welke specificaties nieuwe wasmachine en diepvriezer.
zaterdag 24 juli 2010 om 21:25
Onze wasmachine staat op het punt van begeven (oa pomp doet het steeds slechter, maakt enorme herrie, bij centrifugeren loopt hij bijna de bijkeuken uit). Tevens is de diepvries aan vervanging nodig.
Wanneer ik aan het zoeken ben wat ik van een nieuwe wasmachine wil verwachten kom ik minimaal op de volgende eisen (heb een gezin met 2 kleine kinderen)
1) energie klasse A, max B
2) startuitstel (heb ik nu niet, vind het straks handig dat de gewassen machine om 07.00 uur klaar is. Nu gebruik ik de nachtstroom niet, omdat de was na afloop nog uren in de wasmachine zit (dus verkreukt en "ruikt' )
3) toerental: 1400 is mi genoeg (anders meer kans op slijtage van kleding
4) fuzzie inteligentie (vond ik op kieskeurig )betekent dat de wasmachine is uitgerust met een mooi stukje
electronica. Deze houdt verschillende dingen in de gaten, zoals de hoeveelheid schuim in de trommel. De machine beslist dan zelf of een extra keer spoelen noodzakelijk is. Ook de gelijkmatigheid van de belading wordt bijvoorbeeld gecheckt en indien nodig gecorrigeerd
Mijn vragen:
- heb ik hiermee de belangrijkste eisen?
- iemand ervaring met fuzzie inteligentie: is het net zo handig als het klinkt.
-over welke merken die aan deze eisen voldoen, zijn jullie tevreden ?
Mbt de diepvriezer:
automatisch ontdooisysteem: werkt dit bij jullie goed?
Alvast bedankt voor jullie input.
Wanneer ik aan het zoeken ben wat ik van een nieuwe wasmachine wil verwachten kom ik minimaal op de volgende eisen (heb een gezin met 2 kleine kinderen)
1) energie klasse A, max B
2) startuitstel (heb ik nu niet, vind het straks handig dat de gewassen machine om 07.00 uur klaar is. Nu gebruik ik de nachtstroom niet, omdat de was na afloop nog uren in de wasmachine zit (dus verkreukt en "ruikt' )
3) toerental: 1400 is mi genoeg (anders meer kans op slijtage van kleding
4) fuzzie inteligentie (vond ik op kieskeurig )betekent dat de wasmachine is uitgerust met een mooi stukje
electronica. Deze houdt verschillende dingen in de gaten, zoals de hoeveelheid schuim in de trommel. De machine beslist dan zelf of een extra keer spoelen noodzakelijk is. Ook de gelijkmatigheid van de belading wordt bijvoorbeeld gecheckt en indien nodig gecorrigeerd
Mijn vragen:
- heb ik hiermee de belangrijkste eisen?
- iemand ervaring met fuzzie inteligentie: is het net zo handig als het klinkt.
-over welke merken die aan deze eisen voldoen, zijn jullie tevreden ?
Mbt de diepvriezer:
automatisch ontdooisysteem: werkt dit bij jullie goed?
Alvast bedankt voor jullie input.
zaterdag 24 juli 2010 om 21:45
Startuitstel is echt handig! Vond het eerst niet zo nodig, maar het is toch wel erg prettig om s ochtends wakker te worden en meteen de was op te kunnen hangen.
Verder heb ik alleen gekeken naar hoe energiezuinig het ding is en de prijs. Ben uiteindelijk uitgekomen op een AEG zonder poespas. Bevalt prima, alleen had ik een timer op de wasmachine wel prettig gevonden.
Verder heb ik alleen gekeken naar hoe energiezuinig het ding is en de prijs. Ben uiteindelijk uitgekomen op een AEG zonder poespas. Bevalt prima, alleen had ik een timer op de wasmachine wel prettig gevonden.

zaterdag 24 juli 2010 om 21:56
quote:gmkp schreef op 24 juli 2010 @ 21:41:
Voor de wasmachine zou ik eens naar een LG kijken.
Die heb ik van de week ook gekocht en mijn zus is al jaren tevreden hiermee.
Hij heeft al je gewenste opties en kost gemiddeld rond de 500 euro.
Groetjes GuMKoPHad ik ook en was ik inderdaad tevreden over, Tot ik een Miele kocht... Nooit meer een andere voor mij: veel programma's en mogelijkheden en stil, niet normaal zo stil...
Voor de wasmachine zou ik eens naar een LG kijken.
Die heb ik van de week ook gekocht en mijn zus is al jaren tevreden hiermee.
Hij heeft al je gewenste opties en kost gemiddeld rond de 500 euro.
Groetjes GuMKoPHad ik ook en was ik inderdaad tevreden over, Tot ik een Miele kocht... Nooit meer een andere voor mij: veel programma's en mogelijkheden en stil, niet normaal zo stil...
zaterdag 24 juli 2010 om 22:07
Ik moet voor mijn nieuwe woning ook een andere wasmachine en denk ook aan LG. Niet alleen omdat deze startvertraging heeft, maar ook vanwege de direct-drive. De motor zit niet meer met een snaar, maar meteen op de trommel, waardoor je minder trillingen hebt en de trommels groter kunnen zijn waardoor je meer kunt wassen (tot 8 kilo meen ik). Verder is het een energieklasse A++, dus ook zuinig.

zaterdag 24 juli 2010 om 23:58
zondag 25 juli 2010 om 13:03
maandag 26 juli 2010 om 13:23
Wasmachine,
Zelf heb een bosch gehad en een siemens. Nu heb ik een miele en deze is geWeldig.
Er zit een start vertraging op, korte wassen (25 min), centrifuge instelbaar (makkelijk voor overhemden).
Het fijnste vind ik het alarm / timer zodat je hoort als de machine klaar is.
Diepvries,
Toevallig heb ik er één van miele maar volgens mij maakt het merk niet zoveel uit als deze maar een nofrost automatisch ontdooien heeft. Dat bevalt mij uitstekend, nooit meer ontdooien.
Zelf heb een bosch gehad en een siemens. Nu heb ik een miele en deze is geWeldig.
Er zit een start vertraging op, korte wassen (25 min), centrifuge instelbaar (makkelijk voor overhemden).
Het fijnste vind ik het alarm / timer zodat je hoort als de machine klaar is.
Diepvries,
Toevallig heb ik er één van miele maar volgens mij maakt het merk niet zoveel uit als deze maar een nofrost automatisch ontdooien heeft. Dat bevalt mij uitstekend, nooit meer ontdooien.