Pasta..!
zaterdag 3 november 2007 om 12:26
Hoi, ik ben zelf een fervent pasta-eter, en daarom lijkt het me leuk om hier je favoriete pastarecept neer te zetten. Dan kunnen we het allemaal uitproberen!
Zelf vind ik deze erg lekker:
Nodig:
een dunne prei
een teen knoflook
klein bakje slagroom
een ons gerookt ontbijtspek
een blik gepelde tomaten
een klein blikje tomatenpuree
een ons geraspte kaas
tijm
tagliatelle
Snijd de prei in kleine ringen, pers de knoflook. Fruit in een hapjespan. Daarna de gesneden ontbijtspek erbij. Aanbakken. Omroeren. Daarna: het blik gepelde tomaten erbij, mèt vocht. Roeren enzo.(Je kent dat wel).
Daarna: blikje tomatenpuree erbij. Roeren. Als laatste het potje slagroom erbij.
Weer even laten pruttelen. Daarna: een gedeelte van de geraspte kaas erbij. Weer even lekker laten pruttelen. Maak het gerecht af met wat tijm.
Kook ondertussen de tagliatelle.
Serveren met de rest van de kaas.
Het smaakt echt zalig.
Zelf vind ik deze erg lekker:
Nodig:
een dunne prei
een teen knoflook
klein bakje slagroom
een ons gerookt ontbijtspek
een blik gepelde tomaten
een klein blikje tomatenpuree
een ons geraspte kaas
tijm
tagliatelle
Snijd de prei in kleine ringen, pers de knoflook. Fruit in een hapjespan. Daarna de gesneden ontbijtspek erbij. Aanbakken. Omroeren. Daarna: het blik gepelde tomaten erbij, mèt vocht. Roeren enzo.(Je kent dat wel).
Daarna: blikje tomatenpuree erbij. Roeren. Als laatste het potje slagroom erbij.
Weer even laten pruttelen. Daarna: een gedeelte van de geraspte kaas erbij. Weer even lekker laten pruttelen. Maak het gerecht af met wat tijm.
Kook ondertussen de tagliatelle.
Serveren met de rest van de kaas.
Het smaakt echt zalig.
zondag 8 maart 2009 om 11:35
Lekker snelle, makkelijke pasta; als je op tijd staat!
Gebaseerd op twee personen
- 1 ui
- 2 teentjes knoflook
- 1 paprika
- 500 gram spaghetti
- 2 potten pastasaus, bijvoorbeeld van Bertolli, maar de Aldi variant met olijven of paprika is ook errug lekker!
- 2 blikjes unox 'gehaktballetjes in tomatensaus'
- een beetje basilicum
Kook de spaghetti, daarna afgieten.
De ui, knoflook en paprika snijden, samen met de gehaktballetjes en de potten pastasaus bij de spaghetti toevoegen. Tot slot een beetje basilicum, en klaar is kees.
Raad eens wat mijn kereltje en ik vaak eten als we op tijd staan
Gebaseerd op twee personen
- 1 ui
- 2 teentjes knoflook
- 1 paprika
- 500 gram spaghetti
- 2 potten pastasaus, bijvoorbeeld van Bertolli, maar de Aldi variant met olijven of paprika is ook errug lekker!
- 2 blikjes unox 'gehaktballetjes in tomatensaus'
- een beetje basilicum
Kook de spaghetti, daarna afgieten.
De ui, knoflook en paprika snijden, samen met de gehaktballetjes en de potten pastasaus bij de spaghetti toevoegen. Tot slot een beetje basilicum, en klaar is kees.
Raad eens wat mijn kereltje en ik vaak eten als we op tijd staan
maandag 17 augustus 2009 om 17:29
quote:GigiliG schreef op 21 april 2009 @ 21:41:
mijn favoriet is
stukjes zalm bakken, kruiden met peper en zout, gekookte doperwten erbij, roeren met room
pasta maken en verse dille in stukjes erin doen
lekker met tagiatelle
So good!
variant hierop wat ik gehoord heb van een collega, schijnt heerlijk te zijn, moet het nog proberen.
Ui en stukjes gerookte zalm bakken, rode pot Boursin erbij, room erbij, dit alles doorheen de pasta.
mijn favoriet is
stukjes zalm bakken, kruiden met peper en zout, gekookte doperwten erbij, roeren met room
pasta maken en verse dille in stukjes erin doen
lekker met tagiatelle
So good!
variant hierop wat ik gehoord heb van een collega, schijnt heerlijk te zijn, moet het nog proberen.
Ui en stukjes gerookte zalm bakken, rode pot Boursin erbij, room erbij, dit alles doorheen de pasta.
maandag 17 augustus 2009 om 17:39
Weet niet of er al zoiets bij staat, maar een heel lekker recept vind ik:
-pasta
-kipfilet
-cherrytomaatjes
-olijven
-rucola
-creme fraiche
-kruidenkaas
Pasta koken. In andere pan kipfilet (in blokjes) aanbakken. Dan creme fraiche en kruidenkaas erdoorheen. De hoeveelheden hiervan kan je zelf bepalen, wat je lekker vindt en hoe je dik je de saus wil hebben.
Dit even laten sudderen. Als de pasta bijna klaar is de cherrytomaatjes (gehalveerd) en olijven door de saus roeren en even meewarmen. Veel peper erdoor en wat zout.
Aan tafel een schaal rucola erbij zetten, wat je in stukjes scheurt en door het eten roert.
-pasta
-kipfilet
-cherrytomaatjes
-olijven
-rucola
-creme fraiche
-kruidenkaas
Pasta koken. In andere pan kipfilet (in blokjes) aanbakken. Dan creme fraiche en kruidenkaas erdoorheen. De hoeveelheden hiervan kan je zelf bepalen, wat je lekker vindt en hoe je dik je de saus wil hebben.
Dit even laten sudderen. Als de pasta bijna klaar is de cherrytomaatjes (gehalveerd) en olijven door de saus roeren en even meewarmen. Veel peper erdoor en wat zout.
Aan tafel een schaal rucola erbij zetten, wat je in stukjes scheurt en door het eten roert.
vrijdag 9 april 2010 om 19:45
Ik heb even een pasta-vraag.
Ik heb vanavond voor het eerst spaghetti aglio olio gemaakt, precies volgens onderstaand recept maar ik vond het een beetje flauw.
Kook de spaghetti beetgaar in royaal gezouten water.
Pel de knoflooktenen en snijd ze in dunne plakjes. Maak de chilipeper schoon, verwijder desgewenst de zaadlijsten en snijd in ringetjes.
Verwarm tweederde van de olijfolie in een steelpannetje en laat hierin de knoflook zachtjes een paar minuten fruiten zonder te kleuren.
Voeg de chilipeper toe en laat nog een minuut zachtjes pruttelen. Hak intussen de blaadjes van de peterselie fijn.
Giet de spaghetti af en vang een half kopje kookvocht op. Doe de spaghetti terug in de pan, samen met het kookvocht en de knoflook-peperolie.
Zet de pan op laag vuur, voeg de resterende olijfolie en de peterselie toe. Warm het geheel nog dertig seconden door terwijl je voortdurend omschept. Serveer direct.
Maken jullie deze pasta net zo of heb je nog een tip om het wat minder flauw te maken? Uiteindelijk heb ik er nog wat zout op gemieterd en smaakte het lekker, maar ik heb het idee dat ik nog iets mis.
Iemand een tip?
Ik heb vanavond voor het eerst spaghetti aglio olio gemaakt, precies volgens onderstaand recept maar ik vond het een beetje flauw.
Kook de spaghetti beetgaar in royaal gezouten water.
Pel de knoflooktenen en snijd ze in dunne plakjes. Maak de chilipeper schoon, verwijder desgewenst de zaadlijsten en snijd in ringetjes.
Verwarm tweederde van de olijfolie in een steelpannetje en laat hierin de knoflook zachtjes een paar minuten fruiten zonder te kleuren.
Voeg de chilipeper toe en laat nog een minuut zachtjes pruttelen. Hak intussen de blaadjes van de peterselie fijn.
Giet de spaghetti af en vang een half kopje kookvocht op. Doe de spaghetti terug in de pan, samen met het kookvocht en de knoflook-peperolie.
Zet de pan op laag vuur, voeg de resterende olijfolie en de peterselie toe. Warm het geheel nog dertig seconden door terwijl je voortdurend omschept. Serveer direct.
Maken jullie deze pasta net zo of heb je nog een tip om het wat minder flauw te maken? Uiteindelijk heb ik er nog wat zout op gemieterd en smaakte het lekker, maar ik heb het idee dat ik nog iets mis.
Iemand een tip?
vrijdag 9 april 2010 om 19:52
Hmmm...je zou zeggen dat er met de knoflook en chilipeper wel genoeg bite in zou moeten proeven... misschien nog wat extra teentjes knoflook, of een gesnipperd uitje, of een mespuntje sambal? Of rucola erdoor scheppen voor het opdienen? En een beetje parmezaanse kaas? (ik vind het wat saai klinken, eerlijk gezegd)
vrijdag 9 april 2010 om 20:14
Queenie, maar ik heb het wel eens gegeten in een restaurant en dan smaakt het toch echt "voller". Ik dacht, misschien mis ik toch nog een ingredient, of waren de verhoudingen verkeerd.
Pijnboompitjes vind ik ook een goed idee voor de volgende keer. En misschien wat bacon of ham voor de zoutigheid.
Of misschien andere olijfolie. Welke smaakt het zoutst?
Pijnboompitjes vind ik ook een goed idee voor de volgende keer. En misschien wat bacon of ham voor de zoutigheid.
Of misschien andere olijfolie. Welke smaakt het zoutst?
zaterdag 10 april 2010 om 10:13
quote:noahtb schreef op 10 april 2010 @ 05:10:
@Evidenza: Ik doe er altijd een klein beetje room doorheen, inderdaad om het voller te maken.
De knoflook maak ik in de vijzel fijn met wat zeezout, anders is het gerecht zo flauw. Afmaken met echte parmezaan.Dat vind ik een goeie, dat ga ik de volgende keer ook doen. Thanks.
@Evidenza: Ik doe er altijd een klein beetje room doorheen, inderdaad om het voller te maken.
De knoflook maak ik in de vijzel fijn met wat zeezout, anders is het gerecht zo flauw. Afmaken met echte parmezaan.Dat vind ik een goeie, dat ga ik de volgende keer ook doen. Thanks.