 a 3 uien
2 tenen knoflook
250 gr. champignons
1 rode paprika
(Courgette eventueel ook nog er doorheen)
volkoren spaghetti
Verse peper en eventueel zout
Bak de spekjes uit, daarna de groenten er doorheen roerbakken. Als laatste de boursin er doorheen. Verse peper en eventueel zout toevoegen. Kook er volkoren spaghetti bij, heerlijk!
zaterdag 3 november 2007 om 14:19
500 gr champignonnen
1 potje pesto.
een flesje koksroom
olijfolie
penne pasta
bak de champignonnen in de olijfolie, gooi het potje pesto er doorheen goed roeren, giet een of twee flesje koksroom er door heen, roeren ... kiep de gekookte penne er doorheen ... beetje op smaak maken met peper ...
hatsjiekiedee!!
1 potje pesto.
een flesje koksroom
olijfolie
penne pasta
bak de champignonnen in de olijfolie, gooi het potje pesto er doorheen goed roeren, giet een of twee flesje koksroom er door heen, roeren ... kiep de gekookte penne er doorheen ... beetje op smaak maken met peper ...
hatsjiekiedee!!
zaterdag 3 november 2007 om 15:15
Ik ga denk ik 1 van deze uitproberen vanavond!
Gister heb ik deze gemaakt: (ook heel simpel.)
Het heet Spametto (spaghetti met tonijn)
Nodig:
een blikje tonijn in olijfolie
knoflook, lekker veel.
een grote ui
een flesje koksroom (of iets aanverwants)
spaghetti
Fruit de knoflook en het ui. Wanneer het een beetje aangebakken is, uitgelekte tonijn erbij. Roeren.
Koksroom erbij. Niet te lang laten koken, want dan is het niet lekker meer.
Serveren met spaghetti, geraspte kaas en evt een heerlijke salade!
Echt heel lekker, iedereen die dit bij mij eet vindt het verukkelijk.
Gister heb ik deze gemaakt: (ook heel simpel.)
Het heet Spametto (spaghetti met tonijn)
Nodig:
een blikje tonijn in olijfolie
knoflook, lekker veel.
een grote ui
een flesje koksroom (of iets aanverwants)
spaghetti
Fruit de knoflook en het ui. Wanneer het een beetje aangebakken is, uitgelekte tonijn erbij. Roeren.
Koksroom erbij. Niet te lang laten koken, want dan is het niet lekker meer.
Serveren met spaghetti, geraspte kaas en evt een heerlijke salade!
Echt heel lekker, iedereen die dit bij mij eet vindt het verukkelijk.
zaterdag 3 november 2007 om 15:52
quote:Yamuna schreef op 03 november 2007 @ 14:19:
500 gr champignonnen
1 potje pesto.
een flesje koksroom
olijfolie
penne pasta
hatsjiekiedee!!ook lekker is om er een flinke hand bladspinazie doorheen te gooien.(en een handje fij gensneden tomaat) voor de pesto en koksroom er bijgaan ...
500 gr champignonnen
1 potje pesto.
een flesje koksroom
olijfolie
penne pasta
hatsjiekiedee!!ook lekker is om er een flinke hand bladspinazie doorheen te gooien.(en een handje fij gensneden tomaat) voor de pesto en koksroom er bijgaan ...
zaterdag 3 november 2007 om 16:14
Heel simpel en makkelijk, maar heel lekker:
-penne
-zongedroogde tomaatjes
-kaas
-tonijn
-pijnboompitjes
-blikje tomatenpuree
-pastakruiden
Allemaal in een pan en mengen maar. Ik doe altijd eerst een beetje olijfolie over de pasta voor ik de rest er bij doe.
Nog een andere:
-penne
-artisjokharten
-pijnboompitten
-tonijn
Ook door elkaar husselen en dan op een bedje van rucola leggen
Nog eentje dan:
-penne
-spekreepjes
-mengsel van geroerbakte spruitjes, zongedroogde tomaatjes en pastakruiden
-kaas
-penne
-zongedroogde tomaatjes
-kaas
-tonijn
-pijnboompitjes
-blikje tomatenpuree
-pastakruiden
Allemaal in een pan en mengen maar. Ik doe altijd eerst een beetje olijfolie over de pasta voor ik de rest er bij doe.
Nog een andere:
-penne
-artisjokharten
-pijnboompitten
-tonijn
Ook door elkaar husselen en dan op een bedje van rucola leggen
Nog eentje dan:
-penne
-spekreepjes
-mengsel van geroerbakte spruitjes, zongedroogde tomaatjes en pastakruiden
-kaas
zaterdag 3 november 2007 om 16:16
zaterdag 3 november 2007 om 16:43
ik maak wel eens pasta met kipfilet:
Nodig v 2 personen:
-2 stukjes kipfilet
-potje rode pesto
-2 blikken tomaat
-1zak verse spinazie
-tagliatelle-geraspte kaas
Kipfilet met lekkere kruiden aanbakken, pesto en tomaten erbij, roeren tot het kookt, tagliatelle koken.
Daarna pasta op bord scheppen, wat rauwe spinazie erover, daarna de saus, dan wat kaas... Heerlijk! en het ziet er ook erg leuk uit!
Nodig v 2 personen:
-2 stukjes kipfilet
-potje rode pesto
-2 blikken tomaat
-1zak verse spinazie
-tagliatelle-geraspte kaas
Kipfilet met lekkere kruiden aanbakken, pesto en tomaten erbij, roeren tot het kookt, tagliatelle koken.
Daarna pasta op bord scheppen, wat rauwe spinazie erover, daarna de saus, dan wat kaas... Heerlijk! en het ziet er ook erg leuk uit!
zondag 4 november 2007 om 00:49
Pasta carbonara
350 gram pasta (b.v. farfalle)
3 eieren
stukje parmesan
150 gram spekjes
knoflook
kook de pasta al dente, giet af. Klop de eieren los en rasp de parmesan erdoor heen. Giet de eieren door de pasta en verwarm tot het stolt. Bak ondertussen de spekjes bruin in een pan en pers de knoflook erboven uit. Voeg toe aan de pasta.
Heel snel klaar en erg lekker!
350 gram pasta (b.v. farfalle)
3 eieren
stukje parmesan
150 gram spekjes
knoflook
kook de pasta al dente, giet af. Klop de eieren los en rasp de parmesan erdoor heen. Giet de eieren door de pasta en verwarm tot het stolt. Bak ondertussen de spekjes bruin in een pan en pers de knoflook erboven uit. Voeg toe aan de pasta.
Heel snel klaar en erg lekker!
zondag 4 november 2007 om 00:52
Spinazielasagne
300 gram gehakt
2 uien
2 teentjes knoflook
150 gram champigons
250 gram spinazie
4 e.l. kruidenkaas (boursin, paturain, etc.)
2 dl slagroom
200 gram geraspte belegen kaas
lasagnebladen
100 gram feta
1 e.l. italiaanse kruiden
Rul het gehakt. Snipper de ui en de knoflook en voeg toe aan het gehakt. Snij de champigons in plakjes en voeg toe. Laat even meebakken en voeg de spinazie toe. Regelmatig roeren!
Verwarm de oven voor op 200C.
Voeg de kruidenkaas toe en laat smelten. Snij de feta in blokjes en roer erdoorheen.
Vet een overschaal in en schep om en om het gehaktmengsel en de lasagnebladen toe. Begin met een laag gehakt en eindig met een laag lasagnebladen. Schenk de slagroom erover (zorg dat alle lasagnebladen bedekt zijn!), strooi de italiaanse kruiden en de kaas erover.
Laat de lasagne in ca. 35 minuten gaar worden
Ook erg lekker!
300 gram gehakt
2 uien
2 teentjes knoflook
150 gram champigons
250 gram spinazie
4 e.l. kruidenkaas (boursin, paturain, etc.)
2 dl slagroom
200 gram geraspte belegen kaas
lasagnebladen
100 gram feta
1 e.l. italiaanse kruiden
Rul het gehakt. Snipper de ui en de knoflook en voeg toe aan het gehakt. Snij de champigons in plakjes en voeg toe. Laat even meebakken en voeg de spinazie toe. Regelmatig roeren!
Verwarm de oven voor op 200C.
Voeg de kruidenkaas toe en laat smelten. Snij de feta in blokjes en roer erdoorheen.
Vet een overschaal in en schep om en om het gehaktmengsel en de lasagnebladen toe. Begin met een laag gehakt en eindig met een laag lasagnebladen. Schenk de slagroom erover (zorg dat alle lasagnebladen bedekt zijn!), strooi de italiaanse kruiden en de kaas erover.
Laat de lasagne in ca. 35 minuten gaar worden
Ook erg lekker!
zondag 4 november 2007 om 00:55
Nog eentje dan, ook erg lekker en snel klaar. Ook lekker als lunch of om ergens mee naar toe te nemen.
Pasta-salade met zalm en avocado
300 gram fussili (tricolore)
125 gram gerookte zalm
2 kleine tomaten
2 kleine avocado's
125 gram creme fraiche
dille
peper
zout
Kook de pasta gaar. Giet af, doe in een schaal en roer de creme fraiche erdoor. Laat afkoelen.
Snij de tomaten, zalm en avocado's in stukjes en roer door de pasta. Maak op smaak met dille, peper en zout.
Pasta-salade met zalm en avocado
300 gram fussili (tricolore)
125 gram gerookte zalm
2 kleine tomaten
2 kleine avocado's
125 gram creme fraiche
dille
peper
zout
Kook de pasta gaar. Giet af, doe in een schaal en roer de creme fraiche erdoor. Laat afkoelen.
Snij de tomaten, zalm en avocado's in stukjes en roer door de pasta. Maak op smaak met dille, peper en zout.
zondag 4 november 2007 om 09:21
quote:Zamirah schreef op 03 november 2007 @ 20:26:
Die met de champions, Yamuna! ik heb inmiddels de ingredienten gekocht.
dat recept heb ik gekregen van een kroatische vriendin van mij.
dat ik bij haar bleef eten smaakte het me zo goed dat ik met het schaamrood op de kaken vroeg of ik wat mee mocht voor de volgende dag ( schaamde me kapot , maar het was zooooo lekker !!)
zij vond het het ultieme compliment voor haar kook kunsten
Die met de champions, Yamuna! ik heb inmiddels de ingredienten gekocht.
dat recept heb ik gekregen van een kroatische vriendin van mij.
dat ik bij haar bleef eten smaakte het me zo goed dat ik met het schaamrood op de kaken vroeg of ik wat mee mocht voor de volgende dag ( schaamde me kapot , maar het was zooooo lekker !!)
zij vond het het ultieme compliment voor haar kook kunsten
zondag 4 november 2007 om 11:58
pasta (die wokkels)
champignons
roomkaas of kookroom
evt kip
mosterd
peper en zout
kook de pasta gaar, bak de kip en/of de champignons voeg de roomkaas of kookroom toe, voeg naar smaak mosterd bij (voor mij enkele eetlepels) en voeg naar smaak peper en zout bij. Voeg samen met de pasta en eet smakelijk. Evt ipv pasta ook heerlijk met geroosterd brood of stokbrood.
champignons
roomkaas of kookroom
evt kip
mosterd
peper en zout
kook de pasta gaar, bak de kip en/of de champignons voeg de roomkaas of kookroom toe, voeg naar smaak mosterd bij (voor mij enkele eetlepels) en voeg naar smaak peper en zout bij. Voeg samen met de pasta en eet smakelijk. Evt ipv pasta ook heerlijk met geroosterd brood of stokbrood.
zondag 4 november 2007 om 13:15
Deze staat hier nu in de oven:
penne met zalm en room/groentensaus
- penne koken en zalmmootjes bakken
- ondertussen de saus maken: uitje fruiten in wat boter, afblussen met scheutje sherry (of cognac), glas water en een visbouillonblokje erbij, beetje laten inkoken. Van het vuur nemen en een flinke scheut kookroom erdoorheen (niet meer laten koken!). Schijfjes champignon, snippers bieslook en stukjes tomaat toevoegen. Zalmmootjes in stukjes brokkelen en onder de saus mengen.
- gekookte penne in ovenschotel, saus eroverheen gieten en alles goed mengen
- blokje gruyèrekaas eroverheen raspen
- kaas laten smelten onder de grill
SMAKELIJK! (heerlijk met een glas koele witte wijn en stokbrood).
penne met zalm en room/groentensaus
- penne koken en zalmmootjes bakken
- ondertussen de saus maken: uitje fruiten in wat boter, afblussen met scheutje sherry (of cognac), glas water en een visbouillonblokje erbij, beetje laten inkoken. Van het vuur nemen en een flinke scheut kookroom erdoorheen (niet meer laten koken!). Schijfjes champignon, snippers bieslook en stukjes tomaat toevoegen. Zalmmootjes in stukjes brokkelen en onder de saus mengen.
- gekookte penne in ovenschotel, saus eroverheen gieten en alles goed mengen
- blokje gruyèrekaas eroverheen raspen
- kaas laten smelten onder de grill
SMAKELIJK! (heerlijk met een glas koele witte wijn en stokbrood).
zondag 4 november 2007 om 13:43
Een lekker maar niet zo gezond recept:
Nodig:
- 300 gram gehakt
- gebakken spekjes
- zakje geraspte oude kaas
- klein flesje witte wijn
- spaghetti (een handvol??)
- 4 eieren
- 50 gram boter
Bak de spekjes uit en rul het gehakt.
Kook daarna de spaghetti en maak tegelijk de spaghettisaus: eerst 50 gram boter laten smelten in een (steel)pannetje. Zet het vuur laag. Als dit is gesmolten doe je er zo'n klein flesje witte wijn bij. Als dat warm is doe je er vier losgeklopte eieren bij. Goed blijven roeren met een garde, anders gaat het schiften. Als laatste doe je er driekwart zakje geraspte oude kaas bij. Je moet er wel steeds in blijven roeren anders gaat het klonteren. Op een gegeven moment is het helemaal gesmolten en wordt het dikker. Als de spaghetti gaar is is de saus meestal ook ongeveer goed. (wel zorgen dat het bijna kookt, i.v.m. de eieren) Giet de spaghetti af en laat hem schrikken onder koud water. Doe als eerste het gerulde gehakt erbij, en daarna de gebakken spekjes. Je kunt de saus er apart bijgeven, maar ik doe het er meestal zelf al doorheen. Als laatste het restje geraspte kaas er overheen en je kunt er wat sla bij serveren omdat er verder geen groenten ofzo inzitten. Het is vreselijk machtig en je zit er de rest van de avond vol van, maar het is wel lekker!
Nodig:
- 300 gram gehakt
- gebakken spekjes
- zakje geraspte oude kaas
- klein flesje witte wijn
- spaghetti (een handvol??)
- 4 eieren
- 50 gram boter
Bak de spekjes uit en rul het gehakt.
Kook daarna de spaghetti en maak tegelijk de spaghettisaus: eerst 50 gram boter laten smelten in een (steel)pannetje. Zet het vuur laag. Als dit is gesmolten doe je er zo'n klein flesje witte wijn bij. Als dat warm is doe je er vier losgeklopte eieren bij. Goed blijven roeren met een garde, anders gaat het schiften. Als laatste doe je er driekwart zakje geraspte oude kaas bij. Je moet er wel steeds in blijven roeren anders gaat het klonteren. Op een gegeven moment is het helemaal gesmolten en wordt het dikker. Als de spaghetti gaar is is de saus meestal ook ongeveer goed. (wel zorgen dat het bijna kookt, i.v.m. de eieren) Giet de spaghetti af en laat hem schrikken onder koud water. Doe als eerste het gerulde gehakt erbij, en daarna de gebakken spekjes. Je kunt de saus er apart bijgeven, maar ik doe het er meestal zelf al doorheen. Als laatste het restje geraspte kaas er overheen en je kunt er wat sla bij serveren omdat er verder geen groenten ofzo inzitten. Het is vreselijk machtig en je zit er de rest van de avond vol van, maar het is wel lekker!
zondag 4 november 2007 om 14:59