wat maak ik met bosbessen?
donderdag 29 juli 2010 om 14:35

donderdag 29 juli 2010 om 15:51
quote:layla1969 schreef op 29 juli 2010 @ 15:02:
smoothie
Dit zou ik in ieder geval niet doen. Hebben wij laatst gedaan, nadat we al een aantal dagen iedere dag een andere maakte.
Ik vond het zonde van de bosbessen! Misschien hadden we er meer in moeten gooien, maar de smoothie was niet zoet en werd ook erg vreemd van structuur.
smoothie
Dit zou ik in ieder geval niet doen. Hebben wij laatst gedaan, nadat we al een aantal dagen iedere dag een andere maakte.
Ik vond het zonde van de bosbessen! Misschien hadden we er meer in moeten gooien, maar de smoothie was niet zoet en werd ook erg vreemd van structuur.
donderdag 29 juli 2010 om 16:01
Ik maak vaak deze smoothie (komt uit boek van Matthijs Vrieze):
* 100 gram bosbessen
* 2 sinaasappels uitpersen
* 50 ml magere melk
* 100 ml magere yoghurt
Alles mixen in de blender. Dit is trouwens genoeg voor een groot glas voor 1 persoon, dus voor 2 heb je wat meer nodig.
Lekker lekker lekker. Maar ik gebruik diepvriesbosbessen, met verse bosbessen zou ik een fijn toetje maken. De merengue van Maja lijkt me een goed idee.
* 100 gram bosbessen
* 2 sinaasappels uitpersen
* 50 ml magere melk
* 100 ml magere yoghurt
Alles mixen in de blender. Dit is trouwens genoeg voor een groot glas voor 1 persoon, dus voor 2 heb je wat meer nodig.
Lekker lekker lekker. Maar ik gebruik diepvriesbosbessen, met verse bosbessen zou ik een fijn toetje maken. De merengue van Maja lijkt me een goed idee.

vrijdag 30 juli 2010 om 08:01
250 gr. is toch de moeite niet? Die heb je zo op! Ik eet ze gewoon zo, heerlijk. Of je bakt er muffins van, flensjes met bosbessenroom, je pureert ze en serveert ze bij een chococakje, jam maken (al zal die 250 gr. de moeite niet zijn) etc.
Ik ga ze altijd plukken, en dan pluk ik kilo's tegelijk. Heerlijk zijn ze! En goed in te vriezen. Heb je het hele jaar door bosbessen.
Ik ga ze altijd plukken, en dan pluk ik kilo's tegelijk. Heerlijk zijn ze! En goed in te vriezen. Heb je het hele jaar door bosbessen.
...