**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Ik heb dus net de canada-telefoon voor het eerst sinds tijden weer aan de lader gehangen. Geen goed teken. Merk nu dat ik Bassist gewoon buiten heb gesloten maar dat het gevoel nog lang niet weg is.

Ik kijk nu voor het eerst sinds tijden weer door foto's.

Zijn wij dat echt? Het lijkt wel een droom, het lijkt wel net nooit gebeurd....

Ik wou dat ik daar was, ik wou dat die klotekloteafstand er niet was. Ik wou dat ik terug kon in de tijd en alles anders kon doen, al weet ik ook niet zo goed wat ik wil veranderen... Wat een kutgevoel!!!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Bedenk me net; als ik wel bel is de afstand nog steeds net zo groot. Kunnen we nog steeds niet naar elkaar toe. Schiet het nog steeds niet op.

Toch?

Of wel?

Godver...
Ah, wat vervelend Spijker . Dit soort dingen zijn ook altijd erger 's avonds dan in het daglicht...Heb geen wijze woorden voor je, zou waarschijnlijk in jouw plaats iets stoms doen (doe maar niet). :(
Lief van je Heejhallo, fijn om even een reactie te lezen. Ik word net wakker, het hoost. Ben naar beneden gelopen, wat gedronken, heb uit het raam staan kijken naar het gordijn van water dan naar beneden stort.

Ik snap niet dat iemand die zo dichtbij voelde ineens toch zo ver weg en onbereikbaar kan zijn. Ik mis hem ineens echt heel erg.
Ik kan me voorstellen dat op momenten dat de dust wat gesetteld is, er ineens nog een hoop gevoelens tevoorschijn komen. Gevoelens waar je helemaal niks mee kan op zo'n moment, maar waar je dan wel mooi mee zit :( . Kut. En dan kun je nog 100 keer je bedenken hoe fijn het was, dat je er blij mee bent dat je het hebt mogen meemaken, maar daar gaat het gemis niet automatisch weg van. Bedoel ik niet kritisch hoor (eerder herkenning uit heftige korte relatie van jaaaaaaaren terug), maar ik kan me posts van je herinneren dat je dat heel duidelijk voelde, een blijheid/dankbaarheid. Maar soms is verdriet aan de beurt en dan zit je er maar mooi mee. Gatver.

(Ik wil ook zeggen dat het allemaal vast wel goed komt, dat het gevoel overgaat, maar dat klinkt allemaal loos en betuttelend, dus dat probeer ik te vermijden en zeg het ook maar niet).

Straks is het weer dag in Nederland, dan gaat het allemaal vast weer wat beter. Sterkte
Spijker
Ik had wss ook ook gebeld, maar zoals Heejhallo zegt: doe maar niet, want op het einde voel je je er vast niet beter door. Maar het blijft super mega klote!!

Snorhaar: waar is dat?

Ik dacht mongolie, vanwege die tenten die er staan op de achtergrond. Dacht dat gers waren. Maar kan de kamelen dan niet plaatsen.
Ben maar een film gaan kijken en ben nu koffie aan het maken, hoef gelukkig vandaag toevallig niet te werken. Alles opgeteld is denk ik opeens een beetje te veel.

Zo fijn dat dit forum er dan is.
Ik kijk net in mn agenda. Het is ook nog maar 8 weken geleden, al lijkt het soms een eeuw. Dat is ook helemaal niet zo lang.
Spijker,

Heel bekend gevoel en stom hoe zoiets je dan weer helemaal kan overmannen, hoe dat gevoel het enige lijkt te zijn dat er dan nog is. Zo rot is dat!

Ik denk, als je besluit om toch te bellen, dat je even een moment af moet wachten waarop de emoties niet zo hoog zitten. Dan ga je in ieder geval geen (achteraf) genante dingen zeggen. Het kan ook dat je helemaal niet meer wilt bellen als je wat rustiger bent, maar dan is dat ook ok.

Nemo, in een keer goed geraden! Klopt helemaal en die kamelen hebben ze daar ook.
Ik ben blij dat ik gisterenavond niet kón bellen. Hij zou hoogstwaarschijnlijk aan het werk zijn op die tijd, en ik kan heb toch echt niet op zijn werk bellen.

En vanochtend wist ik niet meer wat ik wilde zeggen.
Dames mag ik even over iets raars klagen. Niet over mijn lief hoor, maar over mijn collega. Een collega waar ik het normaal zo goed mee kan vinden. Waarmee ik op een goede lijn zit.

Vanavond hadden we afscheid van collega A. Jammer dat hij weggaat. Nu is er ook collega B. Een charmante man, waar ik het ook goed mee kan vinden en die een vriendin heeft. Hij heeft nog nooit openlijk geflirt met iemand hier en zit vaak te Skypen met zijn vriendin. Niks mis mee. Ik ken hem niet zo heel erg goed, maar heb wel leuke gesprekjes met hem. Nu is mijn collega sinds kort vrijgezel en de laatste tijd niet op zoek geweest. Ineens vanavond, en stiekum ook al vorige week een betje hangt collega de hele tijd (maar dan ook de hele tijd) om de nek van collega B. Zodra ik met hem praat op het feestje van A. komt ze ertussen (ook al hebben wij meer gemeen kwa werk en afkomst (hij is ook europees), dus is het niet zo raar als we even willen kletsen). En eigenlijk zit ze gewoon openlijk met hem te flirten, terwijl iedereen weet dat hij in Europa een vriendin heeft. En ik erger me kapot. Je gaat je toch niet aan een bezette man opdringen (en het is wel wat meer dan een opmerking of knipoog ofzo, het is echt om iemand heen hangen, niet es een complimentje).

Nu weet ik niet wat ik ermee moet. Me niet bemoeien, doen alsof mijn neus bloed, of kan ik er wat van zeggen dat ik het niet sjiek vind? Ben ik gewoon aan het projecteren (en moet ik er niet aan denken dat iemand dit bij mijn lief doet, ook al vertrouw ik hem 100%)? Ik vind het gewoon stom. Zowel van haar als van mezelf. Of ben ik jaloers? Ik wil helemaal niks van B. , ook al is het gewoon een leuke vent voor een praatje. We hebben het ook over onze relaties en zo en hoe het is om ver weg te zitten,over hoe het is om een postdoc te zijn etc.

Nou ja, herkent iemand dit gevoel? Ik wordt er evenniet goed van.
Ik zou mij er niet mee bemoeien. Ik ben altijd bang dat dit soort dingen alleen mijn projectie zijn en ik dan voor gek uitgemaakt word of er ruzie komt. Laf, ik weet.
.
(Zooo gtrappig dat ik Es nu op een ander topic meelees.)

Dank je voor het compliment Heejhallo. Het kan ook niet anders, om in mijn leven dingen in perspectief te plaatsen. Zeker niet met een man als Kman.

Hij was nl...

zijn portemonnee kwijt.

Met...

Turks ID, Turks paspoort, Turks rijbewijs, NL verblijfsvergunning, bankpassen etc.

Terwijl hij....

onderweg was naar...

het eindexamen inburgering.

Die hij dus niet heeft kunnen doen, omdat hij zich niet kon legitimeren.

Dat was 1.

Toen ik in de ritsel- en regelmanie echt niet overstuur werd van zijn niet zo een geweldig slimme actie, maar wel ging hyperventileren toen ik erachter kwam wat ik wéér voor een vervangende verblijfsvergunningpas moest gaan regelen, terwijl we koud vorige week de verlenging hebben aangevraagd...

ik een helder moment kreeg en me bedacht dat wij helegaar niet meer gingen trouwen, zo zonder IDbewijzen.

En dat was 2.

En wat kun je dan anders dan een beetje achterover zitten en snel denken, dat het trouwen dan niet doorgaat, dat dat heus een andere keer kan, maar dat ik me geen feestje laat afnemen. Dus stel dat hij dan met zijn pokkelige aars in TR zit, paspoortje te kwartetten, dan heb ik in elk geval een fijn verzetje.

In een mooie jurk. Met fijne mensen. En een hotelovernachting met goed bed en bad.

Oh, én op hoge hakken.

Zukke

die hém een gotsvermogen kosten.

.
Oja effe vergeten bij te zetten dat ik gisteren slechts 8 uur bezig ben geweest met het traceren van die stomme portemonnee, maar dat het uiteindelijk gelukt is in the pocket te krijgen. Mét alle documenten erin.
Oh, waar was die portemonnee dan? Ergens laten liggen?

Dus 't trouwen gaat gewoon door?

Prachtige schoenen, kan jij daar op lopen? (ik niet namelijk en ik ben jaloers op mensen die dat wel kunnen)

Heejhallo, ik weet niet wat ik zou doen. Heb 't nooit aan de hand gehad, dus geen ervaring ermee. M'n eerste gedachte was wel om tegen haar te zeggen dat ze zich niet zo moet aanstellen, maar geen idee wat dat voor nut heeft.

Spijker, (ex)ldr sucks gewoon. Ik blijf erbij dat ik 't superknap vind dat je geen contact opneemt met Bassist, hoe graag je 't ook wil en hoe weinig zin het waarschijnlijk ook heeft. Hoe voel je je nu?

Marg: jouw vakantieplaatjes zien er ook erg gaaf uit!

Jooles, nee hoor, dat dacht ik niet echt. Daarom las ik nog 'n keer terug.

En op welk topic moeten we Kjong en Es samen zien?
Heejhallo, lijkt me inderdaad irritant als zo'n situatie ontstaat binnen zo'n kleine groep waarin je zo op elkaar aangewezen bent. Ik ben het wel met Marg eens, het is hun zaak. Wat ik denk waar je wel iets van mag zeggen, is als jij met iemand staat te praten en zij zich stort zich er onbeschoft tussen. Dat gaat jou namelijk wel direct aan.

Spijker, hoe is het nu?

Oh Kjong ik moest wel lachen om je verhaal hoor! Gelukkig dat dat ding terecht is! Ergens dacht ik dat ook wel, want ik zou zelf zoiets nooit zo kunnen relativeren als ik er nog middenin zat.

Ik begrijp geloof ik helemaal waarom jullie het feest klein willen houden. Ik zie nu al genoeg trouwfeestsketches voor me om een week mee te vullen. Dat wil je vast niet!

Ik vermoed trouwens dat Kjong en Es elders samen schoenen en jurken aan het passen zijn
Op het trouwtopic natuurlijk Isiss. Ik heb me daar maar aangemeld om ongengeerd over trouwjurken en andere te kunnen zwijmelen.

Ik weet even niet meer waar ik wel en waar niet op gereageerd had. Dus ik zeg maar nog een keer als ik op iemands verhaal niet gereageerd heb, dan is het niet persoonlijk bedoeld, maar omdat ik vaak mij vaak toch alleen maar aan kan sluiten bij wat anderen al hadden geschreven.

Hoe gaat het met je tijdelijke long-distance Nemo? En je mamma?

Ik moet morgen nog een halve dag werken en dan zit het erop. Zelden heb ik zo naar vakantie uitgekeken. Ik ben helemaal op. Heeft natuurlijk ook met mijn instortmoment laast te maken. Het gaat wel weer veel beter, maar vooral omdat ik heel weinig gedaan heb. Alleen maar werken en een beetje huishouden. Heel bewust zo goed als geen studie. Misschien dat ik die toch niet af ga maken. Ik zie het nogwel na de vakantie. Nu eerst eens even lekker genieten en mijzelf laten verwennen door mamma.

Ik hoor trouwens net net dat mijn zus weer in verwachting is. Niet echt onverwacht, maar heel leuk.
En Snorhaar gaat door voor de koelkast.
Nou kom maar op met het volgende raadsel dan
Margh, het is ook niet dat het geen leuke meid is. Sterker nog, ze is een van mijn favoriete collega’s, we werken fijn samen, altijd optimistisch, hard werken, slim, betrouwbaar, gezellig, goed gevoel voor humor. Eerlijk gezegd voel ik me een soort van grote zus bijna (ik ben meer senior dan haar en we werken in hetzelfde project en ik heb haar veel geleerd en zij heft veel data voor mij verzameld). Nou ja, ik heb er niks van gezegd tot nu toe. Ik hoorde haar vandaag wel tegen iemand zeggen dat ‘flirten toch geen kwaad kon en ze heus wel wist dat hij een vriendin had' (er waren nogal wat opmerkingen bij het ontbijt, ik was dus niet de enige die het zag). Nou ja, zelf vind ik de hele avond om iemand heen hangen en iedereen die een gesprekje met hem begint onderbreken wel wat meer dan flirten.

En inderdaad, ik had daar best wat van kunnen zeggen, van dat onderbreken (we gingen gewoon door met het gesprek overigens, totdat ze er weer tussen kwam en toen was ik het zat en ben ik weggelopen).

Nou ja, hij gaat overmorgen weg, dus het zal allemaal wel los lopen. Ik weet niet, het past gewoon niet bij mijn beeld van hoe de wereld in elkaar zou moeten zitten (als in: met bezette mannen pap je niet op die manier aan. En al helemaal niet vrouwen die ik aardig vind, die doen dat niet) en ben soms nogal van mijn stuk als anderen zich niet aan mijn regels houden . En net wat Marg zegt, ik hou niet van gedonder en drama in de groep.

Tegelijk bedenk ik me net ook dat ik zelf juist veel met getrouwde collega’s optrek, omdat ik altijd er vannuit ga dattie dan er niks achter zoeken als ik met ze praat en ook niet meer van mij willen. Is misschien ook wel naief.

Nah ja, bedankt voor de feedback

kjnong, wat een toestanden, fijn dat het is opgelost. En met zulke situaties mag je jezelf inderdaad de koningin van het relativeringsvermogen noemen!
Eh, weten jullie nog dat ik wél contact met Bassist heb opgenomen? Ik heb hem twee weken geleden een mailtje gestuurd, waarop geen reactie.

Zet ik net mijn pc aan en wat denk je: berichtje van Bassist... Juist nu, waardoor ik meteen denk: we hebben toch wel een bijzonder soort connectie.

Met excuses, hij had een tijd zijn mail niet bekeken, wist niet dat ik hem had gemaild. Hij is in orde, hij vroeg zich ook af hoe het met mij ging en hij hoopt dat het goed gaat. Hij denkt aan me en hoopt dat ik gelukkig ben.

Dikke tranen.

En toen ging de telefoon: scharrel die nog langs zou komen en vrolijk zei dat hij bijna voor de deur stond.

Dus ik heb scharrel ontvangen, wat met hem gedronken en toen weer buiten gezet. Verkeerde timing. Niet uit te leggen, hoeft gelukkig ook niet. Moeilijk. Bitter en zoet.

Bassist goddomme, lag Toronto maar in Europa, dan stapte ik vanavond nog in de auto en reed ik naar je toe. Dan was ik er binnen een paar uur baby, dan reed ik zo hard als die auto maar gaan wilde. En nog harder. Maar ik kan die oceaan niet over, het is gewoon te ver. Te ver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven