wat heb ik?

08-07-2010 17:36 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Ik heb een leuke baan, maar daar doe ik niks mee. Ik doe niet mijn best om verder te komen. Wat nog erger is, is dat ik de laatste tijd helemaal niks doe.

Ik heb het gevoel dat ik niks nuttigs doe en dat ik niks als prettig kan ervaren.

Hoe kan ik mijn werk weer waardevol vinden?

Waar komt dat vandaan?

Heeft iemand dat?

Bedankt dames.
...
quote:roosje7000 schreef op 10 juli 2010 @ 09:50:

[...]

Ik ben ook moedeloos en heb heb nergens meer hoop in. Ik weet ook niet hoe ik daaruit kan komen.Heb je iemand waarmee je het hierover kunt hebben? Zo niet, zou je dan de stap durven nemen om hulp te zoeken? Gewoon iemand die naar je luistert? Een psycholoog klinkt misschien heel heftig, maar misschien heb je er wel behoefte aan?
quote:korenwolf schreef op 08 juli 2010 @ 21:04:

Wat bedoel je met 'slap'? Lichamelijk? Of heb je weinig wilskracht?

Wat voor dingen had je bijvoorbeeld opgeschreven? Moeilijk, makkelijk, groot, klein?

Je bent heel weinig specifiek in je posts. Was je lijst met leuke dingen net zo vaag? Dan is het niet zo raar dat je er niets van kunt realiseren.

Het is niet lichamelijk en heeft niks met de wilskracht te maken. Of misschien wel, want mijn wilskracht is zo enorm, dat ik ook depressief kan worden als ik mijn zin niet krijg. Ik bal er erorm van dat ik geen relatie en geen kinderen heb. En niet zomaar een beetje. Dat breekt en blokkeert me totaal.

En dat heeft ook niet kort geduurt; ik heb dat al meer dan 15 jaar.

Ik doe alles met veel moeite.

Wat ik opgeschreven heb was: meer bewegen bla bla bla, maar die nemen de plaats van de andere behoeften natuurlijk niet.

Ik wil op dit moment dat ik er niet was! Schaamte, verdriet, teleurstelling, bang voor de toekomst, een enorm gemis,..., echt van alles!
Het komt op mij over alsof je heel lang je gemis aan kids/relatie hebt kunnen compenseren met je baan. Maar nu is de grootste uitdaging uit je baan weg, en komt het andere gemis weer boven drijven, klopt dat? En ik denk als je straks een andere functie hebt dat je na verloop van tijd weer hierin terug valt.
Alles wat jullie zeggen klopt wel. Wat nu?
Je zult vast al wel veel tijd in het zoeken naar een man hebben gestoken. Maar deze dus nog niet gevonden. Ik denk dat je op één of andere manier moet leren accepteren dat het leven (nu) nog niet is wat je had gehoopt. Hoe oud ben je? Je leven kan binnen nu en een jaar natuurlijk heel anders zijn. Zijn je vriendinnen ook nog vrijgezel? Maar ik denk eigenlijk dat er nog wel meer speelt dan "alleen" het gemis naar man/kind.....
quote:roosje7000 schreef op 10 juli 2010 @ 13:31:

Alles wat jullie zeggen klopt wel. Wat nu?Wat wil je? Je creëert voor een groot deel je eigen leven, dus als er dingen niet zo lopen zoals jij wil, ben je (vaak) zelf in staat om het zelf te veranderen. Denk je echt dat alles is opgelost als je een man + kind hebt? Of is het meer een beeld wat jij als ideaal ziet en waar je je aan vast houdt?
quote:Nova78 schreef op 10 juli 2010 @ 13:41:

[...]

Wat wil je? Je creëert voor een groot deel je eigen leven, dus als er dingen niet zo lopen zoals jij wil, ben je (vaak) zelf in staat om het zelf te veranderen. Denk je echt dat alles is opgelost als je een man + kind hebt? Of is het meer een beeld wat jij als ideaal ziet en waar je je aan vast houdt?

Ik denk niet dat alles dan opgelost wordt, want je hebt ook mensen zonder relaties die heel goed kunnen functioneren. Maar dat ik geen man+kind hebt maakt me alleen maar verdrietiger.

Ik ben in relaties ook niet goed; ik ga altijd mezelf wegcijferen en alles draait dan om dat ene man, dat ik over een tijdje niet eens aantrekkelijk ben. In die tijd heb ik mezelf ook niet kunnen ontwikkelen.

Ik weet echt niet wat ik heb..
Ik wil hier niet gelijk gaan gooien met jij hebt hulp nodig. Maar in dit geval denk ik wel dat het je helpt om de boel op orde te krijgen. Ik denk namelijk ook niet dat het alleen het gemis man + kind is. Ik denk dat er wel meer "boven wat komt" als je aan het praten komt met iemand.

Waarom cijfer je jezelf weg binnen een relatie? Omdat je zo graag een man wilt houden?
Ik zou het niet weten..
Ik werk weer!

Ik dacht dat ik defect was

Ik hoop dat dit een tijdje gaat duren..
Ga het boek lezen spoedcursus verlichting van tijn Touber wie weet inspireert het je.
Don't worry be happy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven