Wazzup met dat takje?

27-07-2010 23:38 48 berichten
Wie weet er waarom er altijd van die plastic takjes/stokjes bij een pakje dadels zitten?
Alle reacties Link kopieren
quote:MissFiled schreef op 28 juli 2010 @ 09:16:

@mv

In mijn dadelpakje zit altijd een hard plastic stokje met een uiteinde als van een tornmesje.... Ik steek het lange puntje in de kop of kont van de dadel, tot aan de pit. Vervolgens torn ik de dadel open aan de lange kant en dan knijp ik de pit eruit.......

Nooit instructie voor gehad, maar leek mij gewoon logisch...... idem.
Geen mailadres, Myleen, denk dat ze geen internet hebben in Tunesië....wel veel Arabisch gebrabbel erop.

Het betreffende stokje:
Het waren 2 van deze stokjes Kastanjez
@mc

Zo ziet mijn stokje er ook uit!
quote:MissFiled schreef op 28 juli 2010 @ 09:27:

Tja.... Misschien heb ik zelf wel gewoon een bestemming voor het intrigerende stokje bedacht......

Misschien maar een instructefilmpje op youtube zetten :DGraag .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mijn takje zag er bij AH wel anders uit, ja ook qua kleur maar dat bedoel ik niet, die leek op een rozentak, zoveel kleine uitstulpsels hadden ze.
Hier zitten 2 kleine uitstulpingen aan. Maar dit is dan ook een takje uit een Turkse supermarkt
I feel robbed!

Ik heb nooit zo'n takje in een pakje dadels zitten
Ik denk dat het toch een imitatietakje is...maar waarom? Doen ze bij de appels toch ook niet?

Wil je mijn takjes Loomii? Vis ik ze weer even uit de kliko voor je!
Ik koop trouwens altijd pitloze dadels. Ontpitten is niet mijn ding. En ook daar zit een lamme tak bij
Misschien lijkt het dan wel net of de dadels in het pakje nog aan dat takje zitten. dan krijgt de koper dus een verser-dan-vers-gevoel en wil dat pakje hebben?

Ik snij trouwens al mijn dadels open om de pit er uit te halen. In bijna elk pakje vind ik namelijk wel een dadel met korreltjes om de pit en die wil ik dus echt niet in mijn mond steken. Volgens mij zijn dat eitjes ofzo van iets? Goor in ieder geval.
...
Ja Vlammetje, dat zijn spinnen-eitjes en die wonen dan in je darmen....

Dat is suiker troela
Het verser dan vers gevoel bij gekonfijte dadels. Het moet niet gekker worden!
Nee toch? Dat zijn dan meestal beetje bruinige korreltjes... Ziet er helemaal niet uit als suiker hoor. En ze hebben het dus lang niet allemaal! Ik weet niet waar ik het gehoord heb, dat dat ergens eitjes van zijn. Zou ik dan al jaren onterecht dadels weggooien??
...
quote:vlammetje schreef op 28 juli 2010 @ 10:07:

Misschien lijkt het dan wel net of de dadels in het pakje nog aan dat takje zitten. dan krijgt de koper dus een verser-dan-vers-gevoel en wil dat pakje hebben?

.Ik ga twijfelen maar volgens mij zijn die bij de AH met een groen takje .
Ik kan er weinig over vinden, alleen dat ik niet de aller-enigste ben die het denkt: in een recept stond binnenkant rond pit controleren op (onschadelijke) eitjes van insecten)

Hmm...
...
Hihihi, ik dacht, ik kijk even bij mijn foto's wat voor stokje ik had maar die heb ik er niet opgezet helaas;

Als het al insecteneitjes zouden zijn dan sterven die gelijk een enge dood in je maagzuur....don't worry.
De gedachte is geloof ik al genoeg... Ben een muts in die dingen! Spuug ook wel eens een framboos of braam uit omdat ik een wormig iets denk te proeven!

MV, ik heb net mijn ontbijt op, maar het water loopt me in mijn mond bij die eerste foto....
...
quote:MissFiled schreef op 28 juli 2010 @ 09:16:

@mv

In mijn dadelpakje zit altijd een hard plastic stokje met een uiteinde als van een tornmesje.... Ik steek het lange puntje in de kop of kont van de dadel, tot aan de pit. Vervolgens torn ik de dadel open aan de lange kant en dan knijp ik de pit eruit.......

Nooit instructie voor gehad, maar leek mij gewoon logisch...... Jij bent een natuurtalent!
quote:Nachttrein schreef op 28 juli 2010 @ 10:12:

Het verser dan vers gevoel bij gekonfijte dadels. Het moet niet gekker worden!

De menselijke psyche kan raar werken...

Ik gooi dat stokje dus altijd meteen weg.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven