wat maak ik met bosbessen?

29-07-2010 14:35 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net 250 gr bosbessen gekocht op de markt. Heerlijk om zo weg te snoepen, maar ik wil er eigenlijk wel iets leuks mee doen voor het toetje vanavond. Wie heeft er een makkelijk en lekker recept?

Ik heb ook aardbeien en een banaan in huis.

En weet iemand of mijn baby (7 mnd) ze al mag eten?
Merengue

Ik denk dat dat ook wel gaat met bosbessen.
blueberry muffins, of crumble. Recept heb ik zo niet, en volgens mij mag je baby ze wel hebben ( zonder de rest van de troep erbij, gewoon pureren)
muffins of blueberry pancakes. maarre 250 gram is niet veel
cheesecake met bosbessen! Jum...
Sjem

Of varkenslapjes met bosbessen, recpt is van internet. Ik maak 'm zelf wel eens, heerlijk!

Klik!
Dat klinkt ook lekker Tuffers, die varkenslapjes. Wat eet je er verder bij qua groenten?
smoothie
quote:Tinus1977 schreef op 29 juli 2010 @ 14:59:

Dat klinkt ook lekker Tuffers, die varkenslapjes. Wat eet je er verder bij qua groenten?Spruitjes Maar dat vindt dan weer bijna niemand lekker. Broccoli of boontjes smaken er ook best bij!
Muffins
Potverdikkie, ik krijg er trek van!

Wel balen, veel van de ingrediënten die ik nodig zou hebben voor al dat lekkers heb ik niet direct nu in huis. Alsnog naar de suup dus.
quote:layla1969 schreef op 29 juli 2010 @ 15:02:

smoothie

Dit zou ik in ieder geval niet doen. Hebben wij laatst gedaan, nadat we al een aantal dagen iedere dag een andere maakte.

Ik vond het zonde van de bosbessen! Misschien hadden we er meer in moeten gooien, maar de smoothie was niet zoet en werd ook erg vreemd van structuur.
Ik maak vaak deze smoothie (komt uit boek van Matthijs Vrieze):

* 100 gram bosbessen

* 2 sinaasappels uitpersen

* 50 ml magere melk

* 100 ml magere yoghurt

Alles mixen in de blender. Dit is trouwens genoeg voor een groot glas voor 1 persoon, dus voor 2 heb je wat meer nodig.

Lekker lekker lekker. Maar ik gebruik diepvriesbosbessen, met verse bosbessen zou ik een fijn toetje maken. De merengue van Maja lijkt me een goed idee.
Heel lekker toetje wat volgens het recept met bosvruchten moet, maar ik maak het meestal met bosbessen. Erg lekker en niet te machtig.
250 gr. is toch de moeite niet? Die heb je zo op! Ik eet ze gewoon zo, heerlijk. Of je bakt er muffins van, flensjes met bosbessenroom, je pureert ze en serveert ze bij een chococakje, jam maken (al zal die 250 gr. de moeite niet zijn) etc.

Ik ga ze altijd plukken, en dan pluk ik kilo's tegelijk. Heerlijk zijn ze! En goed in te vriezen. Heb je het hele jaar door bosbessen.
...
jam

sap
ik gooi ze elke ochtend door mijn havermoutpap of ik maak op zaterdagochtend wel een wentelteefjes met bosbessen, aardbeien, frambozen en dan een flinke klodder dikke griekse yoghurt er bovenop - bijna net zo lekker als sex :-)
of een heerlijke bosbessenkwarktaart.

jummie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven