Weekje Engeland

30-07-2010 18:22 25 berichten
Ik heb bedacht dat ik in het voorjaar wel een weekje naar Engeland wil gaan maar ik ken alleen Londen en verder weet ik niets van Engeland. Dussss wat is leuk? We willen graag een huisje ofzo huren en dan de boel verkennen. Zullen we met de trein of met de boot gaan? Welke regio is leuk? We dachten dat het noord-westen wel leuk is. (Liverpool / Blackpool) maar is dat ook zo?

Ik ben benieuwd of er leuke ervaringen zijn hier?
Alle reacties Link kopieren
Als ik ooit het geld heb ben ik van plan om een narrowboat te huren om Engeland te verkennen. Het lijkt me ontspannen, je ziet het mooie landschap aan je voorbijtrekken en je hebt je huisje bij je.
Ik vind de regio Devon heel mooi, maar rond Liverpool/Blackpool is het ook leuk! Daar is het uiteraard veel drukker dan op het platteland van Devon. Exeter is daar een prachtig stadje! Mooi aan de rivier, redelijk dichtbij de kust. Heerlijk toeven daar!
Dat heb ik ook eens gezien. Met zo'n narrowboat en dan door de kanalen. Dat is ook weer een goed idee, dat helpt.... Ik noteer "ook even uitzoeken of dat kan en wat 't kost"
Ik vind de omgeving rondom Dover prachtig. Lyme, Sandwich, Canterbury.

Ik wil terug!!!!!!!!!
\"Be who you are and say what you feel, because those who mind don\'t matter and those who matter don\'t mind.\"
@tiekie Regio Dover; is dat zuid-Engeland? Daar komt toch de ferry aan? (even voor the picture; ik weet echt vrijwel niets van Engeland)
Mocht je naar zuid-engeland gaan dan kan je vanuit Duinkerken goedkoop overvaren in 2 uur. Vanaf Calais is dat veel duurder.
Cotswolds!

Mooi landschap en pittoreske dorpjes.
Thanks for the tip Crunchie!

Enn Missiauga8888 welke regio ligt Cotswolds?
Onlangs zijn wij een week naar Cornwall geweest. Midden in dit gebied een fantastisch huisje (2-4 personen) geboekt. Vanuitdaar konden we Cornwall prima verkennen.

Kan je de link doormailem mocht je belangstelling hebben!

Cherio!!!
quote:miekie1 schreef op 30 juli 2010 @ 20:53:

@tiekie Regio Dover; is dat zuid-Engeland? Daar komt toch de ferry aan? (even voor the picture; ik weet echt vrijwel niets van Engeland)

Enn Missiauga8888 welke regio ligt Cotswolds?Tip: dit is ook allemaal te googelen

Lakedisctrict, Cotswolds, Cornwall, met de narrow boat, Yorkshire Moors, Wales, Pennines...

Lake district is erg leuk. Ik ken trouwens de omgeving van Liverpool/Chester zeer goed ivm familie dus bij vragen, vraag maar raak!
quote:acissej schreef op 30 juli 2010 @ 22:28:

Onlangs zijn wij een week naar Cornwall geweest. Midden in dit gebied een fantastisch huisje (2-4 personen) geboekt. Vanuitdaar konden we Cornwall prima verkennen.

Kan je de link doormailem mocht je belangstelling hebben!

Cherio!!!Graag!!!
quote:borderwalk schreef op 30 juli 2010 @ 23:25:

[...]

Tip: dit is ook allemaal te googelen

Dat weet ik wel maar ik wil zo graag horen wat de ervaringen van anderen zijn en dan is het wel zo handig als ik het een beetje voor me kan zien of het om 1 stadje gaat in een regio of dat er nog meer leuks is om te zien / doen. Snap je?
*
Bedankt lola29. Ik ga die Cottage guide even uitpluizen
Devon en Cornwall zijn prachtig. Wales ook. Oxford, Brighton.
quote:tiekie schreef op 30 juli 2010 @ 19:47:

Ik vind de omgeving rondom Dover prachtig. Lyme, Sandwich, Canterbury.

Ik wil terug!!!!!!!!!Ja, daar wil ik ook naartoe! Vraagje: is op de ferry alleen een ID-kaart voldoende of moet je echt een paspoort hebben?
Ik ben dol op Engeland, vooral op Devon en Cornwall. Prachtig daar!
Als ik trouwens naar Devon/Cornwall ga, dan vlieg ik op Exeter, met Flybe. Van daaruit met bus of trein verder (of een huurauto natuurlijk, maar ik durf niet te rijden in de UK).

Flybe is een kleine maatschappij, die op veel bestemmingen in Engeland vliegt (loont waarschijnlijk ook de moeite om te bekijken als je naar een andere regio gaat). Vliegtuigjes zijn ook vrij klein, maar ze zijn niet duur, en het is een korte vlucht.
Cotswolds is ook mijn favoriet, vooral Oxford & Bath.
quote:Jala5 schreef op 01 augustus 2010 @ 19:27:

Cotswolds is ook mijn favoriet, vooral Oxford & Bath.zowel oxford en bath liggen niet in de cotswolds!!
Misschien bedoelt ze Gloucester?
Volgens mij liggen zowel Oxford en Bath nog net wel in de Cotswolds (zie ook kaartje dat borderwalk geplaatst heeft).

Leuk om een weekje door te brengen:

Cotswolds

North Wales and Snowdonia National Park

Cornwall (St Ives, Penzance)

Lake District

Peak District

Kent
shame on me , misschien veelste laat.....

Hierbij alsnog de link:

http://www.eastgatebarn.co.uk/

wie weet is het iets voor een Cornwall-fan?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven