Rammelende eierstokken DEEL 2

08-04-2010 09:46 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx

NaamLeeftijdSTART..!!N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendNukje33April/Mei 201029 maart 2011janine2000131April 2010 31 januari 2011Boefje29December 2009 18/09/10Frutje30Augustus 201031 augustusPipo31Oktober 2010Verkademeisje30Januari 2010 19/11/2010Assie7831Begin 2011Orchis29begin 2011Orchid34Begin 2010 12-12-10Lavender 32?Spingstof29December 2010Moimoi29April 201026 juniMoos8623juni/juli 2010?Minie86 (gaat voor de tweede)23augustus 2010Meis, 9 sep 2009Hofje7732??[/quote]
Verkademeisje: wat leuk zeg, samen met je zus zwanger zijn!

Pipo: 2 maanden nog maar. De tijd gaat toch eigenlijk wel heel snel he! Eerst lekker feestvieren op je bruiloft en dan op naar een baby!

Assieman had idd nog geen condooms gehaald en bleef haast panisch stil naast me liggen, toen ik het 'gezellig' in bed wou maken Was een heel duidelijk signaal, zullen we maar zeggen. Had ik wel gedacht, maar je kan ook op een andere manier genieten in bed........maar ach, laten we het maar in zijn tempo doen nu (met een maximum termijn van januari 2011 )
Haha, Assie, sorry maar ik moet er wel even om lachen!! Ik zie Assieman al helemaal verstijfd naast je liggen .
Ah Nukje; goeie tip die films. Die ken ik nog niet. Laatst was het wonder van de geboorte oid op tv. Was echt heel mooi om te zien. Ga die films denk ik ook maar eens opzoeken.

Futje: jij staat al helemaal snel voor het altaar. En ook jij kan samen met je zus zwanger zijn. Leuk trouwens dat je weet dat zij al bezig is.

Bij ons tuis (zusje, schoonzus en moeder) gaat het gesprek ook steeds vaker over kinderen, opvoeding, hoe te regelen met werk e.d. We willen allemaal graag kinderen en mijn moeder had al zo'n uitspraak dat ze verwacht dat we allemaal ongeveer tegelijk zwanger zullen zijn. Zou ook wel leuk zijn.....ik net iets eerder, hoop ik. Mijn zusje is 6 jaar jonger en mijn schoonzus 5 jaar.....zij hebben dus nog iets langer de tijd. Schoonzus zal denk ik eerst haar huisartsenopleiding afmaken.......dat duurt nog 1 jaar....zij trouwen in september. Zusje weet ik niet. Denk nog niet volgend jaar.....we zullen zien.

Ik hoop ook samen met een vriendin zwanger te zijn. Zus en schoonzus wonen aan de andere kant van NL en praat toch anders dan met een vriendin die om de hoek woont. Heb al min of meer "afgesproken" tegelijk met een vriendin zwanger te worden....haha....hoe je zoiets ook kan afspreken Zij gaat dan voor de tweede. We will see.
quote:nukje schreef op 26 juli 2010 @ 10:42:

Haha, Assie, sorry maar ik moet er wel even om lachen!! Ik zie Assieman al helemaal verstijfd naast je liggen .Eigenlijk was het ook best grappig
Frutje en pipo; allebei trouwen! Wat leuk! Wordt het een groot feest?

Verkademeisje; appeltjesgroen vind ik dus een geweldige kleur voor een babykamer! Ik heb heel wat babykamertjes gezien, en ik vond de groene altijd het leukste!

Nukje; het is duidelijk dat Nukkeman er zin in heeft! Die ziet het al helemaal voor zich, en laat er geen gras over groeien!

Assie; Haha! toch komsich hoe je het omschrijft..... Laat het dan maar snel januari voor je zijn! En voor mij mag het ook al snel in die richting zijn, want het zal voor mij ook rond die datum gaan gebeuren hoop ik.....

Ik krijg een ks omdat ik een bindweefselafwijking heb. De banden die mijn gewrichten/organen op zijn plaats moeten houden doen hun werk niet meer en zijn stuk voor stuk aan het uitrekken. Met name mijn schouder en nu ook heup staan heel erg los en subluxeren op dagelijkse basis. Handen en vingers zijn denk ik toch wel het ergst. Ik zak door mijn knieeen, enkels, mijn bekken staan gekanteld en scheef, een vergroeiing in mijn onderrug (blijkbaar ook daardoor) blablabla.....

Dus vandaar!
@Froep

Jee zeg, wat een ontzettend vervelende aandoening. Kunnen ze daar iets aan doen (medicijnen)? En als je zwanger bent, verweekt je lichaam nog meer... Lijkt me erg pijnlijk als je gewrichten steeds luxeren.

Wij trouwen eerst in t klein, met alleen de beste vrienden en familie. In oktober geven we nog een groot feest bij ons thuis. Een beetje van beide dus (en ik kan mijn jurk twee keer aan haha).

@Assie

Leuk hoor. Een vriendin van mij (onze cm) is ook bezig! Ik hoop ook zo dat we ongeveer gelijk gaan lopen aangezien mijn zus op 5 kwartier rijden woont. Dat is toch anders. Kunnen we samen lekker tutten en als de baby's geboren zijn in het park zitten (ik droom even verder).

@nukje

Wat leuk dat Nukkeman meteen ene halve verbouwing plant! Haha, geweldig hoe mannen daarin zijn he. Eerst eens de praktische zaken regelen. Dat zou die van mij ook kunnen doen.

Die zegt ook trouwens telkens dat ik alle voorbereidingen voor de bruiloft heb gedaan. Ik vond dat eerst stom, maar hij bedoelt het juist goed: ere wie ere toekomt. Ook wel lief dus.

Ik ben echt niet hard (genoeg) aan het werk...
Jeetje wat zijn er weer veel berichten bijgekomen en wat is het dan moeilijk om op iedereen te reageren.

@Verkademeisje: wat leuk dat jullie tegelijk zwanger zijn. Lijkt me ook superleuk om samen met een zus of vriendin zwanger te zijn. Kun je alles delen en heb je altijd iemand die niet moe wordt van je zwanger-praat.

@Froep: wat vervelend zeg. Wel fijn dat een zwangerschap op zich nog mogelijk is.

@nukje: geweldige reactie van die man van jou. Wat zijn ze toch heerlijk praktisch en nuchter, haha.

@Frutje en pipo: spannend dat het zo dichtbij komt.

@janine: leuk zeg een nieuw huis en opnieuw inrichten. Altijd leuk.

@Assie: duidelijk signaal maar wel jammer. Had je toch niet helemaal verwacht. Misschien verandert het nog...

@moimoi: balen zeg, maar vol goede moed naar de volgende kans zou ik zeggen!
@Sept: voel je niet verplicht om op iedereen te reageren hoor. het is geen ramp als je iemand 'vergeet' of gewoon alleen je verhaal komt doen.
ik vergeet zo vaak iemand haha.

@nukje: ik had ook een keer een paar dagen geen last van kwaaltjes.. voelde niks meer.. maar toen kwam het des te sterker weer terug. En die pukkeltjes ach, die vertrekken ook snel weer denk ik.

@verkademeisje: groen is leuk voor de babykamer! via de mail heb ik jullie destijds mijn babybytes site doorgegeven.. daar staat een foto (profiel) van een babykamer.. die vind ik erg leuk voor een meisjeskamer. Beetje aquagroen met roze voor meisjes en aquagroen met zilver of blauw voor jongens.

vandaag wezen kijken bij kdv. Zo leuk! we hebben een dik uur rondleiding en uitleg gehad. Wat lief die schatjes bij elkaar. Het is een kleinschalige opvang. Twee groepen van 12 kinderen. Onze kinderen zouden dan op de benedenverdieping komen (en daar hebben ze ook een overdekt kinderspeelplaatsje met nepgras en allerlei speelgoed, schommels etc. zo leuk, ik wou dat ik zelf weer kind was. Hele mooie muurschilderingen overal.. ow, nu begint het echt!

Morgen vertrekken we vroeg richting la france. Eerst nachtje lyon waarna we een camping gaan zoeken in de ardeche.. heerlijk! even helemaal bijkomen en heerlijk genieten met zijn tweeen.

Ik spreek jullie weer snel! werk ze
@sept

Zijn er aanwijzingen dat een zus of vriendin ook zwanger wil gaan worden? Is wel heel bijzonder denk ik.

En idd, je mag best iemand vergeten hoor. Dat doet Pipo zo vaak .

@janine

Morgen op vakantie! Wat lekker. En wat gaaf dat jullie daar op bezoek zijn gegaan, weer een concrete stap in de richting van straks als de baby'tjes er zijn. Ik vind het zo leuk dat je over 'onze kinderen' schrijft. Dan denk ik: oja, ze krijgen er gewoon meteen twee!

Zo, ik heb geen zin meer. Ga snel afsluiten hier, naar huis en dan uit eten met mijn schoonmama.

Fijne avond allemaal!
Even een kort berichtje.....vergeet vast bijna iedereen

Maarre....Janine; een hele fijne vakantie gewenst! Geniet ervan, nog even lekker relaxen en tijd voor jullie twee, voordat straks alle hectiek begint!

Ik ga naar huis, tot morgen maar weer.
lekker vroeg uit de veren hier! We vertrekken over 20 minuten... heb vannacht weinig geslapen maar dat slaap ik in frankrijk er wel bij... tot snel!
quote:Frutje schreef op 26 juli 2010 @ 17:03:

Dat doet Pipo zo vaak .

@Janine: je zit nu lekker in de auto... Ben wel een beetje jaloers: je bent EN zwanger EN gaat op vakantie. Lijkt me allebei heerlijk Hoop dat jullie het superleuk hebben en dat je buik goed groeit in La Douce France.

Heb verder weinig te melden... Mijn leven is een beetje saai momenteel. Vanavond maar eens een beginnetje maken met het schrijven van de uitnodigingen!
@pipo

Hihi . No offense he.

En ik ben trouwens ook jaloers op Janine!

Succes met het schrijven van de uitnodigingen, dat was voor ons een ruziemomentje. Ahum.

Ik heb vannacht gedroomd dat ik tegelijkertijd zwanger was met mijn twee zussen (en iets met een fietswedstrijd, maar dat doet er even niet toe). Haha, dat zou wat zijn! Helemaal omdat één zus juist niet zwanger wil worden op dit moment. Hmpf, ben er geloof ik toch wel een beetje mee bezig.

Fijne dag allemaal!
Frut en Pipo: Ja klinkt erg lekker he, van Janine; en vakantie en 2 kindjes in d'r buik

Maar voor jullie komt het ook erg dichtbij! Bruiloft, vakantie en kindjes??? Misschien wel de overtreffende trap! haha

Ik heb ook allerlei rare dingen gedroomd. Dit keer wat minder met kinderen, geloof ik. Maar ik ben het inmiddels vergeten.

Het houdt ons allemaal bezig, anders zouden we ook niet zoveel op het forum te vinden zijn........is ook niet erg, toch?

Hier ook weinig spannends, dus maar weer aan het werk.
Haha, Frutje, no offense idd! Ja, ik herinner me nog dat je vertelde van die ruzie. Daarom heb ik al een strategie bedacht

. P-man moet zelf maar weten wanneer hij zijn kaarten schrijft, maar ik wil ze begin volgende week op de bus doen. Dus hij heeft een ultimatum van een week, dat lijkt me te doen toch? Zeker gezien het feit dat we ons gister allebei zaten te vervelen.

Nou jongens, ik heb me toch raar gedroomd vannacht! Er was ooit een paar jaar terug eens een collega die ik erg leuk vond. Gewoon niks gebeurd natuurlijk maar ik was van hem gecharmeerd zoals je dat zo mooi zegt. En hij volgens mij ook wel van mij, er was zogezegd een 'klik'. En nu droomde ik vannacht dat ik vreemd ging met deze jongen!! Het was op zich best een leuke droom (want leuke man) maar ik wil helemaal niet vreemdgaan!! Dus ik werd wakker met een soort schuldgevoel tov van Pman terwijl dat natuurlijk nergens op slaat... Ben dan altijd opgelucht dat het maar een droom is.

@Assie: hoe gaat het met je twee kilo plan? Bij mij is er nog geen reet af. Ene dag ben ik bijna een kilo lichter, maar het zit er de volgende dag net zo makkelijk weer aan. Frustrerend!!!
@janine: fijne vakantie!

@frutje: nou, we vermoeden wel dat er bij vrienden en zwager op korte termijn een 2de aan gaat komen en ook bij mijn zus denk ik niet dat het nog al te lang duurt. Maar ben bang dat ze eerder zullen zijn dan ik, als het aan mijn man ligt.

We hebben er gisteren nog even snel over gesproken, maar hij zit toch echt met het hele vrijheid verhaal. Heb al voor hem uitgerekend dat het vanaf het moment dat je eraan begint, meestal minimaal een jaar duurt voordat de baby er daadwerkelijk is. Als je gelukt hebt tenminste en anders langer. En ook hoe lang het duurt voordat de baby er is als we pas beginnen wanneer hij wil. Uiteindelijk was hij het er wel over eens dat dat nog wel lang is en we natuurlijk ook steeds ouder worden. Maar mijn voorgestelde datum komt toch iets te dichtbij vind hij.
quote:pipo79 schreef op 27 juli 2010 @ 09:46:

@Assie: hoe gaat het met je twee kilo plan? Bij mij is er nog geen reet af. Ene dag ben ik bijna een kilo lichter, maar het zit er de volgende dag net zo makkelijk weer aan. Frustrerend!!!

Zal ik maar even positief beginnen......Als ik mijn zwaarste en lichtste weegmomenten vergelijk, is er toch al 1,5 kilo vanaf

Tja......denk in ieder geval wel 1 kilo, de rest zal verschil in vocht e.d. zijn.

Maar ik heb zo'n vermoeden dat er bij mij iets sneller wat vanaf zou kunnen dan bij jou. Jij hebt toch al een (bijna) ideaal gewicht?
Sept, balen zeg.....dat hij zich nog niet kan vinden in jouw voorgestelde datum. Assieman heeft ook flink wat tijd nodig gehad om aan het idee te wennen en ineens zei hij dat we toch 2011 hadden afgesproken.......was een voorstel van mijn kant, maar blijkbaar had hij dat direct overgenomen. Ik zou proberen het er even niet over te hebben, hem wat tijd te geven en over een tijdje (1 maand ofzo) het onderwerp nog eens aan te snijden......dan heel open insteken en als hij zich er nog steeds niet in kan vinden, vragen wat voor hem wel realistisch zou zijn. Kijken of jullie tot een compromis kunnen komen.

Blijft lastig, maar bij de meesten van ons was er "ineens" een doorbraak.
Joehoe, ik meld me weer even. Ik heb net de 20-weken-echo gehad en alles lijkt goed! De baby liet zich geweldig goed zien, de echoscopiste zei dat het een perfect "leermodel" was voor de stagiaire, die zat er namelijk ook bij. En we weten nu eindelijk het geslacht, het is een jongetje! En eerlijk gezegd vind ik dit ook fantastisch, hoewel ik eerder altijd zei dat ik liever een meisje had. Nu moeten we dus gaan brainstormen over een naam en kunnen we gericht op zoek gaan naar kleertjes e.d.

@Nukje, wat een leuke reactie van je ouders, je komt vast uit een heel warm nest . En fijn toch, dat je nu wat minder last hebt van zwangerschapskwaaltjes? Je hoeft je geen zorgen te maken over de plotselinge afwezigheid daarvan. Ik had het tenminste ook en er blijkt niks aan de hand te zijn.

@Moimoi, balen dat je weer ongesteld bent geworden, maar het belangrijkste is dat jullie er - zoals je zelf al aangaf - nog relaxed in staan. Als er druk achter zit raak je alleen maar gestresst, en dat zou juist een negatieve invloed hebben op de kans op zwanger raken.

@Froep, welkom! (en de andere newby's ook!) Vervelend inderdaad, van die aandoening. Hopelijk gaat het niet voor te veel extra ongemakken zorgen tijdens je toekomstige zwangerschap. Verstandig dat jullie je huis nu al grondig schilderen. Toen ik zwanger raakte, waren we er net mee bezig en het schilderwerk heeft nu dus een aantal maanden stil gelegen ivm angst voor dampen. Toch moet er nog een hele babykamer worden ingericht, inclusief muren. Binnenkort maar eens kijken of er ook verf op waterbasis te krijgen is. Over de kleuren zijn we nog niet uit, maar appeltjesgroen vind ik inderdaad ook altijd erg leuk staan, vooral bij een laminaatvloer.

@Verkademeisje, ik ben even vergeten wat het geslacht van jouw kindje ook alweer is! Je hebt het vast al een keer gezegd, maar ik ben het kwijt en terugbladeren kost wel erg veel tijd met zo belachelijk veel pagina's. Wat leuk dat je zusje ook zwanger is, heb je iets speciaals om mee te delen! Mijn tweelingzus wil nu ook snel beginnen, dus wie weet lukt het haar nog voordat ik beval.

@Frutje en Pipo: wow, jullie trouwdagen komen nu echt snel dichterbij!! Zijn jullie al van de pil af (bijv. om te ontpillen en weer een regelmatige natuurlijke cyclus te krijgen e.d.) of doen jullie dat echt pas na de trouwerij?

@janine, veel plezier in Frankrijk, geniet ervan!
Orchid: Van harte gefeliciteerd met de goede echo! Heel speciaal om jouw kindje op het scherm te zien en te horen dat je een zoon krijgt. Toch altijd spannend of alles wel goed is, nu weer vol vertrouwen de rest van de zwangerschap tegemoet gaan.

Verf op waterbasis moet je zeker kunnen vinden.....de meeste muurverf is op waterbasis.....alleen van die verf die absoluut niet meer van je kwast te krijgen is, zonder terpetine (acrylverf e.d.) is niet op waterbasis. Dus het moet lukken om wat leuks voor de babykamer te gaan vinden!

Zo, ik moet mezelf even aan het werk zetten.....
@orchid

Yes, een goede echo! Wat fijn! En wat leuk dat jullie zo'n heel, lief klein mannetje krijgen .

Verf op waterbasis hebben ze overal. Meestal is verf voor hout, kozijnen, deuren ed. wel op terpetinebasis. Dat is wat lastiger dus, maar voor muren is het geen probleem. Het verven kun je dan beter nu doen, nu het weer goed genoeg is om alle ramen open te zetten.

Ik ben al in februari met de pil gestopt om mijn cyclus 'te leren kennen' en inmiddels zijn we goede vrienden . Nog één keertje ongesteld en dan gaan we ervoor!

@Assie

Ik ga me ook aan het werk zetten. Net een supersaai overleg gehad, dus nu echt aan de slag.
quote:Frutje schreef op 27 juli 2010 @ 11:26:

Ik ben al in februari met de pil gestopt om mijn cyclus 'te leren kennen' en inmiddels zijn we goede vrienden . Nog één keertje ongesteld en dan gaan we ervoor!

Hier kan ik erg om lachen, frut!

Ben je al goed aan het werk? Ik heb mezelf zowaar aan het werk gezet en zou er bijna trots op zijn...
Goed aan het werk? Neuh. Net nog een overleg gehad en nu móet ik echt.

Ik erger me vandaag groen en geel aan een collega. Traag, heeft van alles niet door, gooit haar kofiie om, zeurt... Pfft...

Nouja, huppekee.
Ja Huppekee! *zet zichzelf ook weer aan het werk*

@Orchid: wat leuk, een jongen! Maakt me niet uit wat wij misschien krijgen maar een jongen heeft wel een lichte voorkeur (die zijn zo lekker dol op hun mama ). Nu lekker inkopen doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven