Pasta..!
zaterdag 3 november 2007 om 12:26
Hoi, ik ben zelf een fervent pasta-eter, en daarom lijkt het me leuk om hier je favoriete pastarecept neer te zetten. Dan kunnen we het allemaal uitproberen!
Zelf vind ik deze erg lekker:
Nodig:
een dunne prei
een teen knoflook
klein bakje slagroom
een ons gerookt ontbijtspek
een blik gepelde tomaten
een klein blikje tomatenpuree
een ons geraspte kaas
tijm
tagliatelle
Snijd de prei in kleine ringen, pers de knoflook. Fruit in een hapjespan. Daarna de gesneden ontbijtspek erbij. Aanbakken. Omroeren. Daarna: het blik gepelde tomaten erbij, mèt vocht. Roeren enzo.(Je kent dat wel).
Daarna: blikje tomatenpuree erbij. Roeren. Als laatste het potje slagroom erbij.
Weer even laten pruttelen. Daarna: een gedeelte van de geraspte kaas erbij. Weer even lekker laten pruttelen. Maak het gerecht af met wat tijm.
Kook ondertussen de tagliatelle.
Serveren met de rest van de kaas.
Het smaakt echt zalig.
Zelf vind ik deze erg lekker:
Nodig:
een dunne prei
een teen knoflook
klein bakje slagroom
een ons gerookt ontbijtspek
een blik gepelde tomaten
een klein blikje tomatenpuree
een ons geraspte kaas
tijm
tagliatelle
Snijd de prei in kleine ringen, pers de knoflook. Fruit in een hapjespan. Daarna de gesneden ontbijtspek erbij. Aanbakken. Omroeren. Daarna: het blik gepelde tomaten erbij, mèt vocht. Roeren enzo.(Je kent dat wel).
Daarna: blikje tomatenpuree erbij. Roeren. Als laatste het potje slagroom erbij.
Weer even laten pruttelen. Daarna: een gedeelte van de geraspte kaas erbij. Weer even lekker laten pruttelen. Maak het gerecht af met wat tijm.
Kook ondertussen de tagliatelle.
Serveren met de rest van de kaas.
Het smaakt echt zalig.
zondag 4 november 2007 om 15:02
pasta
pakje slagroom
2 eieren
uitje
champignons
kip of spekjes, net wat je lekker vindt.
peper en zout
vlees bakken. Uitje en champignons erbij. Pakje slagroom erdoor, flink knoflook erdoor en tot slot een geklutst ei erdoor roeren. Peper en zout naar smaak toevoegen.Serveren met pasta. Ook deze is heel machtig maar wel lekker
pakje slagroom
2 eieren
uitje
champignons
kip of spekjes, net wat je lekker vindt.
peper en zout
vlees bakken. Uitje en champignons erbij. Pakje slagroom erdoor, flink knoflook erdoor en tot slot een geklutst ei erdoor roeren. Peper en zout naar smaak toevoegen.Serveren met pasta. Ook deze is heel machtig maar wel lekker
zondag 4 november 2007 om 15:04
heinz tomato frito
gehakt
peterselie
groente naar smaak
pasta
maggi
knoflook
peper en zout
citroensap
gehakt opzetten, groente erdoor. Peper, zout, maggi en knoflook erdoor. In een apart pannetje heinz tomato frito doen. Wat knoflook erdoor. Knoflook even goed door de saus laten opnemen. Dan pas over het gehakt / groentemengsel doen. Pasta erbij en als je wil wat kaas erover. Hmmmm.
gehakt
peterselie
groente naar smaak
pasta
maggi
knoflook
peper en zout
citroensap
gehakt opzetten, groente erdoor. Peper, zout, maggi en knoflook erdoor. In een apart pannetje heinz tomato frito doen. Wat knoflook erdoor. Knoflook even goed door de saus laten opnemen. Dan pas over het gehakt / groentemengsel doen. Pasta erbij en als je wil wat kaas erover. Hmmmm.
zondag 4 november 2007 om 15:09
Oké, komt ie... dit is erg makkelijk en ontzettend lekker.
Ingredienten
Penne
Gerookte zalm (diepvries)
Spinazie (diepvries)
Boursin (light)
Kook de pasta,
Doe de spinazie in de wok
Snijd de zalm in vierkantjes en voeg die bij de spinazie
Als laatste de hele boursin (80 gram) er bij.
Smakelijk!
Variatie: kan ook met champignonroerbakmix ipv spinazie
ps ik weet niet of Sonja dit leuk vindt, maar who cares...
Ingredienten
Penne
Gerookte zalm (diepvries)
Spinazie (diepvries)
Boursin (light)
Kook de pasta,
Doe de spinazie in de wok
Snijd de zalm in vierkantjes en voeg die bij de spinazie
Als laatste de hele boursin (80 gram) er bij.
Smakelijk!
Variatie: kan ook met champignonroerbakmix ipv spinazie
ps ik weet niet of Sonja dit leuk vindt, maar who cares...
zondag 4 november 2007 om 15:33
de pasta kun je in meeste recepten ook vervangen voor Gnocchi !!! lekker !!
Gnocchi ( spreek uit als njokkie)
pasta is gemaakt op basis van harde tarwe ( durum tarwe) en Gnocchi is pasta balletjes gemaakt op basis van aardappel. smaakt wel naar pasta, maar is iets anders van structuur. de kant en klaar verpakkingen van de appie hoef je alleen even in kokend water te gooien , zodra de gnocchi gaat drijven (2 a 3 minuten) is t gaar.
Gnocchi ( spreek uit als njokkie)
pasta is gemaakt op basis van harde tarwe ( durum tarwe) en Gnocchi is pasta balletjes gemaakt op basis van aardappel. smaakt wel naar pasta, maar is iets anders van structuur. de kant en klaar verpakkingen van de appie hoef je alleen even in kokend water te gooien , zodra de gnocchi gaat drijven (2 a 3 minuten) is t gaar.
zondag 4 november 2007 om 15:41
Wat een fijn topic! Ik ben dol op pasta!
Ik heb er ook een, ooit gevonden op internet, en een groot succes:
Ingrediënten (voor 4 personen) :
- 300 gram pasta (pappardelle)
- 8 plakken salami, in reepjes gesneden
- 2 varkenssaucijsjes
- 1 ei
- 1 el citroensap en 1 theelepel rasp
- snufje nootmuskaat
- ongeveer 60 ml slagroom
- (vers) geraspte parmezaanse kaas
- zeezout en vers gemalen peper
Kook de pasta. Zorg dat de pasta in het kokende water gaat als je begint met de worstjes op bakken. Snijd de worstjes in stukjes, en haal hun velletje ervanaf; bak ze dan in een grote koekenpan, samen met de salami (+/- tien minuten). Klop ondertussen in een kom het ei, het citroensap en de citroenrasp, gemalen zeezout, de nootmuskaat, de peper en de slagroom door elkaar.
Giet de pasta af en bewaar 100 ml kookvocht. Meng de pasta met het vlees in de pan en giet het slagroommengsel er overheen. Doe ook het kookvocht in de pan en meng alles goed door elkaar. Schep alles op borden en strooi de parmezaan erover.
Lekker met een salade en met rode wijn!
Ik heb er ook een, ooit gevonden op internet, en een groot succes:
Ingrediënten (voor 4 personen) :
- 300 gram pasta (pappardelle)
- 8 plakken salami, in reepjes gesneden
- 2 varkenssaucijsjes
- 1 ei
- 1 el citroensap en 1 theelepel rasp
- snufje nootmuskaat
- ongeveer 60 ml slagroom
- (vers) geraspte parmezaanse kaas
- zeezout en vers gemalen peper
Kook de pasta. Zorg dat de pasta in het kokende water gaat als je begint met de worstjes op bakken. Snijd de worstjes in stukjes, en haal hun velletje ervanaf; bak ze dan in een grote koekenpan, samen met de salami (+/- tien minuten). Klop ondertussen in een kom het ei, het citroensap en de citroenrasp, gemalen zeezout, de nootmuskaat, de peper en de slagroom door elkaar.
Giet de pasta af en bewaar 100 ml kookvocht. Meng de pasta met het vlees in de pan en giet het slagroommengsel er overheen. Doe ook het kookvocht in de pan en meng alles goed door elkaar. Schep alles op borden en strooi de parmezaan erover.
Lekker met een salade en met rode wijn!
zondag 4 november 2007 om 15:47
Mijn versie van Pasta Carbonara:
4 eieren
250 ml slagroom
pakje spekjes
1 pak spaghetti
1 zakje Grado Padano
Peper en Zout
Water opzetten voor spaghetti, en hier boulionblokje indoen.
Spekjes bakken en laten uitlekken op keukenpapier. Spaghetti koken.
De eieren en slagroom door elkaar roeren. Peper en zout erbij.
Spaghetti afgieten, en daarna gelijk het eimengsel erdoor roeren. Daarna spekjes en de kaas erdoor. Evt verse peterselie erop.
Eet smakelijk!
4 eieren
250 ml slagroom
pakje spekjes
1 pak spaghetti
1 zakje Grado Padano
Peper en Zout
Water opzetten voor spaghetti, en hier boulionblokje indoen.
Spekjes bakken en laten uitlekken op keukenpapier. Spaghetti koken.
De eieren en slagroom door elkaar roeren. Peper en zout erbij.
Spaghetti afgieten, en daarna gelijk het eimengsel erdoor roeren. Daarna spekjes en de kaas erdoor. Evt verse peterselie erop.
Eet smakelijk!
vrijdag 9 november 2007 om 20:30
quote:bikefan schreef op 03 november 2007 @ 13:41:
Ik vind heel veel pasta's lekker, één er van is deze:
1 groot pakje boursin
250 gram spekjes
1 preitje
2 a 3 uien
2 tenen knoflook
250 gr. champignons
1 rode paprika
(Courgette eventueel ook nog er doorheen)
volkoren spaghetti
Verse peper en eventueel zout
Bak de spekjes uit, daarna de groenten er doorheen roerbakken. Als laatste de boursin er doorheen. Verse peper en eventueel zout toevoegen. Kook er volkoren spaghetti bij, heerlijk!Ik heb deze vanavond klaargemaakt en het was erg lekker zelfs me broer die best wel een beetje een zeikerd is met eten had alles tot de laatste kruimel op dit recept is echt een blijvertje.
Ik vind heel veel pasta's lekker, één er van is deze:
1 groot pakje boursin
250 gram spekjes
1 preitje
2 a 3 uien
2 tenen knoflook
250 gr. champignons
1 rode paprika
(Courgette eventueel ook nog er doorheen)
volkoren spaghetti
Verse peper en eventueel zout
Bak de spekjes uit, daarna de groenten er doorheen roerbakken. Als laatste de boursin er doorheen. Verse peper en eventueel zout toevoegen. Kook er volkoren spaghetti bij, heerlijk!Ik heb deze vanavond klaargemaakt en het was erg lekker zelfs me broer die best wel een beetje een zeikerd is met eten had alles tot de laatste kruimel op dit recept is echt een blijvertje.
zaterdag 10 november 2007 om 22:33
quote:Salsita schreef op 05 november 2007 @ 22:42:
Hey Zamirah,
Mijn vriend heeft vandaag jouw recept voor me gemaakt: heerlijk!
Leuk topic, weer veel ideeen opgedaan. Thnx!
Welke bedoel je??? Spametto of die andere...
Een vriend van mij heeft vandaag deze voor mij gemaakt:
tagliatelle
gamba's
kookroom
ijsbergsla
witlof
peper
zout
knoflook
Fruit in een wok de gepelde gamba's. Daarna de gesneden witlof (het bittere hart er uithalen, svp) en de ijsbergsla meefruiten. Knoflook erbij.
Daarna de kookroom erbij, en op smaak maken met peper en zout.
Tagliatelle ondertussen koken.
Het smaakt verukkelijk!
Bon apetito...
Hey Zamirah,
Mijn vriend heeft vandaag jouw recept voor me gemaakt: heerlijk!
Leuk topic, weer veel ideeen opgedaan. Thnx!
Welke bedoel je??? Spametto of die andere...
Een vriend van mij heeft vandaag deze voor mij gemaakt:
tagliatelle
gamba's
kookroom
ijsbergsla
witlof
peper
zout
knoflook
Fruit in een wok de gepelde gamba's. Daarna de gesneden witlof (het bittere hart er uithalen, svp) en de ijsbergsla meefruiten. Knoflook erbij.
Daarna de kookroom erbij, en op smaak maken met peper en zout.
Tagliatelle ondertussen koken.
Het smaakt verukkelijk!
Bon apetito...
dinsdag 13 november 2007 om 16:21
Snelle champignon/thijm/citroenpasta
Pasta (spaghetti of tagliatelle)
Olijfolie
Verse thijm (paar takjes plukken, naar smaak)
Knoflook (2 tenen minimaal!)
1 x "zest" van een grote of 2 kleinere citroenen
1 of 2 bakken kastanjechampignons (ik doe 2!)
bos bladpeterselie (niet die gekrulde dus), geplukt en fijngehakt
parmesaanse kaas
Pastawater opzetten, ondertussen hapjespan warm maken, flinke scheut olijfolie, dan knof + thijmblaadjes erin, even in laten trekken op laag vuur champignons erbij (pasta gaan koken zodra water kookt) zwarte peper (of chili!) en zout naar smaak toevoegen. Pasta afgieten, wat water achterhouden! (halve mok) Eerst de citroenrasp door de champignons roeren. Dan pasta bij de champignons etc toevoegen, achtergehouden kookwater van de pasta erbij. Doorroeren en warm maken indien nodig dan pas peterselie erbij en parmesaan naar smaak.
Eet smakelijk! Nb: lekker hierbij is een tomatensalade met balsamico dressing.
Pasta (spaghetti of tagliatelle)
Olijfolie
Verse thijm (paar takjes plukken, naar smaak)
Knoflook (2 tenen minimaal!)
1 x "zest" van een grote of 2 kleinere citroenen
1 of 2 bakken kastanjechampignons (ik doe 2!)
bos bladpeterselie (niet die gekrulde dus), geplukt en fijngehakt
parmesaanse kaas
Pastawater opzetten, ondertussen hapjespan warm maken, flinke scheut olijfolie, dan knof + thijmblaadjes erin, even in laten trekken op laag vuur champignons erbij (pasta gaan koken zodra water kookt) zwarte peper (of chili!) en zout naar smaak toevoegen. Pasta afgieten, wat water achterhouden! (halve mok) Eerst de citroenrasp door de champignons roeren. Dan pasta bij de champignons etc toevoegen, achtergehouden kookwater van de pasta erbij. Doorroeren en warm maken indien nodig dan pas peterselie erbij en parmesaan naar smaak.
Eet smakelijk! Nb: lekker hierbij is een tomatensalade met balsamico dressing.
dinsdag 13 november 2007 om 16:26
Oeh, lekker allemaal. De meeste recepten vind ik wél erg vet, met al dat spek en al die room enzo.
Mijn favorieten:
Spaghetti (of linguine) aglio e olio
Pasta gaarkoken in water met zout (ik vind de linguine van De Cecco het lekkerst)
flink wat teentjes knoflook pellen (ik pak er meestal 6 voor 2 personen) en in kleine stukjes snijden (als je niet wilt dat ze erin blijven kun je er ook voor kiezen de teentjes te pletten en na het fruiten weer te verwijderen)
Laag goede olijfolie in een pan verhitten
Knoflook erbij, zacht laten fruiten zodat de olie de smaak goed opneemt en de stukjes niet verbranden
Na enkele minuten een theelepel sambal oelek toevoegen (of verse pepertjes in stukjes snijden, maar dit is zeker zo handig vind ik en heb ik altijd in huis)
Spaghetti erdoor husselen
Eventueel wat zwarte peper erover
(zelf ben ik, erg hè, nogal van de maggi en doe daarvan ook een scheut bij)
Geraspte of geschaafde kaas erbij (oude kaas naar eigen smaak, of Parmesan, of Pecorino)
Smullen maar.
Linguine (of willekeurig welke andere soort natuurlijk) in kip-pesto-honingsaus
Voor 2 personen:
ongeveer 200 gram kipfilet, in stukjes
olie
ui, gesnipperd
knoflook, gesnipperd
witte wijn
groene pesto
honing
kruiden naar smaak
Verhit de olijfolie, fruit ui en knoflook tot het glazig ziet.
Kipfilet toevoegen, meebakken, op niet te hoog vuur. (Je kunt ook eerst de ui en knoflook weer uit de pan halen, dan kip op hoog vuur en daarna ui en knoflook weer toevoegen, dat gaat iets sneller maar ik vind bij dit gerecht niet al te fors gebakken kip lekkerder)
Zelf voeg ik hierna altijd een scheut ketjap manis toe, maar daar moet je van houden.
Twee lepels pesto toevoegen, doorroeren op laag vuur.
Ongeveer 1,5 dl witte wijn erbij, even aan de kook laten komen en meteen weer laag zetten.
(Ik doe hier dan zelf nog een tablet kippenbouillon erbij, maar ook dat is naar smaak, het hoeft niet persé)
Wat kruiden; zwarte peper, koenjit, net wat je lekker vindt.
Eventueel scheutje melk en/of water.
Een paar minuten laten warmen tegen de kook aan.
Twee tot drie eetlepels honing toevoegen, doorroeren.
Klaar.
Saus eventueel wat bijbinden met bloem of - hoe handig - Allesbinder.
Eventueel serveren met kaas.
Smullen maarrrrrrrrr!!!
xx lisa.
Mijn favorieten:
Spaghetti (of linguine) aglio e olio
Pasta gaarkoken in water met zout (ik vind de linguine van De Cecco het lekkerst)
flink wat teentjes knoflook pellen (ik pak er meestal 6 voor 2 personen) en in kleine stukjes snijden (als je niet wilt dat ze erin blijven kun je er ook voor kiezen de teentjes te pletten en na het fruiten weer te verwijderen)
Laag goede olijfolie in een pan verhitten
Knoflook erbij, zacht laten fruiten zodat de olie de smaak goed opneemt en de stukjes niet verbranden
Na enkele minuten een theelepel sambal oelek toevoegen (of verse pepertjes in stukjes snijden, maar dit is zeker zo handig vind ik en heb ik altijd in huis)
Spaghetti erdoor husselen
Eventueel wat zwarte peper erover
(zelf ben ik, erg hè, nogal van de maggi en doe daarvan ook een scheut bij)
Geraspte of geschaafde kaas erbij (oude kaas naar eigen smaak, of Parmesan, of Pecorino)
Smullen maar.
Linguine (of willekeurig welke andere soort natuurlijk) in kip-pesto-honingsaus
Voor 2 personen:
ongeveer 200 gram kipfilet, in stukjes
olie
ui, gesnipperd
knoflook, gesnipperd
witte wijn
groene pesto
honing
kruiden naar smaak
Verhit de olijfolie, fruit ui en knoflook tot het glazig ziet.
Kipfilet toevoegen, meebakken, op niet te hoog vuur. (Je kunt ook eerst de ui en knoflook weer uit de pan halen, dan kip op hoog vuur en daarna ui en knoflook weer toevoegen, dat gaat iets sneller maar ik vind bij dit gerecht niet al te fors gebakken kip lekkerder)
Zelf voeg ik hierna altijd een scheut ketjap manis toe, maar daar moet je van houden.
Twee lepels pesto toevoegen, doorroeren op laag vuur.
Ongeveer 1,5 dl witte wijn erbij, even aan de kook laten komen en meteen weer laag zetten.
(Ik doe hier dan zelf nog een tablet kippenbouillon erbij, maar ook dat is naar smaak, het hoeft niet persé)
Wat kruiden; zwarte peper, koenjit, net wat je lekker vindt.
Eventueel scheutje melk en/of water.
Een paar minuten laten warmen tegen de kook aan.
Twee tot drie eetlepels honing toevoegen, doorroeren.
Klaar.
Saus eventueel wat bijbinden met bloem of - hoe handig - Allesbinder.
Eventueel serveren met kaas.
Smullen maarrrrrrrrr!!!
xx lisa.
dinsdag 13 november 2007 om 16:29
Lisa, klinkt allebei erg lekker, de aglio/olio maak ik ook maar dan met verse chilis ipv sambal en als toevoeging nog walnoten en verse peterselie, is ook lekker!
Deze had ik ondertussen al gepost op "wat eten we vandaag" maar is hier beter op zijn plek:
Pasta met ansjovis, knof, chili, zwarte olijven en rucola
- in hapjespan olijfolie verwarmen (niet te hoog vuur), aan stukjes gesneden ansjovisjes erbij doen en "oplossen" met houten lepel. Knoflook (geperst of geraspt, ik doe de laatste tijd veel met de rasp) en chilipeper naar smaak (idem) erbij en zachtjes laten verwarmen zodat ze hun smaak afgeven. Dan uien erbij, even fruiten tot de ui zacht is. Vervolgens blikje tomatenstukjes erbij en zodra het kookt vuur zacht draaien en deksel half op pan zodat saus lekker een beetje kan pruttelen (ongeveer 15 a 20 minuutjes, precies voldoende tijd om pasta te maken)
- zet pan water op, als het kookt pasta klaarmaken volgens gebruiksaanwijzing. Voor dit recept gebruik ik tagliatelle of grote schelpen, iets waar de saus lekker aan hangt
- zwarte olijven zonder pit wat kleiner hakken, bij de saus en even doorwarmen
- saus proeven, peper en zout toevoegen indien nodig (vaak niet vanwege chili en ansjovis!)
- pasta afgieten, klein beetje kookvocht achterhouden. Dit alleen toevoegen als de saus eventueel te dik is geworden!
- pasta en saus mixen, dan tot slot een paar handen rucola erdoor mixen (op het vuur) en wat gescheurde basilicum.
- naar smaak geraspte parmesaan erdoor (mag ook op je bord)
smakelijk!
Deze had ik ondertussen al gepost op "wat eten we vandaag" maar is hier beter op zijn plek:
Pasta met ansjovis, knof, chili, zwarte olijven en rucola
- in hapjespan olijfolie verwarmen (niet te hoog vuur), aan stukjes gesneden ansjovisjes erbij doen en "oplossen" met houten lepel. Knoflook (geperst of geraspt, ik doe de laatste tijd veel met de rasp) en chilipeper naar smaak (idem) erbij en zachtjes laten verwarmen zodat ze hun smaak afgeven. Dan uien erbij, even fruiten tot de ui zacht is. Vervolgens blikje tomatenstukjes erbij en zodra het kookt vuur zacht draaien en deksel half op pan zodat saus lekker een beetje kan pruttelen (ongeveer 15 a 20 minuutjes, precies voldoende tijd om pasta te maken)
- zet pan water op, als het kookt pasta klaarmaken volgens gebruiksaanwijzing. Voor dit recept gebruik ik tagliatelle of grote schelpen, iets waar de saus lekker aan hangt
- zwarte olijven zonder pit wat kleiner hakken, bij de saus en even doorwarmen
- saus proeven, peper en zout toevoegen indien nodig (vaak niet vanwege chili en ansjovis!)
- pasta afgieten, klein beetje kookvocht achterhouden. Dit alleen toevoegen als de saus eventueel te dik is geworden!
- pasta en saus mixen, dan tot slot een paar handen rucola erdoor mixen (op het vuur) en wat gescheurde basilicum.
- naar smaak geraspte parmesaan erdoor (mag ook op je bord)
smakelijk!
dinsdag 13 november 2007 om 16:34
Mmmm, lekker al die pasta's hier 2 van mij!
Spagetti aglio, olio, peperoncino
Nodig
Spagetti
2 rode pepers
knoflook vers ( niet te weinig... half bolletje ofzo)
olijfolie
zeezout grof
parmezan
Spagetti koken, pepertjes en knoflook klein maken. Olijfolie heel langzaam verwarmen, met de pepertjes en knoflook erbij. ( alleen verwarmen, niet koken!!)
Spagetti afgieten, olie, knoflook en peper erdoorheen roeren, op de borden, zee zout er over heen strooien en wat parmezan. Wel een lekkere salade erbij maken!
Vlindertjes pasta
( niet erg mager, maar wel onwijs lekker!!!)
Nodig:
1 Pak vlinderpasta
1 zakje formaggio saus knor
1 pakje boursin
2 ons ham
2 preitjes
Maken,
Pasta koken, prei snijden in ringen, afspoelen en fruiten. Ham in blokjes of kleine plakjes erbij, boursin erbij laten smelten. Formaggio saus aanmaken met water, en erbij roeren. In laten dikken, pasta afgieten, saus door pasta gieten, klaar.
Floes
Spagetti aglio, olio, peperoncino
Nodig
Spagetti
2 rode pepers
knoflook vers ( niet te weinig... half bolletje ofzo)
olijfolie
zeezout grof
parmezan
Spagetti koken, pepertjes en knoflook klein maken. Olijfolie heel langzaam verwarmen, met de pepertjes en knoflook erbij. ( alleen verwarmen, niet koken!!)
Spagetti afgieten, olie, knoflook en peper erdoorheen roeren, op de borden, zee zout er over heen strooien en wat parmezan. Wel een lekkere salade erbij maken!
Vlindertjes pasta
( niet erg mager, maar wel onwijs lekker!!!)
Nodig:
1 Pak vlinderpasta
1 zakje formaggio saus knor
1 pakje boursin
2 ons ham
2 preitjes
Maken,
Pasta koken, prei snijden in ringen, afspoelen en fruiten. Ham in blokjes of kleine plakjes erbij, boursin erbij laten smelten. Formaggio saus aanmaken met water, en erbij roeren. In laten dikken, pasta afgieten, saus door pasta gieten, klaar.
Floes
dinsdag 13 november 2007 om 21:33
Ik heb ook nog een hele lekkere. Fusili met tonijn, broccoli en tomaatjes. Heel makkelijk, en snel klaar! Dit is voor ongeveer 3/4 personen. Heb al veel complimenten gehad op dit gerecht.
Nodig;
olijfolie
wittewijnazijn
peper
2 tenen knoflook
basilicum
4/5 zongedroogde tomaatjes in stukjes
groene pesto
uitgelekt blikje tonijn op olie
half/driekwart bakje cherrytomaten doormidden gesneden
300 gr broccoliroosjes
oude kaassnippers/schaaf
Je kookt de fussili. De laatste 5 minuten kook je de broccoli mee. In een andere pan doe je een flinke plons olijfolie, kleinere scheut witte wijnazijn, verse peper, grote schep pesto, knoflook en basilicum (ik heb altijd die knijptubes van de AH, staan in het groenteschap,echt supermakkelijk) dit roer je tot een geheel. Dan gooi je de kleingesneden zongedrooge tomaatjes en cherrytomaatjes erin. Als laatste de tonijn erin. Als de pasta en de broccoli gaar zijn giet je die af en gooi je de hele boel door elkaar. Beetje kaas in schaafjes erover en smullen maar (mijn 22 maanden oude ventje vindt dit ook heerlijk )
Nodig;
olijfolie
wittewijnazijn
peper
2 tenen knoflook
basilicum
4/5 zongedroogde tomaatjes in stukjes
groene pesto
uitgelekt blikje tonijn op olie
half/driekwart bakje cherrytomaten doormidden gesneden
300 gr broccoliroosjes
oude kaassnippers/schaaf
Je kookt de fussili. De laatste 5 minuten kook je de broccoli mee. In een andere pan doe je een flinke plons olijfolie, kleinere scheut witte wijnazijn, verse peper, grote schep pesto, knoflook en basilicum (ik heb altijd die knijptubes van de AH, staan in het groenteschap,echt supermakkelijk) dit roer je tot een geheel. Dan gooi je de kleingesneden zongedrooge tomaatjes en cherrytomaatjes erin. Als laatste de tonijn erin. Als de pasta en de broccoli gaar zijn giet je die af en gooi je de hele boel door elkaar. Beetje kaas in schaafjes erover en smullen maar (mijn 22 maanden oude ventje vindt dit ook heerlijk )
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 13 november 2007 om 21:46
Pastasalade met spinazie, walnoten, geitenkaas
(ik doe dit wel eens al mensen een soepje of broodje willen eten als bijgerecht, valt altijd in de smaak).
Nodig voor 4 personen:
halve zak penne of fusili
zakje veldsla
ongeveer 200 gram spinazie
1 appel
honing
yogonaise
klein bakje walnoten
5 zongedroogde tomaten
stuk geitenkaas
Kook de pasta en giet het af met koud water zodat het lauwwarm wordt. Was de sla en de spinazie en gooi het door elkaar. Snij de appel in stukjes en ook de zongedroogde tomaatjes. De geitenkaas snijden/verbrokkelen. Gooi alles door elkaar en dan de walnoten erbovenop. Dressing maken, ongeveer 4/5 eetlepels honing, ietsje water, en dan 2 eetlepels yogonaise en dan flink roeren en dit door de salade mengen.
(ik doe dit wel eens al mensen een soepje of broodje willen eten als bijgerecht, valt altijd in de smaak).
Nodig voor 4 personen:
halve zak penne of fusili
zakje veldsla
ongeveer 200 gram spinazie
1 appel
honing
yogonaise
klein bakje walnoten
5 zongedroogde tomaten
stuk geitenkaas
Kook de pasta en giet het af met koud water zodat het lauwwarm wordt. Was de sla en de spinazie en gooi het door elkaar. Snij de appel in stukjes en ook de zongedroogde tomaatjes. De geitenkaas snijden/verbrokkelen. Gooi alles door elkaar en dan de walnoten erbovenop. Dressing maken, ongeveer 4/5 eetlepels honing, ietsje water, en dan 2 eetlepels yogonaise en dan flink roeren en dit door de salade mengen.
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 14 november 2007 om 09:58
Sommige recepten hier heb ik overgenomen om uit te proberen, het is nog ochtend maar het water loopt me uit de mond haha.
Hier een receptje:
Spaghetti aglio e olio
Spaghetti
Verse Peterselie, fijngehakt
Knoflook 4 a 5 tenen, gesneden
Rode Peper 1 a 2, gesneden
div. kruiden
Olijfolie
Geraspte kaas
Spaghetti maken volgens gebruiksaanwijzing.
Flinke scheut olie in de pan, aangezien dit je saus wordt voor de spaghetti.
Daarna knoflook in tergelijk div. kruiden, denk hierbij aan vers gemalen peper en zout, konflookpoeder, uienpoeder en chilipoeder (als je van pittig houd) daarna gesneden pepers erbij en daarna de peterselie, even aanbakken en dan door de spaghetti roeren.
Daarna nog wat geraspte kaas erover, heerlijk!!
Lekker met gegrilde tonijnmoot of een simpel gebakken tartaartje of gehaktballen.
Hier een receptje:
Spaghetti aglio e olio
Spaghetti
Verse Peterselie, fijngehakt
Knoflook 4 a 5 tenen, gesneden
Rode Peper 1 a 2, gesneden
div. kruiden
Olijfolie
Geraspte kaas
Spaghetti maken volgens gebruiksaanwijzing.
Flinke scheut olie in de pan, aangezien dit je saus wordt voor de spaghetti.
Daarna knoflook in tergelijk div. kruiden, denk hierbij aan vers gemalen peper en zout, konflookpoeder, uienpoeder en chilipoeder (als je van pittig houd) daarna gesneden pepers erbij en daarna de peterselie, even aanbakken en dan door de spaghetti roeren.
Daarna nog wat geraspte kaas erover, heerlijk!!
Lekker met gegrilde tonijnmoot of een simpel gebakken tartaartje of gehaktballen.
woensdag 14 november 2007 om 19:58
quote:DorothyGale schreef op 13 november 2007 @ 16:00:
Zamirah, gisteren met groot succes jouw spaghetti met tonijn-roomsaus gemaakt. Was inderdaad heerlijk!
Grazia!!!
Dit is een toptopic... Ik ga dit weekend eens even op mijn gemakje bekijken welke ik mijn bezoek ga voorschotelen...er is nu al zoveel keus, en dan zoveel verschillende. Die met de vis lijkt me ook zo lekker. Ik bedoel die van Sartan, met de ansjovis...klinkt zalig. Sartan, ik zal verslag uitbrengen...
Zamirah, gisteren met groot succes jouw spaghetti met tonijn-roomsaus gemaakt. Was inderdaad heerlijk!
Grazia!!!
Dit is een toptopic... Ik ga dit weekend eens even op mijn gemakje bekijken welke ik mijn bezoek ga voorschotelen...er is nu al zoveel keus, en dan zoveel verschillende. Die met de vis lijkt me ook zo lekker. Ik bedoel die van Sartan, met de ansjovis...klinkt zalig. Sartan, ik zal verslag uitbrengen...
woensdag 14 november 2007 om 20:06
Groene tagliatelle ( neem zelf altijd de verse met kruiden van de AH)
Verse spinazie
flesje Culinesse of kookroom
Stuk gorgonzola of danish blue
Gerookte zalmsnippers
Tagliatelle koken
in een klein pannetje een klein bodempje culinesse schenken en daar het stuk gorgonzola in smelten op laag vuur ( kleinste pit, laagste stand)
In de wok snel de spinazie wokken
Alles is ongeveer tegelijk klaar in een minuut of 5. Gorgonzola door de spinazie roeren, tagliatelle erbij en als laatste de gerookte zalm erbij zodat de pasta en de saus het verwarmen maar niet garen.
Verse spinazie
flesje Culinesse of kookroom
Stuk gorgonzola of danish blue
Gerookte zalmsnippers
Tagliatelle koken
in een klein pannetje een klein bodempje culinesse schenken en daar het stuk gorgonzola in smelten op laag vuur ( kleinste pit, laagste stand)
In de wok snel de spinazie wokken
Alles is ongeveer tegelijk klaar in een minuut of 5. Gorgonzola door de spinazie roeren, tagliatelle erbij en als laatste de gerookte zalm erbij zodat de pasta en de saus het verwarmen maar niet garen.
Am Yisrael Chai!
woensdag 14 november 2007 om 20:11
Wat ook erg lekker is:
Uitje en knoflook fruiten, eventueel een courgette in kleine stukjes als je niet van sauzen zonder extra groente houdt. Gepelde tomaten erbij of gewoon kant-en-klare pastasaus tomaten. Wat (liefst verse) oregano erdoor. En dan een bakje fruits de mer en eventueel nog wat gekookte mosselen of een bakje rivierkreeftjes erdoor. Lekkerst met verse spaghetti, en anders gewoon spaghetti uit de supermarkt.
Uitje en knoflook fruiten, eventueel een courgette in kleine stukjes als je niet van sauzen zonder extra groente houdt. Gepelde tomaten erbij of gewoon kant-en-klare pastasaus tomaten. Wat (liefst verse) oregano erdoor. En dan een bakje fruits de mer en eventueel nog wat gekookte mosselen of een bakje rivierkreeftjes erdoor. Lekkerst met verse spaghetti, en anders gewoon spaghetti uit de supermarkt.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 16 november 2007 om 09:09
Ben benieuwd wat je ervan vindt Zamirah, ik heb zelf een goeie Marokkaanse groenteboer in de buurt zitten die ansjovis in olijfolie verkoopt in van die glazen potjes. Ik doe dan zo'n heel afgegoten potje in de olijfolie. En veeeeeel knoflook! Oh en wat lekker is is om een heeeel klein beetje rode wijnazijn bij de saus te doen (doe ik niet altijd maar soms)
Ook lekker: diezelfde mix zonder tomaten/rucola maar in plaats daarvan met citroenrasp (dus ansjovis, knof, chili en citroenrasp en natuurlijk goede olijfolie), en dan heerlijk opsmikkelen met een goeie rucola/tomatensalade met balsamicodressing....
potverdrie, pasta verveelt nooit.
Bedankt voor al jullie recepten allemaal, volop inspiratie!
Ook lekker: diezelfde mix zonder tomaten/rucola maar in plaats daarvan met citroenrasp (dus ansjovis, knof, chili en citroenrasp en natuurlijk goede olijfolie), en dan heerlijk opsmikkelen met een goeie rucola/tomatensalade met balsamicodressing....
potverdrie, pasta verveelt nooit.
Bedankt voor al jullie recepten allemaal, volop inspiratie!
zaterdag 17 november 2007 om 14:33
Ooit gegeten in Italië: linguine met garnalen en groene aspergepunten. Ik maak het zelf heel af en toe, maak dan een sausje van een beetje gefruite ui en knoflook in olijfolie, dan aspergepunten erbij (ik neem ze uit pot, stukjes asperge kan natuurlijk ook, hoewel de punten het lekkerst zijn) en meewarmen danwel roerbakken als het om rauwe gaat, wat peper erbij, wat koenjit erbij en eventueel een beetje kerriepoeder, op smaak met wat maggi en/of ketjap (daar ben ik nu eenmaal een fan van), garnaaltjes even meewarmen, wat vocht erbij, eventueel wat inbinden. Pasta erdoor, klaar én heerlijk.
xx lisa.
xx lisa.