Reisdompelaar

21-07-2010 19:57 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op internet een reisdompelaar in een etui met een glas erbij aangeboden. Dit lijkt me erg handig als ik op vakantie ben naar Israel, omdat ik graag thee drink en je op die manier niet de risico's hebt wanneer je water direct uit de kraan drinkt. Maar ik vraag me af of deze dingen wel veilig zijn? Het ziet er zo eng uit.
Ziet er eng uit? Welk deel?

Bedoel je veilig water drinken, of dat het apparaat niet ontploft veilig?
Tuurlijk zijn die dingen veilig, anders mogen ze niet verkocht worden hè? Gewoon KEMA-keur hoor!
Ik had er een mee op vakantie. Gekocht bij de Blokker (9,95) en werkt perfect.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Ziet er niet eng uit en is het ook niet :-) Heb er zelfs een tijdje andere dingen zoals eieren mee gekookt.
Niet perse bang dat het ontploft, maar meer de combinatie van water met stroom. Zit er misschien nog in vanuit mijn jeugd. Als wij met natte handen het ligt aandeden gingen de haren van mijn moeder al recht overeind staan.
Ik gebruikte trouwens wel gewoon flessenwater om thee en soep van te maken. Veilig in het gebruik is het als je hem veilig gebruikt. Na gebruik meteen stekker er uit en laten afkoelen. Ik zette hem altijd in een leeg glas. Kan niets fout gaan.
Wil hem trouwens ivm de reiskosten liever in de winkel kopen maar heb geen idee wat voor beker je ervoor moet gebruiken. Glas kan breken als het te heet wordt en een plastic beker mag je er niet mee gebruiken lees ik.
Het is gewoon het zelfde als een normale waterkoker behalve dat je geen plastic er om heen hebt. Als een normale waterkoker veilig is dan is dit ook.
Je kunt hem in alles gebruiken hoor. Ik kookte op vakantie in een hoog glas omdat er niet iets anders voorhanden was. Gewoon in de gaten houden. Een glas kan heel wat hebben. Wel oppassen met plastic maar dat lijkt mij logisch.
Bij de ANWB hebben ze hem ook. Prima ding.

Maar ben je van plan om alleen op je hotelkamer oid thee te drinken? Hoe bang ben je dat je gekookt kraanwater krijgt in bijv. een restaurant? Daar maken ze ook geen thee van flessenwater hoor.

Ik zou me met thee of koffie niet zo druk maken, ik ben daar in ieder geval nog nooit ziek van geweest en al op heel veel (ook vieze) plekken thee gedronken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:headenshoulders schreef op 21 juli 2010 @ 20:11:

Wil hem trouwens ivm de reiskosten liever in de winkel kopen maar heb geen idee wat voor beker je ervoor moet gebruiken. Glas kan breken als het te heet wordt en een plastic beker mag je er niet mee gebruiken lees ik.

Ik heb gewoon een plastic beker gekocht (zo'n hardplastic ding met oor/handvat, handig want de beker wordt heet) bij de Hema of Blokkert. Makkelijk mee te nemen, vrijwel niet breekbaar. Al honderden keren mijn dompelaar daar in gehangen, geen probleem.

Natuurlijk wel oppassen dat je dat ding niet droog tegen plastic hangt, dan heb je kans dat het smelt.
Idd want je moet erg oppassen, de beker / glas waarin je opwarmt wordt ook heet. Ik goot het water dan ook over. Zo'n hard plastic beker (zo een die vaatwasbestendig is) lijkt mij idd en hele goeie. En zodra het water kookt meteen de stekker uit het stopcontact halen is ook belangrijk.
Ik gebruik die van de blokker in combinatie met een grote of kleine rvs-thermosfles. Ideaal voor een bakje thee op vakantie.
Ik gebruik hem altijd in een thermofles of stenen/emaille mok. Gewoon bij een gemiddelde hema te koop en helemaal veilig!
Dat zeg ik....
Ik gebruik hem altijd in de hard plastic bekers van Ikea, al jaren! Ideaal, en die bekers worden een stuk minder warm dan glas.
Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden op deze misschien een beetje stomme vraag! Waar kan een mens zich druk over maken he!
Ik gebruikte jaaaaren geleden ook altijd een dompelaar op vakantie, met een roestvrijstalen kannetje erbij.

Maar nu heb ik een mini-waterkokertje en die is echt stukken handiger.
In de meeste landen staan waterkokers op de hotelkamers. Bovendien is het nog maar de vraag of je kraanwater kunt gebruiken, als het kraanwater naar chloor smaakt kun je nog beter flessenwater pakken.
In Israel heb je een stekker nodig met 3 pootjes. Adapter is ook bij de ANWB verkrijgbaar.
niet alleen handig voor water, ook voor het opwarmen van mijn (choco)melk! eieren koken duurt te lang wij backpacken vaak en dan is het ideeaal!
De kleinste mini-waterkoker die ik heb gezien is altijd nog groter dan mijn dompelaar-met-beker, en als je alleen een rugzak hebt voor je spullen, telt iedere centimeter

Bovendien kan die hardplastic beker en dompelaar wel wat hebben, ze gaan niet snel stuk als ze onderin/bovenin je backpack zitten, of ze een stootje krijgen.
Veilig? Als je hem maar gebruikt waar die voor bedoeld is!

( sorry, kom net van de sexpijler af )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je brengt me op een idee BGB

Nee eh.. ik reis nooit zonder dompelaar, reisstekker indien van toepassing, en een gewone stevige mok, die in een trui gewikkeld al tegen heel wat stootjes heeft gekunt. Niks zo lekker als een lekker kopje thee als je net aankomt of 's ochtends vroeg voordat je toonbaar bent.

Van die zakjes chocolademelk waar alleen water bij moet zijn ook erg handig by the way. Erg fijn om te voorkomen dat je de minibar plundert in een hongervlaag bij aankomst.
quote:Anna37 schreef op 28 juli 2010 @ 14:34:

Van die zakjes chocolademelk waar alleen water bij moet zijn ook erg handig by the way. Erg fijn om te voorkomen dat je de minibar plundert in een hongervlaag bij aankomst.Same here, en ook zakjes caffeïnevrije cappucino/koffie, omdat ze dat bijna nergens hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven