Tijgerende baby, hoe scherpe rand afschermen?

28-07-2010 21:28 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben midden in de kamer een drempel met een ijzeren rand erop om het laminaat te beschermen. Het is nogal scherp en met een tijgerend kind door de kamer wil ik eigenlijk iets erop plakken, zodat hij zich er niet aan bezeert. Maar ik wil ook niet dat het er niet uitziet. Het loopt over de breedte van de kamer.

Iemand tips?

Geen tips, maar ik vind je baby enorm cute.
Ik zeg toch iets dat er niet uit ziet, ducktape ofzo. Dat kind tijgert een maand of 3 ofzo. De overzien dus. Watten met ducktape.
Iets van een lange streep leer kopen en dat er op plakken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat een schattig jongetje!
Persoonlijk zou ik het niet afplakken. Ik denk dat ze redelijks snel door hebben dat dat pijnlijk kan zijn. Afplakken met Duck tape lijkt dan nog de enige oplossing. Al is dat erg lelijk en ik vraag me af of je het er weer helemaal af krijgt.

In de tijger/kruip fase van mijn kinderen heb ik bij iets scherps er iets voorgezet zodat ze er niet bij konden en dat kon je 's avonds weer wegzetten.
quote:Sanmi schreef op 28 juli 2010 @ 21:40:

Persoonlijk zou ik het niet afplakken. Ik denk dat ze redelijks snel door hebben dat dat pijnlijk kan zijn. Afplakken met Duck tape lijkt dan nog de enige oplossing. Al is dat erg lelijk en ik vraag me af of je het er weer helemaal af krijgt.

In de tijger/kruip fase van mijn kinderen heb ik bij iets scherps er iets voorgezet zodat ze er niet bij konden en dat kon je 's avonds weer wegzetten.Ja met een snee van een paar centimeter in het hoofd moet dat wel lukken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 28 juli 2010 @ 21:42:

[...]

Ja met een snee van een paar centimeter in het hoofd moet dat wel lukken. Iets met 'Wie zijn kinderen lief heeft, kastijdt hen' enzo...
.
Is die rand zo scherp dat je je er aan snijdt als je er tegen aan stoot?
quote:nouschi schreef op 28 juli 2010 @ 21:42:

[...]

Ja met een snee van een paar centimeter in het hoofd moet dat wel lukken. Ja precies, ik wou er niet op wachten. En ik wil ook niet steeds ingrijpen. Dank voor jullie complimenten (hij lijkt op mij ) Een stuk leer had ik ook al bedacht en idd dan maar lelijk, tis tijdelijk. Als hij gaat lopen, kan hij er mooi over struikelen.....
Kan je niet een binnenband van een fiets opensnijden en eroverheen plakken?
quote:germanwings schreef op 28 juli 2010 @ 21:46:

Is die rand zo scherp dat je je er aan snijdt als je er tegen aan stoot?ja het is metaal, ik denk echt gat in je kop materiaal als je daar een koprol tegen maakt. Daar helpt geen arniflor tegen
Wat een lief koppie!

Ik dacht ook aan rubberen strips voor de trap, net als Honingvogel.
Of zoiets:

Hier te koop: www.kinderveiligheidswinkel.nl
Dan zou ik op zoek naar een wat duurzamere oplossing, ik denk dat je bij een bouwmarkt best wat vriendelijkere strips hebt. Is ook handig als hij straks gaat lopen, dan valt hij natuurlijk ook nog best vaak en dan van iets meer hoogte.
quote:Fabindia schreef op 28 juli 2010 @ 21:49:

ja het is metaal, ik denk echt gat in je kop materiaal als je daar een koprol tegen maakt. Daar helpt geen arniflor tegen

En voorkomen is nog altijd beter dan genezen.
Okey wat ik ga voorstellen ziet er ook niet uit...

Je hebt van soort van piepschuimen buisen, die worden gebruikt als isolatie voor leidingen, 1kant insnijden en dan op de rand drukken waardoor je een soort van bumper krijgt, en dan vast maken met tape.

Lelijk, maar effectief :-)
Gewoon een hoeklat erop?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
http://www.safe-products.nl/luminicerende_markering.asp

Zie rubbere trapneus iets naar onderen.

Je kan ook een houtenvloerenwinkel binnen stappen.

Die moeten zoiets wel kunnen bestellen.

Je wil er zelf ook niet over struikelen met een kind op je arm.
Zo'n rubberen stootrand is zeker kindveilig, maar we lopen de hele dag over die drempel dus het moet ook weer niet uitsteken zodat wij er zelf over gaan struikelen.

Ik denk zo'n rubber traprand dat dat het beste is. Lelijk maar veilig.
quote:_helly_ schreef op 28 juli 2010 @ 22:00:

Zie rubbere trapneus iets naar onderen.

Je kan ook een houtenvloerenwinkel binnen stappen.

Die moeten zoiets wel kunnen bestellen.

Je wil er zelf ook niet over struikelen met een kind op je arm.Gezellig, die geeft ook meteen licht in het donker
quote:_helly_ schreef op 28 juli 2010 @ 22:00:

Zie rubbere trapneus iets naar onderen.....

...

Je wil er zelf ook niet over struikelen met een kind op je arm. luminicerend lijkt me erg geschikt! Struikelt opa er hopelijk ook niet meer over!
En als je echt niet wilt dat de rand lelijk wordt kun je 'm ook zo laten en de baby een helmpje op doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven