vriend heeft schulden

29-09-2009 20:57 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet zo goed, of hier wel goed staat.maar moet echt even kwijt.

Ik heb al 4 jaar een relatie met mijn vriend en wonen 2 jaar samen, nu kwam vandaag en brief van een deurwaarder dat er een bedrag van ruim 40.000 euro open staat.

Ik weet echt even niet wat ik hier mee aan moet, onze relatie ging al slecht

(hij had net een schuld afbetaald en dachten dat die nu schuld vrij was)

denk nu echt zal ik mee stoppen want ik werk niet voor die schulden, hij zegt ook dat die schulden heeft doordat die zijn broer uit de shit heeft geholpen.

maar denk kan hem ook niet zo laten vallen, vind dit echt zo moeilijk allemaal, en kan niet echt met hem praten

Ga morgenmaar weer proberen dan heeftd ie 1 dag gehad om het te laten bezinken, hij heeft wel meteen gebeld voor regeling.
Lijkt me vreselijk dat je samenwoont met iemand die jou financieel in de nesten kan werken.

Voor de relatie is dit ook niet goed, want zolang hij zijn schuld moet aflossen heeft ie geen/minder geld voor jullie gezamenlijke bedoening laat staan om leuke dingen samen te kunnen doen.

Ik hoop voor je dat het huis op jouw naam staat en dat je van hem en zijn schulden af kunt komen.
quote:crazyflower1 schreef op 29 september 2009 @ 21:04:

Hij wist zelf niet meer dat dit open stond <knip rest van ja maar verhaal>

Wat een ontzettende eikel. En wat ben jij stom dat je je op die manier laat besodemieteren. We hebben het hier toch zeker niet over een paar kwartjes die hij heeft laten liggen ergens, maar over veertigduízend euro!!! En dat was hij even vergeten??!?!?! Ben je nu echt serieus?? Tjongejonge nou dan hebben jullie elkaar verdiend hoor. Succes.

Het feit dat jouw vriend tegen jou heeft gelogen niet de volledige waarheid heeft verteld, vind ik heel erg voor je. En ik kan mij voorstellen dat het vertrouwen in hem, minimaal is op dit moment. Zo'n enorm bedrag vergeet je niet 'even'... Ik zou er slapeloze nachten van hebben. Maar ja, ik vergeet nog niet dat ik een postzegel aan iemand heb 'uitgeleend'.

Crazyflower, ik zou hier toch voor jezelf bepaalde conclusies uit trekken. (Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald....).
Jaja, zo'n zwaard aan schulden boven je hoofd vergeet je niet zo maar hoor. En als het 9 jaar geleden is, toen hadden we nog de gulden en dan praten we over bijna een ton. Niet echt een bedrag voor een halfje brood.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:JaneDoe1 schreef op 30 september 2009 @ 00:21:

Nee, zo´n schuld vergeet je niet.

Misschien heeft hij het voor je verborgen gehouden omdat hij bang was dat je anders niet met hem wilde samenwonen.

Het lijkt me dat je vriend een enorme struisvogel is.

Als je het probleem maar negeert, dan is het er ook niet...

En ja, wat nu... Weggaan of blijven...

Ik kan me voorstellen dat je niet zo´n zin hebt om mee te betalen aan zijn stomme handelingen en beslissingen in zijn verleden.

Is het niet zo dat na een bepaalde tijd dat je samenwoont alles gezamelijk wordt, dus ook de schulden van de ene partij.

)mijn leestekens zitten ineens op een andere plek op mijn toetsenbord, kan mijn vraagtekens niet vinden....Hoe kan dat nou weer=)

Even control en shift teghelijkertijd indrukken, dan heft je het weer op.

En ja, na een aantal jaar samenwonen ben je getrouwd voor bijv. de belastingdisnet en idd ook aansprakelijk voor schulden van je partner. Dat is ook het idee van SAMEN....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Na en aantal jaren samenwonen ben je helemaal niet automatisch verantwoordelijk voor elkaars schulden. Je kunt er altijd zelf voor kiezen om fiscale partners te worden of niet. Je kunt ook met iemand samenwonen door allen woningdelers te zijn, maar wel aparte huishoudens te hebben. Ik heb jarenlang samengewoond met mijn vorige vriend, maar omdat we nooit fiscale partners waren en ook de financien gescheiden hebben gehouden, zijn we nooit aansprakelijk geweest vor elkaars schulden.

Als je medebewoner diep in de schulden zit is het wel heel handig om precies op papier te hebben staan ( met aankoopbewijzen) welke spullen van jou zijn. Zodat straks bij een ontruiming niet jouw spullen mee inbeslaggenomen en verkocht worden.
quote:Bubbles_ schreef op 29 september 2009 @ 23:53:

Misschien woonde vriend toen ergens anders en zijn daar in eerste instantie de aanmaningen naartoe gestuurd.

.....

Misschien heeft hij het nooit verteld omdat hij dacht: ik hoor niks meer, dus das mooi. ben ik daar mooi vanaf.

Maar nu hebben ze hem dus weer gevonden.

.....

Hahaha, het is geen eindafrekening van Essent van 40 euro!

Wel appart dat ze na 9 jaar pas met een deurwaarder komen aanzetten..... Loste hij tot recentelijk wel altijd optijd af soms?
.
Bubbles, ik had wel alles gelezen en begrepen. Ik doelde op de vreemde redernering dat hij zegt het te zijn vergeten want het lijkt mij dat de schuldeisers dit een zodanig hoog bedrag vinden dat ze het hem echt niet een paar jaar laten vergeten zonder hem snel op te sporen als hij zoek was geweest.
Dat valt tegen (of mee), dat schuldeisers je achterna blijven zitten. Vriend van mij had ook een schuld van 10.000 euro en de schuldeiser heeft m na een paar jaar proberen ook een paar jaar met rust gelaten. Vreemd, eigenlijk.
hmmm niet helemaal pluis dacht ik zo, als ik dit lees. Heeeeel goed over praten zou ik zeggen! Als vriendin zijnde mag ik hopen dat hij je alles verteld, want ik zou hem zijn hemd van zijn lijf vragen. Dit is niet niks. Zou er inderdaad over gaan denken om wel of niet verder te gaan met zo iemand. Ook al zal hij alles terugbetalen. Uiteindelijk is de schuld ook een klein beetje van jou. Uitstapjes kom jij misschien een beetje meer voor aan het betalen dan hij (als die al gemaakt kunnen worden) Aankopen precies hetzelfde, omdat hij zuinig aan moet doen. En als je nog wat verder kijkt in de toekomst, dan heb jij misschien al een spaarpotje bij elkaar, maar meneer niet want dat moet allemaal worden weggegeven aan zijn oude uitgaven.....
.
Ik heb sinds 2 jaar een lat relatie. Dat wil zeggen dat hij bijna altijd bij mij is en dat ik lang voor alle vaste lasten opdraaide met mijn parttime baantje. Hij had een jaar geen huis en wel een fulltimebaan. Inmiddels heeft hij na veel stampij van mijn kant wel alle kosten terugbetaald ook de duren vakantie die we samen zouden betalen heb ik toen alleen betaald en uiteindelijk heeft hij terugbetaald. Nu we zo goed als kiet staan blijft hij mij 100 euro pm geven voor de onkosten. Hij is om het weekend in zijn eigen huis met zijn kids en de dinsdagen heb ik eindelijk ook voor mezelf... liever wil ik nog een avond voor mezelf erbij maar dat is de volgende strijd die ik aanga. Hij is heel zorgzaam en erg lief voor mij en mijn kinderen. Ik hoorde dat hij buiten mij toen nu ook nog een schuld heeft staan bij zijn moeder van zo'n 1200 euro. Begin dit jaar kreeg hij een flink bedrag (een paar duizend euro) en heeft haar daarvan niet afbetaald. Hij zou dat van zijn belastinggeld doen. Nu dat binnen is heeft zijn moeder aangeraden dat het beter is om eerst een achterdehandje te sparen van circa 1000 euro voor het geval dat zijn auto of wasmachine het begeeft zegt hij. dus dat geld is nu ook op en hij koopt op Marktplaats allerlei dingen. Een droger, vaatwasser, stereoset, gereedschapskist ed. Als je het mij vraagt kan hij niet met geld omgaan en gaat hij haar nooit terugbetalen. Hoe vaak krijg je nou 2x in een half jaar tijd een bedrag gestort waarmee je in 1x uit de schulden bent? Die kans zou hij toch moeten grijpen?? Of vraag ik nu te veel van hem? Wie herkend dit?
quote:venmail schreef op 25 juli 2010 @ 02:11:

Ik heb sinds 2 jaar een lat relatie. Dat wil zeggen dat hij bijna altijd bij mij is en dat ik lang voor alle vaste lasten opdraaide met mijn parttime baantje. Hij had een jaar geen huis en wel een fulltimebaan. Inmiddels heeft hij na veel stampij van mijn kant wel alle kosten terugbetaald ook de duren vakantie die we samen zouden betalen heb ik toen alleen betaald en uiteindelijk heeft hij terugbetaald. Nu we zo goed als kiet staan blijft hij mij 100 euro pm geven voor de onkosten. Hij is om het weekend in zijn eigen huis met zijn kids en de dinsdagen heb ik eindelijk ook voor mezelf... liever wil ik nog een avond voor mezelf erbij maar dat is de volgende strijd die ik aanga. Hij is heel zorgzaam en erg lief voor mij en mijn kinderen. Ik hoorde dat hij buiten mij toen nu ook nog een schuld heeft staan bij zijn moeder van zo'n 1200 euro. Begin dit jaar kreeg hij een flink bedrag (een paar duizend euro) en heeft haar daarvan niet afbetaald. Hij zou dat van zijn belastinggeld doen. Nu dat binnen is heeft zijn moeder aangeraden dat het beter is om eerst een achterdehandje te sparen van circa 1000 euro voor het geval dat zijn auto of wasmachine het begeeft zegt hij. dus dat geld is nu ook op en hij koopt op Marktplaats allerlei dingen. Een droger, vaatwasser, stereoset, gereedschapskist ed. Als je het mij vraagt kan hij niet met geld omgaan en gaat hij haar nooit terugbetalen. Hoe vaak krijg je nou 2x in een half jaar tijd een bedrag gestort waarmee je in 1x uit de schulden bent? Die kans zou hij toch moeten grijpen?? Of vraag ik nu te veel van hem? Wie herkend dit?Hij zit voor een dubbeltje op de eerste rang en jij moet "een strijd" aangaan voor een vrije dinsdagavond? Was je daar niet een beetje klaar mee, dat opvoeden van kinderen? Ik zou hem het allerbeste wensen. Deze man heeft zijn zaken niet op orde, luistert teveel naar zijn moeder en gedraagt zich als een puber.
Ik weet dat dit een oud topic is, maar omdat ik met iets soortgelijks worstel vroeg ik me af hoe TO het uiteindelijk opgelost heeft.

@venmail: Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet. mijn vriend heeft ook veel schulden, maar doet er veel aan om het op te lossen. soms begrijp ik hem echter ook niet. hij koopt niet veel of grote/dure dingen, maar alle kleine btjes helpen. en als er veel mensen zijn die nog geld van je krijgen dan zou ik die altijd eerst betalen. heb jij er nooit aan gedacht om er een punt achter te zetten, omdat je niet zo verder wil met hem? niet om je op ideeen te brengen overigens hoor. maar dit speelt bij mij heel erg op dit moment. en vraag me soms af hoe anderen hier mee om gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven