mac & cheese, hoe maak ik dat?

27-07-2010 17:36 56 berichten
Lezers,

Aangezien mijn super geen macaroni & cheese meer verkoopt moet ik het maar zelf gaan maken.

Ik heb in huis:

macaroni -elleboogjes

cheddar-cheese

melk

boter

peper & zout

Ga ik het daar mee redden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 27 juli 2010 @ 18:05:

Macaroni en kaas op z'n Italiaans.

Voor 2 personen.

1onsChevre

1ons Port Salut

1ons Emmenthaler

1ons jong belegen goudse

1 bakje slagroom

Eh, wat is hier Italiaans aan? De slagroom?
quote:dolfje schreef op 27 juli 2010 @ 18:07:

[...]

Geen plakjes pakken die zijn voor op de hamburgers.Gewoon een stuk cheddar of geraspte cheddar kopen.

En als je perse plakjes wil,gewoon er zoveel doordoen als je lekker vindt.

Té laat gezien...

Enfin, de macaroni die inmiddels al klaar was staat nu met de saus te pruttelen.

Het is bijna klaar
Zonder roux blijft het waterig vrees ik. Ik zou er nog wat gezeefde bloem doorheen gooien.
Of een ei voor de binding?
quote:Vilma schreef op 27 juli 2010 @ 18:22:

Is dat fout, MV?

De saus blijft dun, ik heb er maar weer cheddar toegevoegd.

Lieverd, het gaat niet goedkomen, ik zou het op Yette haar manier doen.

Je gaat hier niet iets goeds mee krijgen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Een eitje is inderdaad een goed idee als redding van een te natte saus. Maakt je mac & cheese in verhouding ook wat minder vet. Wel eerst even de saus van het vuur halen voor je het ei erdoor doet en dan weer opwarmen tot het bindt (en niet langer!) anders krijg je van die gestolde ei-klonten.
Klaar, gewapend met een peper en zoutvaatje ga ik nu mijn eerste hap nemen met een stukje tomaat

Eet smakelijk?
Hoeft het niet in de oven?
Nou, eet smakelijk
Nee hoor, Noa

Mmmmh, erg erg erg lekker, vooral met die stukjes tomaat erbij en veel peper en zout.
Dat hadden jullie niet gedacht he
Ik gebruik altijd een vrij ingewikkeld amerikaans recept. Daarom maak ik het ook niet vaak :-D Daar gaat er in ieder geval een scheut witte wijn in, mosterdpoeder en room.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Vilma schreef op 27 juli 2010 @ 18:37:

Dat hadden jullie niet gedacht he

Nee .

Nou, fijn dat het gelukt is!

Was is nu precies het recept?
quote:Moosey schreef op 27 juli 2010 @ 18:29:

[...]

Eh, wat is hier Italiaans aan? De slagroom? De rest hier leest een inderdaad een stuk lekkerder. :puke:
Ik vind je dapper, ik ga het je niet nadoen, het trekt mij niet. Ik heb ook in de laatste allerhande er een recept van gezien, weet alleen niet of die lekker is, ik maak het ala Mylene .

Gelukkig dat het gesmaakt heeft.
quote:Noahtc schreef op 27 juli 2010 @ 18:51:

[...]

Nee .

Nou, fijn dat het gelukt is!

Was is nu precies het recept?

*ik dacht even dat ik een ban had, kwam er niet meer op*

Nou, je kookt wat macaroni (doe maar niet eigen merk, bah)

Eén tomaat in stukjes snijden en bestrooien met peper en zout, doe dit in een apart schaaltje.

Wat melk in een pan opwarmen en er twee eetlepels margarine, de hele inhoud van de cheddarcheese en wat zout plus een scheut ketchup toevoegen.

Lang wachten voordat het iets wordt.

*anders het advies van Yette opvolgen met de roux

Als de saus wat dikkig is geworden de gekookte macaroni er doorheen doen. (macaroni natuurlijk wel afgieten eerst)

Op je bord de stukjes tomaat erbij doen, en peper en zout op tafel zetten, want het is wel wat flauw.
Lieve Vilma.

Niet om het een of ander maar dat recept kan rechtstreeks het smerige recepten topic in..

niet persoonlijk
hahaha, erg grappig dit

margarine in de saus? Blegh. Dat moet toch gewoon roomboter zijn? En inderdaad, eerst een roux maken, anders bindt de boel niet.
Hadden we nou maar beeld gehad he
quote:Noahtc schreef op 27 juli 2010 @ 19:10:

Lieve Vilma.

Niet om het een of ander maar dat recept kan rechtstreeks het smerige recepten topic in..

niet persoonlijk
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:Noahtc schreef op 27 juli 2010 @ 19:10:

Lieve Vilma.

niet persoonlijk
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Het werkt anders erg goed tegen verstoppingen
Ik heb ook nog wel een lekker macaroni recept met heel veel kaas... alleen zit er ook nog ui, champignons en ham bij.

ingredienten:

400 gram macaroni

1 pakje boursin (ik doe altijd light, om het niet te erg te maken)

1 zakje pittige geraspte kaas

ongeveer 200 a 300 gram hamblokjes

1 a 2 uien

1 bakje champignons

Snipper de ui en veeg de champignons schoon en snij ze in plakjes. Bak de ui tot deze glazig is en doe er dan de champignons bij. Na ongeveer een minuut kan je de hamblokjes bij doen (ik doe er ook een beetje maggi bij voor de smaak) en bak nog ongeveer een minuut of 2.

Kook ondertussen de macaroni al dente en giet af, doe de macaroni terug in de pan en roer de boursin erdoor. Hierna kan je het ui, champignons, ham mengsel erdoor roeren en de helft van het zakje kaas. Doe er eventueel nog wat peper naar smaak door.

Doe de macaroni in een ovenschaal en strooi de resterende kaas erover en zet even onder de grill.
Semper ubi sub ubi
quote:Vilma schreef op 27 juli 2010 @ 19:43:

Het werkt anders erg goed tegen verstoppingen

Ohhh Vilma, ik geloof je direct, ik krijg het al als ik het lees. Neem mij ook niet kwalijk maar ik sluit mij aan bij Nikki.

*echt niets persoonlijks maar ben blij dat je er geen foto van hebt gemaakt, maar gelukkig smaakte het jullie wel*

Volgende keer een pakje allesbinder kopen.

Als je dan weer vergeet eerst een roux te maken, kun je net zo veel allesbinder in je melk/kaas mengsel gooien tot het gebonden is.

Mac & Cheese is trouwens erg lekker als je het met van die reuze ellebogen maakt.

Ziet er op eens ook een stuk chiquer uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven