Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Mims, lullig hoor, dat je niet even solidair meekolft!

Trouwens, snel weer even een speeldate met Zen en Mopsey?

Of anders avondje met koffie/thee en koekies?
Goed plan! Of plannen...het één sluit het ander toch niet uit....
Wat wilde ik nou toch typen?
Gaas naar bed, Mims. Je mot solliesieteruh morguh!

Ely: in de ochtend één borst geven terwijl je de andere kolft? Gaat stukken beter en sneller (als je er handigheid in hebt tenminste). Trusten meiden!
Hey Bloeske...

Geiltje wil mijn Hyves-vriendinnetje zijn. Wat denk jij?
Oh, en waarom ik nog niet slaap; ik heb mijn dochter net geparacetamolt.

Pechvogel Mops is gisteren weer opgevreten door een mug. In november! Het is bizar. Heeft nu akelige bulten op (en onder) haar voet (en in haar mooie gezichtje, en op haar bolle buik, enenen..agossie), en dat doet pijn. Arme schat huilt zich telkens wakker.

Muggen in november...het zou verboden moeten worden..en als ik dat pokkebeest dat mijn arme grietje zo te grazen heeft genomen in mijn handen krijg, dan heeft hij pijn in zijn volledige muggenlijfje!
Ik denk
Volgens mij voelt die mug dan helegaar niets meer, als ie in jouw handen valt. Met zijn ongelukkige muggenlijfje.

Trusten love!
Ik moet ook naar bed, en ik had er wellicht ook verstandig aan gedaan te kolven (nog maar 3 flesjes in vriezer.. )

Maar ja, in plaats van dat alles heb ik eerst OR-vergadering gehad en toen 2 uur met mijn tante aan de telefoon gehangen en toen móést ik uiteraard nog even forummen... pfff..

Mims, spannend! Veel succes morgen!

Ely & Meave sterkte met geldshit. (klote geld ook altijd! Grrr)

Maar ja, ik heb dan wel te kort aan geld en aan borstvoeding in de vriezer, maar daar tegenover heb ik veel liefde en geluk in mijn leven, dus waar zeik ik in godesnaam over???

Mijn oma gaat donderdag opgenomen in verpleeghuis. Verdrietig hoor. Ik had onlangs toch al eea verteld? Over mijn opa en oma? En dat mijn opa inmiddels écht niet meer voor oma kan zorgen. Ze valt nu ook steeds vaker en opa kan haar dan niet meer overeind helpen (de man is ook al 90!) dus heeft hij uiteindelijk toch besloten dat ze op de wachtlijst moest en nu ineens zomaar is het zover. Hij is er zooo verdrietig over, voor hem is het haast een definitief afscheid. Maar ook ergens opgelucht, want hij wordt ook gék van haar. Ze wil alsmaar naar huis, naar haar ouders (die natuurlijk al jeuren en jeuren dood zijn). En dat honderd keer per dag.. en dat is nog maar het minst erge van wat ze wil en doet. Voor hem komt er nu ook een stukje vrijheid terug. Hij preekt nog steeds en moest alsmaar oppas zoeken enzo en hopen dat ze niet wegloopt en nu kan dat allemaal gewoon weer. Nou ja, ik basel maar wat.... vind het gewoon een heftige ontwikkeling, dat mensen die echt hun hele leven zo gelukkig zijn met elkaar en altijd samen zo moeten "eindigen". Terwijl aan de andere kant: ze hebben natuurlijk wél een heel lang en gelukkig leven samen gehad.... Voor oma is het niet erg, die is een seconde later toch alweer vergeten waar ze wat met wie een seconde geleden deed, maar die arme arme opa!

Morgenochtend babyzwemmen, jippie! En wie weet, wie weet... ga ik daarna wel mijn administratie in mappen doen...
Chipita zei Mama.

Echt. Ze zei het.

Ze doet al een week mmmmmmmmmmmmm en aaaaagggaaaaaaaaaaggg en af en toe brrrrrr (met van die trillipjes). Begint ook langzaam door te krijgen dat zij hetzelf is, dus langer aanhouden. En ineens keek ze op naar me en zei Mama.

Nu hou ik officéel van d'r.

Morgen naar de piemeldokter. (Voor de forummers die niet wetedn of ik een man of vrouw ben, dat schijnt namelijk wat uit te maken op sommige pijlers als je een sterke mening hebt, is het nu bevestigd.)

Voor vooronderzoek. Dus snel naar bed.

(Ik ben verslaafd aan mijn hyvesspelletje, niet te zuinig, denk gerust 103 keer, ok, dit is echt de laatste. Zucht. Ook dát heeft kjongen van mij. Ik was vroeger ook al zo erg met packman.)

Truste
Goedemorgen! Nog geen thee en koffie van Dreamer? Nah ja, zet ik het toch even klaar?

Ach gos, die arme Mops. Klote-beesten, die muggen. Wat doen ze hier in godsnaam nog in november? Kun je haar jeuk en pijn ook verlichten met een zalfie van de dokter? Voor gewone muggebulten werkt Nestocyl hier altijd prima, maar ja... rode rakkertje heeft allergische reaktie na muggeprik, toch? Zal Nestocyl wel niet werken..... Sterkte ermee!

Pim.... arme opa. Is toch ook erg, dat je na zoveel jaren samen uitelkaar moet..... Arme ziel.

Bent; idee voor je daktuin. Een mooie grote pot met een japanse esdoorn, en een paar mooie potten met mooie siergrassen (lampepoetsersgras, japans bloedgras enz enz). Als je het handig uitkient met kiezels onderin, en wat van die hydrokorrels door de (speciale) modder heen doet, hoef je die dingen tijden geen water te geven. En met wat witte kiezels bovenop creeer je een mooi rustgevend Japans daktuintje. Misschien zelfs nog ergens een mooi watervalletje, of gewoon een mooi(e) beeld/pot of wat dan ook, en klaar!

Die esdoorn groeit lekker langzaam, hoeft niet gesnoeid, en is MOOI! (vind ik dan, he?)

Hier beetje mwow.... Sophie heeft twee ontstoken oogjes. Kennelijk heb ik mijn handen niet goed gewassen, ofzo, want ik heb het nu ook. Ziet er niet uit, en doet pijn. Nah ja, is niet het einde van de wereld, hoor....

Hahaha, Elyane, ik heb erg gelachen om je eikeltjes verhaal..... Wij zijn redelijk vrij wat bloot betreft, maar toen Lieke laatst papa's piemel eens aandachtig wou bestuderen, heeft ie haar toch afgeleid met een of ander voorleesboekje, gniffelgniffel.
quote:mimsey schreef op 05 november 2007 @ 22:20:

Ik was er toevallig van de week met een vriendin, we zochten een prentenboek voor haar zoontje.

Ik had een bepaalde titel in mijn hoofd, kon het boek niet vinden, dus vraag het aan een mevrouw die daar chique rondloopt. Haar antwoord?

"Dat moet je aan mijn collega vragen, die heeft verstand van boeken.."

Hallo, en jij dan, van leverpastei? Het is een boekwinkel!!!!

Nou ja, waarschijnlijk had zij dus wel kassa-ervaring, hihi..

Bah pimpel, wat zielig voor opa. Kan me voorstellen dat dat enorm verdrietig is. Is het huis wel dicht bij waar hij woont, kan hij makkelijk bij haar langs?

xop,m dat klinkt mooi, ik ga zo even google-en op die esdoorn, zien of`tie fraai is en wie weet..... Siergras was ik inderdaad ook al van plan, kan goed tegen hitte en heeft niet veel onderhoudt nodig.

Ga zo eens snuffelen.

Succes mims, hoe laat?

over het eikeltjesverhaal....
Succes Mims!! Gek idee lijkt me, dat je wellicht binnenkort weer aan het werk bent.. rustig aan, dear.

Hahaha, Elyane! Moest erg lachen om je piemelverhaal!

Yentl vroeg vorige week waarom Noah en Levi balletjes hebben. Gezegd dat dat bij het piemeltje hoort. Was ze niet tevreden mee, wáárom hoort dat daar dan bij? Hmm. Om nu al over voortplanting te beginnen vond ik wat vroeg dus heb het maar beetje lafjes vergeleken met handjes waar nu eenmaal ook vingertjes bij horen.

Wat regent het vandaag gezellig, jongens. Vind het wel wat hebben.

Hier in nieuwe huis hebben we een uitbouw in huiskamer en waar eettafel staat zit raam in plafond (lekker handig uitgelegd, weet ook niet hoe je het anders noemt) dus dat tikt erg gezellig boven me. 's Avonds ook wel bijzonder trouwens, soms zie je de maan zomaar naar binnen schijnen.
Goedenmorgen!

Ja, dames, zit op andere werkplek, vanaf nu elke dinsdag, vanaf 1 december ook elke donderdag, dus dan zal iemand anders de koffievoorziening moeten doen.

IN elk geval heb ik de werkzaamheden hier nu klaar. Degene die me dingen uit moet leggen zit in overleg, dus.. inderdaad, hier was ik al

*zet warme chocolademelk uit de automaat neer.. *

(nee, sorry, geen slagroom)

Ben vanmorgen hierheen geblazen door stormwind. Betekend wel dat ik straks tegen diezelfde stormwind in moet boksen, en ik heb er maar een half uur de tijd voor.. ga maar ietsje eerder weg, denk ik zo. (tenzij dat niet kan vanwege het werk )

Pimpel, inderdaad erg sneu voor je opa. Zo triest als een gelukkig leven samen zo eindigt.

Een Japanse Esdoorn is ook een geweldig idee! Die zijn zó mooi! Ook als bonsai (helaas is de mijne dood door... tadatataaa.. te weinig water)

Kjong, je hebt een 2e wonderkind geschapen, begrijp ik? Na het woordje mama ('t schijnt dat 'auto' tegenwoordig mama en papa van de eerste plaats van eerste woordjes verdrijft) moet natuurlijk papa geleerd, zodat Hij, die met Sinterklaas komt, een prachtigmachtig mooi cadeautje krijgt. (is papa in het Turks een beetje makkelijk voor een kind?)

Bambi, hoe oud is Yentl dan? Ik heb er altijd gewoon over gesproken hoor. Hoe die zaadjes bij de eitjes komen, dat snappen ze toch niet. Wat voor zaadjes het zijn ook niet, ben ik bang.

*duim even voor Mims*

*duim even voor afdoende middeltjes tegen muggengedoe Mops*

en ik begrijp dat Mops' bolletje nu blauw is? Agut, wat sneu. Geen broekjes met harde ritsen aan dus.

toedels
Later is nu
quote Dream:

Een Japanse Esdoorn is ook een geweldig idee! Die zijn zó mooi! Ook als bonsai (helaas is de mijne dood door... tadatataaa.. te weinig water)

Echt waar??? Jeetje......... Ik heb al jaaaaaren zo'n ding in een grote pot, en eigenlijk verwaarloos ik 'm. Staat zomers in de volle zon, en krijgt maar heeeeel soms wat water. Ook bemest ik dat ding nooit. Toch doet ie het schitterend; 't is zo'n mooie die van zomers knalgroen, in de herfts via geel naar rode bladeren gaat. Zouden er exemplaren zijn die beter tegen verwaarlozing kunnen dan andere??? Dan is dat voor Bent mss wel iets om op te letten.....
Nou, weetje, de mijne deed het ondanks mijn 'verzorging' ook heel goed, totdat ik 'm in een echte bonsaipot zette. Die zijn gewoon erg klein tov de boom en daarom moet je dus meer verzorgen geven (lees: WATER) enneh.. dat schiet er nog wel eens bij in dus.. Afgelopen zomer niet, trouwens, maarja, toen wassie al dood.

Ben thuis, maar op het nippertje op tijd (tenminste, de kinderen zijn er nog niet, dus wel ruim op tijd, maar toch.. als ze eens op tijd geweest zouden zijn, was ik op het nippertje) dus ik denk dat ik in het vervolg LD de sleutel ga geven, op de dinsdagmorgen... dat is gewoon weer een heel nieuwe mijlpaal!
Later is nu
*** Zet lunch neer voor alle hardwerkende moeders, solliciterende medekroegers, kleine kindjes met muggenbulten of ontstoken oogjes (dito voor alle volwassenen met zelfde of andere kwaaltjes), over opleidingtwijfelende medemensen, kunstenaars in de dop, iedereen met balletjes en bolletjes, tuinslashbalkonslashdakterrasrchitekten, mammazeggers, nognietzitters, mede damnwanneerkomterweergeldbinnen denkers, lieve (achter)kleinkinderen van stoere opa en zielige oma, nachtbrakers, stormtrotseerders, moeie mamma's en meelezers. Eet smakelijk! ***
O heerljik, lunch... Honger!!

Net functioneringsgesprek gehad, en allemaal leuke nieuwe richtingen en mogelijkheden besproken. Ja, zeg. Nét als ik denk dat ik weg wil! Sjonge, nou weet ik nog niet wat ik wil.
Knappe baas heb je, Lil. Die verstaat de kunst om mensen te enthousiastmeren (als dat een werkwoord is). Wel knap, maar ook onhandig voor jou

Toet, een mooiere samenvatting van een rijtjespost is ondenkbaar! Beterschap voor jou nog steeds, meid, want ik weet zeker dat je niet wilt zeuren maar nog steeds brak bent......
Ah, Dream, dat houdt geen enkele boom vol, volgens mij.....
o lekkel!

Heb geen Japanse esdoorn gekocht omdat die niet van volle zon schijnt te houden, aldus google. Jij hebt misschien wel een heel bijzonder exemplaar xop. Nu wel andere dingen gekocht, maar man, wat is dat toch allejezus duur. Langzaam aan dan maar? Ik wil nog graag iets op stam, maar die zijn minimaal 40 euro, en dan heb je maar iets kleins....tssssk Wel mooie potten gezien, van die enorm hoge, donkergrijs graniet voor 10 euro ipv 100!!! Heb staan kwijlen, maar zou niet weten hoe ik ze mee moet nemen, misschien morgen nog met bentos langs?

Heb vervolgens de zooi op het dakterras gepleurd en daar staat het nu nog, zonder potjes of iets welte verstaam. Komt wel. Begin is er!

Gossie, een blauw bolletje voor een rood meiske, zielig!
Er is een collega mee gaan managen, en dat is niet verkeerd. Gesprek ook vooral met collega gehad, dus nog even zien of echt gebeurt wat is beschreven. Maar hoe dan ook prettig om betere uitgangspositie te hebben hier. Als het beter wordt / anders georganiseerd kan worden / minder gereisd moet worden, kan ik misschien ook goed hier blijven werken. Als dat niet zo is, of niet goed genoeg, kan ik blijven kijken naar waar het eventueel wél beter is. Hoe dan ook is verbetering niet slecht
Bentetje, een Japanse esdoorn kan best wel tegen felle zon. Je moet alleen een esdoorn (Japans, Nederlands, Canadees) nooit sproeien in de volle zon, daar krijgt ie brandblaren van. Dat geldt overigens voor meer planten..

In Japan staan die dingen ook gewoon in de volle zon hoor

Soms kunnen ze wel bruine randjes krijgen.

Toet, wat een enorm mooie rijtjespost

Lil, is nieuwe uitdagingen ook met rust ivm reizen enzo? Daar wilde je toch wat meer rust in, of juist niet, of twijfel je daar dan weer over? Sjeez, moeilijk is dat he.

(oh, zie net inderdaad in je post iets van minder reizen.. mooi dus)

Ik heb net in paniek m'n 2 boekenplanken met kookboeken uitgemest. Heb ooit een kookboek met allerlei stamppotten gewonnen via een prijsvraag op internet (jaaa, af en toe win ik ook wat, dit is dan wel weer 3 jaar terug, maar toch) en leek me wel leuk daar eens iets uit te maken, nu de kinderen inmiddels ook wat meer lusten

Het boek is inmiddels terecht *smiley met pak van m'n hart*

toedels
Later is nu
In het algemeen houdt de Japanse esdoorn van een licht zure grond met een losse structuur. Hij is goed winterhard, zelfs wanneer hij buiten in een pot staat. Hij houdt echter niet van een schrale wind en erg felle zon. Als het ’s zomers erg droog is lust hij wel wat extra water. In de winter is het echter belangrijk dat hij niet constant natte voeten heeft

aldus google.

Nou en zo wel, dan gaat die op mijn verlanglijstje voor volgend jaar

Moielijk weer lil, weten ze op je werk van het feit dat je aan het nadenken bent om weg te gaan of is dit toeval?
zo eindelijk die enorme mand met strijkgoed weggewerkt.... ik zit er al een week tegenaan te kijken!

Iedereen weggeblazen?
tsssk, wist je dat je oudste zoon hier circuleert meave? zag een avatar mootje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven