**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Nemo, ik ben ook benieuwd hoe de kennismaking verlopen is!

Ine, pittig hoor! Goed gedaan!

Fille, ik heb dat ook weleens gezien in een internetcafé. Ik denk dat het "log altijd met deze naam in" (of hoe dat ook heet) vinkje gevinkt was toen jij de eerste keer inlogde. Volgens krijg je dat weer weg als je een andere gebruiker in probeert te loggen. Of heb je het al op kunnen lossen?

Ik hoop stiekem dat die e-readers nooit echt zullen doorbreken, ik vind het altijd veel te leuk om door een echte boekenwinkel te struinen! En ik beloof daarom nu ook dat ik nooit meer boeken bij bol zal bestellen... (ook al is het nog zo handig als je gemiddeld maar 2x per jaar in NL komt)

Isiss en Spees (of ben je al weg?), fijne vakantie!!
Over stilte gesproken trouwens, ik heb gisteren echt moeten lachen!

Eerst even als achtergrond: de mentaliteit is hier nogal een van terughoudendheid, beschaafdheid en rekening houden met anderen. Niks mis mee, maar soms gaat het wat ver. Ik weet dat er in sommige huurappartementen (gelukkig niet bij mij) niet meer na 10 uur 's avonds gedoucht mag worden en ook niet de wc doorspoelen. Op zondag mag (in verband met lawaai) de gemeenschappelijke wasmachine niet worden gebruikt en als je op zondag gras maait kun je zelfs een boete krijgen! Ik zit er verder niet zo mee, ik ben geen herriemaker en vind het ook wel fijn dat het hier 's nachts lekker stil is.

Gisteren hing er een briefje bij de ingang van het gebouw. Ik vond het zo grappig dat ik er een foto van gemaakt heb, maar ik weet niet hoe ik hier een eigen foto kan plaatsen. Dus maar even de tekst, dit stond erop (als iemand een vertaling nodig heeft, moet je even roepen):

Liebe Mitbewohnerinnen, liebe Mitbewohner

Heute bekomme ich Besuch von Menschen die gerne lachen und fröhlich sind. Man wird uns wahrscheinlich hören.

Ich danke für Ihr Verständnis.

Mit freundlichen Grüssen,

- de buuf die 2 verdiepingen boven mij woont -

Heel typerend dit briefje en niet ongegrond, want voor minstens een van mijn buren zou dit toch echt reden zijn om te gaan klagen. Maar ik vond het leuk voor de buuf dat ze zo'n wild feestje ging hebben, want in de 4 jaar dat ik hier woon, kan ik me niet herinneren dat ik haar ooit samen met andere mensen heb gezien.

Maar nu komt het: het bezoek kwam 's middags al (ze waren idd goed te horen) en vanaf zo'n 6 of 7 uur was het gewoon weer stil
quote:isiss schreef op 22 juli 2010 @ 22:32:

Gaat goedkomen morgen, Nemo. Tymp zal waarschijnlijk wel weten dat jij je ongemakkelijk voelt als je moeder hem direct zou vragen wat ie met jou van plan is, dus probeer je er niet te druk om te maken. Hij weet wat er speelt, en hij vindt jou lief, dat is 't belangrijkst.

Je weet het zelf niet, maar dit stukje heeft me uit mijn mega huilbui (avond) geholpen! Ik was die dag, dat jij dat schreef, zo verdrietig. Weet niet eens precies waarom. Ik zat er tegen op met mn ouders het ontmoeten, ik zat te denken dat dit mss wel de enige keer is dat Tymp mn moeder zou zien en weet ik wat ik allemaal dacht. Ik zat echt als een hoopje ellende op de keukenvloer. En op 1 of andere manier kwam ik er door jouw post uit. Ik dacht idd: hij vindt me lief en dat is belangrijkst.

Dankjewel

De ontmoeting was echt super. Had niet beter kunnen gaan. Gemakkelijk en gezellig. Tymp zijn woorden over het bezoek: het was fijn.

HIj begon ook, uit zichzelf!, erover dat het voor mn ouders mss wel moeilijk was dat hij nog niet alles op een rijtje had en daarom nog geen relatie wilde, maar dat het voor hem belangrijk was en dat hij wel het beste met me voor had. Dat vond ik ECHT zo bijzonder, dat je op een 1e ontmoeting daarover begint.

Mn ouders vonden hem ook erg aardig.

Hij komt net naar beneden dus ik ga even gezellig doen, kom nog wel terug want had nog wel meer te vertellen...

Ine: ik ken heel veel mensen die aan Lost zijn begonnen en die het geweldig vonden, tot de laatste aflevering, die schijnt zo tegen te vallen dat je baalt van de hele serie (maar ik wil je niet ontmoedigen natuurlijk )
Nemo, wat fijn om te lezen!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Idd fijn om te lezen!

En fijn dat zo'n onbenullig zinnetje 'n groot effect had.

Spijker, hoe is 't met jou? Liefde/scharrelsgewijs? Werkperikelen?
Yep! Vlucht geboekt dus nu kan het aftellen totdat ik mijn vriendje weer zie, weer beginnen! Nog een weekje of 5, dus dat is wel te overzien.

Nemo: Wat fijn dat het goed is gelopen! Die tymp van je klinkt trouwens wel als een schatje!

Snorhaar: Dat briefje!!!! Ik vind het een beetje overdreven, maar wel heel erg sociaal. Ik kan me wel voorstellen dat er hier ook appartement blokken zijn waar zulke dingen gebeuren, want ik moet er nog steeds aan wennen dat het op zondag zo ontzettend stil is overal.

Ine: Lost is leuk! Vind het eerste seizoen het beste. Van 5/6 heb ik niet veel meegekregen, maar wat ik er van gezien heb, daar snap ik niet zo veel meer van. Lijkt net alsof de bedenkers ineens niet meer weten wat ze er mee moeten doen.
Oh, heb Snorhaar over 't hoofd gezien. Haha, dat briefje! Echt grappig.

'n E-reader lijkt me toch wel wat, als je er bv. ook films op kunt kijken en 't multifunctioneler wordt. 'n I-pad dus (toch?), maar die prijs is al helemaal bizar.

Nu ik niet meer in de stad woon kom ik niet vaak meer in boekenwinkels. Meestal als ik nu ga winkelen ga ik niet meer alleen, toen ik in de stad woonde deed ik dat wel en liep ik uren rond daar. Boeken kopen doe ik nu ook veel minder, dat is wel fijn voor de portemonnee trouwens. Ben nu begonnen met de ongelezen boeken in m'n boekenkast te gaan lezen, die staan er nog best wat. Beginnen in Sense and Sensibility (wel in 't NL) staat op 't programma voor vanmiddag.
Ongelezen boeken die nog op de plank staan lezen. Dat staat bij mij vanaf volgende week ook op de planning. Het zijn vooral de iets moeilijkere/serieuzere boeken die vaak blijven liggen omdat ik daar altijd de tijd voor wil nemen en niet even twee paginas tussen de bedrijven door wil lezen.
Dat met dat briefe komt mij wel bekend voor en ik ben met dat soort dingen opgegroeid. Hoe ouder ik wordt hoe meer ik het eigenlijk eens ben met regels rondom stil zijn op bepaalde tijden, mits er dan wel eens een keer een uitzondering gemaakt kan worden. Naast ons wonen twee tschechische gezinnen en die hebben het helaas nu in de zomer te vaak gezellig met elkaar. Waarom daarbij de muziek in het ene huis keihard aan moet staan terwijl zij in de andere tuin zitten is mij daarbij nog een raadsel.

Ik droom nog even verder over leuke vrijstaande huizen.
Wij mochten vroeger trouwens een paar keer per jaar een feest houden in de garage van mijn ouders. En dan waarschuwden wij ook altijd de buren vantevoren en brachten hun een zelfgebakken cake of zo. Niemand zei ooit dat het niet mocht en iedereen wenste ons veel plezier.
Isiss, chique jurk! En ja, je broer, die wilde je toch al een keer aan Fille slijten? Maar ik sta ondertussen voor alles en iedereen open, dus kom maar op

Boy in the striped pyjamas is een oorlogsboek/film over een jongetje, die een vader met een hoge rang in het Nazi-gebeuren heeft. Ze verhuizen en hij sluit een bijzondere vriendschap. Klinkt allemaal wat vaag, maar vooral als je het boek wilt lezen, is het niet leuk als ik meer verklap. Iig de moeite waard, zowel boek als film.

Snorhaar, prachtig, dat briefje! Ik vind het eigenlijk alleen maar netjes. Ik vertel m'n directe buren ook altijd even van te voren als ik een feestje heb. Al zijn die feestjes dan niet om 19 uur afgelopen, dan zijn ze nog niet eens begonnen...

Nemo, fijn dat de ontmoeting zo goed verliep. Lekker gevoel, he?

MZ, aftellen!!!!!!!!!!!!

Boeken kopen vind ik het fijnste wat er is. En lezen natuurlijk. Daarnaast ben ik ook trots op mijn boekenkasten gevuld met boeken en is mijn grote droom een eigen bibliotheek met boekenkasten tot aan het plafond. Geweldig! Maar met een e-reader gaat dat niet lukken...
dubbel
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 26-07-2010 13:51
Reden: dubbel
% gewijzigd
Dát is het jammere van 'n e-reader, want ik ben ook erg gehecht aan m'n boeken & boekenkasten. Misschien allebei: papieren boeken voor in de kast en om thuis te lezen en 'n e-reader met downloads voor op reis.

Broer heb ik wel ooit gemeld bij Nemo denk ik. Maar die had geen interesse.

Hij staat bij m'n vrienden op fb, voornaam begint met 'n R. (NLse naam met 'n R). Maar hij heeft er bijna geen foto's op staan zag ik, beetje suf.
Ik heb alweer een tijdje hier niet echt veel geschreven want ik heb iets dat niet helemaal in dit topic past. Het is geen relatie, en het is niet ver weg. Het is een scharrel, en hij woont dichtbij. Het is een heel leuke man, maar ik merkte dat ik een beetje huiverig was want na dat hele ingewikkelde ldr-gedoe ben ik even een beetje relatieschuw ofzo. Ik wil helemaal geen relatie nu, ik wil gewoon een beetje op mezelf zijn.

Toen heb ik dat gewoon maar naar hem uitgesproken, en wat bleek: die leuke man wilde eigenlijk precies hetzelfde!

Dus we zijn soort van elkaars zomerscharrel, zonder verplichtingen maar wel met afspraakjes. We hebben elkaar nu een keer of 4 gezien, en dat is steeds erg prettig.

Dus tja, vreemd he! Maar wel leuk.

Daarnaast mis ik Bassist nog steeds heel behoorlijk, hij is zeker nog niet uit mn systeem. Ik had hem vorige week een berichtje gestuurd, met de vraag hoe het met hem gaat. Maar hij heeft niet geantwoord, wat klote voelt dat.
Voelt zeker klote ja. Vind 't sowieso knap dat je het contact zo rigoureus kon afkappen. Ik weet wel dat dat beter was, maar dat maakt 't zeker niet makkelijker.

En w.b. niet helemaal in dit topic passen: join the club. Er zijn er niet veel meer die hier strikt genomen wel precies passen, en die blijven ook verhalen schrijven. Ik vind 't juist leuk als je wel blijft hangen.
Dat weet ik toch Isis, ik blijf ook zeker hangen want ik vind jullie allemaal veel te leuk! Er was alleen van mijn kant niet zo veel om over te schrijven. Dit gescharrel-gedate is dus helemaal niet serieus dus ik maak me er ook niet echt druk over. Als we elkaar zien is het leuk, als we elkaar niet zien is het ook goed.

Ben wel uitgenodigd op z'n verjaardag en heb toen dus ook 'n vrienden leren kennen, dat was wel even apart. Maar ik ben toen gewoon een beetje vaag voorgesteld, dus we houden het lekker onduidelijk en dat is prima. (onduidelijk voor anderen dan bedoel ik, want we hebben dus juist expliciet uitgesproken wat wel en niet de bedoeling is).

Isiss, hoe gaat het nu bij jou?

Kjong, hoe staat het met de trouwvoorbereidingen?
Oh, ik zag dat er het eerste weekend van augustus een leuk, gratis filmfestival met internationale films is in Amsterdam: http://www.plukdenacht.nl/

Zou iemand het leuk vinden daar een (kleine) meet te houden?
Leuk wel, maar ik zal het niet redden Spijker (Wel blijven hangen hoor, degenen met ex-LDR-en zijn juist goed voor advies voor newbies als ik. En de gezelligheid).

E-reader lijkt me handig voor als je om de zoveel jaar naar een ander land verhuist....boeken verschepen is geloof ik wel goedkoper dan de rest van je spullen, maar de laatste twee keer heb ik ongeveer de helft van mijn leeswaar weggegeven (veel waren ook tweedehands hoor, voor 1 pond uit de charity shop. Oh, wat zijn charity shops toch fijn in de UK, ik mis ze echt). De rest staat in Nl opgeslagen. Toch wel jammer, maar ik vind het ook zonde om het voor maar 2 jaar allemaal te gaan verschepen. Had afgesproken met mezelf voor minimalistisch te gaan de komdende twee jaar (als in: niet teveel prullaria and boeken kopen). Wat niet lukt, want ik bestel teveel bij Amazon.

Heb pas wel wat NLse luisterboeken gekocht, voor als ik heel saai labwerk moet doen. Dat was ik al een tijd van plan, maar elke keer als ik online keek kreeg ik spontaan keuzestress. Volgende keer ga ik gewoon Engelstalige luisterboeken kopen, want die zijn veel goedkoper. Hoewel, de reden voor NLse romans vind ik toch dat ik het zo leuk vind om verhalen te lezen die in Amsterdam spelen of zo, en ik kan van veel NLse schrijvers ook de stijl soms gewoon waarderen. Hoeveel Engels ik ook spreek, mooi of grappig geschreven zinnen in het Nederland doen me meer.

Nemo, wat fijn! Fijn dat het gebeurt is en fijn dat het zo prettig was.

WBT Lost: het eerste seizoen zat ik er helemaal in en het tweede ben ik afgeknapt en heb ik er nooit meer naar gekeken.

Emotionele films/boeken als the boy in striped pyjama's zie/lees ik alleen bij toeval. Ik verwacht dan zoveel tranen dat ik een beetje huiverig ben om die te zien/te lezen (vanwege de combinatie kleine kinderen en Nazi-verhaallijn verwacht ik dat tenminste). Heb pas in het vliegtuig (nou ja, toch dik 2 maanden terug) ook eindelijk Precious gezien omdat er echt helemaal niks anders was dat me de moeite waard leek. En ja hoor, tranen met tuiten, de stewardess vroeg nog of alles wel goed met me ging (waarom doen ze ook zo'n film in het systeem?). Had gewoon Ice age 3 moeten kijken ofzo.

Nou, dat was mijn mening over films/boeken/Lost etc.
Snorhaar, dat is grappig, dat briefje . Ook hoe anders zondagsrust in andere landen kan zijn. Ik had best wat christelijke kerkgaande vrienden in de UK (in Nl allen maar seculier) en een vriendin ging elke zondag fervent naar de kerk, maar ook daarna naar de kroeg met kerk en niet-kerk vrienden. Ik kom zelf uit een nogal kerkelijke omgeving NL en vond dat in eerste instantie toch wel apart. Maar daar gaat gewoon alles meer door op zondag, het dagelijkse leven. De winkels (iig cornershops) gewoon open en fijne zondagskranten. Vooral die laatste twee vond ik echt wel fijn.
Ik heb gelijk een tekst voor het briefje dat ik nog voor de buren moet maken als waarschuwing van tuinfeestbruiloft.

Ik ga (bijna) nooit een boekhandel in. Anders kom ik er Blut uit.

Mijn moeder heeft een ereader, en die zweert erbij. Ik snap alleen niet dat je de lamp aan moet doen ervoor. Beter voor je ogen? Of is dat juist de charme ervan?

In de auto ligt tegenwoordig (naast Sesamstraatliedjes) deze luister cd

-klik- . Zo word ik ooit net zo'n nerd als mijn veel te slimme zoon

Ik kreeg dit weekend een enorm eng smsje van mijn zusje.

Dat ze de brakende mensen die als een accordeon in elkaar werden geschoven, de grijpende vingers en de dode ogen maar niet van haar netvlies kreeg...

Ze was dus op de Loveparade de levende getuige van een berg doden.

Met de bruiloftvoorbereidingen gaat het langzaam maar gestaag.

Hopelijk zijn we er niet nog mee bezig als het feest reeds is afgelopen.
quote:Jooles schreef op 26 juli 2010 @ 13:38:

Maar ik sta ondertussen voor alles en iedereen open, dus kom maar op

Jooles! Wel iets meer respect voor de broer van Isiss, he! Anders kun je het echt vergeten

Nemo, dat was vast een opluchting! Tymp klinkt idd heel lief, ik geloof dat die relatie slechts een kwestie van tijd is

Spijker, ik vind dat Bassist je best even wat had mogen laten weten. Hopelijk stuurt ie nog iets terug.

Dat feestje, ik had ook echt verwacht dat het 's avonds zou zijn! Ik wist namelijk wel dat er 's avonds niet gelachen mag worden Dat is de standaardgrap tijdens etentjes met mijn favoriete (een andere) buurvrouw: Oh, het is al 10 uur geweest! Ssssssssttttttt, niet lachen, hahaha!!

Maar láchend bezoek, dat kan dus écht niet!

Bij nachtelijke feestjes met muziek vind ik het ook normaal om de buren in te lichten hoor. In Nederland tenminste, hier zou ik gewoon niet thuisblijven.
Nemo! Zie je wel dat zoiets gewoon vanzelf goed gaat? En ik denk dat de gespreksonderwerpen ook automatisch anders zijn, omdat je allemaal weet waarom deze kennismaking is. Ik denk trouwens ook dat, als ik dan vanuit moeder-persepectief kijk - het voor je moeder echt heel fijn en leuk en bijzonder is om te weten wie op dit moment nog meer zo belangrijk voor jou is. Hij maakt jou blij en gelukkig, doet leuke dingen met je, zorgt voor je en is lief voor je. Als moeder is er niets fijners om te weten dat je kind gelukkig en blij is en ik denk dat ze het echt heel fijn vindt dat ze weet wie Tymp is. Nu kan ze jouw verhalen ook beter plaatsen en heeft ze er een gezicht bij.

Goed dat jullie het zo gedaan hebben!

Dat briefje . Ja, dat herken ik ook wel. Ongeschreven regels. Dat ik om 12.10 nog druk aan het grasmaaien was en de buurvrouw me kwam waarschuwen, want eigenlijk moet je tussen 12.00 en 14.00 stil zijn.. Oke.

En toen drie weken geleden mijn buurman voor de zoveelste keer om HALF 6 S OCHTENDS!! bezig was zijn balkon te maken, met veel timmer- en zaaglawaai (galmend tussen de bergen), ben ik toch ook maar eens gaan klagen ivm mijn vakantiegasten. Oh ja, daar had hij niet over nagedacht. Nu begint hij om 7.00 uur :S.

Isiss, wat een leuke jurk!!

Lost. Ja, ik weet al dat het een afknapper gaat worden. Ik heb nu net seizoen 3 gekeken en heb op ebay seizoen 4 besteld (alleen laat die verkoper nu niets meer van zich horen, ik heb mijn twijfels of het wel goedkomt). Op internet heb ik al gelezen wat er gebeurd en ik heb het idee dat het idd steeds vager en vreemder wordt. Seizoen 1 vond ik ge-wel-dig en zoooo spannend! Toen begin van 2 ook nog, omdat ik wilde weten hoe het verder ging en vanaf eind 2 was het gewoon leuk om te kijken. Maar als ik lees over seizoen 6 met al die wederopstandingen en die laatste aflevering die echt iedereen tegenviel, dan moet ik het hier miss maar bij laten.

De e-reader . Ik ben ook iemand die graag veel boeken om zich heen heeft. In NL had ik ook echt onwijs veel boeken, ik denk wel 400, waaronder een complete serie van Agatha Christie. Die zijn natuurlijk allemaal verloren gegaan, dus heb ik nu een kleine verzameling. Een aantal gelezen boeken heb ik weer gekocht, maar ook heel veel niet. Er zijn veel boeken die ik lees en die nooit meer van de plank komen, zoals de shopaholic-serie. Leuk om te lezen voor een keer, maar dan is het wel prima. Die kan ik net zo goed op een e-reader lezen. En ik merk dat het nu wel heel makkelijk is om tussendoor te lezen. Als ik nu op mijn rug in de zon lig, houdt dit veel makkelijker vast dan een echt boek.

Dus voor mij is het en-en. Echte boeken zal ik echt niet links laten liggen nu .

Spijker, leuk&lekker! Zo'n zomerscharrel .
Kjong, voor je zus. Wat lijkt me dat eng.
Hier zijn het trouwens ongeschreven regels, die middagrust. Voor 's ochtends en 's avonds gelden wel officiele tijden tot wanneer je wel of geen geluid/lawaai mag maken. Maar daar zit ook ongeschreven speling in .
Oh, Kjong ertussendoor! Bah, jakkes, bah.. Oh, wat naar voor je zus. Gatvergatver. Dat vergeet ze haar hele leven nooit meer wrs, die beelden.. Wat zal dat naar en eng zijn geweest om daar tussen te hebben gestaan. Eerlijk gezegd, als ik die beelden zie, zou ik veel meer slachtoffers hebben verwacht... Die paniek moet echt onvoorstelbaar groot zijn geweest. Brrrrrr.

Licht moet trouwens aan omdat die reader zelf geen licht geeft. Het is niet zoals een computerscherm, maar als een blad papier met letters. In het donker zie je dus echt niets op dat ding, daarom leest het ook fijner dan bijv een computerscherm of een telefoonschermpje en is het rustiger voor je ogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven